Skip to main content

Greg Wilson: Zanima me vibe pa ne znam u kojem smjeru ću krenuti dok ne dođem u klub


– Jedan si od veterana na plesnoj sceni. Što te privlači ovom poslu već 47 godina?

47 godina zvuči pomalo ludo, no rastavljam to na dva razdoblja, uzimajući u obzir da sam prestao DJ-irati između 1984. i 2003. godine. Recimo da sam 26 godina u ovom poslu. Čak i kada nisam radio kao DJ, uvijek sam se bavio glazbom – bilo da se radi o produkciji, remiksiranju, menadžmentu, vođenju diskografske kuće, tiska i promocije, svim vrstama uloga. Nisam baš kvalificiran za bilo što drugo, to je sve što sam ikada znao.


Foto: www.nickmizen.com

– Svojedobno si izjavio kako imaš fobiju od tehnologije. Kako se danas snalažiš u digitalnom svijetu koji je gotovo potpuno okupirao područje glazbe?

Nekako se uvijek snađem. Nema druge opcije osim naučiti koje tipke pritisnuti ako želiš ići ukorak s vremenom, ali meni to nije nešto prirodno. Na kraju naučim ono što moram, ali nisam jedan od tipova koji koriste priručnike, pa općenito malo teturam u mraku dok ne izgradim vještinu.



– No zadržao si korištenje magnetofona. Kako ih danas koristiš u nastupima i možemo li tu tehniku očekivati i u Petom Kupeu?

Da, bit će sa mnom kao i uvijek. Imam puno unaprijed snimljenih zvukova na vrpci koje nasumično preslušavam slušalicama i kad čujem nešto što dobro zvuči, kombiniram s pjesmom koja svira. Također, vraćanjem vrpce mogu stvoriti dub efekte u pravom jamajčanskom stilu.



– Kakvu selekciju trenutačno sviraš? Što nam donosiš u Peti Kupe?

Iako uvijek postoje aktualne pjesme koje se uklapaju u ono što me zanima, temelj onoga što sviram vrti se oko remixeva, posebno iz mog izvornog razdoblja kao DJ, i to u žanrovima kao što su disco, jazz-funk i electro-funk. Zanima me „vibra“ pa ne znam u kojem smjeru ću krenuti dok ne dođem u klub i dobijem osjećaj. Sretan sam što mogu zaroniti u cijelu povijest glazbe, ali predstaviti je na danas relevantan način.

-Volta je nastala željom da pokrenemo klupske evente s drugačijim pristupom glazbi-


Volta slavi svoju jubilarnu obljetnicu, u svojih pet godina djelovanja konstantno donose nešto drugačiji zvuk na scenu, a jedan od najznačajnijih trenutaka u njihovom postojanju je dolazak Boiler Rooma u Zagreb s kojim su eksperimentalni zvuk prezentirali široj publici.

Ususret rođendanskom partyju, razgovaramo s Oberanom iz Volte koji se prisjetio značaja Boiler Rooma, ali dotaknuo i još nekih pitanja.

Pozdrav, prije svega čestitke na jubilarnih 5 godina. Vratimo se na sami početak priče, kako je došlo do formiranja VOLTE i s kojim ciljem ste udružili snage?

Do formiranja je došlo zajedničkom željom da pokrenemo seriju klupskih evenata s drugačijim pristupom glazbi, odnosno stvoriti mjesto gdje možemo puštati ono što najviše želimo – to je ujedno i glavni cilj koji nas je sve spojio i pod kojim je kasnije u naše redove došao i ASU.

Zvuk kojeg vi njegujete na vašim partyjima je nešto drugačiji od tradicionalnog klupskog zvuka kojeg se može čuti po našim prostorima…

Jednako pratimo svježe releaseove kao i svjetske lineupove – danas postoji sve više festivala elektroničke glazbekoji su hibridni, odnosno uz klupsku glazbu pokrivaju i širok spektar raznih eksperimentalnih manifestacija, također i diskurzivni program, pa tu onda uvijek nalazimo i najzanimljiviju novu klupsku glazbu. Drugi festivali, poput Dekmantela i Dimensionsa, još su uvijek fokusirani isključivo na rejv, ali svi gosti koje dovodimo nastupaju i na jednom i na drugom tipu evenata, stvarajući neki presjek zajedničkog zvuka.

Mi samo pratimo najnovija strujanja u clubbingu jer smo i sami DJ-evi, a takva inovativna muzika nam je zanimljiva, tako da je to nama potpuni home ground.

Kako je došlo do vašeg prijateljstva s ljubljanskim i beogradskim kolektivima, USTANOVA I SUTRA?

Počelo je sve dvosmjerno, N/OBE je 2018. dosta hodočastio u Ljubljanu i upoznavao se s tamošnjim akterima marginalizirane klupske muzike, a Kornet je 2019. otkrio beogradski kolektiv SUTRA preko njihove radijske emisije. Iste te godine SUTRA je bukirala N/OBE-a na svom drugom po redu eventu, godinu dana nakon toga i Korneta, a u međuvremenu se razvila velika ljubav i prijateljstvo. Grounded festival 2019. godine, kojegje organizirala USTANOVA, simbolično je uokvirio taj ljubavni trokut gdje su uz N/OBE-a nastupilii SAUD i UBICA iz kolektiva SUTRA, kao i Warrego Valles, odnosno Nine koje vode USTANOVU. Tamo su po prvi puta naša tri kolektiva fizički bila na istom mjestu i pucali smo od sreće jer smo napokon našli istomišljenike. Od tada radimo skupa na bukinzima te planiramo ostale oblike suradnje za budućnost.

U sklopu turneje istočnom Europom, Boiler Room vas je pronašao i došao u Zagreb. Koliko vam je ta suradnja pomogla za dalje?

Doslovno nas je jednog dana našao mail u kojem je stajala ponudu za suradnju na eventu u sklopu njihove turneje, što je bilo lijepo vidjeti jer je to isto neka vrsta prepoznavanja nas kao promoterskog kolektiva izvan Hrvatske.
 

Najznačajniji party kojeg ste organizirali? Što vam je ostalo u sjećanju kroz ovih pet godina?

Mislim da se svi slažemo da je u pitanju upravo Boiler Room, te je večeri eksperimentala postala mainstream, Medikin Attack je bio krcat, atmosfera besprijekorna i doista smo se osjećali kao da imamo snažan community oko sebe.

Kroz ovih pet godina je li se u Zagrebu stvorio novi naraštaj partijanera koji posjećuju vaše partyje?

Mislimo da je i to najbolje, vidimo u publici na našim događanjima, u zadnje dvije godine viđamo neka nova, mlađa lica koja uvijek podižu hype na eventu.
 

Pet godina slavite u AKC-u uz gosta iz Ujedinjenog Kraljevstva, otkrij nam malo više o partyju, i zašto baš tog DJ-a dovodite.

Rođendanski event je u planu skoro 6 mjeseci, tada smo se i odlučili za i bukirali LCY – definitivno jedan od najimpresivnijih DJ-eva koje smo imali priliku čuti. LCY je savršen primjer slučaja gdje se talent i rad prenosi na sve aspekte muzike koja ih okružuje, od produkcije do DJ-inga. Jedan veliki bonus za party je to što smo iznajmili cijeli Kordoom Hifi sound system koji će biti savršen za bass-heavy muziku koju mi i naš gost planiramo vrtiti..

Planovi za dalje, što možemo očekivati od vas u budućnosti?

Ove godine imamo planirana pokoja gostovanja na hrvatskim ljetnim festivalima gdje nastupamo u b2b2b2b izdanju, dakle svi članovi. Osim toga pripremamo suradnje s nekim festivalima, kao i novo gostovanje na jesen. O tome detaljnije nešto kasnije!
 

Neke riječi, poruka za kraj našim čitateljima…

Vidimo se u Attacku, stay hydrated i ponesite čepiće za uši!!!!!!

FB EVENT: 5 years of VOLTA w/ LCY (UK)

Kwaaka Afrobeat – istraživanje afričke kulture stvarajući plesnu glazbu


Kwaaka Afrobeat je prvi hrvatski afrobeat sastav osnovan 2020. koji je inspiriran afrobeat glazbom koju izvode u izvornom stilu, baš kako su je stvarali njegovi tvorci. Kolektiv trenutno broji 17 istaknutih glazbenika sa zagrebačke scene koje spaja zajednički cilj – istraživanje afričke kulture stvarajući plesnu glazbu.



Glazbeni repertoar Kwaaka Afrobeata obuhvaća skladbe Fele Kutija, Tonyja Allena, Fatoumate Diawarre, Seana Kutija i mnogih drugih. Koncerti benda donose izvornu afričku glazbu koju spajaju s raznim world music utjecajima što rezultira energičnim i plesnim performansom.

Prije i poslije svakog Kwaaka Afrobeats koncerta glazbu vrte DJ-evi koji se pronalaze u world, afrobeat i funk zvuku. Jedno ime koje se često može uhvatiti uz Kwaaka Afrobeats je Leo Hekman poznatiji kao DJ D-Gree koji je i sam član kolektiva.

Afrobeat je kombinacija tradicionalne afričke glazbe, jazza i funka. Žanr se razvio u kasnim 1960-ima u Nigeriji od strane Fele Kutija i bubnjara Tonyja Allena koji su u to vrijeme eksperimentirali s tadašnjom različitom suvremenom glazbom. Najpoznatiji afrobeat umjetnik je jedan od njegovih tvoraca Fela Kuti, koji je i sam skovao termin afrobeat te definirao glazbene odrednice žanra. Karakteristike afrobeata su veliki bendovi, energija, ponavljanje, improvizacija i kombinacija žanrova.

Članovi Kwaaka Afrobeata su:

Marino Vinja – bas

Danijel Kadijević – bubnjevi

Krešimir Oreški – udaraljke

Mario Penton Hernandez – udaraljke

Davor Zanoški – klavijature

Luka Čapeta – gitara

Erol Zejnilović – gitara

Zvonimir Bajević – truba

Igor Pavlica – truba

Mak Murtić – saksofon

Vojkan Jocić – saksofon

Ana Kovačić – saksofon

Ivan Marincel – trombon

Jurica Rukljić – trombon, tuba

Nancy Abdel Sakhi – vokal

Jelena Galić – vokal

Biljana Butković – vokal, udaraljke

Večeras od 22h u sklopu rođendanskog vikenda Petog Kupea poslušajte Kwaaka Afrobeat. Prije i poslije koncerta glazbu vrte naši poznati world/afrobeat/funk selektori D-Gree i Hvala Sven.

Dino Dvornik i premijera spota -Udri jače manijače- u emisiji DJ is so Hot na HTV 3


Bila je to prva glazbena TV emisija sa ovih prostora posvećena DJ-ima, dance i hip hop glazbi (preteča kasnijeg Top DJ Maga) emitirana isprva na legendarnoj Z3 televiziji, a kasnije i na HTV3.


Foto Instagram

Ovo je raritetna i do sad neobjavljena snimka iz 1990. u kojoj Dino najavljuje svoj prvi veliki koncert u Domu Sportova i TV premijeru video spota “Udri jače manijače” koji potpisuju Dinko Cepak i Tomislav Hleb.

Hrvatski virtuoz Petar Dundov nastupa s orkestrom klasične glazbe u Švicarskoj


Uskoro će legendarni format tonhalleLATE, izumljen prije 20 godina, dobiti novu dimenziju. Alpska turneja noću? Upravo tome služi Straussova “Alpska simfonija” kojom će dirigirati Paavo Järvi.


Foto: Gaetan Bally

Strauss je i sam bio strastveni planinar, a ovdje je komponirao sve što je doživio u prirodi: izlazak sunca i vodopad, sreću na vrhu i grmljavinu pri spuštanju. Jedino što nedostaje je opuštanje nakon napora.



Za to su u drugom dijelu večeri zaslužni glazbenici Tonhalle-Orchester Zürich i hrvatski techno-producent Petar Dundov – uz legendarnu fuziju klasične i elektronske glazbe.

Greg Wilson, otac electro-funka s 47 godina staža. Briljirao s Essential Mixom 2009.

 
U subotu, 25. ožujka klub u Trnjanskoj 5 priprema veliku proslavu uz britansku DJ legendu Grega Wilsona te domaćine Iliju Rudmana i Antonija Zuzu.



Odličan izbor za uvertiru dan ranije (petak) je koncert sastava Kwaaka Afrobeat, poznatog po ludoj atmosferi i nesputanom slavlju afričkih ritmova. Prvi rođendan Petog Kupea pravo je vrijeme i za lansiranje nove večeri Discoton kojom će na svoje doći ljubitelji disco zvuka i sličnih žanrova. Za ovu svečanu prigodu u klub se vraća Greg Wilson, koji je bio i prvi inozemni gost nakon otvaranja.



Ovaj legendarni DJ, aktivan već 47 godina, smatra se pionirom miksanja u Velikoj Britaniji te ocem electro-funk zvuka. Znameniti klub Hacienda u Manchesteru angažirao je Wilsona još 1983. kao prvog specijalista za plesnu glazbu, a bio je i prvi DJ koji je miksao uživo na britanskoj televiziji.



Njegov Essential Mix za BBC Radio 1 iz 2009. ima mitski status jednog od najuspjelijih izdanja te dugogodišnje serije mikseva. Greg Wilson nosi i titulu jednog od najboljih remixera svih vremena, a njegov pečat dobila su brojna izdanja velikih izvođača kao što su Grace Jones, The XX, Groove Armada, Bryan Ferry, Talking Heads i Missy Elliot, ali i našeg Ilije Rudmana.



Pogledajte i zanimljive činjenice iz njegovog bogatog opusa:

2010. Kao dio posebne emisije Essential Mix 500, BBC Radio 1 odabrao je Wilsonov Essential Mix kao jedan od 10 klasika koji su obuhvatili gotovo 17-godišnju povijest emisije

2015. Njegov Essential Mix odabran je kao jedan od 25 najboljih internetskih DJ mikseva svih vremena časopisa Rolling Stone

2015. Nagrađen kao ikona scene na The Best of British Awards