Skip to main content

Klubska 3ca: Kultura pod zvijezdama uz Kafku, astrofotografiju i filmske priče

U petak, Križevci odaju počast Franzu Kafki kroz scenski prikaz i izložbu inspiriranu njegovim djelima, dok Osijek nudi putovanje među zvijezdama uz astrofotografa Branka Nađa.

Foto: (ilustracija) David Becker on Unsplash

U subotu, Split slavi drugu obljetnicu bibliobusa, pokretne knjižnice koja donosi knjige u svaki kutak županije. Vikend zaokružuje ZagrebDox, festival koji donosi najbolje dokumentarce godine na veliko platno.

Petak, 28.03.

Program u čast Franzu Kafki @ Križevci

U petak, 28. ožujka, s početkom u 17 sati, u Klubu kulture u Križevcima će se održati program u čast Franzu Kafki: ‘Knjiga je sjekira za zaleđeno more u nama’. Sadržaj događanja:

  • scenski prikaz razgovora Kafke i Broda uz videouradak na njemačkome jeziku
  • čitanje ulomaka iz Kafkinih djela
  • izložba tematskih radova

Predstavljanje izložbe i monografije: Branko Nađ, „Hrvatska pod zvijezdama“ @ Osijek

Izložba pejzažnih astrofotografija i predstavljanje fotomonografije: Branko Nađ, „Hrvatska pod zvijezdama“ održat će se 28. ožujka od 18 sati u atriju Arheološkog muzeja Osijek. Detaljnije ovdje.

Subota, 29.03.

Županijska bibliobusna služba GKMM slavi drugu obljetnicu @ Split

Gradska knjižnica Marka Marulića Split, kao matična knjižnica za Splitsko-dalmatinsku županiju, organizira proslavu druge godišnjice rada Županijske bibliobusne službe GKMM Split. Svi zainteresirani moći će u subotu, 29. ožujka, od 9,30 do 13,30 sati, razgledati bibliobus na istočnom parkingu na Rivi, pored Turističke palače te sudjelovati u zanimljivom programu. Detaljnije ovdje.

Nedjelja, 30.03.

Kulturni dodatak: Festival dokumentarnog filma ZagrebDox

Na međunarodnom festivalu dokumentarnog filma Zagreb Dox, koji se održava od 30. ožujka do 6. travnja, u sklopu programa Festival Hits publika će moći pogledati pet nagrađivanih filmova, Glazbeni globus ponudit će četiri dugometražna filma, a Happy Dox četiri ‘vesela naslova’. U nedjelju od 20h dvorana 3 Kaptol Boutique Cinema sprema filmove “Najglasnija tišina” i “Crveni tobogan”. Detaljnije ovdje.

Ritam vikenda i zatišje pred pravu buru na plesnim podijima – Klubskascena.hr

*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske

Sudar Percussion: Ponekad i sami sebe iznenadimo što smo u stanju napraviti kad govorimo o povezivanju s publikom

Sudar Percussion je inovativni hrvatski udaraljkaški ansambl koji spaja klasičnu, world music i etno glazbu s modernim aranžmanima.

Osnovan 2010., postali su poznati po energičnim i nekonvencionalnim nastupima. Njihov multimedijalni projekt Oxygene, inspiriran glazbom Jeana Michela Jarrea, osvojio je svjetsku publiku, uključujući i pohvale od samog Jarrea.

U svojih 15 godina djelovanja održali su preko 200 koncerata diljem Europe, postali prvi ansambl koji je nastupio na Velebitu te ostvarili brojne suradnje s domaćim i stranim umjetnicima. Dobitnici su prestižnih nagrada, a njihovi koncerti su poznati kao vizualno-glazbeni spektakli koji ostavljaju publiku bez daha.

Album Eat Suite nagrađen je brojnim nagradama, hrvatskim, europskim i američkim. Svoj jubilej slave velikim audio-vizualnim nastupom u Lisinskom 2. travnja, na kojem sudjeluje preko 100 izvođača.

Foto: Press

Kako je nastala ideja da interpretirate Oxygene, Jeana Michela Jarrea i kako ste pristupili transformaciji elektroničke glazbe u udaraljkaški aranžman?

Ideja je nastala 2016. godine nakon dužeg razmišljanja o novom projektu koji je svakako trebao biti u smjeru multimedije, a da je usko povezan s elektronikom. Aranžer i udaraljkaš Nicolas Sinković je ozbiljno pristupio pisanju aranžmana i naravno uz prethodno promišljeno odabrane skladbe. Davorin Erceg, naš video majstor je pripremao vizuale i kroz njih se uz izvođenje šalje jasna poruka.

Također je specijalno dizajnirana pozornica uz svjetlosne efekte za koje je zadužen naš tadašnji majstor rasvjete Darko Mihaljević, a za zvučnu sliku je bio zaslužan naš majstor tona Goran Klisurić. Sve se radilo po slojevima i gradilo na način da bude originalno uz specifičan zvuk ansambla Sudar Percussion, te je rezultiralo najuspješnijim projektom do sada u prvih 15 godina karijere.

Sam Jarre pohvalio je vašu izvedbu – kakav je bio osjećaj dobiti priznanje od pionira elektroničke glazbe? Jeste li imali priliku s njim razmijeniti ideje ili surađivati na neki način?

Velika je to stvar i izuzetna čast, on je jedan jedini i stvarno smo bili uzbuđeni oko toga. Svaki video spot, a pogotovo Oxygene sniman u režiji Sandre Mihaljević na Medvedgradu dobio je na velikoj vidljivosti i privukao pažnju javnosti. Svjesni smo da je uloženo jako puno truda, znanja, financijskih sredstva i vremena u ovaj projekt, a mogu reći da i danas ima prostora za unapređenje s novitetima obzirom da se radi o multimediji. Važno je naglasiti da je to i konceptualni projekt koji šalje izuzetno važnu poruku čovječanstvu i lijepo je vidjeti emocije ljudi nakon svake izvedbe projekta Oxygene. Sve to je prepoznao veliki Jean Michel – Jarre i dao punu podršku ovom projektu. Nadamo se skorijoj suradnji s Jean Michel – Jarreom.

Bili ste prvi ansambl koji je svirao podno Tulovih greda na Velebitu. Kako je izgledalo organizirati takav koncert i na koji način lokacija utječe na percepciju glazbe?

To je zaista bilo jednokratno životno iskustvo, unatoč svim poteškoćama na koje smo nailazili po putu. Gospođa Ančica Jurčević je zaslužna za realizaciju ovog koncerta koji je bio rasprodan dva tjedna prije izvedbe, ljudi su dolazili doslovno avionima iz Europe, bilo je publike s hrvatskih otoka i iz Slavonije, Italije, Slovenije itd.

Glavna vizija je bila povezati prirodu i glazbu J. M. Jarrea, osvjetliti Tulove grede koje su bila kulisa, dok ljudi sjede na balama sjena. Sve je bilo savršeno organizirano, a publika je doživjela jednu nezaboranu večer u prirodi na vrhu Velebita. Fotografije najbolje opisuju atmosferu koja se dogodila 1. rujna 2024. podno Tulovih greda, ali ne mogu dočarati emocije i iskustvo koje su ljudi doživjeli na toj lokaciji. Apsolutno jedan od najposebnijih koncerata u Sudarovoj povijesti.

Vaša izvedba Oxygenea uključuje i snažnu vizualnu komponentu. Koliko vam je važna sinergija zvuka i slike, i smatrate li da je to smjer u kojem se klasična i elektronička glazba sve više razvijaju?

Oxygene je svakako sinergija zvuka udaraljki, elektronike i vizualnih efekata, ali ne smijemo tu izostaviti energiju Sudar Percussiona koja se dogodi prilikom same izvedbe. Udaraljke su same po sebi atraktivne već na prvi pogled. Ponekad i sami sebe iznenadimo što smo u stanju napraviti kad govorimo o povezivanju s publikom. Svaki put je novo iskustvo i svaki koncert je priča za sebe. Kad krenemo u dogovaranje takvog projekta sigurno postoji razlog zašto, na kojoj lokaciji i kojim povodom se održava.

Klasična glazba ima svoju daleku povijest i ona je sama po sebi dovoljna te ju nije potrebno dodatno naglašavati slikom, nego jednostavno zatvoriti oči i uživati te pustiti da mašta odradi svoje. Kad govorimo o elektroničkoj glazbi, apsolutno je nužan vizualni doživljaj, scenski efekti, video i rasvjeta koja dodatno pobuđuje emocije u slušateljima/gledateljima ili konzumetima te vrste glazbe. Zaključak bi bio da klasičnoj glazbi nije potrebna vizualna komponenta, dok bi u elektroničkoj glazbi to trebao biti neizoastavni dio.

Foto: Tulove grede | Press

Kako vidite budućnost kombinacije akustičnih instrumenata i elektroničkih elemenata? Jeste li razmišljali o suradnji s elektroničkim producentima na originalnim skladbama?

Tehnologija i glazbena industrija napreduju brzinom svjetlosti. Toliko je noviteta iz mjeseca u mjesec i nebrojenih mogućnosti koje su nam pružene. Ljudima danas u ovo ubrzano vrijeme nije više dovoljno doći samo na koncert i uživati u glazbi ili nekom drugom programu, jer jednostavno očekuju nešto više, neki show.

Tome danas svjedočimo u brojnim većim izvedbama svjetski popularnih izvođača u svim vrstama i podvrstama glazbe, radilo se o koncertu u Areni, na stadionu, kazalištu ili nekoj drugoj pozornici. Tako da spoj akustičnih i elektroničkih instrumenata, ukoliko su izvođači kvalitetni interpreti i majstori na svojim instrumentima, zasigurno itekako može obogatiti konačni željeni zvuk. Sudar već godinama ima glazbene suradnje s raznim umjetnicima iz različitih glazbenih žanrova.

Neki od njih su: Božo Vrečo, Stefan Milenković, Matej Meštrović, Zagrebački solisti, Lado, Jazz orkestar HRT-a, Singrlice i mnogi drugi. Svakako bi se upustili u takvu avanturu da se povežemo s producentima iz područja elektroničke glazbe i siguran sam da bi taj spoj kroz originalne skladbe mogao itekako postići veliki uspjeh, te rezultirati kvalitetnim projektom.

Kad pogledate unatrag, koji su bili najveći izazovi tijekom ovih 15 godina? Postoji li neki trenutak koji biste izdvojili kao prekretnicu u vašoj karijeri?

Najveći izazovi su bili logistika, a tu mislim na prijevoze, sastavljanja i rastavljanja velikih udaraljkaških instrumenata, zatim prostor za održavanje proba koji nam je danas postao nedovoljan s obzirom na broj projekata i glazbenika, te na kraju financiranje svih zamišljenih projekata koje je trebalo realizirati i postaviti na visokoj umjetničkoj razini.

Imamo sreću da naše projekte prepoznaje i sufinancira Grad Samobor, Zagrebačka županija, Grad Zagreb, Ministarstvo kulture i medija RH, Turistička zajednica Grada Samobora, a medijski prate Radio Samobor i 24 sata, bez kojih bi smo teško zamišljene projekte realizirali. Teško je izdvojiti prekretnicu u našoj karijeri, ali svakako bih spomenuo album Eat Suite koji je bio nagrađen brojnim nagradama, hrvatskim, europskim i američkim. Sudar Percussion traje već 15 godina i ne gradimo karijeru koja dođe do eksponencijonalnog rasta, a onda naglo padne, nego jednostavno ju gradimo na duge staze, iskreno i umjereno. Svaki novi koncert ili projekt je prekretnica, novo iskustvo i nova publika koja dolazi na koncerte Sudar Percussiona.

Što možemo očekivati od proslave 15 godina u Lisinskom? Hoće li biti nekih novih aranžmana, gostiju iznenađenja ili elemenata koje do sada nismo vidjeli?

„15 godina s Vama!“ – Sudar Percussion show koji će se održati 2. travnja u velikoj koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog je možda i najveći koncert do sada. Od 2012. godine do sada smo punili dvoranu četiri puta, a ovog puta je posebna prigoda. Predstavit ćemo cijelu retrospektivu 15 godina, većinu projekata, pridružit će se brojni gosti i naravno ne bi bio koncert Sudara da nema iznenađenja.

Bit će i novih aranžmana, svjetlosnih efekata, vizuala i videa, kazališnih momenata i predstavljanje novog projekta „Kola i Piazzolla“ pa sve do multimedije i projekta Oxygene. Za sada mogu reći da je koncert zamišljen u 3 dijela: „Nekad bilo“, „Aktualno i ono što dolazi“ i „Multimedija“. Od gostiju nam se pridružuju Paulo Rušnov na harmonici, Darko Sedak-Benčić na trubi, Mihael Paar na klarinetu, Matej Mihaljević na violini, Simply Brass kvintet, Singrlice, Solzice, stari članovi Sudara Luka Pešutić, Nicolas Sinković, Josip Blašković i drugi gosti koji će za sada ostati iznenađenje.

Na programu su glazba iz filmova, serija i animiranih filmova, dio iz Eat Suite, kazališni momenti, show na bačvama, glazbene suradnje iz područja tradicijske glazbe, najbolje iz programa Oxygene itd. Siguran sam da će publici koja će s nama proslaviti prvih 15 godina, to biti nezaboravna dva sata koja će im ostati u dugom sjećanju. Pripreme za koncert traju već puna tri mjeseca i doslovno pazimo na svaki detalj. Imamo Maria Kovača koji režira cijeli tijek koncerta, a voditelj programa je Mislav Marojević. Ulaznice se mogu nabavit putem portala ulaznice.hr ili na blagani dvorane.

Što je sljedeće za Sudar Percussion? Hoćemo li vidjeti još neobičnih lokacija, multimedijalnih projekata ili možda nešto potpuno novo na vašem repertoaru?

Teško je nabrojati sve buduće nastupe do kraja godine, ali možda mogu izdvojiti 16.4. koncert Trija u Požegi, 19.5. Carminu Buranu koju postavljamo u suradnji s baletom iz Belgije, 27.6. Oxygene u Valpovu, 11.7. otvaranje Lubeničkih večeri s projektom „Kola i Piazzola“, 13.7. Oxygene u Osijeku, a za sve ostale datume predlažem da nas pratite na društvenim mrežama ili putem weba na www.sudarpercussion.com.

Izuzetno mi je drago da u sklopu projekta Ministarstva kulture i medija RH „Ruksak pun kulture“ putujemo po Hrvatskoj te u školama kroz udraljkaške koncerte i body percussion radionice stvaramo nove generacije slušatelja. Također, projekt Sudar&Brass u suradnji s vrhunskim akademskim glazbenicima puhačima koji je osmišljen za zabavu ima dosta angažmana i poziva diljem Hrvatske i u susjednim zemljama. Mogu otkriti kao jedno od iznenađenja da će nam se i oni pridružiti 2. travnja na After Partyju u predvorju dvorane nakon koncerta uz Dj-a Maria Kovača.

Do sada smo svirali na planini, u tunelu, na kamenolomu, u dvorcu, na radnim strojevima, a još nismo svirali ispod mora, u spilji ili na brodu. Zaključio bih da se s nama nikad ne zna u kojem smjeru će biti novi projekt, ali ideja koju ste prije spomenuli kao suradnja s producentima iz područja elektroničke glazbe mi je nekako zazvonila i zaintegrirala me. Sve u svemu važno je da su svi zdravi, da se vesele budućim projektima i da Sudar ima budućnost, što će vas uvjeriti sami početak koncerta 2. travnja u Velikoj koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog.

Ritam vikenda i zatišje pred pravu buru na plesnim podijima

Dolazak pravog proljeća obilježava treća marčana bura, dok se plesni podiji ovog vikenda uglavnom spremaju za pravu buru gostovanja koja nas čeka početkom travnja.

Photo by Baptiste MEREL on Unsplash

MYUZ B2B @ LIFT, ZAGREB

Nagrađivani kolektiv u petak, 28.03. sprema b2b igranku u Liftu. Za pultom vrte Hudi b2b Looka, Yakka b2b Fynolla, Sicillio b2b Manola b2b Darrio Sec.

25 YEARS OF OBI @ DEPO, ZAGREB

Ikona hardtechna O.B.I. slavi 25 godina rada na sceni, a u Depo stiže ovog petka 28.03. nakon petnaestak godina. Za pultom su još Teo Harouda, Phyter i Teychee.

INSOLATE @ THE GARDEN TAPROOM, ZAGREB

Techno producentica predstavit će svoj novi album u petak, 28.03. od 18h uz besplatan ulaz. Također moći ćete pogledati izložbu fotografija nastalih tijekom njene 27 godina duge karijere i uživati u setovima Phrasala i Secca.

TECHNO PARTY @ CRKVA, RIJEKA

Splitski techno DJ i producent Jock u subotu će nastupiti na oduševljenje riječke publike u Crkvi.

DJ BUSH @ SVAROG BAR, ZADAR

Pionir house zvuka DJ Bush s kojim smo nedavno imali prilike popričati puštat će u zadarskom Svarogu 29.03. Svakako poslušajte i ekskluzivni miks koji nam je snimio.

Za više vikend događanja posjetite na kalendar.

*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske

Izložba o 27 godina karijere i promocija novog albuma Insolate u The Garden Taproomu

Osim promocije i slušanja albuma, techno producentica Insolate će u 18 sati predstaviti izložbu najvažnijih trenutaka iz svojih 27 godina karijere.

Za ugodnu glazbenu atmosferu tijekom druženja pobrinut će se Phrasal i Secco. Ulaz je besplatan, a posjetitelji će moći kupiti ploče uz potpisivanje.

Timeline:

18:00 – 20:00 PHRASAL

20:00 – 21:00 INSOLATE (prezentacija albuma)

21:00 – 23:00 SECCO

Analiza otpadnih voda otkriva: Kokain češći u Zagrebu, ecstasy u Splitu

Rezultati su pokazali porast stimulansa poput MDMA-a, kokaina i amfetamina, dok je prisutnost kanabisa u padu.​

MDMA (ecstasy)

U Zagrebu je zabilježena dnevna koncentracija od 20,71 mg na 1000 stanovnika, dok je u Splitu ta vrijednost 34,59 mg, što ukazuje na veću konzumaciju u Splitu.

Foto: DEA Web

Kokain

Zagreb bilježi 677,38 mg na 1000 stanovnika dnevno, dok Split ima 232,99 mg. Iako su ove vrijednosti niže u usporedbi s gradovima poput Antwerpena (1996,98 mg), ukazuju na značajnu prisutnost kokaina u oba hrvatska grada.

Amfetamini

Dnevna potrošnja u Zagrebu iznosi 82,75 mg na 1000 stanovnika, dok je u Splitu 79,93 mg, što pokazuje slične razine konzumacije.

Kanabis

Unatoč globalnoj popularnosti, analiza otpadnih voda pokazuje smanjenje prisutnosti kanabisa u Zagrebu i Splitu, što sugerira pad konzumacije u tim područjima.

Krunoslav Capak, ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, istaknuo je da, iako je konzumacija ecstasyja veća u Splitu, ni jedan od ova dva grada nije među europskim gradovima s najvećom potrošnjom droga.

Zagreb i Split na razini EU nisu među prvih 20 prema istraživanju

Željko Petković, pomoćnik ravnatelja HZJZ-a, naglasio je porast dostupnosti kokaina na europskom tržištu, koji se širi prema istoku i jugoistoku Europe.

Ovi podaci pružaju vrijedan uvid u obrasce konzumacije droga u Zagrebu i Splitu, što može pomoći u oblikovanju budućih strategija prevencije i intervencije na nacionalnoj razini.

Albumom “Fionna” Plazmatick nastavlja istraživati suvremene elektroničke žanrove

Marko Mihalinec, umjetničkog imena Plazmatick dugogodišnji je producent elektroničke glazbe sa sjedištem u Zaprešiću.

Njegova se glazba može opisati kao šarmantna bezvremenska kombinacija jazza, basa i bubnja, breakbeata, trip-hopa, dubstepa, organske i elektroničke glazbe, ambijentalne te filmske glazbe.

Albumom “Fionna” Plazmatick nastavlja istraživati suvremene elektroničke žanrove, donoseći svježe zvukove na domaću glazbenu scenu, zato prvi dan proljeća nije mogao bolje početi.

Ploču u specijalnoj verziji (crveni vinil) ili standardnoj, osim na webu PDV Recordsa možete pronaći i u prodavaonici ploča, (na I. katu Pločnika u Međimurskoj 21 u Zagrebu, kao i u svim dućanima u PDV distribuciji).

Mastering potpisuje Thaddeus Moore (Liquidmastering), cover Dizajn studio Mihalinec.

Fionna – melodije za doba tehnofeudalizma

1. Nicolas Winding Refn — danski redatelj koji je svijetu predstavio Madsa Mikkelsena. Poznat po trilogiji “Pusher”, filmskom hommageu videotekama “Bleeder”, vikinškom zen klasiku “Valhalla Rising” i kultnom filmu “Drive”. Jodorowski mu čita tarot. Kažu forma bez supstance, meni drag lik i uvod u novi album.

2. Fionna — na irskom, dolazi od riječi Fionn, što znači “bijelo”, “svijetlo” ili “blistavo”. Evocira čistoću i svjetlost, ali nosi i konotaciju mudrosti. Ispod te bijele vanjštine krije slojeve duboke nesigurnosti, podsjećajući da čak i najblistavija lica imaju svoje tamne zakutke.

3. Bez zajebancije — govoriti izravno, bez okolišanja i igrica – istina isporučena kao udarac šakom u trbuh. To je trenutak kada riječi nisu ukras nego oružje, ogoljene do kostiju i brutalno iskrene.

4. Wannabe netko — stanje duha razapetog između praznine sadašnjeg i opsesije idealiziranim, budućim ja. Direktna kritika osobe koja vjeruje da je lažna maska bliža stvarnom ja nego lice ispod nje.

5. Sara i Daro — ona voli njegovu sirovu iskrenost jer je umorna od lažnih osmijeha i diplomatskih fraza.
On se divi njenoj poziciji i želji za mijenjanjem svijeta, iako zna da ga nikada neće moći posve ukrotiti.

6. Barka — Pecanje je meditacija za ljude s viškom unutarnjih demona. More, hladno i neutralno, nije briga hoćeš li se vratiti kući s ulovom ili praznih ruku. Ono je zrcalo tvoje svijesti – pokazuje ti sve što jesi i sve što nisi u trenutku kada ti se pogled izgubi na horizontu.

7. Hasl i grajnd — hasler (hustler, eng.) je karizmatik koji osmijehom može istopiti čelik. Živi na
marginama, stvara prilike ni iz čega i uvijek je korak ispred vlastite sjene. Grajnder (grinder, eng.) sirovi radnik, stroj na dvije noge koji jede bol za doručak. Njegov uspjeh nije blještav; dolazi u znoju, žuljevima i beskrajnim ponavljanjima. Hasler prodaje snove, grajnder ih stvara vlastitim rukama.

8. Špinat — moj nadimak za sensimiliju, dolazi s aurom zdravlja, samo što umjesto željeza dobivaš duboke filozofske rasprave s vlastitom savjesti i uspavanim potencijalom.

9. Južina — nije samo vjetar, to je osjećaj, tišina pred oluju, u kojoj zrak stoji, a miris mora postaje jači. To je letargija koja se spušta na obalu i pojačava svaki udisaj, a otežava svaku misao. Iza tog teškog pokrova skriva se i obećanje promjene – kiše koja će očistiti zrak i osvježiti zemlju.

10. Mekana — glazba koja je poput valjanja u svili sa oštrim rubovima. Ona je slušanje umirujuće melodije dok te nešto u potiljku tjera na oprez i pretkazivanje kaosa.

11. Rivijera kabrio — vruće ljeto, a zrak je pun mirisa soli i grmljavine iz mašine. U tom kabrioletu, sa sunčanim naočalama koje ne skrivaš, samo si još jedan lik u filmu, vozeći uz obalu, ali bez cilja. Sloboda je u brzini, u titranju vjetra koji ti razbija misli, kao što je tvoj život prepun komadića onog što nikad ne uspiješ posložiti.

12. Mazili smo se na posteru Fight Cluba — u tom trenutku, nismo bili samo ljubavnici; bili smo revolucija u katakombi noćnog života, pritisnuti između čistog postojanja i duhovitih životnih apsurda.

13. Estro vs Testo — dvije kemijske sile koje se sudaraju u ringu života. Estrogen je sofisticirani majstor borbe, elegantan u svom pristupu. On je poput balerine u MMA ringu, ali uz nježnost dolazi moć koju rijetko tko primijeti dok ne bude prekasno. U suprotnom kutu je izazivač – testosteron, divlji bik koji udara sa svim onim što ima i vođen je čistom dominacijom.

Njegovi udarci nisu samo fizički – oni rezoniraju s onom primarnom, gotovo animalnom energijom koja tjera tijelo u bitku za opstanak. Oni su dvoje koji ne mogu postojati jedno bez drugog. Borba se odvija u tišini, negdje između hormona, između privlačnosti i otpora, gdje se fizička moć miješa s emocionalnom ravnotežom. I sve to je samo početak.

14. Ljubavna — za Ernesta Hemingwaya je hladna, jednostavna i ponekad bolna. Njegovi likovi ne govore o ljubavi, oni je osjećaju u tišini – kroz krv, znoj, i umorne poglede. Hunter S. Thompson bi ljubav opisao kao jednu veliku ludost – nešto između prokletstva i ekstaze, snagu koja te povuče duboko preko granice zdravog razuma.

U njegovom svijetu, ljubav nije mirna noć u mirnoj sobi, ona je bijeg okružen dimom cigareta, brzim automobilima i svim raspoloživim sredstvima za razbijanje racionalnog. Za Chucka Palahniuka, ljubav je bolest, nešto što te progoni, tjera da se pretvoriš u verziju sebe koju nikada nisi zamišljao. Ljubav je kao izazov – ne kao nešto što te upotpunjuje, nego nešto što te tjera da se suočiš sa svim najgorim aspektima sebe, onima koje si godinama skrivao.