Skip to main content

Medium movement: Zatvaranje Touch me festivala, kustoskog kolektiva Kontejner


Osim labirinta, koji predstavlja obrazac plesnog podija, u samoj izvedbi sveprisutan je maze koji tumačimo kao zagubilište koje diktira ritam i ponašanje samih plesača.

Labirint nudi jasno kretanje, početak i kraj te je materijaliziran kroz samu scenografiju, a maze zahtijeva reakciju plesačkog tijela, donošenje odluka u interakciji s drugim izvođačima, istraživanje i snalaženje u samim koreografsko-glazbenim materijalima.


FOTO: Vizuali Monika Milas

Predstava površinski propitkuje jednostavnu postavku početka i kraja i repetitivnost tog procesa, a u svom narativu postavlja mladog čovjeka koji, u kapitalističkom društvu u kojem se njeguje pojedinac, traga za kolektivom i supostojanjem s drugim.


FOTO: Vizuali Monika Milas

U koreografsko dramaturškom smislu je to jasno postavljeno kroz strukturu predstave, svaki plesač ulazi kao individua u labirint unutar kojeg nastaje kolektiv kroz uspostavljanje i produbljivanje odnosa. Centralni dio predstave prikazuje zajednički događaj clubbinga koji je sastavljen od dokumentarnog materijala autorskog tima. Uzimanjem stvarnog prostora u koji je autorski tim izlazio posezati za materijalom, promatrao funkcioniranje jedne zajednice, a zatim uzimao segmente clubbing subkulture i izmjestio ih u instituciju, pokušavamo što bliže prikazati proživljeno iskustvo.


FOTO: Skulpture noga od Roberta Fenricha

Pozivanjem na sudjelovanje i rad na predstavi osoba koje nisu isključivo/ili uopće trenirani plesači potenciramo ideju da se plesom iskustveno može baviti svaka osoba koja to želi i osjeća. Clubbing nudi mogućnost spiritualnog čišćenja, povezivanja tijelom s drugim, kroz čistu tjelesnu komunikaciju koja je nametnuta prostorom, glasnom glazbom i automatskim kretanjem unutar zajednice koja ima svoje zadatosti, pravila i nasljeđe.



Što se događa kad sve te zadatosti, pravila i nasljeđe institucionaliziramo i postavimo unutar određenog vremena i prostora? Koliko je moguće prenijeti to iskustvo clubbinga izvan kluba? Kako plesač/recipijent osjeća ono što radi/promatra, poseže li njegovo tijelo za automatskim kretanjem/uključivanjem?


FOTO: Skulpture noga od Roberta Fenricha

Maze – ing

Izvedba plesne predstave

Producentica: Lada Brnetić

Plesači:
Lucija Miletić
Mario Nebosenko
Mateja Miković
Patrik Kovačić
Petra Krušelj
Robert Fenrich


FOTO: laser DIY od Dominika Gadže; vizuali Monika Milas

Koreografkinja: Mateja Miković, 1. god. preddiplomskog studija Plesa
Dramaturg: Espi Tomičić, 2. god. diplomskog studija Dramaturgije
Scenograf: Vanja Magić
Kostimograf: Filip Renić
Oblikovateljica svjetla: Dina Marijanović
Glazba: DF Tram i Lucijan Luka Hančić
Oblikovatelj zvuka: Filip Kelemen
Autorica vizualnog identiteta: Petra Salarić
Fotograf i autor trailera: Timy Šarec
Fotograf: Luka Dubroja
Autor filma: Luka Galešić, 3. godina preddiplomskog studija FTV režije

Zahvale: Štefica Bartolin, Luka Mijalković, Monika Almaši, Martina Granić, Ivan Pavlić, Bruna Trze


FOTO: laser DIY od Dominika Gadže, glazbu vrti Monika Klier

Na partyu su nastupali Lucylyu, Monika Klier i Viduka (rezident mediummovementa)

MediumMovement
umjetnički je kolektiv oformljen krajem 2018. godine. Kolektiv se bavi eksperimentiranjem unutar raznih medija umjetničkog stvaranja, čime istražuju granice ambijenta, zvuka i slike.  U svojem radu često koriste reciklirane materijale, kojima daju novi kontekst i svrhu.

Ideja za formiranje kolektiva i novih hibridnih formi kulturnog i društvenog/zabavnog sadržaja stvorila se iz ljubavi prema elektroničkoj glazbi i potrebi za kreiranjem dijaloga između medija i prostora. Izvedbe nastaju kao produkt istraživanja članova kolektiva u kojoj svatko doprinosi cjelini. 

Zajednički gradimo, stvaramo odnose između vizualnog i auditivnog iskustva, te na taj način atmosferom imamo interakciju s publikom u prostoru.  S obzirom da je sve proizašlo iz samostalnih radova članova, unutar kolektiva  pronalazimo zajednički jezik u kojem imamo slobodu izražavanja. Kroz taj dijalog napredujemo i učimo.


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli 1313 (@mediummovement)


 

Izvrstan film – I Was There When House Took Over the World


Nile Rodgers, Marshall Jefferson, Honey Dijon i ostali govore više o tome kako je smrt disco glazbe rodila najpoznatiji zvuk za ples. Kako su socijalni nemiri i underground gay klubovi u Chicagu doveli do globalnog plesnog pokreta.

Kako su mladi crni poduzetnici stvorili glazbeno carstvo koje je na kraju zauzelo prvo mjesto na britanskim ljestvicama. Film možete pogledati na Youtube ovdje.

 

 

Preminula utjecajna figura dub scene – Bunny Striker Lee


Otišla još jedna jamajčanska reggae legenda

Njegov uzrok smrti nije poznat, ali izvješteno je da je posljednjih mjeseci bolovao od bolesti bubrega. DJ David Rodigan bio je među onima koji su odali počast rekavši: „Reggae svijet izgubio je još jednu ikonu; Bunny "Striker" Lee nedvojbeno je bio jedan od najkarizmatičnijih i inspirativnih producenata u jamajčanskoj glazbi s fenomenalnim katalogom hitova. Glazbu je vozio naprijed kroz desetljeća i jako će nam nedostajati. "



"Do the Reggay" nedavno preminulog Tootsa Hibberta možda je zacementiralo ime žanra, ali "Bangarang", Leeovu pjesmu snimljenu sa Stranger Coleom, mnogi smatraju prvom reggae pjesmom. Lee je 1969. godine s reggae pjesmom Maxa Romea "Wet Dream" proveo 25 tjedana na UK Top 10 ljestvici.



Surađujući s producentom i inženjerom zvuka Kingom Tubbyjem početkom 1970-ih, pomogao je ovom pioniru duba da profilira svoj prepoznatljivi stil. Izuzetno plodan Lee bio je i jedan od prvih producenata koji je surađivao s bendom The Wailers Boba Marleyja, kao i s drugim, kasnijim jamajčanskim zvijezdama, uključujući Sly & Robbiea, Beenie Mana i Buju Bantona, prenosi portal Reggae.hr

Ove nedjelje HRT prikazuje dokumentarni film o Dinu Dvorniku


Sve ostalo je, kako je običaj reći, povijest. Dino Dvornik, vječni dječak zaigranog, veselog i potpuno iskrenog duha priređivao je kroz svoj život brojne glazbene i scenske spektakle.



Redovito je bio ispred vremena i mnogi ga nisu uvijek razumjeli. Nekad je za razumijevanje (ili poticanje nerazumijevanja) bio potreban i izlazak na pozornicu iz – lijesa. Ništa kontra Splita dovela je do – ništa kontra Dina zauvijek kod cijele nacije, a i šire.



Kad odu veliki, uvijek je teško. A kad je otišao Dino, bilo je posebno teško. Bio je premlad za odlazak i svi su imali osjećaj da još nije ispričao sve što je trebao. Međutim, ono što je ostavio iza sebe govori još uvijek. Ove godine napustio nas je i njegov prijatelj i suradnik, također veliki Rajko Dujmić. Upravo Rajkove snimke kako govori o Dinu moći ćemo vidjeti u dokumentarnom filmu koji se prikazuje ovu nedjelju, 11. listopada na Prvom programu HTV-a u 20:10h.



Treći po redu dokumentarac iz serijala „A Porina dobiva…“ posvećen je dobitniku Porina za životno djelo, kralju funka, čovjeku neviđeno talentiranom za ritam – Dinu Dvorniku. O njemu smo znali, čini se, gotovo sve jer je malo toga o sebi krio, a to je svakako vrlina velikih. Ipak, postoje detalji, situacije, dogodovštine koje znaju samo oni koje je svakodnevno sretao. Supruga Danijela, kći Ella, brat Dean, kolege i prijatelji Gibonni i Neno Belan.. svi oni podijelili su s nama svoje priče o Dinu i stvaranju njegove glazbe.



Vrućeg ljetnog dana u Splitu sreli su se pored trafike i prije nego se ohladila turska kava koju im je skuhala Dinova mama, Gibonni je napisao tekst za hit Zašto praviš slona od mene. Samo jedan od zanimljivih detalja s kraja osamdesetih kad su oni koju su tada bili „klinci“ danas uzor nekoj novoj djeci. Još jedan od detalja koji otkriva dokumentarac u produkciji Unison Pro, redatelja Tonija Volarića je i taj kako su zapravo dečki iz T.B.F.-a sreli Lukya i Dina i tako „upali“ na svoj prvi nastup kao predgrupa.



Snimka Danijele Dvornik kako preuzima nagradu za životno djelo umjesto Dina jedna je od najemotivnijih snimki s Porina jer je, kako kaže, zamišljala da sjedi u publici dok Dino preuzima nagradu na pozornici. Tuga u očima kolega glazbenika u dvorani jasno govori o respektu ali i emociji koju su imali prema njemu kao čovjeku i prema njegovoj glazbi. A o tome kako je Dino shvaćao glazbu možda najbolje u filmu govori poznati splitski skladatelj i producent Nenad Vilović koji kaže da bi ga pustio da sam programira dok bi on radio u drugoj prostoriji te otkriva što se događalo u studiju kad je Dino napravio glazbu za svoj hit Zašto praviš slona od mene. Ovu nedjelju je zaista jedina opcija rezervirati termin od 20:10-21:00h, upaliti HTV1 i utonuti u svijet najboljeg ritma, ritma Dina Dvornika.



Serijal „A Porina dobiva…“ krenuo je s prikazivanjem prije dva tjedna. Nakon filma o Vici Vukovu, zatim Miljenku Prohaski, red je došao na Dina. Dokumentarnih filmova u serijalu je ukupno 12, a dobitnici Porina za životno djelo o kojima je do sada snimljen film i koje ćemo imati priliku gledati idućih tjedana su: Arsen Dedić, Boško Petrović, Dunja Vejzović, Đorđe Novković, Ivo Robić, Kvartet 4M, Oliver Dragojević, Ruža Pospiš Baldani i Zdenko Runjić. Autorski tim dokumentarnog filma o Dinu Dvorniku  čine scenarist i redatelj Toni Volarić, snimatelji Vjeran Hrpka i Domagoj Lozina i tonski snimatelj Silvio Mojaš. Producent je Davor Drezga (Unison Pro d.o.o.), urednica Lejdi Oreb (HTV).

dRUMELODY izdao konceptualni album Freedom of Imagination


Ovu po mnogo čemu specifičnu godinu, sarajevski multimedijalni umjetnik, koji se u svijetu elektroničke glazbe kreće pod pseudonimom dRUMELODY, proveo je u dinamičnom i kreativnom radu čija je kombinacija izrodila konceptualni album “Freedom of Imagination”.

Nekada pulem hrvatske izdavačke kuće Dancing Bear, odlučio se za karijerni obrat pa je tako novi album otisnut na vinylu i CD-u ovih dana objavila diskografska kuća Sarajevo disk, dok je distribuciju za hrvatsko tržište preuzela etiketa PDV Records.

Osim u Hrvatskoj te Bosni i Hercegovini, album će biti dostupan i na području Srbije, ali ipak, kako se ne bi ograničavali na teritorijalne granice, u 11 friško serviranih “pjesama”  moguće je uroniti i putem digitalnih platformi  Spotify, Deezer, Apple Music  i YouTubedok se ostali umjetnikov glazbeni opus može pratiti i na kanalu dRUMELODY.tv

Kolaž različitih elektroničkih žanrova i video live snimljen u šumi

“Freedom of Imagination” kolaž je različitih elektroničkih žanrova koji potvrđuje tezu da je dRUMELODY umjetnik kojem vješto polazi za rukom da i u svom glazbenom izričaju slušatelja vodi kroz  širinu i raznolikost.

Prožet pop electro breakom, electro noiseom, old school beatom, dubom temicro houseom, album kako i naziv sugerira želi povesti u svijet imaginacije. No, ukoliko vam osobne mašte nedostaje, potražite njegov 45-minutni YouTube video koji prati ovaj audio materijali kontinuirano ga gledajte dok slušate glazbu s njega.

Video je snimljen live u šumi pod dnevnom rasvjetom, a referira se na temu osobne slobode, ali i na sve dublju socijalnu distancu među ljudima koju svakoga dana donosi novonastala situacija uzrokovana panedemijom koronavirusa. Njegov, šumski set usred dana želi nas pokrenuti na kretanje, plesanje, maštanje, opuštanje kao i stvaranje našeg malog, privatnog, imaginarnog svijeta.

U nedostatku glazbenih događanja, dRUMELODY je u ovom proteklom, neobičnom periodu svoju publiku okupljao online uz live streaming performanse na svojim društvenim mrežama. I, iako takav način druženja s publikom zadovoljava model “novog modernog”, nepotrebno je naglašavati da glazbenik s nestrpljenjem očekuje mogućnost nastupa na festivalima, klubovima kao i bilo kakav live kontaktima sa svojom publikom.  Do tada, ne preostaje nam ništa drugo nego uživati u njegovom friško objavljenom albumu “Freedom of Imagination”.

Kada ne stvara glazbu, dRUMELODY živi u Sarajevu kao priznati strip crtač i animator Berin Tuzlić. https://berintuzlic.ba/

Enter The Club: Razigrano iskustvo Berghaina u virtualnoj stvarnosti


Više je ilustratora uspjelo prenijeti atmosferu dekadentnih partya koji traju danima, među njima i Virginie Kypriotis sa svojim fantastičnim vizijama Berghaina. Novi projekt "Enter The Club" učinio je njezin rad još zanimljivijim pretvorivši ga u iskustvo virtualne stvarnosti.



Projekt, koji je proizveo UN OEIL SUR TOUT, digitalni kreativni studio sa sjedištem u Parizu, sadrži šarene vizije Berghaina, koje su prethodno predstavljene na iHeartBerlin. Detaljna ilustracija Berghaina temelji se na stvarnom planu nekadašnje elektrane koja se pretvorila u jedno od najslavnijih mjesta za noćni život ikad. Iskustvo u virtualnoj stvarnosti nekima će zasigurno vratiti mnoga sjećanja. Onima koji u stvarnom životu nisu imali priliku posjetiti techno meku, aplikacija će pružiti jedinstvenu priliku da to učine iz udobnosti svog doma.



A budući da se čini da će Berlinčani zapravo morati preživjeti strašnu zimu bez plesnih podija cijene se svi pokušaji održavanja klupske kulture. Aplikacija je trenutno dostupna samo za iOS, a možete je preuzeti ovdje. Glazbu potpisuje Nick Höppner.

Pogledajte kratki demo u videu ispod!