• 22.12.2016.

Elektron Analog Heat

UPS-om mi je stigla mala pošiljka koju očekujem par dana, mase tek nešto ispod 3 kg, zajedno s ambalažom. U ovoj je kutiji nešto potpuno novo iz radionice švedskih genijalaca. Sretan sam što ću ga napokon imati priliku i testirati. Kutija je odlično zapakirana i biti će mi potrebno nešto oštro da je otvorim…

Stranica 7 od 7

Vratimo se koju godinu unazad. Za sve koji nisu upoznati s Elektron instrumentima;

Tvrtka Elektron nalazi se u švedskom, drugom po broju stanovnika gradu, Goteborgu, s tek nešto manje od 500 000 stanovnika.

1998. godine su je osnovali frendovi s faksa, nakon što su iz strasti prema glazbenim instrumentima i elektronici sklepali svoj prvi sint baziran na famoznom SID chipu preuzetom iz famoznog Commodore 64 kućnog računala. Stvar se brzo pročula, postala interesantna, te su momci brže bolje odlučili pokrenuti vlastiti biznis, koji je osim egzistencijalne perspektive, omogučavao maloj grupici glazbenih entuzijasta da si daju oduška, te da prije svega po svojim željama i zamislima vlastite ideje pretoče u proizvodni proces, te nastave stvarati glazbene instrumente budučnosti koji su do danas ogromnom broju glazbenika i glazbenih performera mokri snovi.

2001. godine izašao je prvi model legendarnog Machindruma (16 voice, digitalna ritam mašina sa 16 segmentnim step sequencerom nalik na Rolandove TR modele iz 80ih, no tu sličnost prestaje, četiri tipa sinteze, analogni ulazi, 6 izlaza, parameter locks….)

2003. Monomachine
Tvrtka ima dužu pauzu što se tiče izbacivanja novih instrumenata, jer Machindrum i Monomachine se fantastično prodaju, a SID Station (njihov prvi , gore spomenuti sinthesizer), prestaje se proizvoditi zbog nedostatka 6581/8580 SID chipa koji se od 80ih ne proizvodi i gotovo ga više nije bilo moguće pronaći, pogotovo ne, za serijsku proizvodnju.

2011. velika je godina za društvo iz Elektrona
Najavljuje se instrument koji će redefinirati procese stvaranja moderne glazbe. Kompanija ulaže ozbiljna sredstva u marketing potpuno novog proizvoda. Sretnici koji su ga imali prvi isprobati, brzo ga nazivaju "Ableton in the box". Revieweri su u čudu, jer uređaj, osim što ima dosad neviđen spektar mogučnosti, gotovo nitko ne koristi na isti način. Pojavljuju se stotine kratkih i dužih video clipova na Youtubeu gdje korisnici pokazuju što novo "čudovište" može. Izlazi i poduži reklamni video u estetici postapokaliptičnog SFa. Octatrack je ovdje!
{youtube}k8qqPjpOlZI{/youtube}

Preko noći neki od najinovativnijih usera postaju Elektronove zvijezde i prezenteri, među kojima se posebno istiće Mr. Dataline koji je do danas ostao službeni prezenter i zaposlenik tvrtke. DPS-1 Octatrack (Dynamic Performance Sampler), kompletno je redefinirao ciljeve, strukturu i poziciju kompanije na tržištu, te je startao novo poglavlje i novu paletu instrumenata koju danas nazivamo "Black Trinity" (prva 3 proizvoda bila su u natur aluminij finishu, Octatrack je prvi imao crni mat finiš).

Nedugo zatim, digitalni i samo digitalni instrumenti prestaju to biti izlaskom Analog 4, full analog 4 voice, 4 timbralnog sinta sličnog layouta poput Octatracka. Keyboard verzije istog koja se od desktop izvedbe razlikuje time što ima na sebi ukupno 4 fizička izlaza (svaki voice ima svoj output).

2014. Elektron izbacuje, po mom skromnom mišljenju jednu od najnaprednijih ritam mašina u povijesti. Analog Rytm je treći član "dark trinitya" i zasad ćemo na tome zaustaviti predstavljanje Elektron instrumenata, jer svaki pojedinačno iziskuje trostruko dulji tekst od ovog, kako bi ga se, ne pretjerano detaljno opisalo.

2016. na forumu je gužva
Elektron je danas jedna od najprestižnijih tvrtki na tržištu performance orijentiranih glazbenih instrumenata. Community je ogroman i znatiželjan, a ljudi naveliko špekuliraju što će novo genijalci iz Goteborga plasirati na tržište. Nitko, naravno nema pojma. Radi se o poslovnoj tajni, a Mr. Dataline, Cuckoo i ostali, danas gotovo celebrity useri, šute. Ne daju niti naznaku što bi uopće moglo biti slijedeće. Još se nije slegao hype koji je nastao izlaskom zadnje verzije Overbridgea (Elektronov patentirani full integration sustav koji doslovno omogučava potpunu integraciju Analog 4/Keys i Analog Rytm s računalom.

Analogna tehnologija na klik mišem!

Piše: Ivan Komlinovic

Analog Heat