U svom devetom izdanju nagrada Ambasador se tradicionalno održava krajem aktualne godine s ciljem okupljanja pripadajuće industrije, povezivanja, razmjene ideja, valoriziranja aktera scene i stvaranja veće medijske vidljivosti elektroničkoj glazbi.
Objavljen je i raspored najvažnijih datuma u sklopu Ambasadora:
Ambasador 2024. u KUC Travno – Foto: Enora Paola
05.10. – 15.10.2025. Prednominacijski ciklus
U ovom razdoblju stručni žiri nagrade i redakcija Klubske Scene predlažu projekte, izvođače i autore za sastavljanje nominacija. Ove godine ukinute su “Javne prijave projekata” čime se kompletan izbor stavlja u ruke žirija i redakcije najčitanijeg portala elektroničke glazbe u regiji.
Podsjetimo, stručni žiri čine predstavnici hrvatske i regionalne elektroničke scene sastavljeni od promotora, osnivača labela, DJa, producenata, novinara i nezavisnih istraživača scene. Popis članova žirija je javan, te se objavljuje na dodjeli nagrada, kao i na društvenim mrežama te webu nagrade Ambasador.
21.10.2025. Objava nominacija
Publika i struka će od 21.10. do 05.11. moći glasati za nominirane. Očekuju nas i promjene u nagradama struke i publike, o čemu će više biti poznato nakon objave nominacija.
19.11.2025. Dodjela priznanja
Tko su ovogodišnji laureati bit će poznato na ceremoniji u klubu Boogaloo (Zagreb) uz zanimljivu apstraktnu izložbu tijekom warm up programa. Na samoj dodjeli priznanja planirani su vrhunski nastupi live actova, DJ-a i bendova te nikad viđeno otvaranje uz modnu reviju inspiriranu techno glazbom. Warm up program i after ove godine pripast će u ruke DJ-ima Novog vala Klubske Scene.
20.11.2025. Edukativni program Jezgra
Jezgra je edukativni program Klubske Scene, a ujedno i domaćin panelima sa renomiranim akterima iz industrije koji će razglabati o važnijim temama iz industrije elektroničke glazbe. Kompletan program bit će objavljen uskoro.
I ove godine Ambasador će otvoriti poziv volonterima za pomoć u realizaciji, kao i svim kolektive ili zaljubljenicima u scenu da se pridruže u pripremi glazbeno-umjetničkog i organizacijskog dijela programa.
Nagradu Ambasador pokrenuo je portal Klubska Scena 2016.g., a organizira se u suradnji sa udrugom Klubska kultura. Projekt sufinanciraju Ministarstvo kulture i medija RH i Gizeh.
Ljetni festivali donose euforiju, energiju i osjećaj zajedništva. No, kad se glazba utiša i publika raziđe, mnogi se suočavaju s naglim padom raspoloženja. Taj fenomen poznat je kao post festival blues, a stručnjaci ga objašnjavaju kombinacijom društvenih, psiholoških i biokemijskih čimbenika.
foto: Toni Jurić
Sociolog dr. Rob Gardner u razgovoru za Vice objašnjava kako festivali nisu samo koncerti, već mjesta gdje se stvaraju privremene zajednice. Tamo vlada osjećaj slobode, prihvaćanja i pripadnosti, a ljudi doživljavaju ono što francuski sociolog Émile Durkheim naziva “kolektivnom euforijom“. To su trenuci kada tisuće ljudi dišu u istom ritmu, publika i izvođač razmjenjuju energiju i nastaje jedinstveno iskustvo. Povratak u svakodnevicu, obaveze i rutinu stoga djeluje kao nagli prekid bajke.
Osim društvenog faktora, važnu ulogu igra i kemija mozga. Kako navodi Midnight Rebels, festivali su prava “dopaminska i serotoninska fešta”. Ovi neurotransmiteri zaslužni su za osjećaj sreće, nagrade i povezanosti. Nakon dana intenzivne stimulacije, njihova razina naglo pada, pa dolazi do tzv. “kemijskog mamurluka”. To objašnjava umor, prazninu i osjećaj da se ništa ne može mjeriti s odlaskom na festival.
Psiholozi pak dodaju i treću dimenziju. Prema Psychology Today, riječ je o svojevrsnom emocionalnom mamurluku. Nakon velikog higha prirodno dolazi low. To potvrđuje i “teorija protivnih procesa” psihologa Richarda Solomona koji tvrdi da svaka snažna emocija povlači za sobom svoju suprotnost. Drugim riječima, nakon dana ispunjenih srećom i zajedništvom, prirodno dolazi osjećaj praznine.
foto: Toni Jurić
Dobra vijest je da post festival blues nije dugotrajan. Stručnjaci savjetuju povratak osnovama: kvalitetan san, hidrataciju i hranjivu hranu. Blagotvorni učinak ima i lagana fizička aktivnost te kontakt s prijateljima s kojima ste dijelili festivalsko iskustvo. Pomaže i stvaranje playliste s najdražim trenucima ili planiranje novog izlaska, jer očekivanje budućeg događaja vraća osjećaj uzbuđenja.
Upravo zato nedjeljom na Klubskoj Sceni donosimo rubriku Dođite sebi s ciljem da se lakše regeneriramo nakon intenzivnog noćnog života. Tamo nudimo savjete kako se opustiti, obnoviti energiju i ostati u balansu između uzbuđenja partyja i brige o sebi.
Post festival blues zapravo je dokaz da smo doživjeli nešto vrijedno i nezaboravno. Umjesto da nas obuzme nostalgija, možemo ga promatrati kao prijelaznu fazu. Pred nama je nova uzbudljiva klupska sezona u kojoj ćemo svi zajedno uživati, a nećemo se ni okrenuti i već ćemo slagati planove za iduće ljeto.
Marco Bläsi, poznatiji kao SHDW, više od deset godina stoji iza pulta i oblikuje techno scenu svojim djelovanjem. Nakon dugogodišnje suradnje s Obscure Shapeom i nastupa na prestižnim pozornicama diljem svijeta, danas samouvjereno gradi solo karijeru s kojom potvrđuje status jednog od ključnih imena europske techno scene.
Uoči nastupa na HardBeats festivalu, ovog petka u Ljubljani, razgovarali smo sa SHDW-om o evoluciji njegovog zvuka, produkciji, ulozi etikete Mutual Rytm na sceni i posebnoj vezi koju ima sa slovenskom publikom.
Na techno sceni aktivan si već više od deset godina. Kad pogledaš unatrag, koji bi bili ključni trenuci u tvojoj karijeri koji su te oblikovali kao umjetnika?
Jedan od ključnih trenutaka za mene bio je 2015. kada smo počeli objavljivati glazbu na našoj etiketi From Another Mind. Trake koje smo tada izdavali zvučale su svježe i dobili smo nevjerojatnu podršku brojnih utjecajnih umjetnika. Naš EP “Die Weisse Rose” otvorio nam je mnoga vrata i dao priliku za suradnju s renomiranim etiketama i izvođačima. Ubrzo nakon toga izašao je “Himmel & Erde” na etiketi REKIDS, a pojavljivanje na prvom Afterlife izdanju bio je još jedan važan trenutak. Ti trenuci bili su naš proboj i doveli su do zgusnutog rasporeda nastupa koji su oblikovali naš put kao umjetnika.
Dobar dio tvoje karijere bio je u dugogodišnjoj suradnji s Obscure Shapeom. Dijelili ste DJ pult, producirali glazbu, organizirali događaje i vodili etiketu. Što te to partnerstvo naučilo i kako te pripremilo za solo karijeru i vođenje vlastitih platformi?
Rad u duetu toliko godina naučio me puno o suradnji, strpljenju i pronalaženju zajedničkog jezika kao umjetnika. Vođenje From Another Mind i bezbrojni back-to-back setovi dali su mi neprocjenjivo iskustvo u izgradnji vizije, stvaranju zajednice i čitanju energije na plesnom podiju. Te godine oblikovale su moj način razmišljanja i dale mi samopouzdanje za solo projekte, gdje sam sve što sam naučio mogao primijeniti na svoj način kroz platforme poput Mutual Rytm.
Tvoj zvuk se razvio od ranih dana From Another Mind do onoga što danas čujemo s Mutual Rytm. Kako bi opisao to putovanje kroz zvuk i koji su elementi ostali konstantni u tvojoj glazbi?
Mislim da je prirodno da se umjetnik, i etiketa, razvijaju i istražuju nove teritorije. I From Another Mind i Mutual Rytm oduvijek su oblikovani mojom kolekcijom ploča, uglavnom glazbom od sredine/kraja 90-ih do ranih 2000-ih, koja odražava trake koje su me najviše pogađale.
U danima From Another Mind fokusirali smo se na big-room, melodične trake, kao i one koje su kao himne. S vremenom je moj zvuk postao sve više ogoljeniji, raw i driving. S Mutual Rytm želim stvarati glazbu koja funkcionira kao DJ alat, ali i dalje nosi dubinu, emociju i karakter.
Ono što se nije promijenilo je emocionalna intenzivnost, pažnja na detalje i pripovijedanje – bilo da se radi o jednoj traci ili čitavom setu. Ti elementi povezuju moju glazbu od tada do danas i ostaju temelj svega što objavljujem ili puštam.
Kada si u studiju, što ti obično potakne kreativnost? Kreneš li od ritma, melodije, atmosfere? Kako te ideje prevodiš u zvuk po kojem te poznajemo?
Za mene kreativnost dolazi iz onoga što osjećam u tom trenutku. Može biti oblikovana iskustvima s turneja, radom s drugim umjetnicima na etiketi ili onime što se događa u mom privatnom životu. Ne slijedim strogi koncept. Puštam da me glazba vodi. Ponekad sve krene od ritma, ponekad od melodije ili određene atmosfere, i onda pratim taj trag, nadograđujući ono što mi zvuči ispravno. Sve je u hvatanju vibea i prevođenju tih osjećaja u glazbu.
Pokrenuo si Mutal Rytm 2022. godine. Tri godine kasnije, kako gledaš na njegov rast i ulogu koju ima u današnjoj techno sceni?
Kada se osvrnem na razdoblje od osnutka Mutual Rytm, osjećam ponos i zahvalnost na onome što smo izgradili u kratkom vremenu. Od samog početka etiketa je bila više od samog izdavanja glazbe. To je prostor gdje se umjetnici mogu u potpunosti izraziti, gdje se svakom izdanju posvećuje pažnja, i gdje mogu podržati nadolazeće talente dok istražujem nove ideje. U protekle tri godine surađivao sam s nevjerojatnim umjetnicima različitih generacija, izdavao glazbu koja duboko rezonira i povezao se sa zajednicom koja dijeli moju strast prema technu. Neka izdanja su upravo ona vrsta glazbe za koju se nadam da može inspirirati druge producente, što čini rast etikete i činjenicu da dopire i do DJ-eva i do slušatelja još posebnijim. I doista imam osjećaj da smo tek na početku.
Jedna od vrijednosti na kojima inzistiraš s Mutual Rytm je autentičnost ispred trendova. Kako održavaš tu filozofiju u industriji koja se često vodi hypeom? Koje kvalitete tražiš kod umjetnika koje potpisuješ za etiketu?
Autentičnost je oduvijek bila srž Mutual Rytm. Ne pratim trendove niti hype. Oni dolaze i prolaze. Najvažnija je sama glazba i osjećaji koje donosi. Kada biram izdanje, nikad ne razmišljam o potencijalnoj prodaji ili uspjehu. Zajedno s umjetnikom fokusiram se na trake koje pričaju najsnažniju priču. To je ono što daje izdanju dubinu i smisao. Kada potpisujem umjetnike, tražim jasan osjećaj identiteta, prepoznatljiv zvuk i sposobnost stvaranja traka s dubinom i svrhom. Privlače me producenti koji su predani svom radu, imaju nešto osobno za reći i otvoreni su za suradnju i daljnji razvoj svojih ideja. Za mene se radi o izgradnji dugoročnih odnosa i podršci umjetnicima u svakoj fazi njihovog puta, a ne o lovu na kratkoročni uspjeh.
Etiketa ima vrlo prepoznatljiv vizualni identitet s upečatljivim artworkom i dizajnom. Koliko je vizualni aspekt važan u prenošenju etosa Mutual Rytm?
Vizualna strana Mutual Rytm jednako je važna kao i glazba. Nije riječ samo o omotima ploča, nego o stvaranju snažnog, prepoznatljivog identiteta u svemu što radimo: od plakata i vizuala za događaje do mercha. Imati prepoznatljiv dizajnerski jezik pomaže u izgradnji prepoznatljivosti i daje etiketi jasan glas, bez obzira na format. Istodobno, artwork svakog izdanja ima posebnu ulogu: daje glazbi vlastiti identitet i pomaže prenijeti karakter i raspoloženje traka. Nije stvar samo u estetici. Riječ je o odražavanju priče i emocija iza glazbe te stvaranju snažnije veze između umjetnika, izdanja i publike. Za mene vizuali trebaju utjeloviti iste vrijednosti kao i glazba: bezvremenski, jedinstveni i rađeni s pažnjom. Glazba i dizajn idu ruku pod ruku i zajedno stvaraju cjelovito iskustvo s kojim se ljudi mogu povezati i koje mogu pamtiti.
Slovenska publika je otvorenog uma, strastvena i ima pravo poštovanje prema korijenima techna i “old school” zvuku.
Nastupao si u Sloveniji već nekoliko puta, a ovog tjedna će biti četvrti put da nastupaš kod HardBeats ekipe. Kako ti je nastupati u Sloveniji, kakva je publika i atmosfera?
Nastupati u Sloveniji uvijek je posebno, a još više s HardBeatsom i Domenom. On je jedan od najljubaznijih i najpredanijih ljudi koje sam upoznao u ovoj industriji, i suradnja s njim svaki put čini iskustvo nezaboravnim. Slovenska publika je otvorenog uma, strastvena i ima pravo poštovanje prema korijenima techna i “old school” zvuku. To znanje i energija vide se na plesnom podiju, čineći svaki set jedinstvenim i inspirativnim. Za mene to nije samo puštanje glazbe, nego dijeljenje trenutka s ljudima koji se s njom istinski povezuju i zato se uvijek veselim povratku.
Hardbeats se etablirao kao jedan od vodećih techno i hard techno brendova u regiji. Kako ti je biti ponovno dio lineupa i što publika može očekivati od tvog seta ovaj put?
Jako sam sretan što sam ponovno dio HardBeats festivala. Razvio se u jedan od vodećih techno evenata u regiji i uvijek je posebno iskustvo tamo nastupati. Publika svaki nastup čini nevjerojatno zabavnom jer se njihova energija i strast doista ističu.
Od mog seta ovaj put ljudi mogu očekivati putovanje koje spaja bezvremenske klasike, neobjavljene dragulje i neke nove osobne favorite. Volim pustiti da me trenutak vodi i slijediti energiju u prostoru, tako da je uvijek riječ o stvaranju prave poveznice s plesnim podijem.
SHDW se ovog petka vraća u Ljubljanu kako bi zasvirao na rođendanskom izdanju HardBeats festivala. Njemački teškaš nastupiti će na Cvetličarna Stageu powered by Techsturbation Records uz Future.666, Horacija Cruza, Regala i Tinexa u b2b izdanju s Brtinzzom. U isto vrijeme Media Center Main Stage će ugostiti 999999999, BSLS, Ceru Khin, Gumju, Klofama i Vendexa.
U rubrici “Dođite sebi” evo nekoliko prijedloga kako provesti dan i napuniti baterije:
Chill uz glazbu Slušanje mjuze je odličan način za opuštanje. Odaberite lagane, chill-out ili ambient playliste kako biste ublažili prijelaz iz euforije noćnog života u mirnu atmosferu nedjelje. Puštanje setova s ambient, downtempo, ili dub zvukovima može pomoći da se “resetirate” uz dobru mjuzu.
Druženje s ekipom Organizirajte lagani brunch ili piknik s prijateljima iz partyja. Razgovarajte o događajima s prethodne noći, dijelite iskustva i zabavite se u opuštenijoj atmosferi, uz voće, čokoladu, ili zdrave grickalice.
Priroda i šetnja Odlazak u prirodu, bilo na plažu, u šumu ili park, odličan je način da se opustite. Svježi zrak i lagana aktivnost poput šetnje smanjuju stres, vraćaju energiju i pomažu vam da se oslobodite umora nakon kasnih noćnih sati.
Joga i meditacija Ako osjećate potrebu za vraćanjem unutarnjeg balansa, yoga ili meditacija su savršene aktivnosti. Fokusiranje na disanje i jednostavne vježbe istezanja mogu opustiti tijelo i um, pružajući osjećaj smirenosti nakon burnog vikenda.
Spa i relaksacija Posjet wellness centru, masaži ili sauni može biti savršen način da oslobodite napetost iz mišića i stresa koji je možda akumuliran tijekom partija. Topla kupka kod kuće uz aromaterapiju također može biti izvrsna alternativa.
*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske
Velikani rave scene Scooter u subotu navečer zapalili su nekoliko tisuća posjetitelja prvim nastupom u Zagrebu, u sklopu druge večeri prvog Fair Festa.
Scooter – Foto: Press
Spektaklom na Zagrebačkom velesajmu dokazali su da techno nikad ne stari. Pod sloganom ”Techno is back” njemačke ikone priredile su pravi rave teatar uz nevjerojatnu energiju, snažne ritmove i spektakularan light show.
Koncert je od prvog trenutka krenuo senzacionalno – osnivač i pjevač H. P. Baxxter se na pozornici pojavio praćen oduševljenim uzvicima i vatrometom uz pjesmu ”Gimme Gimme That Noise”. Fanove je pozdravio na hrvatskom, a kad ih je pitao jesu li spremni na rave, iz mase posjetitelja čulo se glasno odobravanje – luda zabava je počela.
Pogledajte video isječke koje smo pripremili za Vas u nastavku…
Do treće pjesme ”We Love Hardcore” zavladala je potpuna ekstaza – laseri su svijetlili, a od vatre s kojom su nastupale plesačice bila je uzavrelija samo atmosfera. Publiku su posebno zapalili hitovi ”Call Me Manana”, ”God Save The Rave” i ”The Logical Song“ koji su njemačke ikone doveli na top ljestvice diljem Europe.
Veliko finale i trenutak koji su svi čekali došao je sa zadnjom pjesmom s kojom se Scooter proslavio 1993. godine. Uz eurodance himnu 90-ih “Hyper, Hyper” publika se razbacala do kraja, a uslijedio je i oproštajni vatromet.
Međutim, publika nije bila spremna da se party završi – Scooterse vratio na bis uz jedan od novijih hitova ”FCK 2020”. H. P. Baxxter se od Zagreba oprostio uz hrvatsku zastavu i obećanje: ”Vidimo se dogodine.” Da bi publika Scooter dočekala rasplesana pobrinuo se između ostalih i iskusni DJ Krnya s više od 40 godina iskustva iza pulta.
Tannu Tuwa, electro future punk kolektiv čiji članovi dolaze iz Hrvatske, Italije, SAD-a i Švedske, predstavio je singl „Illusions III“, prvo izdvojeno autorsko djelo s EP-a istog imena koji će biti objavljen 29. rujna.
Tannu Tuwa čine Zoran Pars Vujanović, Ivan Dugandžić, Desideria i Gianluca Pellerito, kolektiv glazbenika koji se okupio sa zajedničkim interesom za istraživanje neograničenog glazbenog krajolika. U pjesmi Desideria pjeva na drevnom jeziku koji je nastao na švedskom otoku Gotland i kojeg danas govori jako malo ljudi, a vokalno joj se pridružuje i Zoran Pars Vujanović.
„Illusions III“ snimao je i miksao Jacob Bergson, a mastering potpisuje Alex de Turk (Bunker Studio, New York). Videospot je snimljen u Clouds Hill studijima u Hamburgu i u live snimci hvata kreativni proces benda koji za sebe kaže da pjesme ne uvježbava već ih stvara u trenutku. Spot je realizirala ekipa koju čine Darko Škrobonja, Petra Ana Čubelić i Sandro Baraba.
TANNU TUWA
Bend, koji se bavi eksperimentalnom i elektroničkom vokalnom muzikom, crpi inspiraciju iz tradicija i mistike regije Tannu Tuwa, kao i bogate kulturne baštine Balkana, djelujući kao most između drevnih i modernih zvučnih pejzaža. Ova grupa istražuje liminalne prostore između prošlosti i budućnosti, spajajući tradicionalne eksperimentalne vokalne tehnike s modernim elektronskim instrumentima i eksperimentalnim zvukovima.
Akustičnim i elektronskim eksperimentiranjem, Tannu Tuwa seže duboko u netaknuti izvor beskrajnih zvučnih mogućnosti na isti način kako je Richard Feynman slijedio svoju znatiželju za istraživanjem nepoznate zemlje Tannu Tuwe. Nastali su u šibenskom klubu Azimut u ožujku 2024. gdje su se prvi put i upoznali nakon čega kreću stvarati i odlaze snimati u Šibenik. Svoju glazbu opisuju kao blend future punka, techna, elektronike uz poseban naglasak na live nastupe i vizuale koji ih prate.
Grupu čine osnivač projekta, kreativni direktor i producent Zoran Pars Vujanović te Ivan Dugandžić, oboje glazbenici iz Samobora čiji je nekadašnji projekt NO!Mozzart Darko Rundek opisao riječima: “NO!Mozzart nije Mozart. Ne. On je krik iz mentalne cyber-garaže, začudan, strašan i strasan…”.
Za pjevne dionice zadužena je talentirana švedska glazbenica i producentica Desideria koja u svom djelovanju spaja elektroniku, vokal i pokret s obzirom da je dugo godina trenirala ples. Ona se grupi pridružila na poziv Zorana Pars Vujanovića.
Za bubnjevima je Talijan Gianluca Pellerito. Nakon studija na Berklee College of Music u Bostonu, Gianluca Pellerito stvara svoju bazu u Milanu, u rasponu između popa, modernog jazza, fusiona, R&B-a i neo soula. Međunarodni ga umjetnici definiraju kao bubnjarsku referencu za Italiju i Europu. Vrijedno spomena je nedavno sudjelovanje na talijanskoj turneji Juliana Pollacka (J3PO) s Hadrienom Feraudom na basu.
Jacob Bergson, producent kolektiva mnogima je poznatiji kao član NY kolektiva Jojo Mayer & Nerve i Grammyjem nagrađivane kanadske autorice Kimbre.
„Illusions III“ od 9. rujna je dostupan na svim streaming platformama. Ovo djelo naći će se na nadolazećem EP-u „Illusions“ koji će biti objavljen 29. rujna, a tijekom jeseni koncertno predstavljen u Zagrebu i regiji.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.