Skip to main content

Pobuna protiv jeftinijih ulaznica za žene

Pravobraniteljica za ravnopravnost spolova Višnja Ljubičić upozorila je danas organizatore dočeka Nove godine koji promoviraju jeftiniju cijenu ulaznice za žene da to predstavlja izravnu diskriminaciju temeljem spola u pogledu pristupa tržišnim uslugama koja je zabranjena Zakonom o ravnopravnosti spolova i Zakonom o suzbijanju diskriminacije.

Višnja u priopćenju naglašava kako bez obzira što naizgled dovodi muškarce u nepovoljniji položaj takva praksa u biti dugoročno najviše šteti ženama jer učvršćuje tradicionalna stereotipna shvaćanja o ženama kao pripadnicama tzv. "nježnijeg" odnosno društveno slabijeg spola.

Stoga pravobraniteljica za ravnopravnost spolova odbacuje argumente kojima se takva praksa nižih cijena usluge za žene učestalo pokušava opravdati navodnom činjenicom da žene na takvim događajima konzumiraju manje hrane i pića.

"Čak i da takvi argumenti imaju određenu statističku podlogu oni predstavljaju izraz rodno uvjetovanog stereotipnog poimanja žena i muškaraca koje Zakon o ravnopravnosti spolova, u skladu s pravnom stečevinom Europske Unije, zabranjuje",navodi se u priopćenju.

Pravobraniteljica Ljubičić podsjeća kako je jamstvo jednakog postupanja bez obzira na spol zakonom zajamčeno pravo svake žene i svakog muškarca kao jedinstvene osobe neovisno o njenoj pripadnosti nekoj društvenoj skupini. U tom smislu hrvatski pravni sistem zabranjuje bilo koji oblik ograničavanja jednakih prilika za žene i muškarce zasnovan na stereotipnom poimanju žena i muškaraca, bez obzira radi li se o nerazumnim ili o tzv. racionalnim stereotipovima.

Pravobraniteljica upozorava i kako se organizatori ovakvih tržišnih usluga izlažu mogućnosti pojedinačnih i skupnih tužbi iz Zakona o suzbijanju diskriminacije.

Međutim jedina činjenica koje se pravobraniteljica nije dotakla je ta da organizatori dočeka nude niže cijene kako bi izbjegli veliku koncentraciju muškaraca na proslavi, jer je opće poznato da tamo gdje ima više žena ima više i muškaraca, a sama zabava bude bolja i unosnija za ugostitelje. Zanima nas što pripadnice ženskog spola misle, da li su vam prava uskraćena i da li osjećate diskriminirano?

Izvor: Metro Portal

Odabran najbolji Essential Mix za 2011.g.


Ove godine nominirani su bili tvorac Planet E etikete Carl Craig iz Detroita, vođa futurističnog bassa Jamie XX, funk i disco don Dimitri from Paris, kralj progressivea Eric Prydz te trance trojac Above & Beyond sa dvosatnim setom "trance 2.0".

Above & Beyond su odnijeli pobjedu svojim v2 tranceom. Isti rezultat napravili su i 2004.g. Ove godine je pobjeda odnesena zbog glazbenog presjeka progressivea, breaksa i trancea uz mnogo groovea što je rezultiralo ovim "scoreom".
{youtube}fGFRJWPASTU{/youtube}

Novogodišnji TramRide (download)

1. Unkle – Reign (Way Out West Remix) [Global Underground]
2. BT & Adam K – Tomahawk (Original Mix) [Armind]
3. Basto – Gregorys Theme (Extended Mix) [Spinnin]
4. Suspect 44 – Japanese Schoolgirls (Proff Remix) [Anjunadeep]
5. Gabriel Ananda – Hey Blop (Christian Smith Motorcity Bass Remix) [Mistakes Music]
6. Moby – Go (Prok & Fitch Bootleg Mix) [White]
7. Chemical Brothers – Out Of Control (Sasha Club Mix) [Virgin]
8. Emmanuel Top – Turkish Bazar (Instrumental Mix) [Le Petit Prince]
9. Reeloop – Fucking Society (Original Mix) [Tracid Traxxx]
10. Tom Colontonio – Modern Day Madness (Original Mix) [Vandit]
11. CJ Stone – Shine (Heart Of Stone Remix) [Bump!]
12. Gareth Emery feat- Lucy Saunders – Sanctuary (Giuseppe Ottaviani Remix) [Garuda]
15. Ben Nicky – Change Of Direction (Barry Jay Remix) [Abstract]
16. Cosmic Gate – The Theme (Original Mix) [Black Hole]
17. Mike Kellys & Jack Holiday – Insomnia (Chris Crime Infinity Remix) [White]
18. Dubfire  – Roadkill (EDX Acapulco Remix) [Electronic Elements]

Download!

Rječnik elektronske glazbe po Mobyu


Evo kako nam je DJ legenda Moby pomogao kroz terminologiju (razgovarajući sa USA Today). Neke od njegovih definicija uključuju:

EDM: ‘prva stvar koja se mora znati je da nitko ne koristi termin Elektronska Dance Muzika. EDM stoji za sve forme elektronske muzike.

BPM: ’cijela EDM dolazi iz bpms (beats(ritam) po minuti), kaže Moby, koji je postavio Guinnessov rekord za najbrži tempo u singlu sa 1000bpm pjesmom "Thousand" (iliti 1000)…’; trance muzika je brza, house je sporija.’
{youtube}IA60u0sYZrY{/youtube}

House i Techno: ‘oboje dolaze iz disca 80-ih. ‘House ima sporiji bpm, techno je brži.’ Oboje koriste 4/4 bubnjarski ‘obrazac’.

Breakbeat: ovaj ritam 4/4 je ‘razbijen’ i često korišten u dubstep-u.
‘Koristi mnogo samplova i nije brz kao house, ali je brži od hip-hopa,’ kaže Moby. ‘Chemical Brothers popularizirali taj ritam, ali ja kredit dajem Fatboy Slim-u’.

Dubstep: ‘dolazi od jungle-a, iz ranih 90-ih, vrlo brza forma EDM-a sa utjecajem reggae-a i breakbeat-a. Jungle je prešao u drum i bass (bubanj i bass), a onda tu je i druga grana two-step, ritam koji je skroz ‘smanjio’ bass. Interestantno, heavy metal i hip-hop imaju isti tempo, oko 75 bpma. Dubstep je ‘riblja corba’ koja spaja oboje.’

Acid: ‘nije droga. Acid je zvuk basa i vrlo je sintetičan. Zvuk je ugledao ‘svjetlo dana’ u kasnim 80-im sa Roland T 303 bas sintesizerom, koji ima vrlo ‘tvrd’ zvuk.
{youtube}9L7Ss6B9QZE{/youtube}

Electro: ‘vrlo različito interpretiran u zadnjih 30 godina. Originalno, značio je futuristička eletronska glazba , termin koji se koristio za opisivanje Kraftwerka i Afrika Bambaataa. Sada znači ‘teži’ elektronski plesnjak’. Elektro isto tako može biti u ulozi opisnog karaktera, pa može postojati elektro-house i elektro-pop.