Skip to main content

Tehnofobi vs. tehnofili – pomaže li tehnologija DJ-u ili šteti?


Nova glazba za novo vrijeme prirodno postaje sliv novih tehnologija i sirenski poziv onima koji ih žele istražiti. Kako će finale dokumentarca zaključiti poantu, riječima starog vuka Laurenta Garniera koji je gledao zametke žanra – "Dobra glazba je dobra glazba, bez obzira na to kojim medijem prenesena." Daleko od životinjskih koža koje su tvoji preci natezali za bubanj ili udaranja po kamenu ili grani prvog beat majstora, dance glazba supostoji s pojavom njene tehnološke mogućnosti.



Svaka nova tehnologija ide procesom svih inovacija i noviteta (ova dva pojma nisu jednakovrijedna u svom opsegu – novitete je zabavna nova postavka ili mogućnost, dok je inovacija promjena koja mijenja industriju; pojava novog gumbića na mikseti jest novitet, no pojava digitalnog mp3 formata je inovacija). Inovacije su dakle one koje slijede petlju osude novoga gdje je prvo ignoriraju, zatim joj se smiju, zatim je mrze kada istjera sve tehnofobe iz pećina, zatim se protiv nje bore , i potom pobijedi. Malcolm Gladwell je divno objasnio širenje novih ideja društvenom psihološkom strukturom, koje jednako lako možemo primijeniti i na nove tehnologije. Napominje kako je čovječanstvo podijeljeno u prstenove – 2.5% su inovatori, 13.5% rani usvajači, 34% rana većina, 34% kasna većina, 16 % oni koji se vuku, dakle oni kojima ne bi moglo biti više svejedno sjede li na trijemu s tranzistorom ili su u high tech studiju. Tehnologija nikako ne bježi ovoj Gaussovoj krivulji i nije toliko teško prepoznati ekipu iz svake kategorije. No, više manje, kada uhvatiš pažnju ostalih inovatora i ranih usvajača, vrlo je dobra šansa da će klackalica klacnuti na stranu masovnog prihvaćanja nove tehnologije ili ideje.



Čitava elektronička glazba, pa čak i vinil, relativni su novopridošlice povijesti glazbe koja se izvodila na organskom instrumentu. Pojačala, miksete, zvučnici, CDJ-i… sve je ovo bilo u rangu znanstvene fantastike ne tako davno, a danas je uvriježeni dio svakog ne-unplugged showa. DJ-ing se dakle uvijek oslanjao na tehnologiju, ne postoji vrijeme kada nije bilo tako. Vještina dakako igra ulogu i prosije dobre od loših, no tehnologija je neminovna baš kao i njen napredak i to ni u jednom trenu i ničime ne garantira više dobrih ili loših DJ kao bilo koji drugi prijelomni trenutak u povijesti elektronike. Kada je alat dostupan svima ono što čini razliku jest koliko je netko vješt majstor – dlijetom možeš odbiti staru žbuku ili osloboditi skulpturu iz kamena, alat je isti, cilj drugačiji.



Nazivati neke neautentičnima ili varalicama jer koriste nove mogućnosti koje tehnologija pruža smiješno je, nazivati ih autentičnima ako vrijeme koje im je tehnologija oslobodila za vrijeme puštanja trake koriste da provjere Instagram ili zapale je jednako smiješno. Debata o autosyncu ili beatmatchingu dakako šeta linijom da je nešto vrjednije što si više truda u to uložio, no je li zaista važno ako su konačni rezultati nerazlučivi jedan od drugog? Postaje irelevantno i stvar osobne preference. Kako vi gledate ovu polarnost? Jesu li nove tehnologije donijele više dobra no zla i jeli široka dostupnost alata i mogućnosti, digitalna distribucija i eksponencijalna brzina stvaranja glazbe na bilo koji način kamionima onih koji samo prtljaju naštetila stvarnom umjetniku? Znači li demokratizacija ovoga svijeta i njegovo razrjeđivanje ili dobrodošla prilika da se otkriju novi talenti koji možda ne bi nikada imali prilike zaživjeti u starim uvjetima?



Sve uvijek ima višestruke točke gledišta pa je Electronic Beats sakupio mali panel koji uključuje i Richie Hawtina, Laurenta Garniera, Ellen Allien, Steffi i Rebekah, kako bi raspravili baš ovu temu na oštrici novih napredaka industrije, no naposljetku uvijek ostane samome tebi vagnuti iz osobnog iskustva – Je li deux ex machina trenutnih mogućnosti rezanja i razlamanja trake na njene sastavne komponente ubio duh koherentnosti glazbenog komada ili otvorio nove opcije kreativnima? Enjoy!

Rezultati ankete: Ovo je način na koji najčešće slušate glazbu…

Vaši odgovori su da najviše volite slušati glazbu na CD-u, vinylu ili kazeti.



Poslije toga su ostali (servisi, mediji, nosači zvuka), a kao treće najvažnije sredstvo za slušanje glazbe navodite Youtube ili radio stanice, dok je vrlo blizu njima i Soundcloud. Kompletan rezultat pogledajte u nastavku ili na ovom linku.

l’after life No. 1 by coco mosquito, teaser s nadolazećeg albuma

l’after life by coco mosquito je prvi samostalni instrumentalni album odnosno projekt Gordana Muratovića našeg prominentnog autora, skladatelja, aranžera, gitariste i producenta.


Foto: Ivan Buvinić

U svojoj srži l’after life glazbeno možemo svrstati pod crossover žanr između saksofonskog jazz kvarteta i synth-wavea. Službeni izlazak materijala se očekuje u veljači 2021. te će biti dostupan u LP/CD/digital oblicima. Više info ovdje.

Knower briljirao debitantskim izdanjem na etiketi Tit Zero Recordings


Predstavljamo vam najnovije izdanje etikete Tit Zero Recordings, ovoga puta 3 sjajna treka srpskog mladog newcomer-a koji izdaje pod pseudonimom Knower.



Dečko koji tvrdi da ne zna puno ali želi konstantno da saznaje više i to kroz tvrdoglavo kopanje glazbe i prepuštanje iskrenoj kreativnosti u audio produkciji. Cijeli EP bi se mogao opisati kao eklektični miks žanrova u vrlo avangardnom stilu. Tit Zero Recordings label je renomiranog producenta i dj-a Dejana Milićevića koji nastavlja podržavati nova imena kako domaće tako i regionalne scene producenata.



Cijelo izdanje dostupno je na Bandcampu:
https://titzerorecordings.bandcamp.com/album/knower-tit011

Linkovi artista:
https://soundcloud.com/knwr
https://knowerlj.bandcamp.com/

Linkovi labela Tit Zero Recordings
FB https://www.facebook.com/titzerorecordings/
IG https://www.instagram.com/titzerorecordings/

Jean-Michel Jarre u virtualnoj stvarnosti iz katedrale Notre-Dame u Parizu


Iako je set snimljen u studiju, emitiran je uživo u virtualnoj stvarnosti u digitalnom prikazu katedrale Notre-Dame u Parizu.



'Virtualna stvarnost za današnje je izvođačke umjetnosti ono što je kino za kazalište bilo u svojim počecima, neka vrsta znatiželje … Vjerujem da će virtualna stvarnost postati sutra, način izražavanja sam po sebi', rekao je producent.



Slike su kombinirale snimke Jean-Michela Jarrea i avatara koji tumači njegove pokrete. Na svoj set umjetnik je uvrstio mnoge pjesme sa svog albuma nominiranog za Grammy ‘Electronica 1: The Time Machine’ te preradio dijelove sa svojih albuma ‘Oxygène’ i ‘Equinoxe’.

Marshall Jefferson hospitaliziran zbog upale pluća


"Obitelj, molim vas pošaljite molitvu za Marshalla Jeffersona, koji me upravo obavijestio da je u bolnici zbog upale pluća", napisao je 4. siječnja. „Stavimo na trenutak politiku i uvjerenja po strani. Život je dragocjen. Zamolio je da ga se ne zove."



Jefferson (61) oglasio se sljedeći dan. "Stvarno cijenim ljubav, ali trenutno jednostavno nemam energije razgovarati sa svima vama telefonom – previše je", napisao je putem Facebooka. "Molim vas, nemojte zvati! U ozbiljnoj sam borbi. Volim vas sve."

Upala pluća može biti posljedica bakterija, gljivica ili virusa, uključujući gripu ili COVID-19. Jefferson nije podijelio znaju li liječnici temeljni uzrok njegovog slučaja.



Nasljeđe Mashalla Jeffersona u house glazbi zacementirano je izdanjem "Move Your Body" 1986. godine koja je proglašena house himnom.

Također je usko surađivao s pokojnim Larryjem Shermanom iz Trax Recordsa, izdavačke kuće koja je gotovo sinonim za širenje Chicago house zvuka.



2020. Jefferson se ponovno uključio u diskusiju oko plesne glazbe, posebno nakon obrade pjesme "It’s Alright" Georgea Smeddlesa. Također je bio kustos novogodišnje kompilacije za Amazon koja je bila predstavljena u reklami na Times Squareu.

Brojne poruke podrške pristižu na FB zid Jeffersona, a isto možete učiniti i Vi ovdje. Otkrijte i informaciju zašto se Marshall ostavio DJ-anja zauvijek.