Melodični techno, tvrdi dropovi i festivalski klasici obilježili drugu večer Ultre Europe
Program druge večeri na glavnim pozornicama su i danas otvorili hrvatski predstavnici. Joe2Shine je zasvirao na mainstageu, a Tomo in der Mühlen na Resistanceu. Za razliku od prve večeri kada je gužva počela već oko 22 sata, publika se ozbiljnije počela okupljati tek iza ponoći uoči nastupa glavnih zvijezda.
Resistance je bio u znaku melodičnog zvuka, a uvertiru u melodične ritmove napravila je sve traženija slovenska DJ-ica Brina Knauss, koja je premijerno nastupila u Splitu. Nakon nje, uslijedilo je još jedno premijerno ime – Mrak, suosnivač Afterlife etikete i polovica Tale of Usa. Iako je Mrak prepoznatljiv po svojim live setovima, za Split je pripremio hibridnu verziju seta, a nije zaboravio ni na svoju vizualnu prepoznatljivost te je iskoristio puni potencijal pozornice. Njegov set je “pošteno” napunio Resistance, ali dojam je da je interes ipak bio veći večer ranije kada se tražilo mjesto više za trosatne setove Carla Coxa i Solomuna. Za kraj večeri i izlazak sunca na Resistance pozornici zaslužan je bio ukrajinski duo Artbat, koji je svojim nastupom elegantno zaokružio melodičnu priču druge večeri.
@klubskascena Polovica @Tale Of Us – @MRAK je nastupila na @Ultra Europe 🔥 Je li opravdao svoj hype 🤔 #klubskascena #ultraeurope #resistance #split #taleofus #mrak #melodictechno #melodichouse #electronicmusic #dancemusic ♬ original sound – Klubska Scena
Na mainstageu su prije ponoći nastupili Joel Corry i Sofi Tukker i donijeli nešto komercijalniji štih, dok je Maddix pržio s BPM-ovima i ponudio svoj prepoznatljiv miks “hard” podžanrova. No, pravi plesni naboj osjetio se tek s dolaskom Steve Angella, koji je zasvirao djelić onoga po čemu su Swedish House Mafia izgradili karijeru, ali i iznenadio s nešto dubljim zvukom na kakvog publika inače nije navikla. Veteran elektroničke scene Tiësto ove se godine napokon sjetio svojih trance korijena pa je tako i u Splitu počasio s pokojim klasikom poput “Lethal Industry“. Ugodno iznenađenje večeri bio je John Summit, koji je zatvorio mainstage setom punim groovea, upečatljivih vokala i moćnih produkcijskih elemenata uz obilje pirotehnike.
@jurich.mp4 my spirit animal @john summit 🫶🏻 ID: John Summit – Where You Are @Ultra Europe '25 #ultraeurope #ultraeurope2025 #ultra #split #edm #house #housemusic #progressivehouse #dancemusic #electronicmusic ♬ original sound – Jurich
Završna večer na mainstage dovodi imena poput Afrojacka, Martina Garrixa i Hardwella, dok će na Resistanceu program započeti s našom Insolate. Nakon nje slijede Korolova, Mind Against, debi Adama Beyera i Mau P-a u b2b kombinaciji, a veliko finale večeri je rezervirano za Amelie Lens.
Naš urednik Toni Jurić i posljednje večeri je na terenu te prati atmosferu iz prve ruke. Za još više sadržaja zapratite nas na Instagramu i TikToku.








Muzika ne smije svirati za režim: Od Vučićevog Exita do frizirane Ultre
Exit festival koji trenutno vodi vlastite borbe, održava se navodno posljednji put u Srbiji pogođenoj studentskim nemirima.

Nastao je 2000. iz studentskih prosvjeda, ali je 24 godine poslije organizator “čudom” zaboravio svoje korjene vjerojatno jer se u međuvremenu zbližavao sa aktualnom vlašću u pogledu financijskih potpora koje su odredile put festivala.
Na vrlo blijedu reakciju i potporu studentima od studenog prošle godine ukazao je i Marko Nastić. Dok su uglavnom svi regionalni mediji u službi Exita šutili i čekali reakcije (mi smo prvi prenijeli), objava srpskog pionira scene dogurala je do gotovo 28 tisuća lajkova i tisuće komentara potpore među kojima se javio i veliki broj DJ-a koji su godinama “ugnjetavani” nastupali besplatno.
Jedna od činjenica iz te objave jest da se u komentarima pokazalo “da je najveći regionalni festival godinama ugnjetavao DJ-e i nudio im promociju za besplatni nastup“. Mnogi su pristali na to kako bi popunili sebi biografiju. Objavu možete vidjeti ovdje.
To potvrđuju i razgovori koje smo vodili s nekolicinom vodećih hrvatskih DJ-a, koji su, pod uvjetom anonimnosti, priznali da su godinama odbijali ‘ponude’ koje su smatrali uvredljivima.
No, ono šta radi Exit, rade i mnogi drugi poput aktualnog splitskog festivala na način da DJ-i popunjavaju slotove na bezličnim floorovima u vrijeme kada nikog nema na flooru; sviraju besplatno ili za par ulaznica kako bi im u “press kitu” stajalo da su svirali na velikom festivalu, ali prava istina je puno bolnija.
Netko tko je 20-30 godina gradio karijeru i ima puno veću fonoteku glazbe i znanja postao je dežurno smetalo
Činjenica je da je svijet u totalnom kaosu; da je industrija elektroničke glazbe iz undergrounda prešla u mainstream kulturu; tehnologija je donijela mogućnost da wannabies DJs sa puno followera preko noći postane headliner, a da netko tko je 20-30 godina gradio karijeru i ima puno veću fonoteku glazbe i znanja, postao dežurno smetalo.
Na stotine DJ-a žele put do slave preko noći, skidajući hlače gigantskim festivalima, plaćajući lažne followere u nadi da će postati zvijezde. No, nismo li u životu naučili dvije poslovice “kamen po kamen – palača” i “istini treba pogledati u oči”.
I zato, kada vam medijski megafoni danima serviraju priču o 150 tisuća posjetitelja na Ultri, brojci koja prkosi zdravoj logici i služi isključivo kao PR materijal za sponzore i ministra turizma postaje jasno da istina nije na cijeni. No, vrhunac te medijske iluzije događa se kada partnerski portali, od Index.hr, HRT-a , Glazba.hr do Dalmatinskog portala, prenesu vijest o nastupu DJ-a Joe2Shinea kao o ‘hrvatskoj DJ zvijezdi koja već 20 godina vlada hrvatskom scenom’.
U tom trenutku, ne samo da se stvara lažni narativ, već se direktno omalovažavaju stvarni nositelji scene koji također nastupaju na istom festivalu. Što mislite, kako se osjećaju globalno priznati hrvatski artisti poput Insolate, DJ Jocka ili Matrode kada čitaju da scenom ‘vlada’ netko drugi, dok se njihova imena jedva spominju?
A zašto oni šute? Zašto nitko od njih ne zatraži ispravak? Odgovor leži u bolnoj istini koje smo svi na sceni svjesni: strah.
Strah od gubitka slota, strah od zamjeranja moćnom organizatoru. Ta šutnja nije znak odobravanja, već simptom scene koja je postala talac vlastitih najvećih igrača. To nije samo loše novinarstvo; to je aktivno sudjelovanje u obmani i sustavnom potcjenjivanju inteligencije publike i rada samih umjetnika.
Ako tako odgajaju publiku, na lažima i friziranju brojeva za aktualnog ministra i sponzore koji se dobivaju preko članske iskaznice onda je njihov vodič za uspjeh – lažite, varajte, kupujte followere, nastupajte besplatno, dilajte drogu, učlanite se u kradeze. Glazba ionako nije bitna.
No, da se vratimo Exitu – fotografiranja Dušana Kovačevića sa Vučićem i gotovo nikakva potpora studentima rasplamsala je vatru nakon prve objave Marka Nastića. Exit je posljednjih mjeseci pokušavao sa PR priopćenjima vratiti stari sjaj što je nemoguće jer već godinama čine fatalne greške u komunikaciji sa medijima, izvođačima, publikom.
Nastić je nedavno objavio drugi post naslova “Muzika ne smije svirati za režim” u kojem iznosi činjenice o početcima Exita, kao i o tome koliko je festival odmakao od svoje prvobitne ideje, te ponovno dobio ogromnu podršku.
Postavlja se pitanje zašto Nastić nije ranije progovorio o tome, budući da je godinama bio dio festivalskog line upa Exita u brojnim prethodnim izdanjima, a vjerojatno i sam nastupao na festivalima koje financira aktualna vlast (o čemu možda nije imao ni saznanja).
Pitanje zašto Nastić nije progovorio ranije je legitimno, ali možda i sporedno. Je li kap prelila čašu ili je scena došla do točke pucanja, manje je važno od činjenice da je konačno netko s takvim kredibilitetom progovorio.
A to je upravo ono što bolno nedostaje na hrvatskoj sceni. Glazbenici sa stavom!
Exit festival je dugo bio ponos regije upravo zbog svoje priče o nastanku. Bio je simbol nade da kultura i mladi mogu potaknuti društvene promjene. Upravo zato je današnje “šurovanje s režimom” tolika izdaja. Nije problem što festival surađuje s državom (to rade svi veliki festivali), problem je što je izdao temeljnu ideju na kojoj je izgrađen. Postao je marketinški alat države protiv koje se nekad bunio. To je ključna točka. Fotografije s Vučićem nisu samo fotografije, one su simbol te kapitulacije.
Ultra Europe je od početka projekt koji je više vezan za turizam i nacionalni brending nego za glazbenu kulturu. Zato je fokus na brojevima, a ne na sadržaju. “Friziranje” broja posjetitelja nije samo laž medijima, to je poruka Ministarstvu turizma i sponzorima: “Vaš novac se isplati.” Glazba i DJ-i su tu samo nužni dekor za veliku turističku razglednicu.
Podržimo manje, autentične festivale i klubove. Vratimo fokus na glazbu!
Ono što se često pitam kao netko tko je prvenstveno kao posjetitelj, vlasnik medija i organizator, dio ove scene već više od 25 godina, hoćemo li i dalje biti pasivna publika u predstavi koju su drugi režirali za nas, ili ćemo ponovno postati aktivni sudionici i kreatori scene koju volimo?
Matroda: “S publikom ovdje postoji prava povezanost i osjećam ponos svake sekunde dok sam na pozornici”
Matroda, jedan od najuspješnijih hrvatskih DJ-a i producenata na globalnoj sceni, drugu je godinu zaredom nastupio na glavnoj pozornici Ultra Europe festivala u Splitu. Povratak “kući” zagrebačkog DJ-a izazvao je posebno uzbuđenje i kod publike i kod njega samog.
Neposredno prije energičnog seta razgovarali smo o tome koliko mu znači nastup na domaćem terenu, kako balansira iscrpljujući ritam turneja s kreativnim radom u studiju te što publika može očekivati od njega u nadolazećim mjesecima. U intervjuu otkriva i zašto mu je jednako važna i intimnost klupskih nastupa i veličina festivalskih pozornica, ali i kakav je osjećaj čuti reakciju publike na novu stvar po prvi put.

Drugu godinu zaredom nastupaš na velikoj pozornici Ultra Europea. Koliko ti znači taj “povratak kući” i nastup pred brojnom domaćom, ali internacionalnom publikom koja dođe u Split?
Znači mi jako puno. Ultra Europe je jedna od onih pozornica o kojima sanjaš, i nastupati na njoj ponovno, pred prijateljima i fanovima iz cijelog svijeta, to je nestvaran osjećaj. S publikom ovdje postoji prava povezanost i osjećam ponos svake sekunde dok sam na pozornici.
@klubskascena @MATRODA se vratio na mainstage @Ultra Europe ❤️🔥 #klubskascena #ultraeurope #matroda ♬ original sound – Klubska Scena
Usporedi nam osjećaj kada staneš pred tisuće ljudi na velikom festivalu poput Ultra Europea u odnosu na intimnije klupske nastupe. Što ti osobno više leži?
Oboje ima svoju čar. Festivali su čista energija – svjetla, veličina, kaos – to je kao nalet adrenalina. Ali klupski nastupi ti omogućuju dublju povezanost s publikom, više eksperimentiranja i stvarno osjećaš vibru iz prve ruke. Volim i jedno i drugo.
Imaš dobrano popunjen raspored. Koliko je izazovno održavati kreativnost i energiju dok si stalno na putu? Imaš li rutinu kojom si prizemljen u tom tempu?
Definitivno zna biti intenzivno. Stalno mijenjaš vremenske zone, aerodrome i hotelske sobe. Ali trudim se ostati fokusiran, jesti pravilno, spavati kad mogu i naći vremena za studio, čak i ako je to samo na laptopu. Ono što me drži prizemljenim je podsjetnik zašto ovo radim, a to je ljubav prema glazbi i biti okružen prijateljima.

Gdje se danas osjećaš najviše “na svom mjestu”. Je li to u ulozi producenta u studiju ili za DJ pultom pred publikom?
Iskreno, oboje mi je na svoj način kao doma. Studio je mjesto gdje sve počinje, ali DJ pult je tamo gdje sve oživi. Taj trenutak kad pustiš nešto novo i publika reagira, malo što se može usporediti s tim. Trebam oboje da se osjećam potpunim.
Kada radiš na novom singlu, znaš li već u ranoj fazi da si “napravio nešto posebno”? Imaš li neko šesto čulo koji ti govori da je stvar potencijalni hit?
Teško je predvidjeti kako će publika reagirati, ali mislim da s vremenom razviješ taj instinkt. Ponekad je to groove, bas linija ili vokali – jednostavno znaš da je nešto posebno. Ipak, uvijek to testiram uživo. Kad pustim novu stvar, a publika odmah reagira, tada stvarno znam s čim radim.

Kako izgleda tvoj proces u studiju? Koji su ti najdraži alati, i koliko ti prosječno treba za završiti jednu traku od početne ideje do mastera?
Moj proces počinje s jednostavnom idejom – možda vokalnim chopom, bubnjarskim ritmom ili bas linijom koja pogađa. Koristim FL Studio i volim raditi s pluginovima poput Serum i FabFilter. Trudim se držati setup čistim, ali moćnim. Ponekad se pjesma sklopi u jednom danu, a ponekad na njoj radim tjednima ili čak mjesecima, podešavajući i najmanje detalje. U prosjeku, treba mi nekoliko dana da dođem do verzije koja mi se sviđa, a zatim još vremena za miksanje i mastering.
Puno vremena provodiš u Sjedinjenim Američkim Državama, može se reći da ti je tamo baza, ali sad sve više i više nastupaš po Europi. Po čemu ti se najviše razlikuju te dvije scene i gdje vidiš neke sličnosti?
Scena u SAD-u je ogromna – puno energije, velika produkcija, a publika je uvijek spremna za zabavu. Europa je više underground, na dobar način, više je fokusirana na zvuk. Ali strast je ista. Bez obzira gdje sviram, ako je publika u transu i osjeća muziku, to mi je najvažnije.

Scena u Hrvatskoj i regiji također raste. Jesi li primjetio nekog od mlađih producenata ili DJ-eva koji bi po tvom mišljenju mogao napraviti iskorak, kao što si ti napravio, pa nakon tebe San Pacho?
Definitivno. Scena ovdje vrvi talentom. Pratim neke mlađe dečke koji dolaze s novim idejama i vlastitim stilom, što je jako važno. San Pacho već sjajno radi, i mislim da ćemo uskoro vidjeti još više s ovog područja.
Što možemo očekivati od Matrode do kraja godine? Planiraš li nova izdanja, suradnje ili neka druga iznenađenja?
Ostatak godine posvećen je novoj glazbi i podizanju mojih nastupa na višu razinu. Imam hrpu neizdanih traka spremnih za izlazak. Čut ćete nešto drugačiju verziju mog zvuka. Također radim na novom merchu i imam par kul suradnji, i na pozornici i iza nje.
Oh yes, oh yes! Po tri sata Carla Coxa i Solomuna na prvoj večeri Ultra Europea
Jedanaesto izdanje festivala Ultra Europe otvoreno je u velikom stilu, uz riječi „Svi smo mi jedna obitelj i napravimo Split najsigurnijim mjestom na svijetu u ovih nekoliko dana“, koje su označile početak još jedne glazbene avanture u Parku Mladeži.
Jake domaće snage dočekale su prve Ultranaute iz svih krajeva svijeta. DJ Jock i Shipe prvi su se popeli za DJ pult Resistancea, dok je Matroda zalaskom sunca započeo svoj set na glavnoj festivalskoj pozornici.





Nakon Matrode na mainstageu su se redali NGHTMRE, Morten i Vini Vici, a kulminacija večeri dogodila se uz nastupe Alessa i Armina van Buurena. Alesso je donio prepoznatljivu kombinaciju melodičnih dropova i vokalnih hitova, dok je Armin svojim trance setom držao publiku rasplesanom do samog jutra.
Najveće uzbuđenje, međutim, bilo je rezervirano za Resistance pozornicu. Trosatni setovi Carla Coxa i Solomuna bili su vrhunac večeri. Iskusni elektronički magovi su pripremili pravo glazbeno putovanje kroz techno i house koje je publiku držalo hipnotiziranom do ranih jutarnjih sati. U nekoliko navrata gužva ispred šatora bila je toliko velika da se, kako su komentirali posjetitelji, “ni šibica nije mogla staviti unutra”. Veliki interese prve večeri za Resistance je samo još jedna potvrda da je vrijeme za proširenje ove kultne pozornice.



Festival se nastavlja večeras, a vrata Parka mladeži otvaraju se u 20 sati. Na glavnoj pozornici večeras nastupaju Joe2Shine, Joel Corry, Maddix, Sofi Tukker, Steve Angello, Tiësto i John Summit, dok će Resistance preuzeti Tomo in der Muhlen, Ginchy, Brina Knauss, MRAK i Artbat.
Naš urednik Toni Jurić i večeras je na terenu te donosi ekskluzivan sadržaj i atmosferske trenutke iz prve ruke na društvenim mrežama Klubske Scene, a uskoro možete očekivati i njegovu festivalsku fotogaleriju.
DJ Jock, Shipe i Matroda otvorili 11. izdanje Ultra Europea
Ultra Europe otvorio je svoja vrata jedanaesti put zaredom, a prve festivalske sate su obilježile jake hrvatske snage – DJ Jock, Shipe i Matroda koji su dočekali prve partijanere na mainstageu i Resistanceu.

Jedan od prvih domaćih aduta, zagrebački DJ i producent Matroda, popeo se na Mainstage u 21 sat, tik uz zalazak sunca, donoseći svoj prepoznatljivi zvuk pred tisućama Ultranauta.


Na Resistance pozornici atmosferu su zagrijali DJ Jock i Shipe zajedničkim b2b setom, uoči nastupa velikana kao što su Carl Cox i Solomun.





Tijekom vikenda hrvatski izvođači nastavljaju s nastupima na glavnim pozornicama. Na Mainstageu će publiku rasplesati Joe2Shine, dok će Resistance pozornica vibrirati uz setove Tome in der Mühlena i Insolate. Uz njih, snažnu podršku pružit će i brojni drugi domaći DJ-evi na UMF Radio i Oasis pozornicama.





Ultra Europe se nakon trodnevnog splitskog dijela seli na Brač i Vis u sklopu službenog Destination Ultra programa. Raspored po danima i satnicu festivala možete provjeriti ovdje.
Naš urednik Toni Jurić i ove godine donosi ekskluzivan sadržaj iz Parka mladeži, a za još više sadržaja zapratite nas na Instagramu i TikToku.