Skip to main content

10 setova sa Drumatica party serijala koji je oblikovao scenu Osijeka


Sly je pokretač elektroničke glazbene scene u Osijeku i Slavoniji. Prvi party u Osijeku organizirao je u studenom 1993.,  i predstavio ovu vrstu glazbe široj publici.


Photo Marin Crmoja / Album: Gaetano Parisio 28.04.2001. Vega, Osijek

Setovi:
Gaetano Parisio, Rino Cerrone, Oxia, Angel Allanis, Funk D`Void, La-Di-Da, DJ Bone, Sly, Miss Sunshine, Loki Masa

Snimljeno na lokacijama:
Vega, Bastion, Oxygene, Slavija (Osijek)



Do 1999. bio je umiješan u većinu važnijih događaja ove vrste u Osijeku, kao DJ i promoter. 1999. osniva DSM production (promotion & booking) s ciljem organiziranja kvalitetnih partyja na najboljim osječkim lokacijama (Pampas, Barutana, Slavija, Amfiteatar, Aquapolis, Oxygene i Vega) s vrhunskim imenima kao što su: Ken Ishii, Umek, Funk D'Void, Ian Pooley, Deetron, Gaetano Parisio, Valentino Kanzyani, Billy Nasty, Oxia, DJ Bone, Angel Alanis, Gayle San, Thomas Krome, Henrik B, Rino Cerrone, Percy X, Jel Ford, LaDiDa, itd.



Postiže veliki uspjeh s kojim dovodi Osijek na elektroničku glazbenu mapu Europe. Rezidencije je imao u svim osječkim klubovima te u zagrebačkom Gap clubu. Njegovi osječki projekti su poznati pod imenom Drumatica, Funking, Dislectric i Recycled Pools te suradnja s festivalima Urban Fest Osijek i Pannonian Challenge.



Drumatica je nastala u ožujku 2001. u klubu Vega, a nastavilo se i u drugim osječkim mjestima Bastion, Oxygene, Slavija, Pampas i Old Bridge Pub. Puno veća kolekcija bit će objavljena uskoro na službenim kanalima DJ Slyja.



Drumatica je započela na korijenima već iskušanih prethodnika kao što su Powderhouse, Funking, Recycled Pools i Morephonic, a posljednji projekt je dugogodišnja klupska večer Dislectric (disco/electro/italo/house/techno).













Psihodelični tretman psilocibinom ublažava tešku depresiju pokazuje studija

U istraživanju koje je obuhvatilo manji broj odraslih osoba sa teškim oblicima depresije, istraživači Johns Hopkins Medicine izvještavaju da su dvije doze psihodelične tvari psilocibin, dane uz podržavajuću psihoterapiju, rezultirale brzim i velikim smanjenjem simptoma depresije, pri čemu je većina sudionika pokazala poboljšanje, a polovica sudionika studije postigla remisiju kroz četverotjedno praćenje.

Spoj koji se nalazi u takozvanim čarobnim gljivama, psilocibin stvara vizualne i slušne halucinacije i duboke promjene u svijesti tijekom nekoliko sati nakon uzimanja. 2016. istraživači Johns Hopkins Medicine prvo su izvijestili da je liječenje psilocibinom u psihološki podržanim uvjetima značajno ublažilo egzistencijalnu anksioznost i depresiju kod ljudi s dijagnozom raka opasnom po život.

Zeleno svjetlo psilocibinu u američkoj državi Oregon
 

Istraživanje u SAD-u: Najčešće korišteni opijati na glazbenim festivalima


Jesu li droga i alkohol zapravo ključni za festivalsko iskustvo?

Razvaljuje li se većina posjetitelja ili je to samo iskustvo nekolicine?



Odlučili su to saznati, anketirajući 1.000 posjetitelja poznatih glazbenih festivala u pogledu vlastitih opojnih iskustava. Rezultati otkrivaju koliko su različite vrste droga česte na svakom festivalu i koji su događaji najuže povezani s određenim supstancama.

Festivali uključeni u istraživanje bili su Austin City Limits, Bonnaroo, Burning Man, Coachella, EDC, Governor Balls, Hangout, Lollapalooza, SXSW, Ultra.

Supstance: alkohol, marihuana, ecstasy, LSD, kokain, Molly, MDMA, gljive, DMT

POSTOTAK LJUDI KOJI SU KORISTILI SUPSTANCE NA FESTIVALIMA



Klikni ovdje za fotografiju u većoj rezoluciji

Glazbeni festivali nakon ovog istraživanja mogu nam dati neke informacije tko ih posjećuje od zaljubljenika u EDM do onih načvakanih ecstasyem koji zaspu na nogama u gomili.

Napokon, oni koji putuju prema ovim glazbenim mekama očekuju epsku zabavu, čak i ako se sami klone određenih supstanci. Među masovnom gužvom nitko nije točno šokiran kad vidi kako opijeni likovi teturaju prema pozornici ili plesače čiji se pokreti čine izrazito halucinogenima.

Međutim, većina glazbenih festivala posjetiteljima propovijeda sigurnost i umjerenost, ali neugodna istina je jasna: Biti nazujan ili pripit dio je njihove privlačnosti ističe Tickpick.

POSTOTAK LJUDI KOJI SU KORISTILI SUPSTANCE NA FESTIVALIMA

Posjetitelji koji su kupili obične ulaznice (GA) i VIP ulaznice



Klikni ovdje za fotografiju u većoj rezoluciji

Iako ni jedan festival nema monopol nad bilo kojom supstancom, podaci sugeriraju da su neki festivali zbog stila bliži određenim derivatima.

SXSW je, na primjer, predvodio sve festivale po stopama konzumacije alkohola prikladno za događaj koji se proteže na desetke mjesta za posluživanje alkohola. Slično tome, kokain je konzumirao najveći postotak polaznika Ultra, što je otkriće koje može proizaći iz kombinacije EDM kulture i lokacije festivala. Ultra se odvija u Miamiju, mjestu s dubokim povijesnim korijenima droge i nedavnim ponovnim rastom trgovine ljudima.

POSTOTAK KORIŠTENJA SUPSTANCI NA GLAZBENIM FESTIVALIMA


Klikni ovdje za fotografiju u većoj rezoluciji

Geografske razlike nisu mogle objasniti neke druge nalaze, npr. teško je znati zašto je glazbeni festival Hangout predvodio sve ostale u upotrebi DMT-a. Osim ranije spomenute dominacije droge Burning Mana, EDC je bio još jedan lider u nekoliko kategorija, svrstavši se među prva tri po brojnim supstancama. Festival se u prošlosti borio sa zdravstvenim i sigurnosnim pitanjima koja proizlaze iz upotrebe droga, uključujući više od 1.000 sudionika koji su trebali medicinski tretman u 2017. godini.


Klikni ovdje za fotografiju u većoj rezoluciji

Maksimiziranje vašeg festivalskog potencijala

Kako podaci Tickpicka govore, droga i alkohol osigurali su uporište u festivalskoj kulturi širom Amerike. Tickpick ističe: "Ne brinite, ne želimo održati moralizirajuće predavanje. Jednostavno se nadamo da ćete imati na umu sigurnost na sljedećem festivalu kojem prisustvujete, tako da možete u potpunosti uživati ​​u iskustvu zbog kojeg ste došli."

Metodologija

Prikupljeno je 1015 odgovora Amazonove tvrtke Mechanical Turk. 52,2% anketiranih bile su žene, a 47,8% muškarci. Sudionici su bili u dobi od 18 do 74 godine sa prosjekom 32,4. Isključili su bilo kojeg ispitanika koji nije prisustvovao barem jednom od navedenih glazbenih festivala.

Pablo Panda: Smatram da uvijek postoji način kako doći do cilja, uz dovoljnu ustrajnost


Iskoristili smo ovo vrijeme u kojem je stagnacija događaja, da popričamo sa Pablom o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti njega kao DJ-a, i projekta BSH koji je na Ambasadoru kontinuirano nagrađivan za koncept godine.

1. Pablo, kako izgleda tvoj radni dan u ovim vremenima, kako održavaš svoju kreativnost?

S obzirom na trenutnu nemogućnost održavanja evenata u skorijoj budućnosti, dani mi izgledaju manje intenzivni nego inače. Trenutno smo u fazi izrade planova za BSH sezonu 2021. te u procesu dobivanja dozvola za neke željene lokacije + dogovaranja određenih internacionalnih DJeva. Osim stvari vezanih za BSH, svakodnevno preslušavam novu glazbu te treninram.

Kreativnost održavam upravo na način da planiram budućnost, u kojoj će kreativnost moći doći do izražaja.



2. Što misliš o povezivanju sa publikom preko streamova?

Smatram da je povezivanje publike glazbom u ovakvim vremenima nužna stvar, pa tako i preko streamova. Ukoliko je uz klasičan stream DJ seta moguće ponuditi publici i dodatan vizualan sadržaj, tim bolje. Tijekom lockdowna je bilo puno live streamova pa je u jednom trenutku došlo do zasićenja što je dovelo do toga da je bilo potrebno pružiti dodatan effort kako bi se stream istaknuo od drugih, i bio dobro popraćen gledanošću. Mislim da je dobar primjer naš stream iz Dubrovnika u suradnji se međunarodno etabliranom platformom za elektroničku glazbu “Mr. Afterparty”.

Streamovi su super stvar i dobro je da postoje, ali nikada neće zamijeniti pravi feeling.

Mr. Afterparty x BSH events present Dubrovnik ‘The Pearl of the Adriatic’ | Stream City Live



3. Dok si za DJ pultom, stvaraš li setove više emocionalno ili racionalno?

Emocionalno definitivno. U prinicpu za svaki set napravim novi folder sa najnovijim releasovima te odredim par pjesama koji bi trebao pustiti. Ostatak prepustim momentumu.



4. Pratiš li ritam plesača za vrijeme partija?

Naravno. Mislim da je zadatak svakog DJa pratiti što se događa na danceflooru te na temelju tog feedbacka graditi set. Nije svaka publika ista i pogotovo kad se pušta pred novom publikom mislim da ih se u prvom dijelu seta treba upoznati te na neki način testirati sa par različitih smjerova.


5. Da li ti fale BSH partiji?

Naravno. Jedva čekam da se vratimo na put s onime što smo započeli prije 7 godina.



6. Što najviše voliš u vezi njih?

Ne bih mogao odabrati jednu stvar koju najviše volim u vezi njih. Proces je bitan. Od pronalaska lokacije, smišljanja na koji način bi produkcija izgledala, izrade PR kampanje do same realizacije eventa.


7. BSH dovodi mnoga poznata imena i zvijezde elektroničke scene, sa kojim DJ-em ti je bilo najdraže svirati?

Najviše sam se povezao sa Richy Ahmedom, Joey Danielom i Enzom Siffrediem. S nekima od trenutno radim na novim projektima. Mislim da je bitno povezivati se s ljudima iz industrije iz cijelog svijeta radi mogućih novih suradnja, kontakata, ali i i drugačijeg pogleda ne neke stvari.



8. Hoćeš li podjeliti s nama 3 trake koje tvoju publiku izbace iz takta?

Erik Hagleton – Alright, jedna od njih koju najčešće koristim – dobro funkcionira u warm up dijelu seta, također dobro sjedne i kao tranzicijska stvar, ali i kasnije u setu.



Eric Prydz – Opus, ne koristim ju puno jer mislim da nije za svaku priliku, ali kad se iskoristi u pravom trenutku onda je vjerojatno i br. 1 na koju publika otkida.



Pawsa – Groovy Cat, dosta sam ju prije koristio, u zadnje vrijeme malo manje, ali publika ju također uvijek super prihvati ukoliko se pusti u pravom trenutku.



9. Možeš li reći najbolju stvar u vezi tvog posla?

Najbolja stvar vezana za moj posao je defitinivno realizacija nečeg za što si smatrao da je nemoguće, ili malo moguće. Često su neke stvari puno jednostavnije nego što se čine. Smatram da uvijek postoji način kako doći do cilja, uz dovoljnu ustrajnost.



10. Što bi poručio svojoj publici?

Publici bi poručio da ostanu fokusirani. S obzirom na okolnosti uzrokovane pandemijom, mislim da je bitno moći raditi na aspektima života na kojima je u ovom trenutku raditi moguće raditi. Bolji dani su ispred nas. Keep going.


11. Na čemu trenutno radiš?

Osim što smo trenutno u procesu biranja lokacija i gradova u kojima ćemo u 2021. Godini gostovati s našim konceptom, trenutno radim na lineupu za BSH Island Festival koji će se održati od 1. do. 5. srpnja sa mainstageom u Noa Beach klubu na otoku Pagu.

Anketa: Gdje ste najbolje tulumarili 2020.g. u Hrvatskoj?

Premda je godina počela odličnim partijima, a očekivalo se još jedno vrlo plesno ljeto uz obilje festivala, na sam početak proljeća smo dočekali u lockdownu, a od kraja svibnja klubovi i open air partiji vratili su se djelovanju na samo nekoliko mjeseci. Već sredinom listopada opet je sve stalo i tako će vjerojatno i završiti ova godina.



Cijela godina obilovala je brojnim mjerama koje su uzrokovale da promotori i glazbenici ne mogu normalno funkcionirati, no ipak jedan dio se aktivirao i napravio vrlo zanimljive događaje.

Stoga u našoj novoj anketi ispod ovog članka želimo znati gdje ste ove 2020.g. najbolje tulumarili?