Proteklog vikenda Future Scope je u Boogaloo doveo jedno od najuzbudljivijih imena globalne techno scene, prvu međunarodno priznatu palestinsku DJ-icu i kulturnu aktivisticu Sama` Abdulhadi.
Foto: Samar Hazboun – Press
Uz cijenjenu palestinsku DJ-icu velikim floorom “hrama sreće” drmali su se još glazbeni odabiri DJ Jocka, Shipe i Ska.
Atmosferu s plesnog podija provjerite u video-karuselu.
Idući Future Scope događaji su: 6.6. Maceo Plex i 7.6. Parov Stelar na Jarunu, 8.8. Paul Kalkbrenner u Splitu.
Ovo izdanje donosi sirovu energiju i mračnu atmosferu u prepoznatljivom Ertaxovom stilu – s razornim kickovima, pulsirajućim bas linijama i dinamičnom produkcijom koja ne ostavlja mjesta predahu.
Rave Encounter utjelovljuje sve ono što hard techno čini uzbudljivim – intenzitet, snagu i duboku zvučnu uranjajuću priču. Label Chlore ovom objavom nastavlja svoju misiju pomicanja granica žanra, a Ertax je još jednom dokazao zašto ga prate i podržavaju brojna poznata imena globalne scene.
Ertax djeluje kao DJ od 2015., dok je svoj prvi release objavio 2017. godine. S godinama iskustva i fokusom na vlastitu produkciju bez korištenja trećih uzoraka, postao je poznat po eksperimentalnom pristupu i vrhunskoj zvučnoj estetici.
Njegova glazba već je pronašla put do plesnih podija diljem svijeta, a visoke pozicije na Beatport ljestvicama potvrđuju njegov rastući utjecaj.
Osim što je posvećen produkciji, Ertax je i pokretač projekta Analog Division, koja organizira open-air događanja širom Hrvatske, posebice tijekom ljetne sezone. Više od desetljeća aktivnog rada na sceni čini ga jednim od predanijih aktera domaće underground techno kulture.
Zabilježite datum – 11. travnja – i pripremite se za Rave Encounter.
Dvije velike zvijezde brenda, Sam Divine i Dennis Ferrer, predvodit će ovu house poslasticu na jedinstvenoj open-air lokaciji koja najavljuje pravi početak klupske sezone pod vedrim nebom. Njima će se pridružiti Elena Mikac i Tom Bug.
Dennis Ferrer jedan je od najcjenjenijih producenata i DJ-a na globalnoj house sceni, poznat po svojoj sposobnosti da spaja soulful, deep i tech house s elementima afro i techno zvuka.
Karijeru je započeo kao producent u svijetu techno glazbe, ali se ubrzo prebacio na house, gdje je izgradio prepoznatljiv stil temeljen na bogatim ritmovima i emocionalnoj dubini.
Njegov najveći hit, “Hey Hey” iz 2010., postao je globalna himna plesnih podija i lansirao ga među najtraženije izvođače tog vremena. Ferrer je kroz godine surađivao s ključnim imenima i labelovima, a njegovo partnerstvo s Defected Records dodatno je učvrstilo njegov status u svijetu elektroničke glazbe.
Osnivač je etikete Objektivity, koja je postala dom za brojne nadolazeće talente i inovativne house produkcije.
Poznat je po energičnim i emotivnim DJ setovima, gdje se ističe njegova sposobnost da čita publiku i vodi plesni podij u različite glazbene sfere.
Ferrer je nastupao na gotovo svim važnijim festivalima i klubovima diljem svijeta – od Ibize do Miamija, Londona i Berlina. Njegov rad nije samo komercijalno uspješan, već i umjetnički dosljedan, čime zadržava poštovanje publike i struke već više od dva desetljeća.
Uvijek u potrazi za novim zvukom i granicama koje može pomaknuti, Dennis Ferrer ostaje sinonim za kvalitetu, strast i inovaciju u svijetu house glazbe.
Ulaznice za spektakl koji se odvija na vanjskoj instalaciji The Garden Taprooma dostupne su u sustavu Entrio.
Time Warp već tri desetljeća slovi kao jedno od vodećih svjetskih underground događanja, a tu tvrdnju je potvrdio i ove godine.
Amelie Lens, Charlotte de Witte, Joseph Capriati, Loco Dice, Nina Kravitz, Pan-Pot, Sven Väth samo su djeličak bogatog lineupa koji je žario i palio punih 19 sati. Atmosferu s plesnog podija provjerite u video-karuselu.
Time Warp je suorganizator Sonus Croatia 2025 festivala u suradnji sa We Love Sound i Insomniac.
Od progresivnog i tech trancea do psihodeličnih dubina psy i goa trancea, ovaj event program utjelovljuje PLUR duh i unosi dozu nostalgije kroz pažljivo osmišljene vizuale i storytelling pristup promociji.
Povodom njihove desete obljetnice i povratka na scenu s eventom Back to The Future u Boogaloo 11.04., razgovarali smo sa suosnivačem Danijelom Oršolićem aka Aerial Tribe o počecima, zajednici i viziji koja ih i dalje vodi.
Trance Unity (DJ BornA, Moonsouls & Sunlab, Aerial Tribe) za ovu priliku u suradnji s Film Factory Zagreb vam donose ekskluzivni Live Studio Set koji kroz tri miksa predstavlja stilsko putovanje kakvo možete očekivati na njihovim partyjima.
Kako je nastala ideja za Trance Unity i kakvi su bili vaši ciljevi na samom početku?
Ideja se rađala kroz jedan duži period. Bio sam dio ekipe koja je voljela uplifting trance i redovito posjećivala TrancePort i Astralis evente, a kasnije sam počeo slušati i psy trance i gou. Nedugo nakon toga se pojavljuje prvi Trance Unity (2013. godine), ali u obliku kojeg bi mogli nazvati “pilot programom” onoga što će tek postati.
Dva slovenska DJ-a, AleSH i Recruit, su željela organizirati trance event koji bi uključivao”sve stilove” trancea, i to baš u Hrvatskoj gdje su prepoznali potencijal. Kako bi ostvarili ideju, udružili su se sa “Ministry of Fun (MoF)” organizacijom koja je osigurala klub, a njima sam se pridružio kao Aerial Tribe, u ulozi warm-up DJ-a.
Ubrzo je postalo jasno da je potreban dodatni angažman kako bi party bio uspješan te sam spletom okolnosti bio uključen u organizaciju promotora, tehničku koordinaciju te kreiranje vizualnog identiteta eventa.
Event je održan krajem 2013. i atmosfera je, unatoč skromnoj posjećenosti, ipak bila toliko dobra da bi kroz narednih godinu dana ”tinjala” želja da se organizacija i dalje nastavi. U međuvremenu se suradnja sa MoF-om raspala, a kolege iz Slovenije zbog obaveza nisu mogli biti dovoljno angažirani.
Temeljna ideja je bila spajanje svijetova trance glazbe od progressive, uplifting i tech trancea, pa do psy trancea i goe
Nakon godinu dana “tinjanja” sam pokušao rasplamsati žar objavom na Trance Family Croatia Facebook grupi gdje sam izložio kompletnu ideju i koncept.
Temeljna ideja je bila spajanje svijetova trance glazbe od progressive, uplifting i tech trancea, pa do psy trancea i goe. Sve je to Trance, i ako nas sve spojimo na jednom mjestu, u istoj noći, možda zajedno stvorimo nešto posebno, a u tom duhu pluralizma, otvorenosti i pozitive smo nastojali raditi i sve ostalo.
Ubrzo nakon objave su mi se pridružili bivši MoF promotor Filip Alexandris te višegodišnji trance entuzijast Dragan Mišukić kao suosnivači čemu je uslijedilo i osnivanje Trance Unity organizacije.
Na red su došli novi logo, vizuali, koncept inspirativnih “meme” grafika i tematskih evenata kulminirajući događajem ”Trance Unity 2: When The Worlds Collide” u G2 klubu koji je imao neviđenu atmosferu iznenadivši sve nas, ali i Gjuro2 vodstvo što je postavilo temelje za narednih 15 partija.
Trance Unity uvijek spaja više podžanrova i scena – kako balansirate između mainstream i underground trance zvuka?
Nastojimo posložiti DJ line-up na način da dođe do prirodnog nadovezivanja žanrova. Progressive je dobar uvod u uplifting koji potom evoluira u tech, vibrama blizak psy tranceu koji se na kraju sljubljuje s goa melodijama.
Zamislite to kao kada putujete iz kontinentalne Hrvatske prema Dalmaciji i kako se odmičete od visokih planina i šuma primjećujete sve više dalmatinskog krša i niskog raslinja. Ukratko, radi se o jednom zanimljivom glazbenom putovanju.
Takvim konceptom potičemo publiku da pruži priliku žanrovima koji im inače nebi bili prvi izbor, a u prilog nam ide i već godinama prisutan trend miješanja žanrova kao što je “ubrizgavanje” psy zvuka u uplifting i tech setove, te u novije doba činjenica da melodic techno i progressive house vrlo često zvuče kao nešto što bi nekoć zvali tranceom.
Možete li izdvojiti neki ključni trenutak ili event koji je posebno obilježio ovih 10 godina?
”Trance Unity 2: When The Worlds Collide” je ključan kao trenutak validacije gdje smo dokazali da je moguće ”spojiti nespojivo”, te inspiracije koja nas motivira i dan danas, deset godina kasnije.
Izdvojio bih još i ”Trance Unity 6: Synaesthesia” u Močvari sa izuzetnom posjećenošću i nekom posebnom energijom te “Trance Unity X” u Depou kada je nekoliko sati prije eventa počela snježna oluja pa smo mislili da će dobar dio ekipe ostati doma. No, dogodilo se upravo suprotno – odrađen je spektakularan party i nagrađeni smo jednim toplim zimskim iznenađenjem.
Vaši eventi su poznati po pažljivo odabranim vizualima koji pričaju priču. Koliko vam je važan taj vizualni aspekt u kreiranju doživljaja?
Na vizualni aspekt gledamo kao na dodatan trud koji znači puno. Potrebno je osjetiti trance energiju, sanjati i sve to pretočiti u vizual koji prenosi tu vibru ekipi koja voli i osjeća ono što i mi osjećamo.
Važno je stvoriti narativ oko eventa koji budi maštu i asocijacije doprinoseći uzbuđenju i naposljetku i doživljaju svakog eventa. Kao što je do sada uvijek bio slučaj, vizuali stilom i tematikom prate naziv određenog eventa.
U ovom slučaju je to “Back to The Future” i teško je opisati koliko značenja se tu krije, od očite aluzije na povratak Trance Unity-a do podsjetnika na sve ono što traje čak i dok se sve oko nas mijenja, možda poput utočišta koje možemo imati u glazbi i jedni u drugima.
Osnovna tema je “vrijeme”, sa naglaskom na povratak, buđenje, i misteriju oko onoga što tek slijedi te svega što smo proživjeli u zadnjih 10 godina.
PLUR filozofija (Peace, Love, Unity, Respect) često se spominje u kontekstu trance scene. Kako vi doživljavate PLUR i osjećate li da je ona i dalje prisutna danas?
Smatramo da je PLUR filozofija nužna za zaštitu klubske scene kao mjesta gdje se svi osjećaju sigurno, voljeno i cijenjeno. Smatram da se ta vibra još uvijek može osjetiti na gotovo svakom plesnom podiju gdje se pušta elektronička glazba.
Za nas je to nešto što se podrazumjeva od samog početka, i što prožima sve sfere Trance Unity-a. Organizacijski smo posloženi više kao “party za ekipu” nego nešto “mainstream” gdje pružamo šansu velikom broju lokalnih i regionalnih, poznatijih i manje poznatih DJ-a.
Tu smo da napravimo nezaboravan party, a 10. godišnjica je proizašla iz osjećaja da je šteta propustiti priliku da se ne obilježi jubilej, s obzirom na to da godinama na plesnim podijima slušamo pitanja tipa “a kad’ će idući Trance Unity?”.
Jedna stvar koju bi istaknuli je i to da PLUR treba i dalje aktivno promovirati, riječima i primjerom. Čudna su i kaotična vremena i ne smijemo iz vida izgubiti temeljne ljudske vrijednosti i empatiju.
Isto tako pozivamo sve na odgovorno partijanje, jer ako ugrozimo svoje ili tuđe zdravlje to više nije sigurno ozračje o kojemu ovdje pričamo. Glazba je kao takva najbolji stimulans dobrih osjećaja i zdrave katarze.
Kako gledate na povezanost hrvatske i slovenske trance scene kroz Trance Unity? Osjećate li da ta suradnja jača?**
Trance Unity je i nastao kao suradnja Hrvata i Slovenaca (AleSH i Recruit), a “reboot” je nastavio u istom stilu tako da nije bilo gotovo ni jednog eventa na kojemu nije bilo slovenskih DJ-a, a i mnogobrojne slovenske publike.
Zanimljivo je da Slovenci dolaze na gotovo sve trance partije u Hrvatskoj, posebice Zagrebu, čak i u vrijeme dok Trance Unity-a nije bilo, što govori o čvrstoj povezanosti te dvije scene.
Trance nije samo žanr, već često i stanje uma. Kako biste vi opisali trance iskustvo?
Trance iskustvo je u širem smislu moguće postići i bez glazbe. Zadivljujući krajolik uz cvrkut ptica, sunce i povjetarac također može izazvati trenutke koji su slični trance doživljaju.
Taj osjećaj je teško opisati riječima, no možda je ključ u osjećaju povezanosti i pripadanja nečemu većem od nas samih te rezonance koja to dočarava. Ako opisujemo sam osjećaj kao takav, najbolji termin je “frisson” tj. onaj osjećaj kada se “naježimo” na zvučni (ili drugi) podražaj.
Trance kao glazbeni žanr pokušava ciljano stvoriti taj “frisson”, no razni podžanrovi imaju različite pristupe tome. Npr. uplifting stimulira ekstrovertnu emocionalnu rezonancu dok psytrance pruža introvertno uranjanje u trenutku.
Uplifting ekipa često i zapjeva držeći ruke u zraku kao na koncertu dok među psytrance fanovima češće ima onih koji će zažmiriti i prepustiti se glazbi da ih odvede u neki drugi svijet.
S obzirom na postojanje više puteva do trance stanja, a i činjenice da moderni žanrovi poput progressive house i melodic techna zvuče slično tranceu, više ne smatramo da “Trance” u nazivu “Trance Unity” nužno mora opisivati isključivo “trance” žanrove. Ako se techno ili house pjesma uklapa također je dobrodošla.
Kako vidite stanje trance scene u Hrvatskoj danas u usporedbi s periodom kada ste započeli? Postoji li nova generacija koja preuzima scenu?
Općeniti dojam je da se događa ponovno oživljavanje ne samo trance scene nego općenito klubske scene, ali se čini kao da to i dalje pretežito vode iste generacije.
Smatramo da postoji potreba da se mlađim generacijama preda palica kako bi dalje nastavili razvijati trance scenu, a sudeći po dolaznosti na nedavne trance evente čini se da postoje temelji za to. Naš cilj je dati šansu mlađim DJ-ima, kao što je DJ BornA na nadolazećem eventu u Boogaloou.
Što možemo očekivati od nadolazećeg eventa Trance Unity: Back to the Future u Boogaloou? Hoće li biti posebnih iznenađenja?
Nadolazeći event je prije svega osmišljen da još jednom oživi tu atmosferu koju smo doživjeli kroz prethodnih 15-ak evenata kada su stvorena mnoga nezaboravna sjećanja, prijateljstva i ljubavi. To je povratak onog “trance partija za ekipu”.
Progressive i uplifting trance stranu našeg yin-yanga predstavljaju Moonsouls & Sunlab iz Hrvatske te Reconceal iz Slovenije, dok nam psytrance serviraju Aerial Tribe iz Hrvatske te Calixta iz Slovenije. S druge strane, DJ BornA (progressive) je tu da otvori večer, upali motore i započne putovanje. Svi elementi su tu. Svi su “main act”. Pozivamo ekipu da dođu rano i uživaju do samog kraja.
Sto se tiče iznenađenja… Event se zove “Back to The Future”, a povijest trance glazbe je duga i fantastična. Možete i sami pretpostaviti što to znači. ;)
Kakvi su vam planovi za budućnost? Možemo li očekivati Trance Unity 2.0 ili neke nove koncepte?
Planovi za budućnost? Ima ih, volimo sanjati, ali zasada ne želimo otkrivati detalje jer daljnji planovi ovise o puno faktora.
Od novih koncepata bih izdvojio otvorenost prema drugim srodnim žanrovima koji se uklapaju u “trance osjećaj” te davanje šanse mladim DJ-ima i kreatorima – neki od njih će možda na posljetku preuzeti baklju Trance Unity-a i razvijati ga u daljnjem smjeru!
Trance Unity slave desetljeće rada 11. travnja u Boogaloo
Ulaznice su dostupne ovdje, a line up i satnica su slijedeći:
INmusic festival je najdugovječniji hrvatski višednevni open-air festival koji predano promovira festivalsku kulturu u Hrvatskoj od svog prvog izdanja 2006. godine, a svojim posjetiteljima pruža jedinstveno i cjelovito glazbeno iskustvo kroz festivalski program raspoređen u tri dana.
PRVI DAN FESTIVALA – 23. lipnja 2025., ponedjeljak
Air, Fontaines D.C., The Streets, Yard Act i drugi
DRUGI DAN FESTIVALA – 24. lipnja 2025., utorak
Kings of Leon, Michael Kiwanuka, Kim Deal, Seun Kuti & Egypt 80 i drugi.
TREĆI DAN FESTIVALA – 25. lipnja 2025., srijeda
Massive Attack, St. Vincent, Foster the People, The Murder Capital i drugi.
Jednodnevne ulaznice dostupne su po cijeni od 99 EUR (+ troškovi transakcije) isključivo putem službenog festivalskog webshopa. Količine jednodnevnih ulaznica su ograničene, a u slučaju da ne budu rasprodane u pretprodaji, bit će dostupne i na blagajni festivala.
Dnevne ulaznice su idealne za one posjetitelje koji nisu u mogućnosti posjetiti sva tri dana INmusic festivala #17, a kupljena ulaznica vrijedi isključivo za točan dan festivala za koji je ulaznica kupljena, odnosno ulaznica koja je primjerice kupljena za treći dan festivala, ne može se iskoristiti za prvi ili drugi festivalski dan.
Trodnevne festivalske ulaznice dostupne su po cijeni od 109 EUR (+ troškovi transakcije) putem službenog webshopa INmusic festivala te u Dirty Old Shopu (Tratinska 34, Zagreb) po cijeni od 109 EUR.
Putem službenog festivalskog webshopa dostupne su i sedmodnevne kamperske ulaznice po cijeni od 59 EUR (+ troškovi transakcije), koje su važeće isključivo uz trodnevnu festivalsku ulaznicu.
Sedmodnevni festivalski kamp će biti otvoren od 20. do 27. lipnja 2025. godine.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.