Skip to main content

Mala Planet srijeda premijerno u malom Barbarellasu ovog petka 10. listopada

Maja Pa je dugotrajno zapažena po sofisticiranom glazbenom ukusu i izboru, čini 1/3 male i moćne zagrebačke bRAVE ekipe, učestalo predstavlja zanimljive, energične pa i eklektične setove koji variraju između techna, electra, EBM-a, acida, avangarde do kompilacija pažljivo odabranih pjesama u Brokntoys kuratorskoj seriji.

Facets dolazi podjenako iz Beograda, kao i New Yorka, vrti sve što miriše na EBM, Italo-disco, New beat i sve između! svojim setovima evocira sirovi intenzitet i euforične trenutke, stvara dinamično iskustvo koje prkosi žanrovima od prve do zadnje trake.

Uz domaćina, muzičkog mecenu i selektora Felvera ovaj petak očekuje se šest sati troduplog naboja sirovog intenziteta, moćne atmosfere i golema doza euforije.

Ulaznice su dostupne na core.events, a ako se ne rasprodaju bit će dostupne i na ulazu.

Video: Kako je techno nastao u Detroitu – priča o zvuku budućnosti

Početkom 1980-ih Detroit je bio grad u padu. Nekada ponosna metropola autoindustrije suočila se s masovnim zatvaranjem tvornica, gubitkom radnih mjesta i napuštenim ulicama.

No, upravo u toj pustoši rađala se nova kulturna scena – scena koja će zauvijek promijeniti glazbeni svijet. Među hrđavim industrijskim halama i praznim skladištima, trojica prijatelja iz srednje škole Belleville – Juan Atkins, Derrick May i Kevin Saunderson – počeli su eksperimentirati sa zvukom. Njihova zanimacija tehnologijom i ritmom dovela je do rođenja techna, glazbe koja je kombinirala futurističke sintesajzere, ritam mašine i eksperimentalni duh.

Detroit – Photo by Casey Connell on Unsplash

Inspiracija su im bili robotska preciznost Kraftwerka, funky grooveovi Parliament-Funkadelica i eksperimentalni duh čikaške house scene bili su temelj njihovog zvuka. U svojim improviziranim studijima stvarali su minimalistički, mehanički i hipnotičan zvuk koristeći jeftine sintesajzere i ritam mašine poput Roland TR-808 i TR-909. Zvuk koji su kreirali su nazvali ,,techno’’ kao simbol futurizma i ideje da strojevi mogu imati dušu.

Godine 1985. Juan Atkins objavljuje „No UFOs“ pod imenom Model 500 – pjesmu koja se smatra jednom od prvih pravih techno traka. Sirova, repetitivna i robotska, pjesma je odmah našla put do underground klubova Detroita, gdje su se mladi okupljali u mjestima poput The Music Institute. Ti klubovi postali su laboratoriji za eksperimentiranje, prostori gdje je su pojedinci gradili svoju viziju budućnosti i definirali novi pokret.

Iz detroitskih skladišta techno je brzo putovao dalje. Chicago, New York, a uskoro i Berlin postali su nova uporišta scene, prenoseći futuristički zvuk preko Atlantika i pretvarajući ga u globalni fenomen. Love Parade u Berlinu i drugi festivali 90-ih svjedočili su kako se iz malih skladišta u Detroitu rodila glazba koja i danas pokreće klubove i plesne podije diljem svijeta.

Detroit je mjesto gdje je techno počeo – grad u kojem su mladi ljudi, kroz kreativnost i tehnologiju, stvorili zvuk budućnosti. Bez The Belleville Three, njihovih ritam mašina i vizije, elektronička glazba kakvu danas poznajemo možda nikada ne bi postojala. Ovdje je sve počelo – i ovdje leži korijen jednog od najvažnijih glazbenih pokreta modernog doba.

*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske

Kulturni vodič Klubska 3ca: Zvuk mostova, tijelo u pokretu i filmska umjetnost

Kada se spoje prostor i tijelo, grad i ritam, nastaju iskustva koja brišu granice između stvarnog i izvedbenog. U glazbi mostova, pokretima tijela i pričama s filmskog platna otkriva se nova dimenzija doživljaja umjetnosti. Klubska 3ca ovoga puta vodi kroz prostore gdje se zvuk, pokret i vizualni izričaj pretvaraju u jedinstveni dijalog s publikom.

foto: Samantha Weisburg on Unsplash

Multimedijalni projekt “Tri mosta” @ Pogon Jedinstvo, Zagreb

Multimedijalni umjetnik Bojan Gagić predstavlja svoj najnoviji projekt ‘Tri mosta’, audiovizualni live set koji nastaje na temelju zvukova i slika zagrebačkog tromostovlja – Jadranskog, Savskog i Željezničkog mosta. Projekt je započeo 2024. godine, a tijekom jednogodišnjeg razdoblja Gagić je bilježio zvučne i vizualne materijale s ovih lokacija, kroz različita godišnja doba i dnevne situacije. Za stvaranje zvučnog materijala korišteni su hidrofon, geofon, usmjereni, širokopojasni i indukcijski mikrofoni, čime su zabilježeni kako protoci rijeke Save, tako i odazivi materijala mostova, ambijenti i elektromagnetske anomalije prostora. Dobiveni zapisi obrađeni su i komponirani u šestokanalnu izvedbu, u kojoj je raspored zvučnika određen topografijom samih mostova. Video materijali snimani paralelno naglašavaju atmosferu obalnog prostora Save. Premijera projekta ‘Tri mosta’ održat će se u Pogonu Jedinstvo u petak u 20 sati. Ulaz je slobodan.

Festival Sounded Bodies @ Zagreb

Od četvrtka do nedjelje Zagreb će ugostiti novo izdanje festivala Sounded Bodies, manifestacije posvećene susretu tijela, pokreta i zvuka u izvedbenim umjetnostima. Festival će se održati u Zagrebačkom plesnom centru i prostoru Liberdance, a na njemu će sudjelovati umjetnici iz Hrvatske, Argentine i Italije. Program otvara u četvrtak u 20 sati u ZPC-u hrvatski umjetnički kolektiv Malo Sutra (Bruno Isaković i Mia Zalukar) s predstavom Wanderlust. U ovom glazbeno-plesnom improv jamu, ples i glazba spajaju se u jedinstveno izvedbeno iskustvo za publiku. Sve o festivalu dostupno je na poveznici.

Artomania – Dani filma i umjetnosti u Tvrđi @ Osijek

U petak i subotu, u prostoru Gradske četvrti Tvrđa (Vijenac Ivana Meštrovića 26/f) održat će se peto izdanje manifestacije Artomania, koja već tradicionalno okuplja zaljubljenike u film, umjetnost i kreativno stvaralaštvo. Ovogodišnja Artomania održava se u sklopu obilježavanja 20. obljetnice Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, čime događaj dobiva dodatnu svečanu notu i simbolično povezuje umjetničke generacije koje su obilježile protekla dva desetljeća rada Akademije. Program započinje u petak u 18 sati, prikazivanjem igranog filma „Frka”, redatelja Svebora Mihaela Jelića, u produkciji osječkih producenata Iris Tomić i Svena Latinovića. Ulaz je slobodan, a više o programu saznajte ovdje.

Kulturni dodatak: Fiume o morte!

Poezija, kokain, dinamit, puške, nogomet, avioni, pokućstvo koje leti kroz prozor, koncerti, zatvori, sunčanje, tisuće vojnika, milijuni metaka, beskonačni govori i čak jedan čudnovati kljunaš… Sve su to dijelovi jedne od najbizarnijih okupacija u povijesti čovječanstva. Talijanski pjesnik, dandy i propovjednik rata Gabriele D’Annunzio okupirao je grad Rijeku 1919. godine. Građani Rijeke, koju Talijani zovu Fiume, prepričavaju i reinterpretiraju bizarnu priču o 16-mjesečnoj okupaciji njihova grada u brutalno činjeničnom, ali prkosno pankerskom filmskom putovanju. Ovogodišnjim kandidatom za filmsku nagradu Oscar i najgledanijim dokumentarcem u hrvatskim kinima – filmom Igora Bezinovića “Fiume o morte”, Hrvatska radiotelevizija je otvorila ciklus hrvatskog filma na Drugom. Fiume o morte! pogledajte besplatno na HRTi.

*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske

Ovog vikenda Liminal slavi 7 godina u Tunelima ispod grada Rijeke

U objavi Liminala stoji:

“Nalazimo se ispod grada kako bismo dali omaž proteklim sedam godina u koje je stalo jako puno.

Gardence festival, Voloskana festival, Sea Star festival, Ljetna pozornica Opatija, serijal sjajnih inozemnih gostovanja u Pogonu kulture, Villa’s Secrets, Student Day festival samo su neke od najznačajnijih stvari koje smo radili. Ne možemo lako ni nabrojati sve regionalne i strane izvođače koje smo doveli otkrivajući tako lokalnoj publici raznu novu glazbu i posebne lokacije. Desetog dana u desetom mjesecu, u deset sati, otvaramo vrata riječkog podzemlja, a nastupaju:

Bronski
Marcel
Marin Biočić
one n
Oziris”

Ulaznice u pretprodaji na Entrio 12 eur, dok su cijene na dan partya 15 eur.

Želimo ekipi Liminala sretan i plesan rođendan, te još puno uspjeha na sceni!

Umro je Kim Lewis, dugogodišnji karizmatični tonac The Garden Productionsa

Zvuk koji je obilježio festivalska ljeta u Tisnom zauvijek je utihnuo – preminuo je Kim Lewis, ključna figura The Garden tima i omiljeni tonac koji je 18 godina stvarao čaroliju zvuka na festivalima na kojima smo plesali.

Kim Lewis bio je duša i srce The Gardena, poznat po svom neponovljivom karakteru, strasti prema zvuku i vedrini kojom je zračio iza miksete.

Iz The Gardena su se oprostili dirljivim riječima:

S velikom tugom i teškim srcem opraštamo se od Kima Lewisa, našeg dragog prijatelja i nevjerojatnog kolege u The Gardenu tijekom proteklih 18 godina. Kim nije bio samo prijatelj – bio je obitelj, jedinstvena duša čija su strast, radost i predanost bili nenadmašni. Njegov duh dotaknuo je ne samo nas koji smo imali sreću raditi s njim, već i tisuće ljudi koji su doživjeli čaroliju njegova zvuka na bezbrojnim događanjima. Njegova prisutnost će nam duboko nedostajati, ali njegov će naslijeđe i uspomene koje smo dijelili živjeti zauvijek.”

Sjećanje na njega podijelili su i organizatori Love International festivala, istaknuvši kako je Kim bio neizostavan dio njihove priče od samih početaka:

Potpuno smo shrvani viješću o Kimovoj smrti. Bio je voditelj zvuka u The Gardenu i od samih početaka srce i duša kako Love Internationala, tako i The Garden Festivala. Reći da je bio osebujan lik bilo bi premalo – njegove priče su nas uvijek zabavljale, a strast prema stvaranju najboljeg mogućeg zvuka bila je nadahnjujuća. Jako će nam nedostajati tvoj zarazni osmijeh i energija koju si donosio svakog ljeta u Tisno. Naše misli su s Nikolinom, Kimovom obitelji i cijelom Garden zajednicom.

Svoje oproštaje od Kima objavili su i drugi festivali koji se održavaju u The Garden Resortu, ali i brojni DJ-evi koji su tijekom godina nastupali u Tisnom. Među njima je dirljive riječi uputio i legendarni Kerri Chandler, koji je s Kimom često surađivao i o njemu govorio s velikim poštovanjem.

Iskreno sam bez riječi. Izgubio sam jednog od svojih najdražih i najslađih prijatelja. Osjećam se kao da sam izgubio brata. Nikada neću zaboraviti sve nevjerojatne trenutke koje smo dijelili i tvoju velikodušnost. Bio si najbolji tonac i čovjek s kojim sam ikad imao čast raditi. Nedostajat ćeš mi, ali nikada te neću zaboraviti.

Roland lansirao TR-1000, prvu analognu ritam mašinu u 40 godina uz pomoć globalne scene i regionalnog aktera

Novi uređaj donosi kombinaciju analognog zvuka, digitalnih mogućnosti i naprednog sampliranja, što ga čini jednim od najsvestranijih alata za suvremenu klupsku produkciju.

foto: Roland

TR-1000 koristi analogne krugove modelirane prema originalnim dizajnima 808 i 909 mašina, uz Rolandovu Analog Circuit Behavior (ACB) tehnologiju koja pokreće digitalne zvukove. Uređaj uključuje 21 “circuit-bent” model TR-808 i TR-909, FM perkusije te virtualno-analogne tonove.

Ono što TR-1000 izdvaja od prijašnjih modela su napredne sampling mogućnosti: stereo sampling i resampling, BPM sinkronizacija, time-stretching i nedeštruktivno uređivanje uz impresivnih 64 GB memorije s 2000 unaprijed učitanih samplova i 46 GB prostora za korisničke datoteke. Svaki instrument ima vlastiti filter, kompresor, modulaciju i FX sekciju, a poseban morph slider omogućava transformaciju više parametara istovremeno.

Prije službenog predstavljanja, nekolicina DJ-eva i producenata iz cijelog svijeta imala je priliku testirati, vidjeti ili pak doznati nešto više o uređaju, kako bi iz Rolanda mogli dobiti povratne informacije o funkcionalnosti i zvuku. Među njima je bio i nagrađivani novosadski DJ i producent Commissar Lag, koji se svojim doprinosom pohvalio na društvenim mrežama.

Drago mi je što sam svojim prijedlozima i povratnim informacijama mogao doprinijeti razvoju i funkcionalnosti ove ritam mašine nove generacije iz Rolanda.

TR-1000 se može u potpunosti kontrolirati putem posebne desktop aplikacije, a svaka traka ima vlastiti audio izlaz. Uz to, uređaj nudi zasebne mono i stereo izlaze, analogne FX izlaze, CV triggere i dvije DIN veze za sinkronizaciju s vintage opremom.

Zanimljivo je da je Roland prvi put nakon gotovo četiri desetljeća ponovno uključio pravu analognu tehnologiju u svoj instrument, uz snažnu podršku modernog digitalnog sustava. Time TR-1000 postaje spoj klasičnog nasljeđa i budućnosti produkcije.

Roland TR-1000 već je dostupan po cijeni od 2.699 €, a video demonstraciju s Egyptian Loverom možete pogledati na službenim Rolandovim kanalima.