Jennifer Cardini – Francuzi bi se trebali ponositi ovom djevojkom umjesto da im je David Guetta najveći glazbeni ambasador. Prije par godina proglašena je najinovativinijim francuskim DJ-om, a javnosti je još poznata po svojim izdanjima za Kompakt i po dugotrajnoj rezidenciji Pariškog gay kluba Pulp koji je kasnije postao institucija dobre glazbe. {youtube}vRC97aS1xD8{/youtube}
Anja Schneider – i njemica Anja je svoju karijeru poput Maye Jane Coles započela na radiju, a njena emisija “Dance Under the Blue Moon” još uvijek je u eteru svakog tjedna. Orjentirala se na minimal i osnovala svoj label Mobilee Records. Od kad je stala za pult samo nebo je postalo granica. {youtube}eRUFj21DkB4{/youtube}
Nicole Moudaber – Nicole ove godine gostuje na par mjesta u Hrvatskoj, stoga ako budete imali priliku ne propustite njen nastup kreativnost u vrlo kratkom roku zamjetili velikani kao što su Richie Hawtin, Adam Beyer, John Digweed i Danny Tenaglia. Zahtjevi za gostovanja u programu „Space in Ibiza“ Carl Coxa postala su redovita kao i gostovanja u radijskoj emisiji „Transitions“ koju uređuje John Digweed. Pete Tong imenovao je Nicole Moudaber zvijezdom u usponu. {youtube}eWYf6fjr4x0{/youtube}
Heidi – Svoju kvalitetu kao i stil klupske glazbe redovno prezentira miljunima obožavatelja tijekom emisije "In New DJs We Trust" na BBC Radiu 1. No, to nije opravdalo njena očekivanja pa je kreirala vlastitu klupsku večer Jackathon koju je predstavila i na nedavnom Hideout Boat partiju. {youtube}Y_mX463uPVk{/youtube}
Miss Sunshine – Zašto? Zato što je naša, zato što ustraje i fura svoj film i pozitivu. Zato što nastupa diljem svijeta, od Berlina do Kolumbije, zato što je najpoznatija među Djanama u Hrvatskoj ( bez uvrede ostalim našim Djanama, vama ćemo posvetiti poseban članak). Ma dovoljno je i ovo zato što je naša. {youtube}yBAQoSAvsvw{/youtube}
Marusha – pripadnica stare rave generacije iz Njemačke koju već duže vremena nismo čuli ni vidjeli.. {youtube}9HmFg0WYx34{/youtube}
Dio publike ideju je jedva dočekao, a uvijek je zabavno vidjeti dodatnu kreativnost i ludost koja ide s maskiranjem. Kako se pazi na svaki detalj tako su i u međuprostorima u kojima publika odlučuje na koji se stage uputiti dodani „ulični zbavaljači“, bubnjari, pajaci na štulama, animatori i sl., atmosfera dobre zabave održavala se gdje god da se nađete.
Mi smo se pak odlučili štedjeti, zbog svega što nas očekuje večeras i sutra i zbog energije koju treba rasporediti na četiri dana. S obzirom da je line-up posložen na takav način da je petak ipak laganiji dan, stigli smo u ranijoj fazi oko 21h, te prvo krenuli u Food Land kako bi avanturu nastavili punog želuca. Za sve one kojima Tuborg tijekom prijašnjih godina festivala nije odgovarao kao pivo, ove godine sponzor je Jelen. Uz hladno pivo i ne pretjerano ukusnu pljeskavicu poslušali smo dio repertoara grupe The Duke Spirit koji je dopirao s Main stagea. Nakon njih na red je došao pop, trash, house, disko, gey bend Hercules & Love Affair sastavljen od petorke koja nastoji svojim pjesmama i outfitom biti spoj posljednjih 30 godina od Madonne iz 80-ih preko house-disko djelova iz 90-ih.
Pred sam kraj njihovog nastupa odlučili smo napraviti glazbenu pararelu s našim elektro-pop-trash sastavom Lollobrigidom pa smo se uputili na Fusion stage. U Srbiji jako vole Lollobrigidu, publika je plesala i pjevala s djevojkama, a bilo je lijepo vidjeti Petru Cigoj kako se za ovu priliku vratila s porodiljnog i skače na pozornici u maniri holliwoodskih zvijezda, koje mjesec-dva nakon poroda izgledaju odlično. Bravo Petra!
Nismo se dugo zadržali s Lollobrigidom, jer se bližilo vrijeme za headlinere New Order, a na Exitu vrijeme brzo prolazi. Prešli smo preko Loud&Queer stagea, napravili krug i obišli Vip terasu na kojoj su većinom u pogledu na Novi Sad uživala starija gospoda, Agoru i Reeggae stage, te Crossroads gdje su se na dodatno podizanje adrenalina i spuštanje na sajlama upustili mnogi. Bez obzira na nešto manju posjećenost u odnosu na ranije godine i dalje svaki stage živi i ima svoju publiku. Prema satnici koja se odvijala po planu svi su pohrlili na headlinere druge večeri New Order, međutim u odnosu na ranije godine na main stageu je bilo dovoljno mjesta da se krećete, plešete i uživate. Otpjevali su pjesme koje su tempom kulminirale iz laganica u nešto ritmičnije, s dodatkom Joy Divisiona te se zahvalili publici koja kako kažu sve „odrađuje“. „Mi samo činimo ono što znamo, a sve ostalo ovisi u potpunosti o vama“ – dodao je frontmen Bernard Samner.
Preko Urban Bug stagea i Green Village Chill Out zone spustili smo se provjeriti kako Dance Arena diše. Nikad dosad nije bilo tako malo ljudi na njoj, pa čak i u 6h ujutro, iako je DJ-ana Maayan Dietz odvrtila ugodan set. No 1h za Dance arenu je prerano vrijeme za okupljanje. U 1.30h pult je preuzeo Robert Dietz, pa se njegovim techno ritmom i pozornica užarila što zbog vatrenih iskri koje su prštale s pozornice, što zbog akrobatkinje koja se vješto izvijala na svilenom konopu, te zbog činjenice da se Arena počela puniti.
Kako smo ustrajali u planu da se poštedimo za večeras, otplesali smo dobar dio Dietzovog underground ritmičnog techno seta, svratili prije odlaska na Happy Novi Sad stage te smo oko 3h odlučili napustili tvrđavu.
Beogradska ulica koja vodi prema Petrovaradinu dok smo se spuštali s tvrđave i dalje je živjela svojim tempom, a glazba koja dopire s tvrđave čuje se u cijelom gradu. Kažu Novosađani navikli su na to, čak i da ne žele da se Exit održava, on bi se održao, jer sad je to toliko jaka organizacija da građani nisu ti koji odlučuju. A i da jesu realno svi zarađuju od Exita, sjetim se jedne prethodne godine kad mi je jedan taxist rekao: „da se bar Exit održava dva-tri puta u godini svi bi lijepo živjeli“.
Od službenih informacija jučer je petak 13. bio eventualno nesretan za desetak uhićenih inozemnih posjetitelja festivala koji su bili u posjedu određene količine droge, te jednog napada nožem koji se dogodio izvan festivalskih lokacija.
Zvijezde festivala New Order, Duran Duran i Gossip oduševljeni su festivalom, publikom pa tako i gradom koji su neki od njih uspjeli upoznati u kratkim obilascima. Večeras se najviše očekuje od Erykah Badu na Main stageu i Richie Hawtina, pa je dobar dio publike kupio jednodnevnu ulaznicu isključivo za večeras.
Dok je zvuk energične Dance arene još dugo dopirao do naših postelja utonuli smo u san, te se spremni i odmorni probudili u pohod za najbitniji dan.
Ne govorimo od Djanama koje se skidaju između ostalog da bi privukle pažnju publike, govorimo o onima čiju glazbu volimo, jer znaju što rade i rade to dobro! Evo prvih 6 dama koje trebate cijeniti, a drugi dio donosimo sutra:
Maya Jane Coles – Ako postoji jedno ime koje bi trebalo biti na listi Top DJ Mag 100 onda je to svakako Maya Jane Coles. Nominirana za najbolju debitanticu na Ibizi i najbolju producenticu u prošloj godini. Njen glazbeni apetit seže od mračne bass scene i dubstepa do prekrasnih house dionica dok su joj setovi odraz glazbenog ukusa i raznolikosti. {youtube}m2q7mbbBmSc{/youtube}
Monika Kruse – Već je tri desetljeća na sceni , pa iza sebe ima milje prijeđene zbog nastupa na najvećim svjetskim festivalima. Ima toliko iskustva i još uvijek dovoljno energije da sve sve te uspomene, tragove i korijene u spoji u svoj novi, četvrti po redu album nazvan prikladno "Traces" koji je izdala prošli mjesec. {youtube}NbowOXH6-O8{/youtube}
Magda – Poljakinja odrasla u Detroitu, središtu techna, u njenom zvuku osjeti se utjecaj grada koji ju je prigrlio. Prvu rezidenciju omogućio joj je Richie Hawtin. Definitivno pripada vrhu najboljih svjetskih DJ-a. {youtube}ZN9BgSmf9pU{/youtube}
Miss Kittin – Caroline Hervé možda nije najbolja Djana na svijetu, ali njeni nastupi uvijekizazivaju toliko dobrog raspoloženje i odlične zabave, osim toga on se pri tom vidoljivo dobro zabavlja i uživa u svom poslu. Možda je electroclash trenutno izašao iz mode, ali Miss Kittin definitivno nije. Ona je tu da traje. {youtube}9cRDEHnD3Bs{/youtube}
Nina Kravitz – ruska DJ-ica i producentica house i techno glazbe koja je ove godine izdala svoj debitantski album jednostavnog naslova "Nina Kraviz". Nina je također rezidentn poznatog moskovskog kluba Propaganda, a nastupila je na Hideout fesivalu na Zrću na koje se ponovno vraća u kolovozu. {youtube}605bwlAz_iQ{/youtube}
La Di Da – nije da se La Di da može podičiti iznimnom tehnikom miksanja, ali toliko je puta gostovala u Hrvatskoj da je red da je spomenemo, a i prva "probila led" cijelom slijedu topless glazbenica koje se grudima bore za komad scene u muškom svijetu, sve za uveseljavanje naših muškaraca.
Zašto? Prvenstveno zato jer dok ovo čitate imate sigurno otvorena dva Youtube kanala, Soundcloud vam je na pauzi, chatate na Facebooku bar s dvije osobe, mail ili više njih su vam svaki čas na provjeravanju, a još dodatno nešto radite u Wordu, Excelu ili nekom drugom programu… I za to vrijeme slušate glazbu, koliko ste joj se onda zaista posvetili.?! Bez ikakvih insinuacija da digitalno doba nije donijelo veću količinu i dostupnost izdanja, albuma i pjesama, potrebno je uvidjeti da se iskustvo preslušavanja uvelike promjenilo.
Brzi način življenja pa tako i pažnje koju posvećujemo glazbi uništava doživljaj i zadovoljstvo koje glazba pruža. Ploče i CD-i bi stoga mogli biti odličan dodatak digitalnom vremenu, jer na taj način stvarate veću povezanost s glazbom, a samim time ju više cjenite.
Za preslušavanje ploča ili CD-a trebate par trenutaka samo za sebe, luksuz da si priuštite vrijeme i povežete se sa samim sobom ili nekim drugim. Nestali su oni trenutci kad bi netko nabavio novu ploču ili kupio CD pa smo ga djelili međusobno i hvalili dobrom glazbom koju imamo. Bez obzira na cijenu ovaj bi hedonizam pod svaku cijenu trebali zadržati, nije da ga možemo mjeriti s digitalnim napretkom, ali ga možemo smatrati vlastitim malim zadovoljstvom.
Nevjerovatna se sreća probudi svaki put kad iznova na ulazu u Novi Sad ugledam zidove idealne glazbene države u kojoj je sve toliko posloženo i kako Novosađani vole reći „opušteno“. State of Exit je i moja država, tu se osjećam kao doma.
Nažalost u Novi Sad smo doputovali tek nešto prije 00.00h, baš u trenutku da stignemo čuti kako izvan zidova tvrđave odjekuje glas Beth Ditto iz grupe Gossip i otpjevušiti na putu do akreditacija njihovu najpoznatiju pjesmu.
Na putu prema smještaju dugogodišnji prijatelj iz Novog Sada mi reče da su se danima prije svi hoteli u potpunosti popunjeni, da se u gradu svaki dan prije početka Exita održavala razna promo događanja i koncerti, ali nažalost da su lokalci još uvijek pomalo rezerviraniji kad je u pitanju odlazak na Exit, kao da nisu svjesni koliko je nešto tako veliko zapravo ponos svih njih.
Duran Duran smo uspjeli na djelove pogledati na lokalnoj televiziji kad smo stigli u naš smještaj, jer ta lokalna televizija kao njihov medijski pokrovitelj prenosi uživo cijeli Exit. Savršeno.
Kad smo se napokon uputili na tvrđavu oko 2h ujutro iznenadila sam se dok smo se penjali kako nema gužve, ali prvi dan je, četvrtak, svi su već puni energije na vrijeme stigli na headlinere, a i posljednjih godina sam dolazila petkom tako da se prava vreva očekuje večeras i naravno u subotu.
Spustili smo se ulazom kraj sata upravo u vrijeme kad se gomila s main stagea uputila u daljnje istraživanje bespuća koje tvrđava nudi, a mi smo malo zastali na Fusion stageu poslušati poljski Kamp!, jer su nas privukli zvukom, ali smo nedugo nakon toga otišli u Food Land u potragu za tokenima i osvježenjem koje i nije bilo baš osvježavajuće.
Na main staegu je u to vrijeme na pozornici već počeo „rokati“ Sub Focus. He says: „Sub“, we said:„Focus“, he says: „Sub“, we said:„Focus“. Pa redom bass, drum 'n'bass, dubstep, umiksan Prodigy koje u Srbiji obožavaju, pa malo laganica i opet sve iz početka.
Nakon sasvim dovoljne doze bass glazbe kad je njegov set više prevagnuo u dubstep odlučili smo krenuti do Dance Arene. Za odličnu uvodnu večer stigli smo na Jaques Lu Konta, jednog od najboljih svjetskih producenta koji je svojim izborom glazbe ustrajao da nam pokaže što nam je tehnologija donijela u pozitvnom smislu.
A što nam je tehnologija donijela bilo je vidljivo i prilikom izmjene izvođača, jer dosad bi se na Dance Areni izmjenjivali izvođači bez prekida, a ove smo godine svjesni da svatko od njih radi na svojim „instrumentima“ pa su nastup glavne zvijezde prve večeri na Dance Areni partijaneri prikratili pjevušeći i proizvodeći ritam.
Avicii je pak dozvan izvikivanjem njegova imena, pa iako nisam pretjerano ljubitelj „novih“ elektronskih zvukova i konstantnog dizanja ruku u zrak, moram priznati da je i bez mojih Avicii bez puno muke uspjevao održati većinu ruku u zraku. Premijestili smo se na tribine zbog boljeg pogleda i zore koja izranja iza brežuljaka u koje je utkana dance arena. Avicii ima pravo kad kaže da je vrijeme da se ljudi odmaknu od već izlizane „Levels“, jer on to radi puno bolje, naravno za mene na trenutke previše synth dionica i razvodnjenih vokala, te nezaobilaznih hitova, ali festivalski vrlo korektno. Uostalom vidjelo sa da Avicii zaista uživa i želi ugoditi publici zbog koje je uostalom tu.
Na prvi izlazak sunca koji je obasjao gornji dio arene, spustili smo se u donji dio ispred stagea među šarenu publiku da bi se seksi gegali u ritmu starog house mačka Felix Da Housecata i zlatno-srebrenih animir dama na pozornici. Promjenom lokacije na razinu niže izlazak sunca po Dance areni smo doživjeli još tri puta, uživali smo u svakom novom obasjavanju, zadovoljni što smo opet tu. Umor nas je već pomalo počeo hvatati i da nije riječ o Brodinskom koji se nakon Felixa popeo na stage možda se ne bi više ni forsirali.
Mnoštvo stepenica koje vode i odvode iz Dance od ove godine završavaju odličnom novom green village chill zonom za odmor, a tu su i ostali noviteti kojima ćemo se večeras malo više pozabaviti.
Pred nama je tek početak avanture. Jučer je Exit posjetilo 30 000 posjetitelja, večeras ih se očekuje još više. Na putu prema tvrđavi šaljemo vam pozdrav s Exita!
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.