Maja Pa je dugotrajno zapažena po sofisticiranom glazbenom ukusu i izboru, čini 1/3 male i moćne zagrebačke bRAVE ekipe, učestalo predstavlja zanimljive, energične pa i eklektične setove koji variraju između techna, electra, EBM-a, acida, avangarde do kompilacija pažljivo odabranih pjesama u Brokntoys kuratorskoj seriji.
Facets dolazi podjenako iz Beograda, kao i New Yorka, vrti sve što miriše na EBM, Italo-disco, New beat i sve između! svojim setovima evocira sirovi intenzitet i euforične trenutke, stvara dinamično iskustvo koje prkosi žanrovima od prve do zadnje trake.
Uz domaćina, muzičkog mecenu i selektora Felvera ovaj petak očekuje se šest sati troduplog naboja sirovog intenziteta, moćne atmosfere i golema doza euforije.
Ulaznice su dostupne na core.events, a ako se ne rasprodaju bit će dostupne i na ulazu.
Početkom 1980-ih Detroit je bio grad u padu. Nekadaponosna metropola autoindustrije suočila se s masovnim zatvaranjem tvornica, gubitkom radnih mjesta i napuštenim ulicama.
No, upravo u toj pustoši rađala se nova kulturna scena – scena koja će zauvijek promijeniti glazbeni svijet. Među hrđavim industrijskim halama i praznim skladištima, trojica prijatelja iz srednje škole Belleville – Juan Atkins, Derrick May i Kevin Saunderson – počeli su eksperimentirati sa zvukom. Njihova zanimacija tehnologijom i ritmom dovela je do rođenja techna, glazbe koja je kombinirala futurističke sintesajzere, ritam mašine i eksperimentalni duh.
Inspiracija su im bili robotska preciznost Kraftwerka, funky grooveovi Parliament-Funkadelica i eksperimentalni duh čikaške house scene bili su temelj njihovog zvuka. U svojim improviziranim studijima stvarali su minimalistički, mehanički i hipnotičan zvuk koristeći jeftine sintesajzere i ritam mašine poput Roland TR-808 i TR-909. Zvuk koji su kreirali su nazvali ,,techno’’ kao simbol futurizma i ideje da strojevi mogu imati dušu.
Godine 1985. Juan Atkins objavljuje „No UFOs“ pod imenom Model 500 – pjesmu koja se smatra jednom od prvih pravih techno traka. Sirova, repetitivna i robotska, pjesma je odmah našla put do underground klubova Detroita, gdje su se mladi okupljali u mjestima poput The Music Institute. Ti klubovi postali su laboratoriji za eksperimentiranje, prostori gdje je su pojedinci gradili svoju viziju budućnosti i definirali novi pokret.
Iz detroitskih skladišta techno je brzo putovao dalje. Chicago, New York, a uskoro i Berlin postali su nova uporišta scene, prenoseći futuristički zvuk preko Atlantika i pretvarajući ga u globalni fenomen. Love Parade u Berlinu i drugi festivali 90-ih svjedočili su kako se iz malih skladišta u Detroitu rodila glazba koja i danas pokreće klubove i plesne podije diljem svijeta.
Detroit je mjesto gdje je techno počeo – grad u kojem su mladi ljudi, kroz kreativnost i tehnologiju, stvorili zvuk budućnosti. Bez The Belleville Three, njihovih ritam mašina i vizije, elektronička glazba kakvu danas poznajemo možda nikada ne bi postojala. Ovdje je sve počelo – i ovdje leži korijen jednog od najvažnijih glazbenih pokreta modernog doba.
Kada se spoje prostor i tijelo, grad i ritam, nastaju iskustva koja brišu granice između stvarnog i izvedbenog. U glazbi mostova, pokretima tijela i pričama s filmskog platna otkriva se nova dimenzija doživljaja umjetnosti. Klubska 3ca ovoga puta vodi kroz prostore gdje se zvuk, pokret i vizualni izričaj pretvaraju u jedinstveni dijalog s publikom.
Multimedijalni projekt “Tri mosta” @ Pogon Jedinstvo, Zagreb
Multimedijalni umjetnik Bojan Gagić predstavlja svoj najnoviji projekt ‘Tri mosta’, audiovizualni live set koji nastaje na temelju zvukova i slika zagrebačkog tromostovlja – Jadranskog, Savskog i Željezničkog mosta. Projekt je započeo 2024. godine, a tijekom jednogodišnjeg razdoblja Gagić je bilježio zvučne i vizualne materijale s ovih lokacija, kroz različita godišnja doba i dnevne situacije. Za stvaranje zvučnog materijala korišteni su hidrofon, geofon, usmjereni, širokopojasni i indukcijski mikrofoni, čime su zabilježeni kako protoci rijeke Save, tako i odazivi materijala mostova, ambijenti i elektromagnetske anomalije prostora. Dobiveni zapisi obrađeni su i komponirani u šestokanalnu izvedbu, u kojoj je raspored zvučnika određen topografijom samih mostova. Video materijali snimani paralelno naglašavaju atmosferu obalnog prostora Save. Premijera projekta ‘Tri mosta’ održat će se u Pogonu Jedinstvo u petak u 20 sati. Ulaz je slobodan.
Festival Sounded Bodies @ Zagreb
Od četvrtka do nedjelje Zagreb će ugostiti novo izdanje festivala Sounded Bodies, manifestacije posvećene susretu tijela, pokreta i zvuka u izvedbenim umjetnostima. Festival će se održati u Zagrebačkom plesnom centru i prostoru Liberdance, a na njemu će sudjelovati umjetnici iz Hrvatske, Argentine i Italije. Program otvara u četvrtak u 20 sati u ZPC-u hrvatski umjetnički kolektiv Malo Sutra (Bruno Isaković i Mia Zalukar) s predstavom Wanderlust. U ovom glazbeno-plesnom improv jamu, ples i glazba spajaju se u jedinstveno izvedbeno iskustvo za publiku. Sve o festivalu dostupno je na poveznici.
Artomania – Dani filma i umjetnosti u Tvrđi @ Osijek
U petak i subotu, u prostoru Gradske četvrti Tvrđa (Vijenac Ivana Meštrovića 26/f) održat će se peto izdanje manifestacije Artomania, koja već tradicionalno okuplja zaljubljenike u film, umjetnost i kreativno stvaralaštvo. Ovogodišnja Artomania održava se u sklopu obilježavanja 20. obljetnice Akademije za umjetnost i kulturu u Osijeku, čime događaj dobiva dodatnu svečanu notu i simbolično povezuje umjetničke generacije koje su obilježile protekla dva desetljeća rada Akademije. Program započinje u petak u 18 sati, prikazivanjem igranog filma „Frka”, redatelja Svebora Mihaela Jelića, u produkciji osječkih producenata Iris Tomić i Svena Latinovića. Ulaz je slobodan, a više o programu saznajte ovdje.
Kulturni dodatak: Fiume o morte!
Poezija, kokain, dinamit, puške, nogomet, avioni, pokućstvo koje leti kroz prozor, koncerti, zatvori, sunčanje, tisuće vojnika, milijuni metaka, beskonačni govori i čak jedan čudnovati kljunaš… Sve su to dijelovi jedne od najbizarnijih okupacija u povijesti čovječanstva. Talijanski pjesnik, dandy i propovjednik rata Gabriele D’Annunzio okupirao je grad Rijeku 1919. godine. Građani Rijeke, koju Talijani zovu Fiume, prepričavaju i reinterpretiraju bizarnu priču o 16-mjesečnoj okupaciji njihova grada u brutalno činjeničnom, ali prkosno pankerskom filmskom putovanju. Ovogodišnjim kandidatom za filmsku nagradu Oscar i najgledanijim dokumentarcem u hrvatskim kinima – filmom Igora Bezinovića “Fiume o morte”, Hrvatska radiotelevizija je otvorila ciklus hrvatskog filma na Drugom. Fiume o morte! pogledajte besplatno na HRTi.
*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske
“Nalazimo se ispod grada kako bismo dali omaž proteklim sedam godina u koje je stalo jako puno.
Gardence festival, Voloskana festival, Sea Star festival, Ljetna pozornica Opatija, serijal sjajnih inozemnih gostovanja u Pogonu kulture, Villa’s Secrets, Student Day festival samo su neke od najznačajnijih stvari koje smo radili. Ne možemo lako ni nabrojati sve regionalne i strane izvođače koje smo doveli otkrivajući tako lokalnoj publici raznu novu glazbu i posebne lokacije. Desetog dana u desetom mjesecu, u deset sati, otvaramo vrata riječkog podzemlja, a nastupaju:
Bronski Marcel Marin Biočić one n Oziris”
Ulaznice u pretprodaji na Entrio 12 eur, dok su cijene na dan partya 15 eur.
Želimo ekipi Liminala sretan i plesan rođendan, te još puno uspjeha na sceni!
Zvuk koji je obilježio festivalska ljeta u Tisnom zauvijek je utihnuo – preminuo je Kim Lewis, ključna figura The Garden tima i omiljeni tonac koji je 18 godina stvarao čaroliju zvuka na festivalima na kojima smo plesali.
Kim Lewis bio jeduša i srce The Gardena, poznat po svom neponovljivom karakteru, strasti prema zvuku i vedrini kojom je zračio iza miksete.
Iz The Gardena su se oprostili dirljivim riječima:
“S velikom tugom i teškim srcem opraštamo se od Kima Lewisa, našeg dragog prijatelja i nevjerojatnog kolege u The Gardenu tijekom proteklih 18 godina. Kim nije bio samo prijatelj – bio je obitelj, jedinstvena duša čija su strast, radost i predanost bili nenadmašni. Njegov duh dotaknuo je ne samo nas koji smo imali sreću raditi s njim, već i tisuće ljudi koji su doživjeli čaroliju njegova zvuka na bezbrojnim događanjima. Njegova prisutnost će nam duboko nedostajati, ali njegov će naslijeđe i uspomene koje smo dijelili živjeti zauvijek.”
Sjećanje na njega podijelili su i organizatori Love International festivala, istaknuvši kako je Kim bio neizostavan dio njihove priče od samih početaka:
“Potpuno smo shrvani viješću o Kimovoj smrti. Bio je voditelj zvuka u The Gardenu i od samih početaka srce i duša kako Love Internationala, tako i The Garden Festivala. Reći da je bio osebujan lik bilo bi premalo – njegove priče su nas uvijek zabavljale, a strast prema stvaranju najboljeg mogućeg zvuka bila je nadahnjujuća. Jako će nam nedostajati tvoj zarazni osmijeh i energija koju si donosio svakog ljeta u Tisno. Naše misli su s Nikolinom, Kimovom obitelji i cijelom Garden zajednicom.”
Svoje oproštaje od Kima objavili su i drugi festivali koji se održavaju u The Garden Resortu, ali i brojni DJ-evi koji su tijekom godina nastupali u Tisnom. Među njima je dirljive riječi uputio i legendarni Kerri Chandler, koji je s Kimom često surađivao i o njemu govorio s velikim poštovanjem.
“Iskreno sam bez riječi. Izgubio sam jednog od svojih najdražih i najslađih prijatelja. Osjećam se kao da sam izgubio brata. Nikada neću zaboraviti sve nevjerojatne trenutke koje smo dijelili i tvoju velikodušnost. Bio si najbolji tonac i čovjek s kojim sam ikad imao čast raditi. Nedostajat ćeš mi, ali nikada te neću zaboraviti.”
Novi uređaj donosi kombinaciju analognog zvuka, digitalnih mogućnosti i naprednog sampliranja, što ga čini jednim od najsvestranijih alata za suvremenu klupsku produkciju.
foto: Roland
TR-1000 koristi analogne krugove modelirane prema originalnim dizajnima 808 i 909 mašina, uz Rolandovu Analog Circuit Behavior (ACB) tehnologiju koja pokreće digitalne zvukove. Uređaj uključuje 21 “circuit-bent” model TR-808 i TR-909, FM perkusije te virtualno-analogne tonove.
Ono što TR-1000 izdvaja od prijašnjih modela su napredne sampling mogućnosti: stereo sampling i resampling, BPM sinkronizacija, time-stretching i nedeštruktivno uređivanje uz impresivnih 64 GB memorije s 2000 unaprijed učitanih samplova i 46 GB prostora za korisničke datoteke. Svaki instrument ima vlastiti filter, kompresor, modulaciju i FX sekciju, a poseban morph slider omogućava transformaciju više parametara istovremeno.
Prije službenog predstavljanja, nekolicina DJ-eva i producenata iz cijelog svijeta imala je priliku testirati, vidjeti ili pak doznati nešto više o uređaju, kako bi iz Rolanda mogli dobiti povratne informacije o funkcionalnosti i zvuku. Među njima je bio i nagrađivani novosadski DJ i producent Commissar Lag, koji se svojim doprinosom pohvalio na društvenim mrežama.
“Drago mi je što sam svojim prijedlozima i povratnim informacijama mogao doprinijeti razvoju i funkcionalnosti ove ritam mašine nove generacije iz Rolanda.“
TR-1000 se može u potpunosti kontrolirati putem posebne desktop aplikacije, a svaka traka ima vlastiti audio izlaz. Uz to, uređaj nudi zasebne mono i stereo izlaze, analogne FX izlaze, CV triggere i dvije DIN veze za sinkronizaciju s vintage opremom.
Zanimljivo je da je Roland prvi put nakon gotovo četiri desetljeća ponovno uključio pravu analognu tehnologiju u svoj instrument, uz snažnu podršku modernog digitalnog sustava. Time TR-1000 postaje spoj klasičnog nasljeđa i budućnosti produkcije.
Roland TR-1000 već je dostupan po cijeni od 2.699 €, a video demonstraciju s Egyptian Loverom možete pogledati na službenim Rolandovim kanalima.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.