Skip to main content

ToxiBot Inspector koristi umjetnu inteligenciju za identifikaciju ecstasya na WhatsAppu

Novi chatbot alat upogonjen umjetnom inteligencijom nudi rejverima sigurniji način anonimne identifikacije tableta ecstasyja putem WhatsAppa.

ToxiBot Inspector je prvi alat integriran s WhatsAppom koji koristi umjetnu inteligenciju za pomoć u identifikaciji tableta na temelju izgleda, prema riječima njegovih tvoraca, Pabla Ferreyre i Aníbala Sacca.

(ilustracija ecstasya) – Foto: DEA Web

Organizacija ToxiBot osnovana je 2022. godine s namjerom da točne informacije o supstancama učini dostupnijima javnosti i da pomogne naporima za smanjenje štete u noćnom životu, rekli su Ferreyra i Sacco. Sada s Inspectorom, platforma proširuje svoje rastuće mogućnosti na identifikaciju u stvarnom vremenu.

Slanjem fotografije, korisnici dobivaju predloženo podudaranje “uličnog naziva” za tvar na temelju njezinih značajki poput boje ili otiska ili znaka. Taj se naziv zatim može pretraživati ​​u ToxiBotovoj bazi podataka, koja uključuje korisne resurse poput podataka potkrijepljenih testiranjem i poznatih varijacija, a sve s ciljem podrške sigurnijem donošenju odluka u okruženjima za noćni život.

Pretraživač baze podataka trenutno sadrži preko 3500 rezultata testiranja koje je objavilo Argentinsko udruženje za smanjenje štete (ARDA). Navodi se da je sva komunikacija s Inspectorom zaštićena sigurnim kriptografskim algoritmima tijekom prijenosa, a osobni podaci šifrirani su radi očuvanja privatnosti.

Da biste saznali više o Inspectoru i kako pristupiti alatu putem WhatsAppa, posjetite službenu web stranicu Toxibota.

Dach: “Moramo se naučiti prvo poštovati i pobjediti ego da bi mogli napredovati dalje”

Sa zagrebačkom adresom i iskustvom života u Berlinu donosi na scenu jedinstveni spoj dviju underground kultura. Ovom prilikom Dach poklanja set čitateljima KS i razgovara s nama u ekskluzivnom intervjuu.

Uz pet EP-a iza sebe i suradnje s renomiranim labelima poput Betrieb Recordsa i Technodromea, Dach se sve snažnije profilira kao umjetnik čiji zvuk balansira između studijskog istraživanja i klupske ekstaze. Povodom 10 godina rada na sceni priča o početcima, rezidenciji u Depou, glazbenoj avanturi u Berlinu, produkciji, te zagrebačkoj techno sceni.

Odrastao si uz techno zvukove i brzo si našao put do underground scene. Možeš li opisati svoje prve susrete s tom glazbom i što te najviše privuklo?

Prvi susreti s tom glazbom bili su jos u djetinjstvu. Meni kao djetetu od četiri godine se svidjelo kako u automobilu lupa bas zahvaljujući jednom članu moje obitelji. Mislim da su ti trenutci dosta povezani s ovime što sam danas, odnosno čime se bavim. Kao tinejdžer prvi puta odlazim u zagrebački Aquarius i zaljubljujem se u mali floor.

Tadašnja energija nešto je s čime sam se prvi puta susreo – totalno druga dimenzija. Mogu sada reći da se tada još partiji nisu snimali mobitelima, a ako jesu to je stvarno bilo rijetko, i prije toga nisam imao priliku vidjeti kako to zapravo izgleda. To su trenutci koji ostaju u sjećanju cijeli život. Smatram da se tada pogodilo sve što će obilježiti moj put dalje. Čast Blurix-u!

Već si s nekoliko nastupa postao rezident Depo kluba. Kako se sjećaš tog trenutka i što ti je rezidencija značila u razvoju karijere?

Mogu reći da mi je stvarno značila dosta u razvoju mene kao artista. Rezidencija je došla sama od sebe. Ako se dobro sjećam prije mene nije jedno određeno vrijeme bilo skoro nikoga novog i mlađeg. Bilo ih je par koji smo tu negdje generacijski, ali su na sceni već bili koju godinu. Mislim da sam se uklopio u cijeli vibe Depoa, zato sam i ostao dan-danas. Vjerujem da je zbog toga došlo do ostalih svirki van Zagreba, a i države.

Proveo si značajan period u Berlinu. Što si iz tog iskustva prenio u svoj današnji rad i setove?

Za mene kratak ali značajan! Prije svega želio bih se osvrnuti na meni drage ljude koje sam tamo upoznao koji su me naučili jako puno stvari, što o glazbi, što o životu. Bio sam privilegiran upoznati, raditi i voditi razgovore sa fantastičnim artistima kakve još nisam upoznao do tada. Slobodno mogu reći da je život u Berlinu značajno promjenio moj pogled na scenu općenito. Morate dobro pratiti kolektive i organizacacije na čije večeri želite izaći jer jako puno puta sam se pomalo i razočarao.

Mislio sam uvijek ”ma bit će super” i na kraju bih sjedio većinu vremena. Nije sve što je u Berlinu za svakoga, pogotovo što se tiče muzike, a o ostalim stvarima da ne pričam. Bez obzira na to, imao sam priliku slušati brojne meni najdraže artiste na sjajnim klupskim večerima i fenomenalnim zvučnim sistemima. Potkovao sam svoj zvuk sa još više groova, i tek tamo, u Berlinu sam shvatio zapravo što želim od svog zvuka dok danas naginjem prema tome.

Tvoj stil često se opisuje kao sirov i impulzivan. Kako bi ti sam definirao energiju koju donosiš na floor?

Impulzivan je i dalje precizan opis, dok sirov više-manje i kako kada. Želim publici dati da pleše. Želim da osjećaju istu energiju koju osjećam i ja dok sam u svom filmu odnosno u miksu. Volim eksperimentirati sa različitim stilovima te tako možemo reći da energija varira. Trudim se biti unikatan i pronaći zvuk koji sliči meni i tako prenjeti na publiku maksimalnu pozitivu i smješak na lice.

Iza tebe je pet EP izdanja, a najnovija su našla dom na labelima Betrieb Records i Technodrome. Kako pristupaš produkciji i gdje pronalaziš inspiraciju?

Tako je. Smatram se i dalje amaterom što se produkcije tiče. Nažalost, ne produciram onoliko koliko bih htio. Najviše mi inspiriraju filmovi i dokumentarci. Često uzimam nešto iz filmova pa se time poigram u studiju. Također, za mene vrhunski DJ setovi koje sam znao slušati uživo također znaju probuditi i inspiraciju i motivaciju.

Koliko ti je važna ravnoteža između DJ-inga i produkcije? Vidiš li se više u studiju ili za pultom?

Ako se mene pita, nemam taj balans već jako dugo haha. Sve zavisi što želiš od svega toga. Mogu slobodno reći kao što sam rekao u prošlom pitanju, da produkciju još napipkavam. Više radim na tome da moja produkcija bude više čišća za slušati i pedantnija nego prije, a za to ipak treba malo vremena. Za pultom mogu reći da sam kao doma. Više se vidim za pultom. Produkciju radim kada stignem i kada me nešto baš inspirira.

Suradnja s Motzom donijela ti je EP Undergo i podcast. Kako je došlo do te suradnje i što ti je značila?

Meni osobno je to bio jedan vjetar u leđa koji nije rezultiro nastupima, nego mi je dao podršku koju sam cijelim svojim putem u Njemačkoj trebao kao artist u smislu da se može. Da je netko ipak malo veći otvoren za suradnje. Budući da Motz pratim skoro od kako se otvorio, kada sam došao u Berlin tražili smo sve moguće vrste promocije pa tako se sjetili i Motza. I uz par mailova uspjeli smo dogovoriti suradnju. I drago mi je da jesmo :)

Kako vidiš trenutnu techno scenu u Zagrebu i regiji? Gdje smo danas u odnosu na Berlin ili druge velike prijestolnice?

Ovo je odlično pitanje! Reći ću ovako. Zagrebačka scena od kako sam ja otišao iz grada, pa do prošle godine kada sam se vratio, neprepoznatljivo se promjenila. Ima more novih kolektiva, DJ-a, producenata, svega. Ima ih nekoliko koji stvarno rade fenomenalan posao, i stvarno im želim da uspiju u tome što rade!

Nakon određenog vremena provedenog u Njemačkoj sam shvatio koliko imamo kvalitetnu scenu što se tiče DJ-inga i unikatnosti. Kada uzmete u obzir što imaju oni, a što mi imamo shvatite da smo stvarno umjetnički jaki. Ne mogu si ni zamisliti da se zamjenimo, gdje bi bili neki sa naše scene. Moramo njegovati našu scenu jer je jaka i tvrda i ima neminovan potencijal. Noseve dolje, biti fer i korektni jedni prema drugima, ništa više.

Kao i vani, techno nažalost izlazi iz undergrounda, ako već nije izašao. Na nama je kako ćemo se tome prilagoditi. Vizualno, Berlin je došao u Zagreb, ne tako davno. Nova moda, ubrzani techno i ostalo. Mislio sam da neće tako skoro ali došlo je. Iznutra, smatram da nema potrebe se uspoređivati jer je po meni neusporedivo. Daleko smo mi još od toga. Moramo se naučiti prvo poštovati i pobjediti ego da bi mogli napredovati dalje. Cijela hrvatska scena ima ogroman potencijal koji je sve bliže i bliže sjaju, imamo vrhunska mjesta za održavanje partija i smatram da možemo. Prema tome gajim nadu. Sve će biti kako mora biti!

Hvala Klubskascena i čitateljima, uživajte u miksu :)
Peace

Elektronička glazba i mediji: odnos razrušen konzumerizmom?

Razina nevidljivosti možda je i veća kod nekih drugih žanrova poput jazza. Ipak, naglasak će biti na elektroničkoj glazbi, čije vijesti je bolje čitati na specijaliziranim portalima ili slušati na streaming platformama.

(ilustracija) – Foto: bruce mars on Unsplash

Jer, skoro pa jedino što čitatelj Jutarnjeg ili Večernjeg lista može vidjeti su najave domaćih festivala poput Ultre, dok slušatelj najvećih radio stanica od elektroničke glazbe može čuti isključivo pojedine bezvremenske klasike. S druge strane, kulturne sekcije većine portala ispunjene su raznolikim vijestima o domaćim i stranim umjetnicima iz žanrova poput popa i rocka.

Količina, ali i raznolikost takvih članaka puno više zadovoljava slušatelja rock glazbe jer se među njima mogu vidjeti razni intervjui, najave albuma i njihove recenzije. Vijesti o uspjesima ili detaljima života umjetnika također su neizostavne, a zabrinjavajući udio pojedinih portala čine i članci koji se bave modnim kombinacijama i tračevima o domaćim glazbenicima. Svaka roba ima svojega kupca, što je na ovom primjeru evidentno.

No, i elektronička glazba ima svoje kupce, i to u velikome broju. Kada govorimo o slušanosti žanrova, na streaming platformama 2024. dominirali su pop i rock s po 14,7% slušatelja, dok su prvo mjesto zauzeli hip-hop i R&B slušatelji – 30,7%. Elektroničku glazbu slušalo je 5,2%. *(Izvor informacija)

Navedena statistika možda i nije najbolji prikaz jer je ograničena samo na korisnike streaming platformi. Prema nekim drugim istraživanjima baziranim na anketiranju, elektronička glazba ipak zauzima treće mjesto na ljestvici slušanih žanrova, odmah iza popa i rocka. Procjena ovih brojki na razini svjetske populacije daje brojku od oko 1,5 milijardi slušatelja.

(ilustracija) – Foto: Valentin Balan on Unsplash

Broj slušatelja možda i nije jedino mjerilo vrijednosti određenog žanra, zato što elektronička glazba bilježi konstantan porast ekonomske vrijednosti, sve veću integraciju u razne kulturološke aspekte, društvene mreže i sl. *Izvor informacija (International Music Summit)

Navedeno je logična posljedica evolucije elektroničke glazbe koja je, od svojih underground početaka, do prisutnosti na svjetskim pozornicama popraćena sve većom komercijalizacijom te upletenošću u razne oblike kulture.

Uzevši u obzir ova dva faktora – žanrovsku evoluciju i medijsku stagnaciju, otvara se pitanje zašto je to tako. Na prvu se čini da se radi o nekakvoj neravnopravnosti ili anomaliji, ali kao sa svime, razlozi su slojeviti.

Zbog navedenoga će se na primjeru radija pokušati objasniti kompleksnost medijske percepcije elektroničke glazbe

U današnje vrijeme, uspjeh je često uvjetovan dobrim poslovnim modelom, što vrijedi i za medije. Iz perspektive portala, evidentno je da će vijest o smrti Ozzyja Osbornea ili politizirani koncerti poput Thompsonovog imati znatno veći doseg čitatelja od bilo čega što se događa u svijetu elektroničke glazbe. Isto vrijedi i za radio stanice, koje da bi bile slušane, moraju pratiti što se najviše sluša.

Tezu, da je radio umirući medij pobijaju istraživanja koja pokazuju, da je radio medij koji i dalje ima najveći doseg – 92% Amerikanaca usputno čuje ili s namjerom sluša radio barem jednom u tjednu. Do toga dolazi zbog široke pristupačnosti radija – automobili, Internet, društvene mreže itd.

Zbog navedenoga će se na primjeru radija pokušati objasniti kompleksnost medijske percepcije elektroničke glazbe. Da bi se takav pokušaj ostvario, odabran je sugovornik koji je vrstan poznavatelj hrvatske glazbene scene, jer osim što je renomirani skladatelj, aranžer i producent, trenutačni je član nadzornog odbora HDS-ZAMP-a – Zvonimir Dusper.

U razgovoru smo pokušali saznati odgovore na sva pitanja vezana uz odnos medija i elektroničke glazbe

Što su uzroci slabije zastupljenosti, koju ulogu u tome ima formatirani oblik radio stanica, kako poslovni modeli utječu na odabir glazbe, kako da se DJ-evi i producenti elektroničke glazbe snađu u ovoj situaciji i općenito što se može napraviti da se stanje poboljša u korist elektroničke glazbe:

Za početak bih ukratko objasnio kako funkcionira tradicionalna glazbena scena. Imamo četiri točke:

Prvo, to su kreatori tj. glazbenici, koji mogu biti u dvije uloge, kao autori i kao izvođači.

Drugo, imamo diskografe i nositelje prava koji djeluju kao trgovci za glazbu.

Treće, imamo medije koji glazbu emitiraju, odnosno koriste te ona na taj način dolazi do publike.

I na kraju, četvrto, imamo publiku koja glazbu konzumira tj. sluša, ili sluša i gleda ako govorimo o spotovima ili snimkama koncerata.

(ilustracija) – Foto: Sarah Pflug from Burst

U samom startu ta (elektronička) glazba može po svojem tipu i soundu imati uži ili širi doseg, čega su uglavnom kreatori vrlo svjesni. Ona može biti vrlo komercijalna i pristupačna širokim masama, a može biti i eksperimentalna i psihodelična i na taj način praktički neslušljiva, osim za uski krug fanova.

Diskografi i nositelji prava najzaslužniji su za promociju i guranje glazbe u medije jer s njima održavaju redovite kontakte. Kod elektroničke glazbe diskograf može biti više ili manje spreman uložiti u promociju, a to najviše opet ovisi o dosegu glazbe. Diskografija je biznis kako i svaki drugi, pa svako ulaganje mora imati smisla.

Treće, imamo medije. Mediji svoj program, slično kao diskografi, zasnivaju na odabranom poslovnom modelu uz precizno određenu ciljnu skupinu. Glazba se bira tako da odgovara nekom zamišljenom tipičnom slušatelju. Cilj je da on ciljano bira tu stanicu, te da kasnije ne mijenja program.

Na kraju imamo publiku kojoj je sve to namijenjeno

Kod elektroničke glazbe u startu postoji jedna situaciju da je, ako gledamo generalno, velik broj slušatelja zapravo nisu “core” slušatelji, nego tu glazbu konzumiraju skoro isključivo na partyima, tako ju i doživljavaju, slično kao što imamo s druge strane spektra kod cajki tj. turbo-folka. To je važno imati u vidu jer inače možemo imati iluziju da postoji veliki interes za elektroničku glazbu gledano po posjetama partya ili festivala, dok je zapravo u realnosti interes velik jedino za partye.“

Na temu formatiranih radio stanica i oblikovanja sadržaja prvenstveno na temelju poslovnih potreba imao je sljedeće za reći:

„Princip formata radio stanica je direktno povezan s kapitalizmom i medijima kao biznisom. Potrebno ga je demistificirati. Format znači svjesni odabir određenog tipa glazbe kako bi se napravio što bolji match sa željenom ciljnom skupinom. Ta se skupina pažljivo bira na osnovu istraživanja i teorije gdje postoji “rupa” i koliko je velika.

Kad se odabere neki tržišni prostor, niša, onda se napravi fokus grupa plaćanjem istraživanja i zatim se u redovitom ritmu, obično mjesečnom, tu fokus grupu pita kako im se sviđaju nove pjesme prije nego uđu u rotaciju, te kako im se sviđaju postojeće iz programa. Na osnovu toga se stvara novi program. Uloga glazbenog urednika je “pogoditi” ciljnu skupinu, tj. naći nove pjesme koje će postići što veći broj bodova tj. postotaka jer to osigurava zadovoljstvo slušatelja.

Pri tome se kreiraju demografski obrasci koji definiraju ciljnu skupinu. U istoj demografiji mogu biti konkurentni formati. Npr. obiteljski: preferiraju lagane domaće pop balade i međunarodne easy listening hitove (Zsa Zsa, Gibonni, Ed Sheeran, Norah Jones). Glazba je “sigurna”, pogodna za pozadinu u autu s djecom. Karijerni: traže moderni pop, soul i lounge (Dua Lipa, John Legend, Sade, Jack Johnson).“

Kao jedna od posljedica ovakvog pristupa, javlja se recikliranje sadržaja na radio stanicama, no i ono ima svoje razloge

„Sadržaj se reciklira zato što to slušatelji žele. Važno je razbiti iluziju da radio “forsira” neke pjesme. Kad pogledaš omjer streamova ili pregleda online među prvih 50 pjesama, omjer prve i 50te je barem 1:10, a često i 20:1 ili više. To bi u svijetu radija značilo da se prva pjesma dnevno izvrti deset puta ili dvadeset puta, a 50-ta jednom. To naravno nije tako. Na radiju se realni odnos ipak ublažava i hitovi se zapravo puštaju manje nego što bi ljudi htjeli, koliko god to čudno zvučalo nekom tko glazbu sluša široko i raznovrsno. To je realnost, i komercijalni radiji samo prate tu realnost da bi zadržali publiku.“

Ipak, u takvom svijetu, predodređenom konzumerizmom i zadovoljavanjem potreba potrošača, stvara se vrlo konkurentna atmosfera u kojoj je uzak prostor za uspjeh. Dublji rizik navedenoga je nemogućnost da se glazbenici manje zastupljenih žanrova, među kojima su i DJ-evi, profiliraju u javni prostor. S druge strane, možda je rješenje jednostavno, prihvaćanje situacije i orijentacija na druge oblike medija poput streaming platformi ili društvenih mreža:

„DJ-e i producenti elektroničke glazbe moraju se u potpunosti orijentirati na online medije i nastupe, Klasični mediji jednostavno nemaju računicu u puštanju elektroničke glazbe govoreći generalno. Mislim da umjetnici manje zastupljenih žanrova trebaju razmišljati internacionalno jer danas, više nego ikad prije, imaju mogućnost iz Hrvatske raditi glazbu koja se sluša po cijelom svijetu, što vidimo po brojnim primjerima izuzetno uspješnih glazbenika iz ovih podneblja u posljednje vrijeme. Ono o čemu bi se dalo pričati je da li bi trebali početi akcije da država prizna te uspjehe i pomogne našim umjetnicima na način kako to rade Švedska, UK, Nizozemska, Francuska, Njemačka.“

(ilustracija) – Foto: Pim Myten on Unsplash

Da ne bi sva odgovornost spala na same DJ-eve, proaktivnost da se promjeni situacija potrebna je i na drugim razinama:

„U teoriji, no teško u praksi, bi dobra ideja bila da se na državnim medijima elektroničkoj glazbi da viši status. Tu je prvenstveno problem što se elektronička glazba percipira kao “manje vrijedna” jer se većinom ne svira, nego programira, i može se stvarati bez glazbene naobrazbe. Ali, to vrijedi samo i isključivo za državne medije (HRT, HR mreža)”, zaključuje Dusper.

Realnost suživota elektroničke glazbe i medija takva je kakva je, i ona sukladno tome ima svoje prednosti i mane. Eliminiranjem jednog medija kao niti vodilje do uspjeha za umjetnike otvaraju se brojne druge mogućnosti koje je potrebno iskoristiti. Slično tome, fokus masovnih medija na „mainstream“ potrošače otvara vrata razvoju specijaliziranih medija koji se bave svim preostalim nišama za koje među potrošačima ima interesa.

Bilo kako bilo, odnos medija i glazbe u današnje vrijeme kompleksan je, ali obostrano prijeko potreban, možda najbolje opisan u doktorskom radu iz sociologije pod imenom “Glazba u društvu: analiza odnosa medija, vrijednosti i glazbenih preferencija unutar sociologije glazbe”, autorice Marije Žagmešter Kemfelja:

Kada se promotri glazba unutar društva, primjećuje se veza s medijima koji su produžena ruka glazbi, a koja rezultira i prednostima i nedostacima. U suvremenom društvu koje prati sofisticirana tehnologija, mediji su na raskrižju putova između udovoljavanja potrebama javnosti s jedne strane te s druge strane potrebe njihova mijenjanja jer mediji imaju tu moć koja ima ambivalentnu ulogu iz koje slijedi odgojno-obrazovna, ali i manipulativna uloga.

Josh Wink dijeli priču iza svog acid techno klasika koji je definirao žanr ‘Higher State Of Consciousness’

Objavljen 1995. za Strictly Rhythm, ovaj breakbeat techno s primjesama acida od pionira filadelfijskog ravea Josha Winka napravio je veliki prasak u Velikoj Britaniji, dosegnuvši 8. mjesto na ljestvicama.

Josh Wink – Foto: Screenshot DJ Mag Youtube

Nakon što se originalni miks pojavio na kompilaciji 1994., ‘Tweekin’ Acid Funk Mix’ neočekivano je postao popularan sljedeće godine nakon što je objavljen kao singl.

Za ovaj hit na underground rave sceni i u klubovima diljem svijeta, Wink se prisjeća produkcije ‘Higher State Of Consciousness’ u svom studiju u spavaćoj sobi, koristeći dva TB-303 koje je kupio za 75 dolara svaki.

Prisjećajući se kako je izdavačka kuća izvorno odbila pjesmu, Wink razmišlja o tome kako mu je njezino konačno izdanje zauvijek promijenilo život i kako je 30 godina kasnije, to još uvijek voljena pjesma na plesnom podiju.

Novi val: The Solidified – eksperimentalni duo koji spaja elektroničku glazbu, art rock i videoigre

The Solidified je glazbeni dvojac kojeg čine Karlo Burić (Krole) iz Hrvatske i Juhász Ádám (Wrecx) iz Mađarske. Od samih početaka jasno su dali do znanja da vole eksperimentirati, što se najbolje čuje na njihovom debitantskom albumu “Unearth” objavljenom krajem prošle godine, u kojem kombiniraju elektroničku glazbu s elementima industrijala, alternative i zvukova koji podsjećaju na videoigre.

Nakon toga uslijedili su albumi “Crosswaves“, koji je donio bogatiji instrumentalni pristup i proširenu upotrebu gitara, te “Fragmentations“, njihovo najduže izdanje do sada, u kojemu su fokus stavili upravo na gitaru, uz razne začinske instrumente koji nadopunjuju zvuk. Trenutno pripremaju i svoj četvrti album, najavljen singlom “The Contact“.

Osim albuma, The Solidified iza sebe imaju i dva EP-ja: “Droneland” i “Desiderium“, na kojima se dodatno poigravaju kombinacijom gitare, slojevitih aranžmana i art rock elemenata. Njihovi singlovi poput “To Be There“, “On Command” i “Don’t Talk To Me (Ever Again)” pokazuju koliko široko i eksperimentalno pristupaju stvaranju glazbe.

The Solidified je projekt koji se ne uklapa u stroge okvire jer svaki novi materijal donosi drugačiji pogled na spoj elektronike, rocka i eksperimentalnih zvukova, dokazujući da za njih glazba nema granica.

The Solidified možete pronaći na Bandcampu, Spotifyju i YouTubeu.

*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske

Ritam vikenda: Klupska sezona je krenula, plesni podiji su probuđeni!

Pred nama je vikend koji označava početak nove klupske sezone. Ljetni festivali su iza nas, a plesni podiji sada se u cijelosti bude u zatvorenim prostorima. Sredina rujna donosi nekoliko otvaranja sezone u Zagrebu, Osijeku i Splitu uz nastupe svjetskih i domaćih imena. Ljubitelji tvrdog zvuka imaju priliku zaplesati u Ljubljani na rođendanskom slavlju jednog od vodećih regionalnih hard techno i techno brendova, dok Rijeka sprema jedan od posljednjih plesova na otvorenom, pod zvijezdama u sklopu manifestacije koja spaja umjetnost i elektroničku glazbu. Puno novih priča, povrataka i posebnih trenutaka je ispred nas, a mi smo izdvojili gdje vas čeka najviše plesa.

foto: Luka Vuković / Daludea

HardBeats festival @ Media Center i Cvetličarna, Ljubljana

Nakon niza nevjerojatnih događaja HardBeats slavi treću godišnjicu u petak i to festivalskim izdanjem. Novo izdanje HardBeats festivala ponovnim spajanjem Media Centra i Cvetličarne u Ljubljani donosi vam najtraženija imena na sceni. Media Center stage predvođen zvukovima hard techna, schranza i industriala, za ovo izdanje ugošćuje moćni dvojac 999999999 s njihovim visokoenergetskim setom isključivo s hardverom, BSLS-a s njegovim pravim zvukom u live nastupu, Vendex i njegov khaos, kao i dva ekstra vruća slovenska debitanta; Klofama i Cera Khin, uz domaćina Gumju u glavnoj HardBeats areni. Cvetličarna stage koju pokreće Techsturbation Records, predvođen je grooveom i hard groove zvukom, s Future.666 kao jednim od najpopularnijih imena u žanru, Horaciom Cruzom – high-end techno arhitektom, Regalom kao dugo očekivanom slovenskom premijerom, jedinstvenim SHDW-om i ekskluzivnim b2b-om slovenskih snaga; TineXom i Brtinzzom. Ulaznice osigurajte kroz sustav Entrio.si

Art Explora festival @ Gat Karoline Riječke, Rijeka

Art Explora Festival, putujući festival koji u suradnji s lokalnim institucijama diljem Mediterana na prvom svjetskom brodu-muzeju, kao i u gradovima domaćinima, nudi kulturna i umjetnička događanja. Vikend ispred nas predstavlja završnicu ovog putujućeg festivala koji će na Gatu Karoline Riječke proteći u elektroničkim ritmovima Petra Dundova, ABOP-a, tonote, Pneumafona, Arke Kinari, Ras Padsystema i Inner Child. Ulaz je besplatan.

Future Scope Season Opening w. DJ Rush @ Boogaloo, Zagreb

Nakon uzavrelih open air trenutaka i festivalskih noći, vrijeme je da ponovno uđemo u ritam koji ne staje, ritam nove sezone. Ove subote, otvorenje nove Future Scope sezone donosi večer sirove energije, odlične produkcije i neprekidnog pogona, kroz pažljivo složen lineup koji postavlja standarde. Na glavnom podiju, kao glavni headliner, stiže DJ Rush, ikona globalne techno scene. Pridružuje mu se Dexon, europski techno selektor s besprijekornom tehnikom i mračnim, precizno izrađenim grooveom. U nastavku večeri slijedi Shipin set, a program otvara Ska. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

Dobar House Label Edition vol. 2 (Season Opening) @ Peti Kupe, Zagreb

Dobar House se vraća u Peti Kupe nakon ljetne pauze i sprema sezonu punu vrhunske house glazbe. Za samo otvaranje koje će se održati ove subote dovode međunarodne izvođače s labela – Nesi i Yutu Yamadu, uz stalne predstavnike labela – Tom Bug & Grooveline. Novitet ovog eventa jest to da se lineupu odličnih DJ-eva pridružuju i vrhunski plesači koje ste već imali priliku uloviti na zatvaranju Dobar House sezone u lipnju. Vraćaju se u istoj postavi kao i zadnji put: Danchi, Mikki Malone, Tonya i Tunaboi, koji će ponovno ovim osebujnim plesnim stilom koji vuče korijene iz disco ere 70-ih zapalit stage i floor. Ulaznice su dostupne kroz sustav Entrio.

Hush! Selected @ Oxygene, Osijek

Nakon ljetne pauze Hush! Selected je opet tu i donosi najuzbudljivije nove talente techna ove subote u osječki klub Oxygene, pažljivo odabrane od strane Insolate. Ovaj put čak tri gosta: jedan iz Liverpoola – Molloy i dva iz Sarajeva – Ena Smajic i Armin Di High.

10 Years of KaosLab @ Klub Kocka, Split

Otvaranje nove sezone u splitskoj Kocki ove subote će proći uz psy trance party. Nakon 10 godina postojanja, vrijeme je za dostojanstven oproštaj od eksperimenata kaotičnog laboratorija zvanog KaosLab. Iz kolektiva smatraju da je za ovu priliku prikladno prepustiti pult jednom od doajena psy scene – Giuseppeu, čiji Parvati label ove godine obilježava moćnu 25. obljetnicu. Uz njega za pultom će se još izmijeniti Allan i Neurosystem.

Kompletan vikend program partyja diljem Hrvatske i regije možete istražiti u našem kalendaru.

*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske