Deveto festivalsko izdanje Dekmantel Selectorsa ponedjeljka okuplja preko 90 izvođača u Tisnom.
Prvu večer u oazi profinjene elektronike su obilježili setovi Vladimira Ivkovica, Richarda Akingbehina, ISAbelle, Eliasa Maziana, Mame Snake & Diskonnecteda, Paurra, RHR-a, Bitter Babe & Florentina, a točka na i je bilo veliko finale uz Ben UFO-a.
Dekmantel Selectors se održava još četiri dana zaključno s ponedjeljkom 25. kolovoza. Video isječeke od sinoć i satnicu nastupa za dalje pogledajte u nastavku.
House glazba bilježi najveći rast na svjetskoj sceni i postaje vodeći žanr elektroničke glazbe. Prema IMS Business Reportu 2025, house i njegovi podžanrovi bilježe dominaciju u prodaji i streamingu, što ih čini glavnim pokretačem rasta globalne elektroničke industrije koja je u 2024. dosegla rekordnih 12,9 milijardi dolara prihoda.
foto: House Music Festival / Patrick L. Pyszka i Samuel Sotelo-Avila
Trend je posebno vidljiv na društvenim mrežama. Objave označene s #ElectronicMusic na TikToku su u 2024. prikupile više od 13 milijardi pregleda, što je rast od 45% u odnosu na prethodnu godinu. Značajan dio tog rasta otpada upravo na house glazbu, dok hashtagovi poput #AfroHouse, #House, #DeepHouse ili #TechHouse broje milijune pregleda svaki. Time je elektronička glazba, s houseom u prvom planu, prvi put prestigla indie i alternativu u ukupnim pregledima.
Rast se osjeti i na streaming platformama. Prema nekim navodima, Spotify bilježi porast od čak 200% na house playlistama u protekloj godini, dok se potražnja za house DJ-ima u festivalskim i klupskim programima od 2022. gotovo utrostručila. Također, od 2023. godini održano je više od dvije tisuće novih house događaja diljem svijeta, što potvrđuje snagu ovog trenda.
Ove brojke zasigurno će dodatno potpaliti staru raspravu na plesnom podiju. Zato vas pitamo ono vječno pitanje: techno ili house?
Kultna ritam mašina, sveprisutna je u kulturi elektroničke i plesne glazbe, a Paul van Dyk ju je koristio kod produkcije brojnih svojim pjesama.
Foto: Synthesizer Museum Berlin
Među njima su himna iz 1994., ‘For An Angel‘, i njezin kasniji ‘E-Work Remix’ iz 1998., nazvan po poznatom berlinskom klubu u kojem je njemački DJ imao rezidenciju.
„Ovaj Roland 808 je sa mnom od samih početaka; on je više od samog instrumenta, on je dio mog glazbenog putovanja“, rekao je van Dyk. „Od ‘For An Angel’ do bezbroj drugih pjesama, njegov ritam je oblikovao moj zvuk. Ponosan sam što ga mogu posuditi Muzeju sintesajzera u Berlinu, gdje može inspirirati sljedeću generaciju producenata baš kao što je inspirirao mene.“
Prošle godine, Roland je predstavio TR-808 tenisicu u suradnji sa sportskim divom New Balanceom u čast Dana 808-ice, koji se obilježava svake godine 8. kolovoza.
Na poluotoku pored Šibenika, počevši od 17. srpnja sve do 16. kolovoza, u mjesec dana sviralo se čak 18 dana, točnije odvilo se čak devet evenata – četiri festivala i pet jednovečernjih događanja.
Zastupljeni su bili žanrovi od reggaea, duba, punka, drum’n’bassa, rocka, metala, jazza, housea i techna do hip-hopa! Ovog ljeta smo na Martinskoj plesali uz: Sea Sound Festival, Martinska Punk Festival, Membrain Festival, ŠI Gitarijada #3 Memorijal Jose Gracina – Joke ‘Ne sekirajte se ništa’, Žestoka fešta na Martinskoj, koncert grupe CHUI, Slurp! Summer clubbing, koncert TBF-a i Preach The RIČ Festival!
Sea Sound Festival, 17. – 20. srpnja
Drugo izdanje Sea Sound Festivala održano je 17. – 20. srpnja 2025. na Martinskoj u Šibeniku. Festival je okupio preko 40 glazbenih imena koja su se izmjenjivala na tri pozornice, od kojih je svaka ozvučena vlastitim custom made sound systemom. Channel One Sound System, Banana zvuk, P.A.I.N, Dublleartstandart, Pablo Raster, DJ Saxe & Viti Nosabefingir, Plazmatick, samo su neka od glazbenih imena koja su nastupila na Sea Soundu.
Membrain festival
Membrain Festival, 31. srpnja – 3. kolovoza
Prvi vikend u kolovozu bio je rezerviran je za Membrain, najpoznatiji europski underground festival koji slavi bass kulturu, od 31. srpnja do 3. kolovoza Martinska je odzvanjala u tonovima bass glazbe! Ove godine Membrain je proslavio veliki jubilej, svoje 10. izdanje, a iz mnogobrojnog line upa izdvojeni su se Coco Bryce, Digital i Nookie.
Koncert CHUI, 8. kolovoza
Samostalni koncert cijenjenog benda Chui, donio je svemirski jazz rock na pozornicu usred borove šume, u petak 8. kolovoza. Njihova nepogrešiva izvedba, virtuoznost u sviranju, kao i neiscrpna energija oduševili su publiku.
Slurp! Summer clubbing, 9. kolovoza
Subota 9. kolovoza na Martinskoj je bila rezervirana za party i zvukove housea i techna, uz Slurp! Summer Clubbing. Pet DJ-a popelo se na pozornicu i rasplesalo publiku. Svi oni obilježili su regionalnu, domaću i lokalnu scenu: Marko Nastić, Ivan Komlinović, Jan Kinčl, Mate Čeko i Ščak.
MartinskaKoncert ChuiMarko Nastić @ SlurpRt MartinskaAtmosfera na MartinskojMembrain festival
Četvrti danSonus Croatia 2025 festivala donio je trenutak za pamćenje kroz neočekivani b2b2b set Josepha Capriatija, Traumera i Setha Troxlera uz izlazak sunca u Papayi.
foto: Brada Media
Prema rasporedu, Capriati i Traumer trebali su odraditi četverosatni set, no u jednom trenutku za pultom im se pridružio Seth Troxler i trojac je zajednički produžio set, rasplesavši publiku do jutarnjih sati.
Iako su Capriati i Troxler već više puta nastupali rame uz rame, a Traumer je također dijelio pult s obojicom, ova kombinacija trojice velikana u istom trenutku i na istom mjestu dogodila se prvi put. Rezultat je bio iznenađenje koje je oduševilo publiku i stvorilo jedan od nezaboravnih trenutaka Sonusa.
“Joseph Capriati, Traumer i Seth Troxler rame uz rame, b2b2b kaos koji se ne planira nego samo dogodi. Četvrti dan, četvrti dokaz da Sonus ne priznaje granice. Kad misliš da si sve vidio – stigne iznenađenje koje briše pod“, poručili su organizatori na društvenim mrežama,” poručili su organizatori na društvenim mrežama.
Na Sonusu trenutno se odvijaju posljednji setovi u sklopu službenenog after partyja u Kalypsu kojeg vodi ekipa Keep On Dancing. Za završnicu ovogodišnjeg izdanja zaduženi su Ohm Hourani, Traumer, Joseph Capriati, Cassy, Seth Troxler i Ricardo Villalobos, koji će festival privesti kraju u prepoznatljivom Sonus stilu.
Fotografije s neočekivanog b2b2b kaosa pogledajte u nastavku.
Foto: Brada Media Foto: Brada Media Foto: Brada Media Foto: Brada Media Foto: Brada Media Foto: Brada Media Foto: Brada Media Foto: Brada Media Foto: Brada Media Foto: Brada Media Foto: Brada Media Foto: Brada Media Foto: Brada MediaFoto: Tom Dieleman Foto: Brada MediaFoto: Tom Dieleman Foto: Brada Media Foto: Brada MediaFoto: Tom Dieleman Foto: Brada Media Foto: Brada MediaFoto: Tom Dieleman Foto: Brada Media Foto: Brada Media Foto: Brada MediaFoto: Tom Dieleman Foto: Brada MediaFoto: Tom Dieleman
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.