Skip to main content

Put po sceni: Marshall Jefferson


Svi pridjevi koje mu možemo pridijeliti ne mogu dočarati sve ono što je pridonio house glazbi. Počeo je prepoznavati posebnost techna još kao običan tinejdžer u Chicagu gdje je po prvi puta posjetio slavne i poznate, dobre stare i prve klubove u kojima se puštao techno, koji tada nije imao dovršen zvuk kao sada kojeg se postiže modernim miksetama i alatima za spajanje zvukova i melodija.



U klubu Warehouse nije bilo mnogo prostora za različito i mnogobrojno posjećivanje no on je bio jedan od rijetkih koji su uspjeli ući u klub i stupiti na plesni podij gdje su tek novopečeni dj-i puštali repetitivne udarajuće zvukove kojih je danas vrlo lako prepoznati kao techno muziku, tada naravno nije još bio formiran taj naziv. Nakon par posjeta Marshall shvatio je da ima sluha za miksanje i da bi se mogao okušati u takvom poslu.



Krenuo je sa aparatima koji su mu bili najpristupačniji i koje si je kao tinejdžer mogao priuštiti, uz to naravno bile su mu potrebne i mnogobrojne odabrane ploče kojih nikada nije bilo dovoljno. U svrhu miksanja što boljeg seta kupovao je po dvije ploče na kojoj su bile iste trake te bi ih tokom večeri vrtio, okretao, puštao, zaustavljao da bi s time postigao potpuno jedinstven zvuk u to vrijeme zbog kojega je bio i toliko prepoznatljiv.



Par godina miksanja po klubovima je prošlo, Marshall više nije bio klinac, sada je u užem krugu dj-a započeo pokret pravljenja vlastitih traka koje su još više izdigle te dj-e na nedostižne razine posla.



Među tim trakama Marshallova „Move Your Body“ prva je u kojoj je inkorporiran zvuk klavijature za kojeg su u vrijeme izbacivanja trake govorili da nije pravi zvuk house-a, no on je bio samouvjeren i nakon što je pučanstvo čulo takvu traku u poznatom „MusicBox-u“ svi su pomahnitali i zaljubili se u te zvukove, nakon izdatka te trake formirana je grana techna nazvana „house“ koja je dobila takav naziv jer je izašla iz skromnih kuća tadašnjih dj-a.

Sa slobodom, pa čak i ponosom dozvoljeno je reći da je Marshall začetnik house pokreta kao takvog.



*Članak je stav autora, studenta sociologije, ujedno i obožavatelja elektroničke glazbe koji proučava njen utjecaj

**Stavovi autora izneseni u kolumnama ne moraju se nužno poklapati sa mišljenjem uredništva portala

Glazba kao lijek


U svojoj osnovi glazba je zvuk, a zvuk je ukorijenjen u vibracijama. Istraživanje Sveučilišta u Torontu, dokazala su kako zvučne vibracije mogu olakšati simptome Parkinsonove bolesti, fibromialgije i bolova kod kroničnih bolesti.



Analiza također ukazuje na to da slušanje i sviranje glazbe povećava tjelesnu proizvodnju antitijela imunoglobulina i prirodnih stanica leukocita koje napadaju viruse i pojačavaju učinkovitost imunološkog sustava. Glazba također smanjuje razinu hormona stresa kortizola te podiže razinu dopamina i serotonina. Brza, vesela glazba može učiniti da se ljudi svih dobnih skupina osjećaju sretno, energično i budno, a glazba čak ima ulogu u podizanju raspoloženja kod ljudi s depresijom i anksioznošću.



Opuštanje uz glazbu može poboljšati kvalitetu spavanja kod ljudi s poremećajima spavanja. Određena je glazba prikladna za meditaciju jer može pomoći umu da uspori i pokrene opuštanje. Studija iz New Yorka ispitivala je kako glazba utječe na kirurške zahvate i otkrila da su kirurzi tijekom operacija pokazivali manje znakova stresa i pokazivali poboljšane performanse dok su slušali samoizabranu glazbu.



Glazba potiče koordinaciju i komunikaciju, kod djece s posebnim potrebama pa poboljšava kvalitetu njihova života.

Partijaner Matej: Top 5 traka na koje se naježim

Ovaj put nam se javio partijaner Matej koji je poslao svoje najomiljenije trake elektroničkog zvuka na koje se naježi.


Foto: Zračni Alex (Lost Theory Festival, Španjolska) – Fotografija služi kao ilustracija

Vaši prijedlozi bit će također objavljeni ako ih uputite na [email protected] . Bitno je da postoji PLUR i da se slažemo u konstataciji da glazba nema granica i, o ukusima se ne raspravlja!

Sasha – Xpander



Recondite – Tie In



Ben Klock – Subzero



PAS – In from the night



Astral Projection – Mahadeva

6 poznatih DJ-ica pokazale kako se pegla za pultom

Nije jednako kada DJ-ica za pultom pušta i stoji statično, premda svatko ima svoj stil. Ali složit ćete se da su puno bolje vibracije kada DJ-ica za pultom pokreće floor svojom plesnom energijom.



Vođeni tom mišlju pronašli smo šest zanimljivih video isječaka kako su DJ-ice svojim osebujnim pokretima pokazale da smo svi skupa stopljeni u jednu veliku plesnu zajednicu. U nastavku pogledajte kako Boginje za pultom Peggy Gou, Amelie Lens, Nina Kraviz, Ellen Allien… peglaju!
 











Monika Klier: Glazba je za mene ekspresija, ali i na neki način utočiste


Kao DJ-ica i promotor počinje raditi u zagrebačkom klubu KSET čija je članica i danas. Često nastupa u virovitičkom klubu PodRoom. Tijekom jeseni 2019. formira Oculus Night klupsku večer u Aquarius klubu u Zagrebu. Stil joj se može opisati kao plesan i energetičan s puno basa.



1.    Monika što najviše voliš u vezi posla DJ-a?

Najviše volim biti za pultom i puštati glazbu. Često kada biram glazbu zamišljam atmosferu koju bi ona stvorila u klubu. Gušt je kada vidim ljude kako odreagiraju na glazbu koju puštam. Ako usporedim organizaciju i samo DJ-ing, lijepo je raditi oboje, ali je organizacija i promoviranje partija, zahtjevniji posao od samog DJ-inga. Organizacija Oculusa mi daje puno veću širinu da stil izrazim ne samo glazbeno, nego i kroz dizajn, video, način na koji pišem objave i svim ostalim što ulazi u konstrukciju programa i super je kada dođeš u klub i vidiš kako su sve zaživjele. Naravno da ne možeš sve to raditi sam, bitno je imati tim ljudi oko sebe s kojima se kužiš.



2.    Kako bi opisala svoj stil glazbe?

Kada sam počela puštati glazbu, puštala sam većinom minimal, onda sam s vremenom prešla više na deep i tech, i stilski se većinom držim tih žanrova još uvijek. Minimal mi je prvo po BPM-ima bilo teško ukomponirati jer sam počela puštati puno sporije i s više basa. Ali opet, ovisi o setu, gdje i kada ga sviram.

3.    Što želiš priuštiti slušateljima prilikom sviranja seta?

Za ovaj party, želim da se dobro zabave s prijateljima. Pošto radimo ovaj intervju usred pandemije, nažalost je možda i zadnji večernji party koji ćemo raditi dok mjere ne popuste. Općenito, prilikom sviranja seta volim stvoriti atmosferu, u zadnje vrijeme dosta sviram warmup na Oculusu i volim izazov pronalaska glazbe koja će dati svakom partiju svoju osobnost. Bitno je razumjeti prije kojeg DJa sviraš, publiku koja dolazi na tvoje evente kao i klub u kojem sviraš, a u isto vrijeme zadržati svoj stil.


4.    Misliš li da se glazbom publici nešto poručuje?

Glazba je za mene ekspresija, ali i na neki način utočiste. Slušam jako puno glazbenih žanrova i uvijek mogu pronaći nešto što će u tom trenutku odgovarati raspoloženju u kojemu sam.



5.    Kakva je publika koja posjećuje Oculus evente, što očekuju od DJ-a?

Publika je šarolika, prvo sam htjela napisati mlada, ali mislim da to ne bi bio istinit odgovor. Čak mislim da u glazbenom smislu više odgovaramo starijoj ekipi. Ili mi bar tako kažu. Ljudi koji dolaze na naše evente dijele naš entuzijazam za elektroničkom glazbom i dobrim partijima, nikada nije neka tmurna atmosfera. Uvijek se skupi super pozitivna, rasplesana ekipa. A što se očekivanja tiče, mislim da sam ja sama najzahtjevnija osoba tamo.

6.    Već godinu dana nastupaš u okviru Oculus programa, jesi li promjenila nešto u svom glazbenom opusu?

Ove godine je bilo dosta prilagođavanja i oko stila i oko organizacije. Preko ljeta smo bili na terasi Aquariusa, trebalo se energetski prilagoditi kako smo počinjali u popodnevnim satima. Otišla sam dosta u deep house i kasnije u melodic jer sam tamo pronalazila glazbu koja nije bila energetski prenapadna, a u isto vrijeme dovoljno dinamična. Sad smo opet u drugačijoj situaciji jer radimo unutra na velikom flooru i automatski dobiješ ambijent koji je vise klupski, a on je opet ograničim s dopuštenim brojem ljudi na partiju.



7.    Imaš li glazbene uzore?

Glazbene uzore nemam. Imam osjećaj da se na uzor gleda kao na osobu poput koje bi netko želio biti, a u glazbenom smislu, imati 2 ista DJ-a ili programa je besmisleno, ali i neizvedivo jer ne postoje 2 iste osobe. Mislim da je puno bolje imati kreativnosti i naći inspiraciju van jednog klasičnog okvira elektroničke glazbe jer je cilj stvoriti nešto novo i drugačije.



8.    Možeš li s nama podjeliti 3 trake na koje plesači polude?

Na ovo pitanje mi je najteže odgovoriti jer je svaki party i svaka publika drugačija, a i trenutak u kojem odlučiš pustiti određene stvari. Mark Henning je uvijek moj favorit, jako često njegovu glazbu puštam u setovima. Ako gledam s ranijih Oculusa kroz cijelu prošlu godinu, Onur Özer – Envy i Anunaku-Forgotten Tails.






9.    Koji je tvoj moto kojim se vodiš u glazbenoj industriji?

Kad ti se vise ništa ne sviđa, možeš ići. Nekako uvijek dođem do ove misli par sati prije partija.



Zabava kreće u 18h i traje do ponoći. Za pultom su Monika Klier, Babilonska, Viduka, Teacher Tynah. U A2 upadate za 30 kn.