Skip to main content

Rave The Planet traži da Techno uđe na UNESCO popis nematerijalne kulturne baštine

Kultura elektroničke glazbe fascinira i nadahnjuje ljude diljem svijeta. Zajednički ples ujedinjuje nacionalnosti, generacije, religije, spolove, društvene klase i kulturno podrijetlo. U Rave The Planetu predani su stavljanju pod zaštitu na UNESCO-ov popis nematerijalne kulturne baštine.



Elektronička glazba i klupska kultura uvijek su se isticale kao iznimno tolerantne i miroljubive. Koliko god bili kreativni, toliko su i demokratski, višestruki i uključivi. Teško da postoji drugo društvo u kojem postoji toliko prostora za individualiste koji žele zajedno prevladati granice, konvencije i razlike. Živimo i njegujemo svoj tradicionalni princip:

Svi su pozvani da aktivno sudjeluju ili samo budu dio toga

DJ-anje i glazbena produkcija intuitivni su, što znači da se njima može baviti bez potrebe da provedete godine učeći glazbene instrumente i note. Dozvoljeno je što god želite i svi su dobrodošli. Istodobno, naša kultura bogata je znanjem i ima puno iskustva. Svojim različitim tehnikama miksanja i individualnim odabirom glazbe, npr. DJ-i osiguravaju stalni razvoj glazbenih žanrova.



RAVE je naš kulturni oblik izražavanja – naš ritual

Otvoren je za apsolutno svakoga, čime se razvija vlastiti učinak u oblikovanju osobnih identiteta. Plešemo za Opću deklaraciju o ljudskim pravima.

PARADA je naša tradicija, a od devedesetih nadahnjuje ljude diljem svijeta da učine isto. To je motiviralo i animiralo bezbroj ljudi da se pridruže našoj kulturi, proizvode i puštaju glazbu, pronađu etikete, otvore klubove, organiziraju događaje, pišu o sceni, rejvaju. Ali vjerojatno ni u jednoj drugoj zemlji nije procvjetao toliko i našao toliko imitatora kao u Njemačkoj.

Zato je važno da se ovaj jedinstveni kulturni oblik očuva, održava, štiti i podržava. I zato tražimo da se TECHNO uvrsti u kategoriju nematerijalne kulturne baštine.


Društvena korist

Ratifikacija na nacionalnoj listi UNESCO-a komunikativno je i simbolično priznanje elektroničke glazbe i klupske kulture

Status “Nematerijalno kulturno naslijeđe” promiče svijest javnosti o kulturi elektroničke glazbe kao neovisnom kulturnom obliku koji je odavno prerastao svoju nišu

Uvrštavanje u UNESCO-ov registar jamči međunarodnu pozornost i podiže svijest o potrebi zaštite i očuvanja ove kulture



Pravne pogodnosti

Zaštiti klubova može se dati veća važnost od buke, susjeda ili spomenika. Ova zaštita povoljno ograničava djelokrug lokalne uprave u tumačenju mimohoda

Status “Nematerijalna kulturna baština” predviđa znatno niže prepreke i zahtjeve pri otvaranju novih klubova

Uvrštavanje na nacionalni popis UNESCO-a otvara put državnim subvencijama i neprofitnoj potpori. U Njemačkoj status “nematerijalne kulturne baštine” može donijeti porezne prednosti, npr. Opća stopa poreza na dodanu vrijednost od 7% umjesto 19%. *Temeljni zakon Savezne Republike Njemačke, članak 5. stavak 3


Želimo potaknuti veću odgovornost

Istražujemo i dokumentiramo povijest naše kulture kako bismo je održali na životu i za sebe i za buduće naraštaje. Na ovaj način cilj nam je ojačati i poboljšati političko i društveno prihvaćanje. Također nastojimo razviti stručnost i promicati osjećaj odgovornosti – ne samo među onima koji aktivno sudjeluju u kreativnom procesu (npr. Umjetnici, DJ -i, organizatori događaja itd.), već i onima koji aktivno koriste različite događaje koji naša kultura može ponuditi (npr. gosti zabave).

Učinkovito koristimo energiju naše kulturne scene koja je okupljena u Rave The Planet . Pružamo informacije o sadržaju i stvarnosti kulture, čime omogućujemo uspostavu velike mreže za stvaranje sinergije. Zajedno stvaramo novu, međunarodnu, medijsku platformu za kulturu elektroničke glazbe.

Tribina -Game Changer- na Impulse festivalu

No, zadnjih godinu i pol dana upravo ta glazbena scena je pretrpila možda i najveći udarac kada govorimo o kulturnom sektoru. Pandemija uzrokovana virusom COVID-19 “srušila” je dosadašnje postavke i tržišnu utakmicu, ali i stvaranje i promociju glazbe na svim razinama.



Koje su vidljive posljedice, kada možemo očekivati oporavak, promjene navika publike i kupovna moć, medijski prostor, primjeri prakse iz susjednih zemalja, stvaranje i promocija glazbe, nastupi uživo, dobrodošao su filter samo nekih od tema.

Kakve su promjene u “glazbenoj igri” nastale, pokušati ćemo saznati kroz iskustva i promišljanja uvaženih gostiju: Berislava Marszaleka (direktor Entrio.hr), Ilka Čulića (glavni urednik Radio 808, Zagreb) i Ane Antonove ( dj-ica, Rijeka). Kroz otvoren pristup, razgovor i pogled u budućnost tribinu će moderirati Stjepan Gillich.

Utorak, 12.10. od 20h u The Beertiji (Rijeka). Ulaz je besplatan!

Steve Aoki sada radi techno kao Ninja Attack


Steve Aoki se usuđuje ponovno ući u nova područja

Techno i EDM? Bilo je nečega… točno, David Guetta (kao Jack Back) i Calvin Harris (Love Regenerator) posljednjih su godina na putu u smislu techna…



Pjesma se oslanja na duboke, pokretačke bas linije i mračne minimalne melodije. S Ninja Attack-om, Aoki želi svijetu pokazati svoj tamniji i dublji aspekt, koji se uvelike razlikuje od njegovog uobičajenog zvuka i može se vidjeti kao pokazatelj njegove umjetničke raznolikosti.



Amerikanac je već realizirao razne projekte iz raznih žanrova, bilo da je to elektro s Arminom van Buurenom (“Music Means Love Forever”), Future House s GATTÜSO-om, MKLA-om i Aukoustics (“Losing My Religion)” ili dance-pop s Yvesom V (Cover za Avril Lavigne "Compilified").

Sven Vath za 40 godina rada kao DJ dobio brončanu ručnu skulpturu


Svjetski priznati ambasador elektroničke glazbe i kum svih njemačkih techno DJ-a slavi 40 godina DJ magije, a Robert Johnson ga slavi i časti na vrlo poseban način.



Njegova desna ruka od lijevane bronce postavljena je na prekrasnom mramornom bloku, ručno izrađena u umjetničkoj ljevaonici na najtradicionalniji način koji se može zamisliti. Tijekom proizvodnog procesa, Väth je morao umočiti ruku u kalup napunjen silikonom, oponašajući jedinstveni položaj ruke koji također zauzima pri puštanju na gramofonima.



Nije loše, zar ne? No, ako se želite domoći ovog veličanstvenog komada, trebali biste požuriti, jer će biti dostupan za narudžbu tek u sljedećih 40 dana. Svaka skulptura je ručno izrađena, numerirana i dolazi s certifikatom. Jedan primjerak košta 1981 eura. Više info ovdje.

Odmarališta čarobnih gljiva nova su vrsta odmora


Godišnji odmor tretmanom čarobnih gljiva novi su način na koji ljudi mogu pobjeći i ponovno otkriti sebe. Ljudi svih dobi i svih društvenih slojeva nadahnuti su isprobati takva iskustva nakon čitanja knjiga poput Michaela Pollana "How to Change Your Mind".



Silo Wellness u jamajkanskom zaljevu Montego jedno je od takvih odmarališta koje nudi psihodelična utočišta, koje u ovom slučaju imaju sesije koje vode lokalni rastafarijanci koji djeluju kao duhovni vodiči.



Često postavljeni na luksuznim mjestima s dobrom hranom i udobnim sobama, ne koriste samo čarobne gljive. Centar iscjeljivanja Soltara u blizini zaljeva Nicoya u Kostariki nudi ceremonije ayahuasce, koje vode domaći iscjelitelji Shipibo. Putovanje ove vrste moglo bi koštati između 2.600 i 8.900 dolara, ovisno o duljini boravka i kvaliteti sobe.



Postoje i tretmani usmjereni na korporativniji svijet, a ne samo na turiste. Journeymen Collective u kanadskom Vancouveru poziva vlasnike tvrtki i izvršne timove da uzmu dozu od 2 do 5 grama psihoaktivnih gljiva i krenu na duhovno putovanje kako bi pomogli svojim tvrtkama u postizanju boljih rezultata.



U novije vrijeme psihodelici su doživjeli duboku promjenu u javnom mnijenju, a mnogi su otvoreniji prema istraživanju svog potencijala za prosvjetljenje i duhovno ozdravljenje. Postoje i studije o tome kako bi se mogle koristiti za liječenje depresije i drugih mentalnih bolesti.



DMT i LSD su drugi psihodelične droge koje se istražuju za medicinsku uporabu, dok su se ranije u zapadnom društvu smatrali samo rekreativnim. Knjiga Michaela Pollana, How to Change Your Mind objavljena je 2018. godine, a dotiče se nekih istraživanja provedenih na ovim tvarima.



Očigledno, unutar wellness industrije već postoji procvat psihodeličnog tržišta. Prema podacima Data Bridge Market Research-a, predviđa se da će psihodelično tržište doseći 10,7 milijardi dolara do 2027. godine, što je tri puta više nego 2020.g.



Postoji sve više tretmana u mnogim različitim dijelovima svijeta, i čini se jasnim da će se kulturne promjene tek vidjeti u porastu ove vrste odmora.



Studija je otkrila da je elektronika najzarazniji glazbeni žanr


Ova nova studija objavljena je u “Zborniku radova Kraljevskog društva A: Matematičke i fizičke znanosti” i otkrila je da obrazac preuzimanja glazbe ima snažnu sličnost s epidemijskim krivuljama zaraznih bolesti. Prema istraživanju, čini se da je elektronika najzarazniji glazbeni žanr.

Dora P. Rosati je diplomirana stručnjakinja za matematiku i statistiku koja je završila Sveučilište McMaster, vodila je tim koji je proveo studiju koristeći bazu podataka od gotovo 1,4 milijarde preuzimanja pojedinačnih pjesama, koja je nabavljena od sada već nepostojećeg servisa za streaming glazbe MixRadio.

Usporedili su širenje preuzimanja pjesama sa modelom SIR koji se koristi za praćenje širenja epidemijske bolesti, te su tražili trendove koji bi ukazivali na sličnosti u načinu prenošenja među ljudima. Posebno su se usredotočili na prvih 1000 pjesama preuzetih u Velikoj Britaniji između 2007. i 2014. godine.

Otkriveno je da je model SIR iznenađujuće dobro radio za praćenje trendova preuzimanja, kao i za predviđanje širenja zarazne bolesti.

Tijekom istraživanja, tim je također izračunao osnovni reprodukcijski broj (R0) različitih glazbenih žanrova. R0 je epidemiološka metrika koja se koristi za opisivanje zaraznosti ili prenosivosti zarazne bolesti pod pretpostavkom da populacija nema nulti imunitet na virus. Oni su te iste principe primijenili na glazbu kako bi otkrili koji su žanrovi zarazniji u smislu brzine širenja kroz zajednicu ljubitelja glazbe.

Dance i metal imali su najniže prosječne ocjene R0, na 2,8 odnosno 3,7. Pop glazba bila je zaraznija, ali žanrovi poput rocka i hip hopa nadmašili su je.

Iznenađujuće, elektronika je imala najveći R0 na 3.430

Ovaj visoki R0 ne znači nužno da se elektronika najviše preuzima u smislu ukupnog broja preuzimanja, ali svako pojedinačno preuzimanje može potaknuti više preuzimanja putem ljudske veze bilo online ili osobno. Dakle, u osnovi jedna osoba govori ili utječe na drugu, a druga preuzima ono o čemu je pričala ili pokazala.

Za usporedbu, vodene kozice imaju R0 10-12, a ospice R0 12-18, što čini elektroničku glazbu zaraznijom od mnogih uobičajenih zaraznih bolesti.

Dora Rosati objašnjava da bi brojke mogle pokazati da su ljubitelji elektronike možda strastveniji prema svojim omiljenim pjesmama, ali to bi također moglo značiti da je elektronika žanr s čvršće povezanom mrežom obožavatelja.

Doktor Thomas Rawson je modelar bolesti na Imperial Collegeu u Londonu, a komentirao je rezultate navodeći kako su bolesti ograničene u načinu na koji se mogu širiti zbog fizičke interakcije među ljudima. Objasnio je kako se R0 može dramatično povećati za glazbu, jer nakon što objavite jedan Tweet ili objavu na društvenim mrežama o novoj pjesmi ili albumu, možete “zaraziti” stotine drugih obožavatelja u roku od nekoliko minuta, rekavši: “Možete daleko širiti bolest pjesme brže nego što bi se mogla širiti zarazna bolest ”. Doktor Thomas Rawson nastavio je: “Vjerojatno postoji mnogo ljudi u populaciji koja je možda već imuna na žanr poput elektronike, zbog svog postojećeg ukusa.

“S bolešću, ako dođete u kontakt s nekim tko je bolestan, tada imate određene šanse da je zarazite. S pjesmama izgleda vrlo slično. Velika je razlika u tome što za pjesme ne mora nužno biti fizički kontakt – moglo bi se dogoditi da je moj prijatelj upotrijebio ovu super novu pjesmu u svojoj Instagram priči, pa ću je sada otići pronaći. “


Foto: Shopify Partners from Burst

Istraživanje je također otkrilo da neki žanrovi poput popa i rocka imaju značajne zamahe u tome koliko pjesma može biti zarazna, a možda i ne, a smatra se da je to zato što više mainstream žanrova ima širi utjecaj na stvari poput radija i TV-a. Postoji mnogo pop pjesama vani, a one koje se puštaju na nacionalnom radiju prirodno dobivaju više preuzimanja zbog veće izloženosti, ali puno više pop pjesama izmiče ispod radara, a da ne dopre do široke publike.

Sveukupno, nalazi ove studije predstavljaju model podataka koji bi mogao biti koristan u predviđanju trendova za nova izdanja i koliko brzo ljudi mogu uloviti novu glazbu.