Ovo su 5 klubova iz Europe sa nevjerojatnim ozvučenjem, gdje je zvuk definirao klupsku kulturu. Ne možemo ih gledati isključivo kao prostore za ples, već i kao hramove gdje svaki bas titra do srži.
Foto: Ministry of Sound Facebook
DC10, Ibiza
Srce Ibize odjekuje zahvaljujući Loud Professional razglasu, precizno kalibriranom da potresa podij, ali i čuva razinu elegancije koju ovaj kultni klub njeguje.
Ministry of Sound, London
Još 1991. investirali su pola milijuna funti u ozvučenje. To je bio potez koji je doslovno oblikovao zvuk house glazbe u Velikoj Britaniji. Njihov The Box prostor i dalje je “benchmark” za sve koji žele čuti što znači čista snaga.
Foto: Ministry of Sound Facebook
Open Ground, Antwerpen
Pod zemljom, u bivšem bunkeru iz Drugog svjetskog rata, skriva se jedan od najimpresivnijih rave prostora Europe. S pogonom Funktion-One zvučnika, svaki event doslovno raznosi zidove.
Berghain, Berlin
2023. klub je doživio Funktion-One nadogradnju, čime je već ikonski zvuk postao još moćniji. U Berghainu techno ne samo da se čuje već proždire, širi se kroz kosti i gura granice izdržljivosti.
fabric, London
Od 1999. godine, Martin Audio drži vibraciju kluba u balansu. Čist, precizan i dinamičan zvuk koji je dizajniran posebno za prostor. fabric je dokaz da tehnička perfekcija i emotivna vibra mogu koegzistirati.
The Prodigy i Carl Cox najavili zajedničku turneju koja će u travnju 2026. protresti devet arena diljem Ujedinjenog Kraljevstva i Irske.
Turneja započinje 15. travnja u Glasgowu, a završava 28. travnja u Dublinu, s postajama u Manchesteru, Birminghamu, Cardiffu, Bournemouthu, Leedsu i Belfastu te s dva uzastopna nastupa u londonskoj OVO Areni u Wemblyju, 24. i 25. travnja.
Carl Cox će svaku večer zagrijati publiku s dvosatnim vinyl setom na tri gramofona, kombinirajući hardcore rave klasike s modernim zvukovima. Kako je navedeno u službenom priopćenju, publiku očekuje „turneja čistog kaosa“.
„Obožavam surađivati s ovim momcima, a prošlo je jako puno vremena otkako jesam“, izjavio je Carl Cox te je dodao: „Poznavali su me još kad sam svirao na tri gramofona i kad je glazba koju sam puštao bila hardcore rave, pa upravo to planiram raditi. Vraćam se tim zvukovima i povezujem ih s novom školom. Jako se veselim. Evo nas, Carl Cox i The Prodigy, ponovno zajedno da razvalimo plesne podije!“
foto: Carl Cox, The Prodigy Facebook
Liam Howlett iz The Prodigyja najavio je da će show biti „puni povratak iskustvu neprestanog zvuka i ritma, od otvaranja vrata do izbacivanja.“ Dodao je i da publiku očekuju i novi materijali: „Bit će to pravi Prodigy kaos, kao nekad i kako ga i dalje radimo… a ubacujemo i nove stvari za publiku. Pridružuje nam se naš stari prijatelj Carl. Očekujte totalni napad, faktor 9… Idemo!“
Prije nego što britanski titani udruže snage, zasebno ih možemo uhvatiti u Hrvatskoj i regiji. Carl Cox uskoro se vraća na Ultra Europe u Splitu, dok će The Prodigy nastupiti na jubilarnom 25. izdanju Exit festivala u Novom Sadu.
Više informacija o zajedničkoj turneji možete pronaći ovdje, a u nastavku pogledajte promotivni video.
Andreas je suosnivač Greenlight Collectivea koji se brzo razvio od organiziranja manjih warm-up evenata do gostovanja headlinera u renomiranim klubovima Rijeke i Zagreba te donošenja nečeg novog i drukčijeg kroz dizajn prostora, vizuale i specifični stil selekcije.
Iako će temelj i srž njegovog, kao i zvuka kolektiva, uvijek biti House, eksperimentiranje i otvorenost prema različitim zvukovima ključni su dijelovi njegovog izražavanja. Osim što je rezident DJ kolektiva, veći dio vremena se bavi vizualnim identitetom kolektiva, bile to najave za evente, vizuali za LED ekrane i projektore ili dizajn prosora i uređenja.
Forest25 donosi novosti, a predvodnici su Baby Lasagna, Hiljson Mandela, DJs from Mars, Vanillaz, Butterfly Jam, The Shapeshifters i Einfakinn.
Brojimo sitno do Forestlanda XIII koji će se od 18. do 19. srpnja održati u Brezju kraj Čakovca. Festival prvenstveno elektronske glazbe iz godine u godinu se širi – što kvadraturom, što izvođačima i žanrovima.
Tako će i njegovo trinaesto izdanje biti posebno za sve posjetitelje iz Hrvatske, Slovenije, Mađarske, Srbije, Austrije i ostalih europskih zemalja koji dolaze na dvodnevno pjevanje, partijanje i razgibavanje nogu.
U idilični ambijent šuma i livada, u srcu Međimurja, ljeto će obilježiti još jedno spektakularno izdanje koje traje od petka do nedjelje u podne. Ove godine tisuće ljudi plesat će pred dvije dobro poznate pozornice – Forestland stagea i Forestrooma. Kao uvijek, iznenađenja će biti na trećoj pozornici koju će publika otkriti tijekom trajanja festivala.
Kako su organizatori napomenuli, ove godine zvuk se širi na rock spektar, koji će uz dobro poznatu elektronsku podlogu činiti okosnicu festivala. Baby Lasagna apsolutni je favorit publike tijekom 2024. i 2025. godine pa ćete ga imati priliku uživo gledati na Forestlandu XIII. Marko Purišić i njegov bend nakon objave albuma u veljači ove godine prošli su dobar dio Europe sa svojom turnejom, a ovo će biti njihov prvi dolazak u Međimurje.
Među live actove festivala ulazi i nenadmašni regionalni trep predvodnik Hiljson Mandela, čija će se energija i autentičnost vidjeti na samom nastupu. Tu je i Miach kao nova zvijezda na glazbenom nebu. U modernoj produkciji i sa zaraznim refrenima, njen stil i miks R&B-a, trepa i popa zaludio je stotine tisuća slušatelja u proteklom razdoblju.
Na Forestlandu XIII ukazat će se Zvonimir Husnjak, poznatiji kao Z++. Kada se o njemu govori, ne može ga se svrstati samo u domenu glazbenika – on je jedan od najistaknutijih predstavnika nove generacije regionalnog trapa i popa te uspješan producent i tekstopisac koji je sam svoj majstor.
Massimo Savage još je jedno ime u lineupu s hip-hop predznakom, a reper je poznat po svom sirovom, duhovitom i iskrenom pristupu tekstovima. Uz „Frulu mira” na pozornicu će skočiti i Dino Blunt, još jedno dobro poznato ime trep scene čija se glazba odlikuje kombinacijom alternativnog hip-hopa, mumble rap zvuka i srodnih modernih žanrova.
Elektronike neće nedostajati jer to su sami korijeni Forestlanda već punih 13 godina. Talijanski DJs form Mars spremaju plesni set do jutarnjih sati, a apsolutni svjetski hit je elektronski DJ duo Vanillaz. Drum and bass donijet će Rubix, a za neprekidno micanje na glavnoj pozornici pobrinut će se trostruki prvak u speedwayju i DJ Tai Woffinden zatim vijetnamska pop megazvijezda Thoại Nghi uz Mike & Me podršku, Vedran Car, Stanko Brothers, Unibuu, Seth Nova, KarloLeopold, Rasky, I’M, Marak, Kalug, Lov3ski i Samo Marac.
Forest25 ne može bez Forestrooma, a tu će svima dragu pozornicu okupirati Butterfly Jam, The Shapeshifters, Yakka, Sibbjag, Risa Brown, Einfakinn, YNGOD, Ryan McDermott, Robiko, Pintha in DaHouse, Happy B, Mr. Mike i PEZNT.
Dodatnih sadržaja na festivalu nikada ne nedostaje pa će tako biti i sada. Forest Tattoo, Graffiti Jam, Čudesna šuma i noćni light show samo su neka od mjesta gdje ćete između glazbenih događanja moći provesti vrijeme i odmoriti noge. Doduše, nemojte se previše opustiti jer ipak se radi o neprestanom programu koji vam ne dopušta stajanje na jednom mjestu.
Ulaznice se mogu pronaći u sustavuUlaz, odnosno na novom portalu za ulaznice na Sjeveru Hrvatske. Festivalske ulaznice dostupne su za 35 eura, VIP ulaznice za 60 eura, dok će jednodnevne ulaznice koštati 25 eura. Kamp će biti moguć također uz samu lokaciju, a info dolazi ovih dana.
Omiljeni zagrebački klub Boogalooodnedavno se može pohvaliti novim interijerom kafića i male dvorane, čiji je vizualni identitet osmislila slikarica Jasmina Krajačić. Kako sama ističe, u projekt se uključila prošle godine na inicijativu Anđelka Šipuša, suvlasnika kluba, i dugogodišnjeg prijatelja Tomija Evarda Šege, poznatijeg kao Tomi Phantasma, koji u klubu djeluje od samih početaka.
Jasmina Krajačić i Tomi Phantasma / foto: Božidar Prezelj
„Boogaloo je već duže vrijeme jedan od najatraktivnijih klubova u Hrvatskoj, a i šire, zbog raznolikog programa prilagođenog svim generacijama,“ rekla je Krajačić. Podsjetila je i na bogatu tradiciju prostora koji se nalazi u sklopu Pučkog otvorenog učilišta u Zagrebu, a koji je pod imenom „Moša“ funkcionirao kao koncertni i klupski prostor više od 50 godina.
Kao redovita posjetiteljica još iz vremena Moše, Jasmina je uređenje kafića i male dvorane doživjela kao osobni izazov: „Bio mi je to svojevrstan izazov da kroz autentičan likovni izražaj dođem do najboljeg rješenja kako bi ovaj prostor dobio dizajnerski i unikatni pečat i razlikovao se od uobičajenih i standardiziranih interijera.“
Kafić i mala dvorana Boogalooa prije umjetničke intervencije Jasmine Krajačić
Naglasila je i važnost potpune umjetničke slobode koju je imala tijekom procesa, zahvaljujući estetski osjetljivom pristupu vodstva kluba. „Dobila sam neograničenu slobodu kreiranja nečega potpuno drugačijeg od dosad viđenog u klupskim prostorima,” rekla je. Glazba je, dodaje, već 15 godina jedini poticaj njezinom likovnom stvaranju, a posebno je usmjerena na alternativnu kulturnu i punk scenu.
„Čak mogu reći da sam doživjela ovaj proces uređenja kao izložbu u javnom prostoru koji nije galerijski, a time i veliki pomak iz tradicionalnog predstavljanja vlastitog rada.“ Projekt u Boogaloou vidi kao primjer mogućih budućih suradnji između likovnih umjetnika i glazbenika, u kojima se različite umjetničke forme mogu međusobno nadopunjavati.
foto: Božidar Prezelj
Vizualni identitet prostora temelji se na geometrijskim oblicima i simbolima, prvenstveno krugovima, koji stvaraju dojam dinamičnih kompozicija, optičkih iluzija i vrtloga. Elementi su zamišljeni kao stilizirane gramofonske ploče, CD-i i zvučnici, a dominiraju nijanse crvene, crne i sive. „Krug, savršeni geometrijski oblik, simbolizira beskraj i vječnost, kretanje i dinamiku,“ objasnila je Krajačić. Dnevni i večernji ambijent prostora dodatno se mijenja zahvaljujući svjetlosnim efektima koje je osmislio Slavko Obradović.
Zid koji dijeli kafić i malu dvoranu osmišljen je u sivim i crnim tonovima, dok crvena boja dominira ostatkom prostora. Pažnja je posvećena svakom detalju: „Stolovi, šank, vrata u veliku dvoranu i DJ pult uklopljeni su u ambijent kao unikatni elementi. Svaki stol je drugačiji da se izbjegne ponavljanje.“
Projekt uređenja male dvorane dio je i Jasminine retrospektive povodom 35 godina umjetničkog rada, koja je postavljena u galeriji Vladimir Buzančić ovog lipnja.
foto: Božidar Prezelj
Tko je Jasmina Krajačić?
Jasmina Krajačić rođena je u Zagrebu. Nakon završene Škole primijenjenih umjetnosti u Zagrebu, upisala je Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu. 1992. diplomirala je na grafičkom odjelu kod profesora Miroslava Šuteja. Član je HZSU-a i HDLU-a.
Od početka karijere bavi se istraživanjem likovnih tehnika i materijala, gdje gradi prepoznatljiv rukopis karakterističan po žarkim bojama i multipliciranim elementima. Njen stil postaje prepoznatljiv bez obzira radi li se o apstraktnom ili figurativnom motivu. U svim svojim djelima koristi snažne linije, intenzivne boje, geometrijske uzorke u kombinaciji s ponavljajućim paternima koji stvaraju dinamične kompozicije s akcentiranim figurama.
Tematski ciklusi proizašli su kao rezultat frustracije, tj. sukoba između njezine slobodoumne prirode i ograničenja koja joj nameću društvena očekivanja. Od samih početaka poigravala se s elementima koji variraju između slobode i discipline.
Iako su njezini radovi iz početka 90-ih prepoznatljivi po geometrijskim kompozicijama velikih formata i reinterpretaciji već poznatih umjetničkih djela iz povijesti, zadnjih desetak godina vraća se figuraciji, gdje u pop artističkoj maniri prikazuje portrete punk rock ikona, nostalgično oživljavajući uspomene iz tinejdžerskih dana. Glazba postaje njezina glavna inspiracija, pa je većina radova vezana za britansku subkulturnu scenu 70-ih i 80-ih.
Tijekom posljednjeg desetljeća tematski obrađuje probleme suvremenog društva, uključujući konzumerizam i poremećene vrijednosti unutar materijalističkog svijeta. Ciklus radova u kojem se kroz glazbu javno zalaže protiv diskriminacije žena, homofobije, rasizma i nacionalizma, prikazan kao serija fragmentiranih portreta, jedan je od značajnijih u njezinom recentnom opusu. Zadnji ciklus slika pod nazivom “NOBODY IS PERFECT” prikazuje velike geometrijske kompozicije kojima želi dokazati nemogućnost savršene manualne tehničke izvedbe u usporedbi s kompjuterskim predlošcima.
Jasmina Krajačić / foto: Božidar Prezelj
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.