Na Youtubeu se može vidjeti kratki video isječak iz dokumentarca “Lost in Music Techno Doku” objavljenog 1992. na kojem Sven Väth vrti u rave vlaku od Frankfurta do Berlina.
Sven je nedavno proslavio 60. rođendan na Time Warpu u Mannheimu odakle imamo izvještaj i fotografije koji će biti objavljeni danas tijekom dana.
Vrlo dobar dokumentarac o počecima techno kulture
Između ostalih objavljeni su razgovori sa Svenom Väthom, Dr. Motteom, Cosmic Baby, Kid Paulom, WestBamom, koji razgovaraju o ranoj techno sceni 90-ih, njihovim tehnikama produkcije i mnogim uvidima u rave kulturu u nastajanju, mnogim kreativnim umovima koji su techno učinili svjetskim pokretom.
Dekor je riječki DJ koji je svoj glazbeni put započeo 2022. godine u zagrebačkom klubu Funk.
Otad je nastupao na raznim lokacijama, uključujući riječke klubove Nemo, Crkvu i Manual te bar Rakhia, u sklopu programa Seksi Srijeda. Uz klupske nastupe, Dekor je setove izvodio i na otvorenom, kao na događaju kod Lokvarskog jezera u organizaciji Greenlight kolektiva.
Od prvih dana kada je puštao house glazbu, njegov se stil razvio u smjeru “mračnijih” i dubljih tonova, ali uvijek je ostavljao prostor za eksperimentiranje i stvaranje jedinstvenog glazbenog iskustva. Dekorov stil obuhvaća širok raspon elektroničkih žanrova s naglaskom na minimal i deep house, ali i mračnije tonove koji potječu iz underground scene. Njegovi setovi kombiniraju ritmične grooveove, slojevite bas linije i atmosferične elemente, stvarajući dinamično iskustvo.
Pozivamo sve mlade, novonastale, neafirmirane i nadolazeće aktere sa scene bilo da su DJ-evi, producenti, live actovi, bendovi, MC-evi, vokalisti, kolektivi, organizatori, promotori, VJ-evi, art producenti, dizajneri, fotografi, performeri, udruge, nove radijske emisije, graffiteri, influenceri i ostale kreativce koji razvijaju scenu na sebi svojstven način da se predstave svojim dosadašnjim radom i biografijama. Više informacija možete saznati na poveznici.
BSH je i ove godine pripremio svoj tradicionalni Día de los Muertos party povodom najstrašnije noći u godini, ali ovog puta u nešto mračnijem i tvrđem izdanju. Paviljon 9 Zagrebačkog velesajma je okupio par tisuća maskiranih partijanera koji su uživali u setovima Random Walsha, Pabla Pande, Ilije Djokovica, DJ Jocka i naravno, glavnog gosta Adama Beyera.
Pogledajte prve videozapise s Día de los Muertos spektakla i još jednom doživite sinoćnju atmosferu!
U pitanju je, sada već uveliko poznati i kultni, React Indoor Rave, koji se održao 4. i 5. listopada, s lajnapom od 14 pažljivo probranih DJ-eva kreirajući tako jedinstveno audio-vizualno techno iskustvo.
Foto Lazarshots
Prvog dana smo imali priliku čuti upravo rezidenta i suosnivača organizacije Music Reactions – RAR-a, kao uvertiru u naredne setove: Ollie Lishman, Bad Boombox i portugalsku elektroničku umjetnicu Biiu, koja nas je svojim 90s beatovima s povremenin sirovim vokalima povela na putovanje introspekcije. Zatim je nastupio Charlie Sparks nastavljajući i pojačavajući ovaj industrial moment, a poslije njega i popularni talijanski duo 999999999, koji je sada već čest i rado viđen gost na partijima u Beogradu, ali i ostatku regije. U finišu smo slušali LIVE set 6EJOU iz Francuske, a onda i novosadskog DJ-a Acora, koji je svojim hipnotizirajućim acid zvukom stavio točku na ovaj prvi dan Reacta.
Drugi dan je, kako to obično biva, protekao nešto malo laganije. Svoj beogradski debi imali su britansko-američki DJ Aiden, čija je muzika uvelike inspirirana rejvovima 90-ih, i njemački DJ CLTX poznat po nesvakidašnjem stilu okarakteriziranom fuzijom techna i teškog metala. Kada govorimo o inovativnom zvuku, neizbježno je zaobići i Garvedgr, čiji su techno tonovi obavijeni mrakom s tematikom groblja s uporištem u njegovoj prošlosti. Osim njih nastupili su i Vrag, Femur, Lessss i François X razbijajući taj mrak svojim sanjivim tonovima koji publiku vode u stanje hipnoze.
Sve u svemu, React 2024 donio je savršenu sintezu žanrova i eksploziju zvuka koja će se dugo pamtiti (ili bar do slijedećeg!)
Ivana Mladenića, poznatijeg kao Soulfreq, mnogi ističu kao jako kvalitetnog producenta, što potvrđuju i brojna izdanja koje potpisuje ovaj talentirani riječki glazbenik. Sa Soulfreqom smo popričali o njegovom otkrivanju elektroničke glazbe, počecima za pultom i u studiju te, naravno, izdanjima koja su uslijedila.
Njegova avantura s elektroničkom glazbom je počela postepeno – prvo s komercijalnijim zvukovima, manjim lokalnim događajima, a zatim i prvim odlaskom na plažu Zrće gdje je mogao osjetiti energiju elektroničke glazbe na velikom razglasu. Svi ovi trenutci su malo po malo Soulfrequ otvarali vrata prema otkrivanju underground housea, kao i buđenju interesa za DJ-ingom, a samim time i produkcijom.
foto: Šime Bilić
Prve korake u svijetu DJ-inga je napravio igrajući se u Virtual DJ-u, a zatim je stigao i prvi kontroler na kojem je učio osnove, a najveća škola Soulfreq ističe mu je bila prva rezidencija.
“Zahvalan sam kumu Mateu koji me je upoznao s vlasnikom jednog beach bara i gurnuo u tu priču. To ljeto sam skupio puno sati DJ-inga. Nešto kasnije uslijedili su prvi nastupi uz Liminal ekipu gdje sam se počeo uvlačiti sve više u underground minimal house zvuk. Sve to me je potaklo da se okušam u produkciji. Prvi koraci su bili FL Studiju koji mi nikad nije sjeo, a kroz neko vrijeme sam odlučio probati Ableton koji sam s vremenom jako dobro naučio i koji i danas koristim. Gledao sam sve moguće tutoriale i producirao sam gotovo svaki dan. To je s vremenom urodio i prvim smislenim produkcijama. Baby steps…“
Malo po malo, kako je vrijeme odmicalo Soulfreq ne samo da je sve dublje istraživao underground house zvuk, već je razvijao svoje produkcijske vještine i vlastiti zvuk s kojim se danas itekako može ponositi.
“Neke prve smislene produkcije bile su na tragu minimal i micro housea. Tada sam bio zaluđen zvukom Fusea, Moscow Recordsa i sličnih etiketa. Dakle Archie Hamilton, Enzo Siragusa, Mariano Mateljan, Rossko, Seb Zito i ostatak ekipe. Dan danas volim te trake. Kasnije za uho mi je zapeo nešto brži i življi bouncy Locus zvuk, a zatim 90’s house revival pa “pravi” tech-house s kraja 90-ih. Zadnje vrijeme posebno na mene utječu UK i US house, kao i speed garage što se posebno čuje u novom EP-ju. Teško mi je opisati svoj zvuk… To je svakako miks raznih utjecaja iz raznih era house glazbe uz težnju da napravim nešto drugačije i svoje.“
foto: Valerio Baranović
Soulfreq je iza sebe već skupio podosta izdanja i kako nam otkriva svako sljedeće mu je najdraže, ali ipak ima nekoliko posebnih izdanja koje vrijedi izdvojiti.
“Izdvojio bih moje prvo ikad izdanje na Dobrom Houseu. Takvi trenuci se posebno pamte i zbog toga shoutout Tom Bugu i Eleni Mikac što su mi dali šansu i motivaciju za daljnji rad. Također volim i zadnje izdanje na Dobrom Houseu, singl “Bass 4 Love” koji mi je jedan od najuspješnijih i koji je dobio jako lijepu podršku.“
Prošle godine talentiranom riječkom producentu se ostvarila jedna od najvećih želja, a to je da nakon niza digitalnih izdanja napokon dobije svoje prvo vinyl izdanje.
“Prvo izdanje na Gene on Earthovom Nug-Netu mi je također posebno. Stvarno je poseban doživljaj imati fizički primjerak svoje produkcije. To izdanje je stvorilo i prvi kontakt s Enzom Siragusom, što je kroz vrijeme dovelo do stvaranja EP-a za Locus. To je za mene bio “full circle” moment koji me jako veseli i motivira.”
Upravo objavljeno izdanje “Not So Serious” na londonskoj Locus etiketi je i bio povod našeg razgovora sa Soulfreqom koji nam otkriva cijelu priču iza njega.
“Ovaj EP je bio u nastajanju zadnjih deset mjeseci. Slao sam traku po traku Enzu Siragusi i njegovom A&R-u. On je jednu po jednu podržao te mi je prije nekoliko mjeseci ponudio EP na Locusu, što sam ja naravno objeručke prihvatio i kompletirao u narednim mjesecima. EP se sastoji od četiri trake u kojima se snažno osjeti utjecaj garage housea i speed garagea s nekim mojim touchom. Naziv “Not So Serious” je dobio po istoimenoj naslovnoj traci, a zanimljivo je da sam tad imao neke sumnje u svoj zvuk. Pitao sam se zvuči li dovoljno ozbiljno. Baš zato sam odlučio nazvati tako tu traku, a kasnije i EP. Stvarno je bilo super biti u kontaktu i surađivati s cijelim timom iza Fusea i Locusa.“
Osim velikog izdanja koje je upravo izašlo na londonskom Locusu, Soulfreq je nedavno na društvenim mrežama objavio kratke isječke još nekolicine traka na kojima je radio kako bi vidio kakve su reakcije. Ono što nam otkriva jest da je većina tih traka pronašla svoj dom te da će biti izdane do kraja godine ili početkom iduće. Do tad, Soulfreq nastavlja s produkcijom, napretkom i užitkom u tom procesu te kratko poručuje:
“Nešto sam rjeđe za pultom zadnjih mjeseci jer sam nedavno dobio kćerkicu, ali svakako se brzo opet vidimo!“
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.