Limitirani 12″ picture disc izlazi 18. srpnja u samo 500 primjeraka i donosi novu verziju i9 (2025) na A-strani, dok je B-strana rezervirana za osobni komentar umjetnika.
Jeff Mills – Foto: Facebook
Originalni [Liquid Room set iz 1995.] je snimljen uz dvije gramofonske ploče i dvije reel‑to‑reel trake. Bio je sirov, eksperimentalan i moćan, a kasniji mix CD iz 1996. je postao referentna točka svih DJ setova. Smatra se jednim od najvažnijih techno izdanja 90-ih, s velikim utjecajem na generacije DJ-a i producenata.
Audio nije bio savršen, imao je šumove i eksperimentalne prijelaze, ali upravo je ta sirova teatralnost postala srž legende.
Klasik koji je nadahnuo techno eru 90-ih
Remiks i9 označava početak šire proslave koju Mills i njegov Axis Records spremaju za ovu veliku obljetnicu. Uz fizičko izdanje, očekuju se nova reizdanja, remasterirani setovi i dodatni sadržaji koji slave techno kao umjetnost, a ne samo klupski fenomen.
Billboard kampanja “This Is Techno” sa reklamama i panoima neovisno podržava ovu obljetnicu, donoseći Millsovu poruku široj publici
Ako ste kolekcionar, DJ ili jednostavno štovatelj Millsovog vizionarskog pristupa, “i9” (2025) je pravi komad povijesti u modernom ruhu.
Objavljena je satnica ovogodišnjeg Final Destination Open Air partya, a ona izgleda ovako:
Face Off 21:00-22:30 Pacco 22:30-00:00 Rollo b2b Hella- 00:00-02:00 Whooso 02:00-04:00 Lemm 04:00-06:00
Nakon što sunce potone iza šumovitih obronaka Lokvarskog jezera, glazbeni bijeg Final Destinationa dobiva svoje posljednje, ali jednako važno poglavlje after party pod otvorenim nebom uz trojac iz riječkog Peak Time kolektiva iz Rijeke.
U subotu ujutro, od 6 do 12 sati, techno će odzvanjati uz vodu, miris borova i prve zrake sunca koje donose novo svjetlo i novu energiju.
After program otvara Beebox, rezident riječke ekipe Peak Time, koji svoj dark pop senzibilitet hrabro pretače u hardpop techno izričaj, uz dašak berlinskog groovea. Slijedi Voshi, također iz Peak Time kolektiva, čiji hipnotični techno s melodičnim uplivima postepeno diže energiju u jutarnji zenit. Za zatvaranje aftera zadužen je Rei Borg, producent i DJ s detroitskim štihom, čiji setovi spajaju sirovu snagu s modernim grooveom.
Ako tražiš iskustvo koje briše granice između prirode i techno transa, after na jezeru je tvoje odredište
Pridruži se Final Destination plesu na jedinstvenom eventu gdje se priroda i elektronika stapaju u cjelonoćni ples pod zvijezdama. Očekuju te moćni setovi, vizualna magija i after party uz izlazak sunca na jezerskoj obali. Ulaznice su dostupne na Core Event.
Beebox 6:00-08:00 Woshi 08:00-10:00 Rei Borg 10:00-12:00
BEEBOX Pravim imenom Bruno Pavlić, novo je ime na riječkoj DJ techno sceni. Od djetinjstva je slušao pop i rock glazbu, inspiriran umjetnicima poput Davida Bowieja, Lady Gage i The Prodigyja. Tijekom studija okrenuo se techno glazbi, smatrajući je dijelom kulturne scene koja pruža slobodu izražavanja. Resident je u Peak Timeu, a njegov stil je spajanje dark pop glazbe s hardtechno elementim, što naziva hardpop glazbom.
Voli istraživati svijet hypnotic groove-a u kojem spaja elemente raw techna, melodic techna i progressiva. Obožavatelj je berlinske techno kulture, a svoje uzore vidi u mladim snagama hrvatske techno scene, kao i veteranima poput Ogija i Insolate. Do sada je nastupao u klubovima Manual i Crkva.
VOSHI Voshi je DJ i jedan od osnivača kolektiva Peak Time, nastalog kao odgovor na zamrlu techno scenu u Rijeci. Zajedno s ekipom pokrenuo je prvi party u kultnom klubu Crkva 2022. godine, a posljednji događaj, održan dan prije karnevala, rasplesao je i ispunio isti prostor do posljednjeg mjesta. Osim u Crkvi, Voshi je nastupao i u drugim riječkim klubovima i barovima poput Portuna, Manuala i Galilea.
Šireći svoj utjecaj izvan Rijeke, Peak Time je organizirao afterparty Sea Stara u beach baru u Umagu te niz ekskluzivnih privatnih događanja na rentanim lokacijama. Njegov glazbeni stil kombinira energični techno s melodičnim elementima, stvarajući hipnotičnu atmosferu i neprekidnu plesnu energiju.
REI BORG Techno producent i DJ iz Hrvatske s glazbenim korijenima u punk-rocku i metalu, koji je pod utjecajem velikana poput Umega, Adama Beyera, DJ Ogi-ja i Alena Sforzine. Nakon preseljenja u Rijeku 2020., otkriva lokalnu underground scenu i techno mu postaje životni poziv. Presudna je bila noć u Harteri uz Sforzininu glazbu koja ga je zauvijek usmjerila prema techno zvuku.
Kroz godine je razvio vlastiti stil kombinirajući klasični detroitski techno s modernom produkcijom. Nastupao je u klubovima poput Crkve, Manuela i Portuna te na tajnim lokacijama. Iza sebe ima izdanja za etikete BLOK i BeatCode, uključujući The Best of B Sides 2024, BLOK ASSETS 19 i Technologia VA.
Legendarni Faithless sinoć je na zagrebačkoj Šalati održao snažan i emotivan koncert koji će se još dugo pamtiti. U sklopu turneje kojom odaju počast preminulom frontmenu Maxiju Jazzu, bend je u punoj novoj postavi donio glazbeni i vizualni spektakl koji je rasplesao brojnu publiku na otvorenom stadionu u srcu Zagreba.
Predvođeni karizmatičnom Sister Bliss, Faithless su izveli svoje najveće hitove poput “Insomnia“, “God Is a DJ” i “We Come 1“, dok su projekcije, svjetlosni efekti i pažljivo odabrani trenuci tišine podsjećali na naslijeđe Maxija i njegov neizbrisiv trag u elektroničkoj glazbi.
Ovaj dugoočekivani nastup bio je više od koncerta – bio je to glazbeni ritual, slavlje života i moćna kolektivna emocija koja je ispunila Šalatu. Uskoro donosimo opširan izvještaj s koncerta, a do tada na našem Instagramu proživite jučerašnju atmosferu sa Šalate.
Još manje od dva mjeseca dijeli nas od 12. izdanja najboljeg regionalnog festivala i sigurni smo da nestrpljivo čekate ples na plaži Zrće.
Ograničen broj Boat Party ulaznica u prodaji je ekskluzivno putem Sonus Croatia web stranice. Budući da se svake godine rasprodaju ekspresnom brzinom kupite svoju prije nego što sve budu rasprodane. Boat Party ulaznice se kupuju kao zasebne ulaznice i nisu uključene u cijenu drugih ulaznica.
Finalni lineup 12. izdanja Sonus Croatia festivala donosi čak 74 imena poznatih svjetskih i regionalnih izvođača. Najbolji regionalni festival sprema još jedan ljetni provod za pamćenje, a na Vama je da spremno kreneš u još jednu Sonus avanturu!
U prodaji su i ulaznice za Sonus Croatia 2025 Opening Party, zakazan za subotu 16.08.2025. u klubu Aquarius na Zrću. Nabavite svoju i pobrinite se da budete dio najbolje uvertire u Sonus festivalsku čaroliju, za što će se pobrinuti East End Dubs, Franky Rizardo i Elena Mikac.
12. izdanje Sonusa uključivat će čak 4 kluba – Noa Beach Club, Aquarius, Papaya i Kalypso, ali i prvi put pružiti iskustvo plesanja na samoj plaži Zrće na Noa Beach Stageu.
Lineup Sonusa i ovog ljeta ponosno prikazuje svoju prepoznatljivu fuziju novih zvijezda, legendi i trendsetera, pojačanu elementima avanturističkog putovanja koja ovaj događaj čini jednim od najpoznatijih destinacijskih festivala na svijetu.
Novi partner festivala američki organizator događanja Insomniac, pridonosi svojim bogatim iskustvom produkcije kako bi nastavio uzdizati kvalitetu Sonusa.
Sonus Croatia, čiji je ponosni partner već treću godinu za redom Hrvatska turistička zajednica, predstavlja jedinstveni spoj kvalitetne glazbe, odmora i zadivljujuće prirode.
Zatamnjeni prostori, pulsirajući bas, tijela u pokretu i svjetla s desetina mobitela u zraku. Za neke je to slika modernog clubbinga, a za druge njegov kraj. Noćni život se mijenja, a pitanje koje sve češće odzvanja plesnim podijima glasi: jesmo li došli do točke kad treba regulirati upotrebu mobitela u klubovima?
Odgovor pokušava dati BBC, koji je povodom otvaranja novog kluba u Manchesteru istražio što publika, DJ-evi i stručnjaci misle o zabrani snimanja na podiju. Klub Amber’s odmah je uveo pravilo da se kamere na mobitelima prekrivaju naljepnicom pri ulazu, baš kao uBerghainu. Cilj nije zabrana, već povratak fokusiranom slušanju i prisutnosti.
“Ne želimo ljudima oduzeti mobitele, samo ih potaknuti da ih koriste odgovornije“, izjavio je direktor kluba Jeremy Abbott, ističući kako su povratne informacije za sada pozitivne jer ima više rasplesanih ljudi na podiju, a manje mobitela u zraku.
Veterani britanske scene slažu se s takvim pristupom. Sacha Lord, savjetnik za noćnu ekonomiju Manchestera, tvrdi da mobiteli “ubijaju atmosferu jer ljudi više snimaju nego što plešu“, a DJ-ica Smokin Jo prisjeća se vremena kad su u klubovima svi imali ruke u zraku, dok su to sada mobiteli.
S druge strane, mlađe generacije ne vide u tome problem. DJ Graeme Park, legenda Haciende, prenosi iskustvo sa svojim sinom: “Njima je dijeljenje trenutka dio doživljaja. Ne žele biti prisiljeni birati između uživanja i dokumentiranja.”
Struka pak upozorava na širi fenomen. Cyberpsihologinja dr. Lee Hadlington pojašnjava kako je za mnoge mlade upravo dijeljenje sadržaja oblik užitka: “Oni koji snimaju, nužno ne propuštaju iskustvo, ali postoji rizik da se previše fokusiraju na ekran umjesto na trenutak.”
No, realnost je složenija. BBC u svom tekstu navodi i zabrinutost da ovakve odluke dolaze u osjetljivom trenutku za klubove. U samo četiri godine, broj klubova u UK pao je za više od 35%, a dodatna pravila mogu dodatno udaljiti publiku.
U Amber’su taj rizik pokušavaju izbjeći tako što njihov vlastiti content tim kreira sadržaj za društvene mreže, pa publika i dalje može dijeliti iskustvo, samo ne kroz svoje kamere na mobitelu.
foto: Luka Vuković
Što kaže hrvatska publika?
Više puta smo smo pisali o ovoj temi, a lani smo proveli anketu među čitateljima gdje su rezultati bili apsolutno jasni: čak 90% njih podržava zabranu mobitela na plesnim podijima. Time nisu jedini jer i brojni DJ-evi, klubovi i promotori proteklih su godina pozivali publiku da barem smanji korištenje mobitela u klubovima, ako ne i poticali na samu zabranu.
Tu je i istraživanje koje pokazuje da je “velikom dijelu partijanera važnije snimiti video nego uživati u trenutku”, što dodatno potvrđuje sve dublju ovisnost o digitalnom dokumentiranju noćnog života.
I tako dolazimo do pitanja koje otvara širu raspravu: trebamo li se boriti za povratak fokusa na glazbu i zajedništvo? Ili je mobitel neizbježan suputnik svakog modernog partyja? Gubimo li dušu clubbinga ili je samo redefiniramo?
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.