Skip to main content

Britanac zbog ilegalnih raveova ne smije u Nacionalni park godinu dana

Policija britanske regije Avon and Somerset zajedno s tvrtkom Forestry England, koja održava i čuva šume na području Engleske, su udružili snage s lokalnim stanovništvom kako bi iskorijenili ilegalne partije na području Nacionalnog parka.

Akcija je uspješno provedena zahvaljujući lokalnoj stanovnici Jennifer Duke, koja je policiji dostavila dokaze kroz koje se moglo identificirati sudionike.

Jedan od organizatora ilegalnih partija je uhvaćen te mu je zabranjen ulazak u nacionalni park na dvanaest mjeseci, zbog dva partija koja su se dogodila ljetos. Partijaneri su pak prošli nešto bolje samo uz pismena upozorenja policije.

U slučaju kršenja zabrane ili dobivanja novih upozorenja, kako organizatori tako i partijaneri mogu završiti u pritvoru zbog budućih ilegalnih partija. Kako bi se stalo na kraj problemu ilegalnih partija po Nacionalnom Parku Exmoor, policija je povećala broj patrola koje kontroliraju području te pozvala sve koje vide veliku količinu parkiranih automobila ili velike zvučnike da im dojave.

Nihad Tule: Poštujte druge i uživajte u trenutku bez telefona na flooru


Prekaljeni techno maestro Nihad Tule gostuje u zagrebačkom Depo klubu povodom 4. godišnjice Princip.ba u suradnji sa Pitchblack kolektivom iz Mostara. U kratkom, ali konkretnom razgovoru saznali smo više detalja o Nihadovom labelu Sloboda, koji klub mu je prvi na listi, kako vidi scenu na Balkanu i još puno toga.


 
– Otkud, kako i zašto je tvoj label pod imenom Sloboda? Koja su tvoja sljedeća izdanja i što se sprema na Slobodi?

N: Ideja je od samog početka bila da ime labela bude na našem jeziku, a riječ Sloboda mi se, pored bukvalnog značenja, dopala i fonetski i štampano. Label je prvenstveno konceptualiziran kao platforma za moje vlastite projekte, gdje su, s izuzetkom Alpha Delta Division reizdanja i Bauri suradnje, sva izdanja bila solo produkcije. S time rečeno, u budućnosti Slobodu planiram otvoriti za produkcije bliskih suradnika, umjetnika s kojima u velikoj mjeri dijelim muzičku viziju.


– Prošao si kroz velik broj klubova i festivala. Berlin, Amsterdam, Tbilisi, Medellin neki su od gradova gdje si nastupao, ali od svih mjesta gdje ti je najbolje bilo na party-u?

N: Svaki klub, party i crew ima svoju pricu, kulturu i funkciju, nekada isključivo hedonističku, al nerijetko i kao vitalno utočiste za alternativu, za counter culture. Lista favorita bila bi pre duga, al ipak izdvajam klub Bassiani (Tbilisi), gdje gostujem već dugi niz godina, i koji utjelovljuje sve navedeno.



– Obzirom da si u zadnje vrijeme sve češće na Balkanu vidiš li pomake na sceni u odnosu na prošlost?

N: Rekao bih da je suprotno, na Balkanu u stvari sviram prilično rijetko, i zbog toga se jako radujem nadolazećem nastupu. Scena devedesetih na Balkanu, konkretnije Ex-YU, nikla je iz postratne anarhije i velike doze optimizma. Ne treba da nas čudi nostalgija s kojom iskusniji partijaneri opisuju partije tog perioda. Današnja scena je u svakom slučaju drugačija, sa novim izazovima, kao što su sve veća komercijalizacija i gentrifikacija urbanog prostora. Na kraju, problem kod nas, i na brojnim drugim mjestima, nije manjak interesa publike, volje organizatora, niti talentovanih artista, već prvenstveno pravnih i ekonomskih okvira koji bi omogućili i podržali postojanje noćne ekonomije i održivost klubske kulture.



– Ima li razlike među partijanerima Zapadne Europe, Balkana i Kolumbije gdje si ove veljače nastupio na Freedom222 festivalu?

N: Vibe na partiju i među partijanerima, po osobnom iskustvu, na kraju najviše ovisi o kontekstu, miljeu i kuraciji; klub vs festival, warehouse vs outdoor, itd. Socijalne mreže tu naravno igraju značajnu, a ujedino i paradoksalnu ulogu, gdje istovremeno pratimo homogenizaciju globane muzičke kulture, paralelno sa rađanjem raznih lokalnih mikro-scena, pa i rapidne introdukcije i recikliranje trendova.

Techno je danas ono što je zamišljeno da bude – globalni muzički pokret



– Gdje crpiš najviše inspiracije za produkciju i DJ-ing?

N: Uživam u istraživanju, u pronalasku novih traka i načinima kako da ih upletem u jedan set. Dobijem pravi kick kada otkrijem odličnu ploču, pogotovo kada se nađe na neočekivanom mjestu, producirana od manje poznatog artista ili izdata na "zaboravljenom" labelu. U studiju inspiraciju prvenstveno crpim iz samog procesa, tako da projekte najčešće započinjem bez bilo kakve konkretne muzičke ideje. Muziku ne kreiram, nego pronalazim.


– Premijerni nastup u Hrvatskoj imao si u riječkoj Crkvi 2015., a Quartus će biti tvoj prvi gig u Zagrebu. Koja su očekivanja i imaš li što poručiti zagrebačkoj publici?

N: Poštujte druge i uživajte u trenutku bez telefona na flooru ;-)


 
Podsjećamo Quartus će se održati od na tri lokacije 30.9. i 1.10.


Coffee with Nihad Tule – Q&A session + Before party (Treba Mi Bass + Kobali) Medika, Petak, 30.9. od 15:00. Ulaz besplatan.

Quartus w. Nihad Tule – Princip.ba + Pitchblack (Nihad Tule, Teo Harouda, Vazdaisti, d.Env, Palac) Depo klub , Petak, 30.9. od 23:00. Ulaz 60HRK prije ponoći, 70HRK nakon ponoći.

Afterparty + Exhibition
+ Community gathering + artist showcase – (Alaut Petchknock, Alen Merdan, Bnkii, Cevi, d.Env, Nove tendencije aka Ivan Matana, Palac, Vazdaisti, Viduka, Vla'a + Josip Drdić, Monika Milas, Patrik Bartoš) – Xantippa, Krematorij – Mirogoj, Subota 1.10. od 07:00. Ulaz 30HRK sa narukvicom sa party-a, 50HRK bez narukvice.

After je ograničen na 100 posjetitelja, a lokacija je polutajna.

Više informacija o izložbi tj. afteru pronađite na ovdje.

Kruder & Dorfmeister 1. listopada ponovno u Zagrebu

Nastup i ovaj put prati dojmljivi vizualni koncept

Kraljevi downtempa ponovo stižu u Zagreb. Proslavljeni austrijski dvojac Kruder & Dorfmeister nastupit će 1. listopada u Zagrebu, u 9. paviljonu Zagrebačkog velesajma, u organizaciji Collage. Tom će prigodom predstaviti svoj posljednji album „1995“, i to uz novi vizualni koncept kojeg potpisuje poznati bečki kolektiv formlos.



Spomenuti album ima vrlo zanimljivu priču

Riječ je o snimkama nastalim upravo 1995. godine koje je dvojac napravio za izradu probne ploče. U vrijeme dok nije bilo CD plejera i drugih sredstava reprodukcije, tiskale su se takve ploče da bi se utvrdilo kako pjesme zvuče na vinilu, ali i da bi se mogle puštati u klubovima.



Kruder i Dorfmeister su gotovo zaboravili na te snimke, dok nisu pronašli neke primjerke tih ploča kopajući prije dvije godine po svojoj arhivi. Potražili su tada pomno i master vrpce, a nakon što su ih pronašli, odlučili su snimiti album i nazvati ga „1995“, po godini proizvodnje tih dotad neobjavljenih pjesama.



I ovaj je album izazvao velik interes diljem svijeta, posebno među obožavateljima njihovih radova iz zlatne ere, pokazavši kako su stare pjesme dobre poput starog vina. Napravljen je u prepoznatljivom stilu ovog dvojca, tj. kao kombinacija trip hop, hip hop i jazzy zvukova. Takvi će zvukovi odjekivati i Zagrebačkim velesajmom 1. listopada, a uz odlično auditivno iskustvo publici je zajamčen i dojmljivi vizualni šou, poput onih prije nekoliko godina na sjajnim nastupima Krudera & Dorfmeistera u Šibeniku i Zagrebu. Ulaznice su dostupne na Entrio.hr

Festivalska pozornica Arcadia -The Spider- stiže na Svjetsko prvenstvo u Kataru?


Arcadia Spectacular je svoje pozornice predstavila diljem svijeta i sudjelovala na brojnim festivalima. Njeni “The Spider” i “The Afterburner” su dugi niz godina bili sastavni dio postave festivala koje je organizirala Ultra. “The Afterburner” se našao nekoliko puta i u Splitu, na Ultra Europe festivalu dok se još održavao na Poljudskom stadionu.

Posljednje vrijeme Arcadia Spectacular surađuje s kultnim britanskim Glastonbury festivalom, gdje je i ove godine bio postavljen “The Spider”, a na njemu su svoje setove odvrtili Calvin Harris, Carl Cox, Nina Kraviz i mnogi drugi.



Kako navodi Daily Mail, pedeset tona teška struktura stiže u Katar kako bi se koristila za nastupe izvođača u fan zoni. S obzirom na stroge zakone i pravila u Kataru, fan zona podno “The Spidera” bi trebala biti jedna od rijetkih lokacija na kojima će se navijačima točiti alkohol. Upad u fan zonu bi mogao koštati i do vrtoglavih 75 funti.

Svega nešto manje dva mjeseca nas dijeli od samog otvaranja Svjetskog prvenstva, a službenih informacija o dolasku Arcadijine megastrukture još nema, kao ni tko bi na njoj mogao nastupiti.

 

Princip.ba predstavlja zagrebačke vizualne umjetnike povodom 4 godine – Quartus


Jedan od bitnijih faktora kvalitetnog događaja je upravo taj vizualni karakter koji je neograničen formom i prostorom. Nove dimenzije prostora imat ćete priliku doživjeti na izložbenom programu Princip.ba kolektiva u sklopu četvrte godišnjice.



Quartus osim što okuplja veliki broj DJ-eva ovog vikenda na tri lokacije, okupit će konceptualne i vizualne umjetnike sa zagrebačke scene. Josip Drdić, Monika Milas, Patrik Bartoš svoje će kreacije izložiti na službenom afteru Quatusa, a Vla'a je zadužen za projekcije na main eventu u Depo klubu.



Josip Drdić
2019. godine diplomira na odsjeku likovne kulture, smjer grafika i 2022. godine na OZAFIN, smjer Novi mediji, na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Član udruge Prirodno-umjetnički kružok. Izlaže na samostalnim i skupnim izložbama. Voditelj ili organizat projekata iz različitih kulturno-umjetničkih područja; @ducanbucan, @vgakademija, @ripplexeffect



“U radu se bavim procesom čišćenja i propitkivanja funkcioniranja svakodnevice unutar lokalnih i globalnih društvenih normi. Koristim umjetničku analogiju u istraživanju odnosa percepcije stvarnosti i njezine reprezentacije s medijima kojima smo okruženi. Tako se u radu isprepliću suvremene i konceptualne umjetniče forme kao npr. participativna praksa, performans, instalacija, itd. …u spoju s dizajnom kao likovnim izričajem.”



“U subotu ću postaviti instalaciju koja imitira hologram logotipa AGRAM core-a, brenda koji povezuje subkulturalna s povijesnim zbivanja grada Zagreb. Forma instalacije je monumentalna, video projekcija minimalističkog odnosa prema okolini koja poput prisutnosti video reklame vrši interupciju u prostoru.”



Monika Milas
Umjetnica eksperimentalne prirode koja koristi otpadne materijale kao što je plastika i folija koje zagrijavanjem, gužvanjem, spajanjem i odvajanjem razvija svoj karakter. Crni objekti od plastike organski zauzimaju prostor i prilagođavaju mu se tvoreći jedinstvenu instalaciju različitu od svih prijašnjih iteracija istoga materijala. Sklanjajući se interpretaciji, oni osjetilno nude mnogo, dinamikom napetosti i opuštenosti, naboranom i glatkom teksturom poput biljke penjačice.



Monika Milas rođena 1997. umjetnica iz Zagreba koja se bavi grafikom, instalacijom u prostoru i eksperimentima s vizualnim projekcijama . Od 2019. djeluje u audiovizualnom kolektivu MediumMovement s kojim izlaže i stvara u galerijskom i javnom okruženju, sudjeluje u raznim intervencijama te eksperimentirao u klubovima u Zagrebu i šire.



Stage dizajn započinje ozbiljno nakon suradnje s miniwalom, Hybridom, Princip.ba, THm.uRN, portalom Klubskascena.hr i We Love Sound. Izlagala je na nekoliko grupnih izložbi u Hrvatskoj; Art Zagrebu, Salonu mladih s kolektivom MediumMovement 2022., HPB Nagrada, HDLU 2018. do sada imala 3 samostalne izložbe u Laubi 2019, Garaži kambi 2021. Te Matici Hrvatskoj 2022. Diplomirala 2022. na Grafičkom odsjeku likovne akademije u Zagrebu.
     


Patrik Bartoš
„Stalna potreba za stvaranjem i eksperimentiranjem, uvela me u širok raspon zanimanja i hobija, počevši od elektro-tehnike, tradicionalne umjetnosti, digitalnog i 3D dizajna te glazbene produkcije i DJ-inga. Težim povezivanju tih disciplina kako bi stvorio nešto novo. Takav pristup je najjasniji u projektima koje radim u kolektivu Metrosonics. Audio-reaktivnim projekcijama nadograđujem klasično iskustvo kluba, spajajući sliku i zvuk u jednu cijelinu. Tematika mojih radova često se veže za neke fizičke pojave te impresivnost i strahopoštovanje koje dolazi s istima. „



U subotu predstavljam instalaciju inspiriranu brutalističnom arhitekturom. Pojednostavljena masivna forma bit će osvjetljena audio-reaktivnim projekcijama.“
Metrosonics je umjetnički kolektiv osnovan u nadi za promjenom slušanja i interpretacije techno i experimentalne glazbe u klubskom okruženju.



Vla'a
„Prilikom nastupanja kao VJ najvise se oslanjam na improvizaciju i kombiniranje različitih snimki i efekata koje imam na raspolaganju. Za setove uz koje nastupam pokušavam stvoriti neki film zadržavajući konstantne izmjene koje teku i nikad se ne ponavljaju. Nastojim stvoriti film koji je u skladu s izvedbom. Osim vlastitih snimki koristim se i kamerama kojima snimam razne dijelove eventa bilo to podij ili stage ili vlastiti ekran čime dobivam feedback efekte koje zatim dalje obrađujem na licu mjesta. Takav live ili improv pristup mi je najzanimljiviji te najugodniji pošto se odmah prilagođavam nastupu. U vječnom sam manjku riječi prilikom opisa vlastitih radova, naravno za svoje vizuale nije nista drugačije. Psihodelične apstrakcije prepune tekstura ne nalaze doslijedne riječi za opis u današnjim riječnicima. Preporučam da treptanje ostavite za kasnije te se kao tele raširenih očiju prepustite mojim vizijama pošto više nikad neće biti ponovljene.“


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by vLa'A (@vlaa_live)

 

Podsjećamo Quartus će se održati od na tri lokacije 30.9. i 1.10.

Coffee with Nihad Tule – Q&A session + Before party (Treba Mi Bass + Kobali) Medika, Petak, 30.9. od 15:00. Ulaz besplatan.

Quartus w. Nihad Tule – Princip.ba + Pitchblack (Nihad Tule, Teo Harouda, Vazdaisti, d.Env, Palac) Depo klub , Petak, 30.9. od 23:00. Ulaz 60HRK prije ponoći, 70HRK nakon ponoći.



Afterparty + Exhibition + Community gathering + artist showcase – (Alaut Petchknock, Alen Merdan, Bnkii, Cevi, d.Env, Nove tendencije aka Ivan Matana, Palac, Vazdaisti, Viduka, Vla'a + Josip Drdić, Monika Milas, Patrik Bartoš) – Xantippa, Krematorij – Mirogoj, Subota 1.10. od 07:00. Ulaz 30HRK sa narukvicom sa party-a, 50HRK bez narukvice.

After je ograničen na 100 posjetitelja, a lokacija je polutajna.

Više informacija o izložbi tj. afteru pronađite na facebook eventu Quartus ( https://fb.me/e/2U1PKbw6N ) ili na facebook profilu Princip.ba te instagram profilu Princip.ba.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by princip.ba (@princip.ba)

Deset godina festivala nezavisne kulture – Platformat!

Mjesto radnje je kao i u godinama do sad u kompleksu zgrade popularno zvane jednostavno Dom (Ulica slobode 28. Split).

Festival PLATFORMAT svojim programom već deset godina predstavlja raznovrsnost i potencijal nezavisne kulturne scene Splita koncentrirane u Domu mladih, kao i važnost suradnje, ali i skreće pažnju na probleme s kojima se suočavaju korisnici Doma mladih te pokušava pronaći moguća rješenja istih.

Ovogodišnjih deset dana za deset godina festivala predstavit će intenzivan interdisciplinarni, umjetnički, edukativni i zabavni program obuhvaćajući organizacije koje takve programe i stvaraju u Domu, a sve realizirano kroz participativnu formu slobodnog djelovanja i samoorganizacije.

PROGRAM:

PETAK, 30.9.

– 17h Predstavljanje Kodeksa dobre prakse uspostave i funkcioniranja civilno-javnog partnerstva: Kulturne politike odozdo – Razred

– 18h Skate contest – Skate park

– 18h Participativna radionica sitotiska – Tiskara

– 19h Edukacija o volontiranju – Razred

– 20h Radionica house&hiphop plesa – Plava Dvorana

– 20h Glazba u parku – Skate park

 

SUBOTA, 1.10.

– 18h Zvjerinjak, glazbeno-društveni program – Dvorište

– 18h Međugeneracijski razgovori: Kulturne politike odozdo – Dvorište

– 19h Participativna radionica sitotiska: Žene mašine – Dvorište

– 19h Uvodno predavanje radionice analogne fotografije – Kino klub Split

– 19h Je t’aime et je t’aime pas c’est la même chose, cirkuska izvedba + artist talk – Mala scena

 

NEDJELJA, 2.10.

– 16:30h Movement workshop – Plato

– 19h Radionica analogne fotografije – Kino klub Split

– 20h Impro Jam & Little Big Band Jam – Plato

– 21h Projekcija filma Pina – Dvorište

PONEDJELJAK, 3.10.

– 17h Predstavljanje književnog kluba Pisci za pisce: Snow White retelling/Snjeguljica i sedam pisaca – OpenBox

– 19h Radionica analogne fotografije – Kino klub Split

– 20h Ubijmo dosadu: projekcija hrvatskih kratkih filmova – Dvorište

– 21:30h Glazba u dvoru – Dvorište

 

UTORAK, 4.10.

– 18h Ubijmo dosadu: stolarska radionica – Klub Kocka

– 19h Radionica analogne fotografije – Kino klub Split

– 20h Moja babusja ne poznaje izraz biopower, predstava + artist talk – Amfiteatar

– 21:30h Glazba u dvoru – Dvorište

 

SRIJEDA, 5.10.

– 19h Razvijanje radova s radionice analogne fotografije – Kino klub Split

– 20h Predstavljanje udruge Permakultura Dalmacija – Dvorište

– 20:15h Projekcija filma In Transition 2.0: a story of resilience and hope in extraordinary times – Dvorište

– 21:30h Predstavljanje projekta Agilna otpornost zajednice – Dvorište

– 22h Glazba u dvoru – Dvorište

ČETVRTAK, 6.10.

– 18h Participativna radionica sitotiska – Tiskara

– 19h Razvijanje radova s radionice analogne fotografije – Kino klub Split

– 20h Cirkviz – Terasa

– 20h U kvadrat, projekcije filmova + diskurzivni program – Kino klub Split

– 21:30h Glazba na terasi – Terasa

 

PETAK, 7.10.

– 19h Izložba radova s radionice analogne fotografije – Kino klub Split

– 20h qIZLOŽBE/Marko Gutić Mižimakov: Obzor događaja – Galerija MKC

– 20h Projekcija filma Minding the Gap – Skate park

– 21h RØLØ & From another mother, live – Klub Kocka

 

SUBOTA, 8.10.

– 17h Predavanje o vrstama koje na našem prostoru stvaraju paniku – Galerija Kluba Kocka

-18h Platformat@KLFM

– 19h Izložba radova s radionice analogne fotografije – Kino klub Split

– 20h qIZLOŽBE/Marko Gutić Mižimakov: Obzor događaja – Galerija MKC

– 20h Showcase Lgnj, Samsa Gregor i Bresho – Galerija Kluba Kocka

– 21h Porto morto, live – Amfiteatar

– 23h KLFM party – Klub Kocka

 

NEDJELJA, 9.10.

– 18h Make some noise, cirkuska izvedba – Mala scena

– 19h Cirkus je izvedbena umjetnost svuda osim u Hrvatskoj, instalacija + cirkuska izvedba – Mala scena

– 19h Izložba radova s radionice analogne fotografije – Kino klub Split

– 20h qIZLOŽBE/Marko Gutić Mižimakov: Obzor događaja – Galerija MKC

– 20h ISPOD BINE meets PLATFORMAT: DB Indoš – Kuća ekstremnog muzičkog kazališta & Trobecove krušne peći: Kužni Ifrit – Plato

 

Vizual Platformata osmislio je Segor Garber.