Skip to main content

LMF festival vodi 15 hrvatskih DJ-eva u Las Vegas

Nešto ranije ove godine, kada su iz organizacije najavljivali ljetno izdanje LMestivala na Jarunu, spomenuli su kako će se festival preseliti i u druge krajeve svijeta, ali započetak ove jeseni u Las Vegas.


Foto Todor Milivojević

Najavljeno obećanje je ispunjeno. LMF Las Vegas – Episode 01 je službeno najavljen i stiže u Las Vegas 4. i 5. studenog. Popularno zvani Grad grijeha će ugostiti 15 eminentnih DJ-eva iz Hrvatske koji će predstaviti svoju glazbu u prostoru zvanom AREA15.

Lijepu našu sa zvukom techna i housea preko bare će predstavljati redom Dallerium, Damir Ludvig, Dancelectric, DJ Jock, Elena Mikac, Joe2Shine, Kosta Radman, Kraundler, Marina Karamarko, Tom Bug, Tomo in der Muhlen, Vedran Car, Wekingz i Yakka.


Osim predstavljanja naše scene američkom tržištu,LMF Las Vegas – Episode 01 će imati i humanitarni karakter. Sav iznos zarade od prodaje ulaznica će se donirati humanitarnoj organizaciji “In Place of War”, koja koristi kreativnost i umjetnost na mjestima sukoba kao alat za pozitivne promjene.

 

 

 

Sub Effect: -Koncept je moje viđenje eventa, spoj AV iskustva sa biranim gostovanjima-

Kao promotor elektroničke scene u Osijeku je kreirao niz klupskih večeri Sixth Sense, TRAUM i Hipertenzije. Nakon dvogodišnje pauze od organizacije događaja, dolazi na ideju za novu klupsku večer koja se predstavlja osječkoj publici ovog vikenda. Ususret premijernom izdanju novog programa "Koncept" razgovarali smo sa Sub Effectom.

Kako je krenuo tvoj glazbeni put, što te je potaklo da se baviš s njom?

Moj glazbeni put je krenuo s dvanaest godina, kada mi je ujak (koji je u to vrijeme bio DJ) poklonio prvi mixer. Ujak je taj koji me “zarazio” s tom strašću koja traje do dan danas. Nakon toga je ustvari krenulo upoznavanje sa glazbom, općenito preko bendova koji su tada bili u trendu, u prvom planu tu su The Prodigy, Daft Punk, The Chemical Brothers i Massive Attack. Sjećam se trenutka kada sam prvi puta čuo Da Funk pjesmu od Daft Punka, eksplozija sreće i uzbuđenosti koju nikada prije nisam osjetio. Jedini osjećaj koji je blizu toga je jedino kada puštam glazbu ili kada sam na plesnom podiju i uživam u nečijem setu.



Povezan si i s East Side Connection Podcast. Što imaš u planu?

East Side Connection Podcastje projekt koji je osnovan prije 3 godine zajedno sa mojim prijateljem Dinom Vukovcem, i do sada je ugostio 20 DJ-a sa svojim mixevima i intervjuima. Glavnu riječ imaju umjetnici sa EX-YU područja, odnosno techno DJ-evi  koje cijenim i za koje smatram da imaju kvalitetu. Mislim da mi u Hrvatskoj imamo jako puno odličnih DJ-eva i producenta, koje ne cijenimo dovoljno ili uopće, dok su nam strani izvođači uvijek zanimljiviji i više cijenjeni. Moje mišljenje je da izvođači sa područja EX-YU za ničim ne zaostaju za ostatkom Europe odnosno svijeta. Cilj East Side Connection Podcasta dati njima glas i prostor za promociju među domaćom publikom i tako će biti i u budućnosti.



Osim što si DJ, uvelike radiš kao i promotor elektroničke glazbe. U Osijeku si pokrenuo novi val među mlađom generacijom – još 2015. sa Sixth Senseom, reci nam nešto više o tome.

2015. godina je vjerojatno prekretnica u mojoj DJ karijeri, a samim time i u životu. Početkom 2000-ih scena u Osijeku je doživjela potpuni slom, interes za elektroničku glazbu skoro pa je potpuno nestao. Samim time eventi su bili rijetki ili ih uopće nije bilo, tek pokoje “komercijalno” gostovanje je izmamilo ljude na plesni podij, ali sama publika i scena je bila malobrojna. Tako je sve bilo do 2012. kada se vratio jednomjesečni program u legendarnom osječkom klubu Oxygene, potaknut od lokalnih heroja elektroničke glazbe – DJ Omer, Marko Felinger i Danijel E. Oni su nekako ponovo potaknuli iskru, koja je narednih godina pokrenula “požar” i ponovo rađanje scene u Osijeku. Tada se otvara Klub Epic, u kojemu različiti kolektivi održavaju svoje prve evente različitih žanrova, koji postaju sve posjećeniji. Potaknuti tim zbivanjima, ja i moj prijateljDanijel Novoselović osnivamo Sixth Sense program u klubu Tufna, koji je bio fokusiran na mlađu publiku u našem gradu. Nakon nekoliko eventa imali smo odličan odaziv pretežno mlađe generacije, s kojom smo zajedno radili prve korake u svijetu techno glazbe. Program se održavao jednom mjesečno sa DJ gostovanjima, za koje smo tada smatrali da ih treba predstaviti našoj publici. Uvijek se rado sjetim tih vremena, jer je lijepo bit dio rađanja jedne nove generacije koja se povezala zbog ljubavi prema tom žanru glazbe.

 

Sada si ponovno aktivan po pitanju klupskih večeri, osmislio si novi program koji će za koji dan bit prezentiran u Osijeku…

Nakon 2 godine pauze od organizacije eventa i bilo čega povezano sa glazbom, koja je uzrokovana pandemijom, vraćam se onome što najviše volim i što me čini sretnim – glazba. Moj novi program pod nazivom “Koncept” imati će svoju premijeru u subotu 15.10. u prostoru kluba Epic, to je nešto što sam planirao pokrenuti čim pandemija stane. Koncept je moje viđenje eventa, spoj audio/vizualnog iskustva sa biranim DJ gostovanjima, tako za svoje prvo izdanje dovodim DJ-a/Producenta sa dugogodišnjim iskustvom, koji je nastupao po najpoznatijim svjetskim klubovima kao što su Tresor i Berghain. Riječ je o sarajevskom DJ-u sa Švedskom adresom – Sev Dah. Drugi gost je poznati zagrebački DJ i rezident Depo KlubaTeo Harouda. Podršku za DJ pultom pružaju Dino Vukovac i moja malenkost.

Osim glazbe, naglasak je stavljen i na modernu likovnu umjetnost.

Sami naziv moje klupske večeri u sebi krije i nešto što bi mogli povezati sa umjetnošću. Želim da ovo bude koncept glazbe i likovne umjetnosti koje su povezane, tako da ćemo i u budućnosti uz DJ gostovanja imati i gostovanja različitih vizualnih umjetnika. Ovaj put ugošćujemo talentiranu umjetnicu iz Osijeka čiji mi se rad i trud jako sviđaju, riječ je o Mirti Dišković koja će imati svoju prvu samostalnu izložbu u vrijeme trajanja samog eventa. Posebno me veseli njena uzbuđenost i inspiracija koju je dobila na sami moj poziv, te činjenica da će posjetitelji koncepta te činjenica da će posjetitelji koncepta imati priliku uživati u njenim umjetničkim djelima

Planovi za dalje, koliko će se često ponavljati događaj?

Plan je raditi na drugačijem iskustvu i doživljaju na samom eventu, uz posebne vizualne detalje pokušati ću ljudima pokazati svoju viziju eventa. Želim stvoriti posebnu i intimnu atmosferu u samom klubu kako bi se ljudi osjećali što slobodnije i prihvaćali različitost, od odabira same glazbe do vizualnih efekata i plesnih pokreta. Na samom eventu poseban apel će biti na ne snimanju i slikanju, nego življenja u trenutku i stvaranju uspomena u samoj glavi, a ne na mobitelu. Događaj će u budućnosti mijenjati svoje lokacije, a imam ga u planu raditi 2 do 3 puta godišnje.

Radiš na promociji elektroničke glazbe u Osijeku. Kakva je trenutno scena, jesu li mladi zainteresirani za dance kulturu bilo kao budući DJ-evi/producenti ili pak samo kao posjetitelj?

Pandemija je malo usporila stvari i vratila nas par koraka nazad, jer u te dvije godine generacije koje su trebale biti posjetitelji na eventima jednostavno su našle neku drugu vrstu glazbe i zabave. Dosta mladih osoba sada tek ima priliku iskusiti izlazak na event elektroničke glazbe pa ćemo tek vidjeti u mjesecima i godini koja dolazi pravu sliku. Što se tiče interesa za glazbom, to sigurno postoji, ali ne u onoj mjeri koja je bila prije pandemije, što je i razumljivo. Vjerujem kako je rastom same popularnosti ove glazbe skočio i interes za DJ i produkcijskom opremom, što nam može dovesti nova i svježa imena na sceni. Za neke je to loša stvar, jer vide u tom zasićenje na samom tržištu ili neke druge razloge. Za mene je to ok stvar, jer uvijek se netko istakne u masi ljudi koja radi na istoj stvari u ovom slučaju elektroničkoj glazbi.

Amelie Lens u Boogaloo i ples na čak tri floora


Brz techno i pažljivo doziran acid zasigurno će se prolijevati hramom sreće, stoga upišite 11. studenoga u svoj kalendar.



Vlasnica je labela Lenske, rezidentica BBC Radia 1, ime iza Exhale večeri. Nedavno je započela i projekt Global Underground koji će biti izdan 25. studenoga. Lens svoju karijeru gradi već godinama, a njena energija i pozitiva osvojile su gotovo cijeli svijet.



Glavni floor uz Lens, razvalit će sa svojim zvukom i DJ Jock, Shipe te Adio F. Future Scope ne staje samo na jednom flooru pa će za ovu priliku otvoriti i dva dodatna floora, Small Room i Boogaloo Black.



Small Room pripasti će imenima koja su ispisala početak elektroničke scene u Hrvatskoj, Mr. DJ Dariu te Seraphimu Codexu, a nastavno na njih doći će i makarski DJ, Toni Juranović. Posljednji Boogaloo Black floor bit će finalni floor uz Bronskog i Heryju.

Ulaznice možete potražiti na Entrio.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by

5 Body & Soul traka by Toxic koje su orile i vijorile The Bestom

Projekt je osmislio i pokrenuo Damir Cuculić, a održavao se u The Bestu te se pretvorio u nezaobilazni house program za subotnji clubbing. Upravo se Toxic pokušao prisjetiti produkcija koje su prije 20 godina stvorile neizbrisiv trag u srcima partijanera te ih odlučio podijeliti s nama.



Podsjetimo se, The Best je otvoren prije 32 godine, a partiji su krenuli 1998. sa Kraljevstvom i Astralisom, pa se pojavio Perfection i Body & Soul. Osim rezidenata ovih večeri nastupali su i brojni strani DJ-i.



Toxic će Vas vodi na putovanje kroz 5 Body & Soul traka. Suosnivač je i resident nekih od klupskih programa u Hrvatskoj (Bodywork, F-Scope, Body & Soul, Get*HIGH).



Sedam godina bio je predavač na prvoj hrvatskoj DJ Akademiji. 2016. dobitnik je nagrade ''Ambasador'' kao pionir elektroničke glazbe. Autor je kolumne "Vinyl Toxicologija" na našem portalu koju možete čitati ovdje.





Tomorrowland u dokumentarcu dio priče posvetio i jednom hrvatskom DJ-u

Kako bi slavili ovogodišnju temu “Reflection of Love”, Tomorrowland je u suradnji s Amazon Musicom snimio kratkometražni dokumentarac “We Are Tomorrow”.

Dvadeset četiri minute dug dokumentarac prati nekoliko protagonista i njihovu povezanost s Tomorrowlandom. Iz nekoliko priča, redatelj Wim Bonte, gledateljima dočarava zašto je Tomorrowland više od samog festivala.

U dokumentarcu imamo priliku popratiti hrvatsko-njemačkog DJ Topica koji otkriva kako je prvi put došao na Tomorrowland 2015. kao posjetitelj, a ove godine je imao priliku svirati na mainstageu. Kroz nešto manje od pola sata upoznajemo i Vicky Tah iz Kenije koja je posjetila ovogodišnji Tomorrowland nedugo nakon suprugove nesretne smrti. Uz njih u dokumentarcu upoznajemo indijskog kuhara Gaggana Ananda i belgijsku plesačicu Kelly De Clercq.

Dora Dora: Hrvatski vokal na novom albumu Kerri Chandlera


Album je posvećen Chandlerovim najdražim klubovima, među kojima se našla i pjesma snimljena u klubu Barbarella’s u Pirovcu. Među 24 različita kluba koja su se našla na albumu, vrijedi istaknuti Ministry of Sound, Sub Club, Watarge i Output NYC. Kako se hrvatska vokalistica našla na albumu ikone house glazbe, otkrila nam je u razgovoru.


Na slici lijevo Dora Dora – photo by Karlo Hečimović

Kako je došlo do suradnje s Chandlerom?

Naime, radila sam na Suncebeat festivalu prošlo ljeto u Artist Hospitality timu i jedan dan sam pospremala terasu ispred ureda i pjevušila uz glazbu koja je dopirala iz daljine. To je čuo event manager Carlton koji me pitao zašto to zvuči dobro po njegovom mišljenju, pošto me znao dvije godine i nijednom prilikom mu nisam rekla da se bavim pjevanjem. Nekoliko dana nakon toga, zadnji dan festivala usred moje smjene na boat partyu upravo on me nazvao kako nešto trebam otpjevati.

Pošto sam večer prije bila u Barbarelli do 7 ujutro i digla se u 10 za posao nisam baš bila raspoložena pjevati pred ljudima, a zapravo sam i često sramežljiva oko toga. Nastavio me nagovarati, bez otkrivanja detalja, nakon čega sam se sjetila da mi je nadređeni ali i osoba od velikog povjerenja. Skinuli su me ranije sa smjene i uputili smo se s autom na nepoznatu lokaciju. Bilo mi je neobično što mi ne govori detalje i maltene ignorira pitanja, ali mi je on bio osoba od povjerenja.

Kada smo konačno došli na lokaciju, shvatila sam kako smo ispred Barbarella`s kluba u kojem sam bila baš sinoć te  me obavijestio kako je unutra upravo Kerri Chandler, kojeg sam i prethodno jutro slušala. Objasnio mi je kako zadnje dvije godine radi na album kojem je koncept snimanje trake usred dance floora i zadnji na popisu njegovih najdražih klubova u kojima će to učiniti je upravo Barbs. Upravo sam postala dio te ideje na način da je snimanje trajalo već neko vrijeme i traka je bila skoro gotova međutim Chandler je htio neki vokal preko te se Carlton sjetio mene.

Moja tadašnja cimerica Ema iz tima je također bila tamo i pustila mu na njegov prijedlog video mene kako na emisiji „Dobro jutro Hrvatska“ pjevam pjesmu „O jednoj mladosti“. Kerri nije razumio što gleda ali njegovim riječima osjetio je emociju i rekao da me pozovu. Ušla sam u klub i pozdravili smo se te me se sjetio kako sam mu bila host na brodu prije 4 dana. Kako nismo imali puno vremena pitao me o čemu govori pjesma koju je čuo  jer mu se svidjela emocija.

Počela sam prevoditi tekst i odmah improvizirati melodiju preko trake koju mi je puštao, sjećam se da su svi prisutni bili zapanjeni kako tekst te pjesme govori o onom što se meni upravo događa u jednu ruku. Kako god, tako sam ja improvizirala melodiju i slagala tekst dok nisam dobila formu koja mu je odgovarala. Nakon otprilike tri sata okrenuo se prema meni, dao mi ruku i rekao čestitam, imaš traku na mom idućem albumu!

Kakvo je bilo iskustvo raditi s njim?

Nakon što mi je čestitao da imam traku na njegovom albumu, išla je zaslužna večera pa smo pričali o detaljima suradnje. Odemo na večeru, ispričamo si cijele živote, i tu počinje jedna suradnja koju osobno smatram i mentorstvom. Potvrdio mi je kako je veliki čovjek i glazbenik u ovoj ludoj industriji stoga mogu reći da mi je u nekim stvarima postao uzor. Ovo je sve bilo prošlog ljeta nakon čega sam se preselila u Berlin.

Naša komunikacija oko cijelog procesa izdavanja trajala je cijelu godinu, do našeg ponovnog susreta na ovogodišnjem Suncebeatu gdje izveli traku uživo u Barbarelli negdje iza pet ujutro. Zanimljivo, prošle godine sam na tom festivalu volontirala i pitala Chandlera za sliku kao fan, a ove godine sam došla raditi ovdje i snimila traku s njim. Sve skupa meni jedna lijepa priča koje ću se rado sjećati ostatak svog života, motivira me za dalje, a nadam se da će i nekog drugog inspirirati.

 

Kakva su tvoja dosadašnja iskustva i obrazovanja u glazbi?

Cijeli život sam bila u plesu i glazbi na raznovrsne načine. Išla sam u glazbenu školu, svirala violinu i klavir, no gušio me princip glazbene škola kod nas jer sam bila izrazito razigrano i senzibilno dijete te me klasična naobrazba koja je nažalost tada za mene bila  i jedina opcija, nije uspjela zadržati. Nakon toga jedna vokalna profesorica iz Srbije je slučajno otkrila moj smisao za pjevanje i tu sam krenula na sate pjevanja i gospel zbor, a postepeno su me i vratili u klasičnu glazbenu i rješavala sam i  razrede kako bi mogla otići i u glazbenu srednju.

Uživala sam u  pjevanju, nastupima malo manje, ali sam zbog više razloga odustala od svega s početkom srednje škole i to dosta obeshrabreno kako je glazba nešto s čime ću se ikada vise baviti u životu. Fast forward početak faksa gdje sam počela shvaćati kako u životu ne mogu raditi stvarima u kojima ne izražavam sebe i koje barem nekim dijelom ne podupiru moje osobne vrijednosti, kakve god one bile.

Kako si se ponovno vratila u glazbu, s čime si krenula?

Polako sam počela pjevati jazz standarde po eventima i brzo se to proširilo te sam radila  na tjednoj bazi, iako nisam imala nikakvu prisutnost s pjevanjem na društvenim mrežama. Sve je bilo onako old school jedno tri godine, barem sam se ja trudila da bude, bukirali su me s gaže na gažu. Usput sam vrlo brzo odlučila i da želim naravno brusiti vještine kada me već ljudi plaćaju, stoga sam odlučila kako je musical program škole Husar&Tomčić bio idealan za mene jer bi vikendom kada nemam faks provela sate i sate imajući ples, glumu, showcase jedno za drugim.

Prekrasni vikendi  gdje sam se ja počela otvarati jako kao performer i glazbenik jer sam radila na jednom drugom principu koji je išao vise iz tijela i glave nego iz knjige i bilježnice kako bi se reklo. Kroz taj period sam iskusila nastupe u intimnim okruženjima preko kazališta do velikih pozornica pred tisućama ljudi. Odradili sam i intenzivnu radionicu u suorganizaciji American Drama and Theatre School iz New Yorka ovdje u Zagrebu, s čijim sam profesorima radila. Ondje sam imala katarzično iskustvo koliko je performance jak i simboličan oblik umjetnosti za mene, a glas savršeni instrument prirode.

Ovdje dolazim polako do 2020. u kojoj odlučujem staviti glazbu prvi puta u fokus, ne držati je po strani dok se bavim s još sto drugih. Uspješno sam odradila audiciju za British and Irish Modern Music Institute, smjer Vocal Performance i to je bio razlog moje selidbe. Iskreno iza toga je zapravo bila potrebna iskusiti glazbu na neki svoj način, izvan okvira hrvatske industrije. Odradila sam jednu godinu, pokupila sam znanje za dalje, bolje se usmjerila i sada radim na svojim vizijama full time.


Foto Karlo Hečimović

Gdje se vidiš ubuduće na sceni?

Mogu reći kako mi je nastup s Kerri Chandler-om u Barbarelli bio potvrda sebi kako su live vokali uz elektroničku glazbu nešto čime bi se htjela baviti sada i u budućnosti. Shvatila sam koliko mi je bilo  prirodno i jednostavno dijeliti trenutak s ljudima na taj način pogotovo jer sam u klubovima odrasla i smatram se dijelom party kulture. Možemo  očekivati  svašta jer se ne planiram odreći ni jazzy zvuka i živih instrumenata, a ni teatralnih formi. Ukratko, čeka me još puno posla. U bližoj budućnosti pripremam još nastupa s Kerrijem u inozemstvu te još par kul stvari  u vezi naše suradnje koje neću još otkrivati.
 

Trenutno živiš u Berlinu, prethodno si imala podosta iskustva u radu na hrvatskoj sceni. Kakve su prednosti života u Berlinu za radnike u kulturi i što bi savjetovala svima onima koji vide Berlin kao svoje buduće prebivalište?

Prednost Berlina za radnike u kulturi je svakako količina stvari koje se događaju, raznolike mogućnosti i vise potpore od države i grada. To sto sam ja imala podosta iskustva u radu na našoj rave sceni i festivalima za svoju dob, je ovdje možda i standard za nekoga mojih godina i to vrijedi u svemu. Svega što ovdje ima desetke ondje ima u tisućama. Treba se znati uzemljiti, krenuti od onoga što imaš i graditi mrežu poznanstava i znanja na novom mjestu skroz ispočetka. To može biti uzbudljiv proces, ali zna biti i mukotrpan. Zbog tog razloga treba staviti na prvo mjesto brigu o sebi i postaviti si neke ciljeve a ne kao muha bez glave hodati po partijima konstantno, jer to ovdje ne staje.

Zagreb ili Berlin?

U Zagrebu sam se osjećala kao dio zajednice, a ovdje doći sam, u grad stranaca i kulturu koja je sama po sebi hladnija kako bi se reklo od naše, pogotovo nakon zadnje dvije godine što se događa, nije lako. Treba biti strpljiv i radije neke stvari proći sam sa sobom nego s pogrešnim ljudima. Berlin je svakako mjesto za nekoga tko želi izazove i testirati sebe i svoje mogućnosti te snalažljivost. Nakon godinu dana ovdje osjećam ogroman napredak i veoma sam inspirana, ali do toga nije došlo spontano. Nova okolina neminovno donosi ogromnu količinu promjena koje treba znati podnijeti i dopustiti si da rasteš s njima. Sada mi je biti ovdje nakon svega sto sam prošla ogroman blagoslov, uživam i definitivno će Berlin još neko vrijeme biti moja adresa. No, obožavam se vraćati u Zagreb i htjela bi uvijek na neki način djelovati i ovdje.

Dok čekamo nove pjesme i suradnje na kojima će se naći Dora Dora, zapratite ju na Instagramu gdje je aktivna i pruža dodatan pogled na život u Berlinu i kako je to biti vokalistica.