Skip to main content

East Side Connection Podcast + intervju: Sev Dah

Pozdrav i hvala što si našao vremena za ovaj kratki intervju i mix za East Side Connection.

Rođen si u Bosni i Hercegovini, pretpostavljamo da si upoznat sa trenutnom techno ex-yu scenom. Koje je tvoje mišljenje, ide li u pravom smjeru i u korak s ostatkom Europe?

Kao prvo se želim zahvaliti na pozivu jer mi je ovo dalo mogućnost za nešto novo – da spremim i snimim jedan uradak u obliku mixa sa isključivo vlastitim trakama i bilo mi je veliko zadovoljstvo. Pa trenutno slabo pratim scenu u svijetu generalno jer se stvarno pokušavam fokusirati na nešto na šta ja osobno mogu utjecati, a to je stvaranje svog osobnog zvuka i širenje svoje vizije kako Techno glazba treba da zvuči, tako da mi vrlo malo preostaje vremena da se pozabavim drugim zbivanjima. Ali dok sam još živio u Sarajevu bio sam dio scene i pokušavali smo na sve načine doprinjeti razvoju i promociji Techno zvuka.

U to vrijeme je vladao veliki paradoks, jer smo imali stvarno nestvarno pozitivne uslove za rad i stvaranje nečega vrlo posebnim, kako u obliku prostora za kulturna dešavanja tako i u obimu umjetnika koji su imali baš mnogo da ponude gradu, dok je ujedno vladala jako velika zavist, ljubomora i rivalstvo na i onako vec maloj i krhkoj sceni. Pokušali smo se boriti protiv toga koliko smo mogli, promovisali smo zvuk, viziju i zajednistvo ali nismo bili dovoljno veliki (a nazalost ni dovoljno strastveni u to vrijeme jer smo bili sami) da budemo dio necega na ciji razvoj mozemo da utječemo. Podmetanje noge jednom drugom je u jednom trenutku ubilo svu strast za našim radom.



Ono na šta jesam ponosan u periodu od 2003-2006 jeste što smo uvijek pokušavali promovisati artiste iz susjednih država da pobijemo streotip ”lošeg” naroda i da dokažemo da kada je muzika i umjetnost u pitanju da ne postoji Srbin, Hrvat ili Bošnjak, nego umjetnost i ljepota koja muzika nudi u obliku zajedništva i spajanja, pa na kraju i sami bijeg od takvih stereotipa. Nažalost nije to dugo potrajalo jer nam se lako ugasila strast za onim što nam drugi ruše što smo mi i drugi jako napornim mukama gradili, a bili smo i dosta mladi u životu je prevladavala druga muka i gomila problema pored muzike, budućnost nije izgledala svijetlo i to je preuzelo našu energiju.

To je bila prošlost, koliko loša toliko i poučna i mnoge lekcije sam naučio koje je formiralo mene kao umjetnika ali i kao osobu. Ali u današnje vrijeme se ipak mnogo toga promijenilo i kada analiziram malo stanje mogu reći da postoji par ekipa u našoj državi (jer ne podnosim ex-yu, za mene je to sve i dalje Jugoslavija u okupiranom izdanju i sve je to nase i moje) i jako sam ponosan sto imamo zemljake koje stvarno znaju sta rade – i rade to strastveno!

Cogo ekipa iz Slovenije radi vrhunski posao na svjetskom nivou s obzirom kakve uslove imaju, Traum iz Osijeka uvijek pratim i podržavam, Pero iz Splita je velikan koji je sa pravom na nivou na kojem je i momak sve što je stariji sve bolje radi – ping: Moondance, Aurora prije 20 god itd! Drugstore ekipa u Beogradu je stvorila veliko ime na sceni i jako kvalitetna dešavanja organizuju! U Sarajevu bi izdvojio Decibel ekipu – ponos i kvalitet kakvo Sarajevo nije doživjelo jos od Future i jako sam ponosan na svoje kolege sa radom!

Znači, teške uslove imamo stvarno, ali kada se ujedini odredjena grupa istomišljenika dokazujemo da se može kvalitetno raditi i stvarati i time doprinositi kulturnoj baštini svom gradu! Puna podrška!



Mote Evolver je sigurno jedan od top techno labelova u vlasništvu legendarnog Luke Slatera, na kojemu imaš svoje izdanje. Kako je došlo do toga i što je to značilo za tebe i tvoju karijeru?

Pa moram priznati da sam se kotrljao naprijed-nazad, tražio svoje mjesto u sceni na razne načine dok nisam stupio u kontakt sa Luke-om 2015. Te iste godine sam završavao svoje prvo izdanje na svojoj novoformiranoj izdavačkoj kući „Proletarijat“ i poslao sam mu mail sa promo linkom prvog izdanja. Kako je vrijeme teklo, izdanje je izašlo 2016. i moj „Proletarijat“  je ugledao svjetlo dana, a od Luka ni traga ni glasa što nisam osobno shvatao, jer na kraju – who the heck is Sev Dah?  Nakon skoro godinu dana napokon odgovor, Luke Slater u inboxu! Pomalo uzbuđen otvorio sam mail ne znajući sta se dešava jer sam ja totalno i zaboravio da sam ja njemu se uopšte u prvu ruku i obratio. Citiram njegov odgovor:

„Hi Sev, hope your well
could you put this link back up
and any other music from you.
thanks
Luke“

Znači igrom slučaja link za download nije više bio aktivan ali Luke je ipak bio toliko ili ljubazan ili stvarno zainteresovan da čuje moju muziku pa je odvojio 5 min svoga vremena da mi se javi. Mislim, jedan mail, nikakvo značenje, ali daljni tok naše konverzacije je meni promijenio život kao umjetniku i do neba sam mu zahvalan za svu njegovu podršku jer Luke je meni osobno jedan od najvećih uzora kako znam za Techno! Na njegov mail sam odgovorio novim linkom i upitom prima li i dalje demose za njegov Mote Evolver što je on i potvrdio i tu je nastala razmjena mojih traka dok nisam ga pogodio. Nakon tog izdanja smo imali sve češće kontakt i nasa imena su popunjavali line up u par navrata, i slagao bi kada bi rekao da mi Mote Evolver nije olakšao daljni tok u karijeri. Dok sam živ zahvalan sam mu!



Sa izdanjima za Mote Evolver, Gynoid Audio, Random Island postao si renomirani producent u techno svijetu. Možeš li nam navesti reći što najviše koristiš u studiju i koliko si često u njemu?

Produkcijom se bavim jos od 1998. i dug je put bio. Od kreiranja loopova na Play Station 1 (Music 2000) pa preko Music Maker i Fruity Loops do svog studija sa raznim instrumentima.  Kako znam za sebe bio sam opsjednut kreiranjem zvukova, na bilo čemu, šta god mi padne pod ruke. Do 2019. sam prvenstveno radio svu svoju muziku softverski, znaci virtualnim sintovima i komponentama, ali kako sam sve dublje ulazio u taj svijet bio sam opsjednum hardverskim instrumentima, tako da od te godine sam sav novac, trud i vrijeme posvetio uređivanju svog studija raznom opremom kako bi bio u mogućnosti zadržati zabavu tokom procesa. Mnogo više je fun kada možeš rukama mijenjati zvuk, podešavati ga u real time i štimati po svom sluhu nego mišem crtati. Ne omalovažavam artiste koje svoju produkciju stvaraju isključivo na laptopu, čak je meni to i fascinantno kada dobije taj neki smek da prosto ne vjeruješ da je sve uradjeno u softveru (ping – Shed), ali meni je dodatnu inspiraciju stvorilo stvaranje preko hardverskih instrumenata. Pokušavam svaki vikend provesti u studiju dok me inspiracija drži s obzirom da imam i stalan posao i porodicu, ali moja četiri zida je moj bijeg u moj svijet gdje mogu biti istinski ja.

Proletarijat kao label se sve više prepoznaje u techno svijetu. Koje su prednosti i nedostaci toga da imaš svoj label?

Kao prednost bi svakako istakao činjenicu da vlada jedna ogromna doza slobode kada pripremam izdanje na svom Labelu, jer nisam ograničen, ne moram se prilagodjavati odredjenom krugu artista koji su tu već izdali, nego mogu da budem buntovnik i anarhista koliko želim i izdati ono sto ja mislim da je dobro, jednostavno – mogu biti JA. To je bila i poanta kada sam započeo svoj Label jer sam bio jako smoren trenutnim trendovima, nisam nikad bio osoba koja se prilagođava nečemu što mi ne godi. Nedostatci – skupo je i porodica ispašta!  



Pobjegnimo malo na stranu gaža, iako nas je korona stavila u stakleno zvono, možes li nam izdvojiti dva giga koja su ti ostala duboko urezana u pamćenju?

Idemo malo u cliche – Berghain svakako! Moj prvi nastup u Berghainu je ujedno bio i moj prvi kontakt sa samim klubom. Znači sve je bilo toliko nestvarno i osjećao sam se nedostojnim da to upravo doživljavam. I opet se moram zahvaliti Luke Slateru koji me je pozvao da budem dio njegovog “Planetary Funk 22 Light Years” turneje.  Sjećanje mi je pomalo mutno prije samog nastupa jer je vladala velika trema i osjećao se pod pritiskom i pod strahom od mogucih prevelikih očekivanja od publike. Sve je nestalo nakon 15 min kada sam preuzeo i počeo da radim ono sto najbolje znam – mutim um i kukove hipnotičkim technom! Feedback nakon seta je bio vrhunski i takvu ljubav nisam nikada u životu osjetio i stvarno taj nastup neću zaboraviti nikada.

Drugi nastup je bila surova suprotnost – Kazan u Rusiji dvije god kasnije. Bio sam pozvan na svirku u St. Petersburg i organizator mi je preporucio flight share da nastupam dan kasnije i u Kazanu, sto sam i prihvatio s obzirom da je meni kultura Tatarstana uvijek bila zanimljiva i tajanstvena i zelio sam da upoznam taj narod i njihovu kulturu. Sam prijem i gostoprimstvo su me ostavili bez riječi! Klub je bio kao neki oblik malo većeg kafića i pomalo sam bio skeptičan ali ujedno i nabrijan da podijelim svoju viziju plesa. Od starta do kraja je bilo fenomenalno, posebno jer su ljudi zeljni bili takve vrste zabave i stvorili smo zajedno stvarno ludu energiju koja kao da je trajala 1001 noc. Fenomenalno iskustvo!


Svaki DJ ima svojih nekoliko traka s kojima zatvara svoj set, naravno da  selekcija tih traka ovisi o trenutku, prostoru i vremenu. Kada bi nam morao izdvojiti 3 trake s kojima bi zatvorio svoj set, koje bi to trake bile?

Steve Rachmad & Petar Dundov – Verbonden



Mark Broom – Twenty Nine



CJ Bolland – Camargue



Hvala još jednom na svemu, želimo ti sretan nastavak karijere!

 

Poslušajte setove Omara i Highkin`a koji otvaraju Mramor u Hali

Prekjučer smo otkrili planove organizatora kao i predstavili projekt koji u Zagreb stiže iz Los Angelesa, a odvijat će se svaka dva mjeseca, pa je već poznat i gost Mramora u prosincu (Andrey Pushkarev).

Ulaznice za ovaj prvi party dostupne su još danas i sutra na Entriu po 120 kn.



Mramor će plesačima ponuditi intiman vibe, noć orjentiranu ka minimalu i putovanje na vinilima dva strastvena glazbenika Omara i Highkin`-a.

Prije nego uronimo u mramornu noć poslušajte setove dvojca koji mogu poslužiti kao odlično zagrijavanje za predstojeći vikend. Uživajte!




Ulazak na party moguć je samo uz covid potvrde. Testiranje će biti omogućeno na ulazu u Hala Park Zagreb po cijeni od 50 kn.

FB Event:
MRAMOR: OMAR (UY) & HIGHKIN'



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MRAMOR (@mramor.zagreb)


 

Petar Dundov – Jezgra 9.5 Mix


Kao DJ i live performer nastupa u klubovima i na festivalima diljem svijeta (Berghain, Tresor, DC 10, Womb, Fuse, Melt, Time Warp, Awakenings, Labyrinth, Dimensions, Unsound, I Love Techno, Exit, Rainbow Serpent Festival, itd.).



Danas iza sebe ima veliki broj 12” singlova, te pet samostalnih albuma, na kojima je prema brojnim kritičarima techno glazbu uzdignuo na viši stupanj pa je tako njegov harmonični techno uspoređivan s radovima skladatelja poput Phillipa Glassa ili Jean Michela Jarrea.



Svojevrsna evolucija techno glazbe u Petrovoj interpretaciji posebno je vidljiva na njegovim albumima “Escapements”, "Ideas from the Pond", “Sailing Off The Grid" te na posljednjem "At The Turn Of Equilibrium" objavljenom na kultnoj belgijskoj etiketi Music Man. Tracklista miksa je ovdje.

Tijana T: Posljednjih nekoliko godina na sceni se stvorilo mjesta za svakoga

Petak večer, ili ako ćemo bit precizniji subotnje jutro Toni je dočekao uz Tijanu T, a kako je to nastupati u trenutcima kada sunce izlazi, otkrila nam je nekoliko minuta prije svog seta.


Photo by: Sea Dance Photo Team

Dobra večer, možemo skoro reći i dobro jutro.

Dobra večer, veliki pozdrav Splitu!


Ljeto nam se bliži kraju, kako si ga provela?

Provela sam ga onako polu radno. Malo kasnije je počela radna sezona, s Exitom kao prvim festivalom. Trenutno radim, putujem što je stvarno dobra vijest!


Dugi niz godina si na sceni. Krenula si kao novinarka i PR, a danas si DJ. Što ti je teže, bit u mojoj ulozi ili u ulozi gosta?

Pa znaš šta, nije lako ni jedno ni drugo iskreno da ti kažem. Oba posla ekstremni poslovi, koji nisu baš za normalne ljude. Prvenstveno treba bit izdržljiv mentalno, onda fizički. Moje bavljenje novinarstvom mi jako pomaže u DJ karijeri. Prije svega upoznala sam scenu i pravila scene, prije nego što sam sama postala izvođač. Drugo intervjuirala sam toliko DJejeva u životu da sam iz tih intervjua čula toliko savjeta o tome što znači biti DJ. Također navikla sam da budem budna cijelu noć i radim. Zapravo kad pogledaš, jedan dio posla DJeja je traganje za novom muzikom, a kao novinar to sam isto morala radit i istraživat. Pogotovo kao glazbeni novinar, trebaš slušat muziku, educirat se tko stoji iza te muzike. Tako da ja obožavam istraživati stvari, što sam prenijela na muziku i DJing. Što je lakše, što je teže, to je teško procijeniti. Nekad se ljudima čini da je neki posao vrlo lagan, ali to uopće ne mora bit tako. Na primjer, biti manekenka djeluje kao neviđeno lak posao, ali ja mislim da nije!


Toni Jurić i Tijana T – Photo by: Sea Dance Photo Team

Dosta si istraživala glazbu kao novinar, a pogotovo sad kao DJ. Što misliš kako će se zvuk elektroničke glazbe razvijat?

Znaš šta, meni je jako teško da to procijenim. Posebno jer posljednjih 5, 6 godina, dogodila se jedna jako zgodna situacija na elektroničkoj sceni. Postoji mjesto za svakoga. Ima toliko paralelnih scena, naravno ako pričamo o ogromnim pozornicama, festivalima, klubovima, muziki koji DJejevi rade za desetke tisuća ljudi, tamo postoje i neki dominantni trendovi. Ali čak i tamo ima toliko različitih DJejeva i različitih pravaca. To mi se jako sviđa, da se u posljednjih nekoliko godina stvorilo mjesta za svakoga. Za svakoga ima po nešto, nebitno koji god glazbeni ukus da ima, može naći nešto novo i uzbudljivo. Tako da mislim da će se tako nastavit jer ljudi na taj način konzumiraju glazbu. Nema više samo jednog glazbenog kanala, kao MTV, pa ga sad ti slušaš i ono šta on nametne je popularno. Danas imaš milijardu stranica i izvora, između ostalog imaš i algoritme na streaming servisima, koji ti nude neku novu muziku. To može bit i dobro i loše. S jedne strane je dobro što netko umjesto tebe traži tu novu muziku, a s druge strane može bit loše jer zaglaviš u nečemu svome. Nema onog nasumičnog pronalaska nečega ludog, što sam nikad ne bi pronašao. Ali da, čini mi se da je u 21. stoljeću sve razvođeno na sve strane i da se tako može.



Ponovno si se vratila na Sea Dance, nakon magičnog seta 2019. kad smo dočekali zoru s tobom. Večeras ti je ponovno pripala čast uvesti nas u jutro.

Jao znaš šta, ja sam toliko nervozna sad pred ovaj nastup. Zato što sam te 2019., prije dvije godine kad je posljednji put održan Sea Dance, došla bez ikakvih očekivanja jer nikad prije nisam nastupala ovdje. Na kraju je ispao jedan od mojih najboljih setova u životu. Svima je bilo lijepo i to znam, jer sam dobivala na stotine poruka i još uvijek ih dobivam skoro pa dvije godine kasnije. Ja koja sam u tom trenutku radila po 100 nastupa godišnje, mogu reći da je to bio jedan od najboljih setova, jer je to bila jedna stvarno izuzetna situacija. Tada se dogodila magija, nešto spektakularno sa suncem, prirodom, svitanjem, muzikom, sve se sinkroniziralo. Sada sam nervozna jer znam da svi od mene ponovno očekuju isto, ali ne znam hoće li se dogodit, jer nije sve do mene. To je i do trenutka, ta magija nekad se dogodi, jer se sve poklopi i to je van moje moći. Tako da vidjet ćemo što će bit. Možda se dogodi da set bude malo energičniji nego prošli put, jer sam upala u taj zvuk posljednjih tjedana, a vidim da je i publika za to spremna.


Tijana hvala ti…

Ma hvala Splitu! Samo da još nešto kažem, moram pozdravit Split, inače moj najdraži grad na Balkanu!


Nadam se da ćemo se onda vidjeti što prije, čekamo te od 2017…

Ovo je apel, dolazim ko god da me zove. Splite vidimo se!

Izvor: Ultra FM Split

KORISNE INFO

U petak, 1. listopada na terasi zagrebačkog kluba Masters nastupit će međunarodne DJ zvijezde – Tijana T i Radio Slave. Uz domaćina Felvera, u sklopu programa Stereo terasa predstavit će mnogo nove glazbe, producirane i prikupljene u vrijeme pandemije.

Tko su Highkin’ i Omar, DJ-i koji će premijerno predstaviti Mramor u Zagrebu


Ulaznice za Mramor dostupne su na Entrio još danas za 100 kn, dok će 1. i 2. listopada pretprodajna cijena biti nešto veća (120 kn).

FB Event:
MRAMOR: OMAR (UY) & HIGHKIN'


Fotografija: Highkin` (lijevo) i Omar (desno)

Highkin' je moskovski kolekcionar vinila i DJ koji živi u San Franciscu. DJ-ing mu je i dalje prva ljubav, ali posljednjih godina Highkin' kurira partye u južnoj Kaliforniji. Njegovi početci bili su usredotočeni na izrazito minimalistički zvuk kao dio projekta Cyclone, no posljednjih godinu dana usmjerio je napore prema novom projektu: Marble (Mramor). Party serijal je brzo postao zajednica za one koji traže intimno iskustvo na uspješnoj house sceni u L.A.-u. Upravo je objavio svoju prvu traku "Kudri*" na V.A. vinylu za label Irenic u vlasništvu Rogera Gerressen.



OMAR

Predstaviti Omara značilo bi otvoriti kutiju razglednica i razgovarati o zbirci mjesta i ljudi bitnih za stvaranje njegovog zvuka kao DJ-a. Od rodne Paname do korijena koji sežu u Urugvaj i Berlin, Omarov glazbeni ethos oblikovan je kroz različite krajolike i ljudsku povezanost, identitet koji su nadopunili umjetnici koji su ostavili traga na njega u rodnom mu gradu – heroji kao što su Bruno Gervais, Koolt i najpoznatiji urugvajski izvozni glazbeni proizvod Nicolas Lutz.



Kao DJ više voli da su njegovi setovi putovanja isključivo na vinylima, koji se protežu od techna do electra i pa sve do deep housea, a usmjereni su na zadovoljstvo slušatelja.



Mramor će se u Zagrebu održavati svaka dva mjeseca, pa je idući party zakazan već u prosincu uz gostovanje Andreya Pushkareva, a tijekom idućih godinu dana plesat ćemo na ukupno 6 tuluma koji će se žanrovski orjentirati prema minimalu.

Subota, 02.10. Hala, Zagreb
Početak u 16h, kraj u ponoć


Ulazak na party moguć je samo uz covid potvrde. Testiranje će biti omogućeno na ulazu u Hala Park Zagreb po cijeni od 50 kn.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MRAMOR (@mramor.zagreb)

Split s nestrpljenjem čeka vikend i xSTatic – festival urbane kulture


Uz zaštitni znak xSTatica, graffiti umjetnost, koja će zaživjeti na javnim gradskim prostorima kroz radove poznatih graffiti umjetnika, splitske Gripe (plato Koteksa) će 2. listopada okupiti veliki dio splitske urbane scene. Skate, glazba, ples, ulična košarka i humor okosnica su programa ovogodišnjeg xSTatica – festivala koji okuplja i oživljava 'street-art' scenu i promiče sve pozitivne aspekte urbane kulture.

Tako će ove godine xSTatic ugostiti 24 domaća i 4 međunarodna graffiti writera koji će svojim autorskim radovima oplemeniti nekoliko javnih površina: Miles (ST), Anxio (ST), Hoba (ST), Raider (ST),Nel (ST), Mrawa (ST), Mikun (ST), Trol (ST), Osker (ST), Kwon (ST), Wens (ST), Ne (ST), Apaš (ST), Alte (ST), Owen (ST), Odie (ST), Orden (ŠI), Stone (ŠI), Sperk (ŠI),  Liver (ŠI), Apler (ZD), Botro (ZG), Lonac (ZG), Bare (ZG), Wuper (Srbija), Azram (Slovenija), Boriz (Slovenija) i Jarus (Kanada).



Skate natjecanje u organizaciji splitskog skateboard kluba Kolo počet će u 13 sati, a natjecatelji će odmjeriti snage i vještine 'jedan na jedan', po uzoru na Game of skate. U 14 sati slijedi natjecanje u uličnoj košarci, nakon čega u 15 sati kreće plesno natjecanje "All style battles". Plesne vještine sudionika ocjenjivati će poznati plesači: Kamilla (LT), Leksa (BiH) i Lux de Lux (HR). Proglašenja pobjednika u svim kategorijama započet će u 18 sati.

Cjelodnevni program tu ne završava. Od 20 sati Splićane i njihove goste pokušat će nasmijati stand-up komičari "SplickeScene", Josip Škiljo, Tomislav Primorac, Ivica Lazaneo i Ante Travizi, a rasplesati splitski hip-hop glazbenici Alejuandro Buendija i Sinovi, Banana Zvuk, Krešo Bengalka, Žuvi, Magellano, Lil Bear i Phlagma.

 

Cjelodnevni program Festivala glazbenom će kulisom pratiti radio KLFM koji će preseliti svoj studio na Gripe odakle će izvještavati s terena, emitirati emisije i pružiti cjelodnevenu električnu glazbenu kulisu festivalu. Ulaz na Festival je besplatan za sve posjetitelje, uz poštovanje svih važećih epidemioloških mjera.

Kompletna satnica je ovdje!

Podsjetimo kako je xSTatic već od svog prvog izdanja 2009. godine postao kultni festival koji slavi različite aspekte urbane kulture i promiče afirmativne poruke i vrijednosti, osobito prema mladima, što je prepoznao Grad Split koji organizacijski stoji iza jedinog gradskog festivala ovakvog tipa. Izvor: Visit Split