Nakon što je 2024.”Must Have” dres bio onaj Shaquille O’Neala iz Lakersa, ovog ljeta nosi se Forest13 nogometni dres!
„Još prošle smo godine osmislili Forest košarkaški dres za O’Nealovića, tada nam je to napravila naša Humana Nova, a ove godine smo s Perunom napravili jedan retro nogometni dres” rekao je Krešo Biškup iz organizacije. „Dresovi su limitirani, izvođači su već dobili, a neki će tek dobiti, svoje personalizirane dresove. Svi imaju broj 13, jer to je ovogodišnje izdanje Foresta, dok artistima pišu njihova imena. Limitirano izdanje sa Forest 13 posjetitelji festivala mogu kupiti po cijeni od 40 eura na Forestlandu ovog vikenda!”
Nogometni dresovi pokazuju ne samo odakle dolazite, već i što volite, koga podržavate, a na sceni koja je krenula sa sneakerheadsima, imati kultni dres iz legendarne sezone postala je stvar prestiža.
„Uz dresove, nova jedinstvena stvar je i festivalska čaša koju je nacrtao Dino Cvetinić – Kreks iz Legrada, mladi artist koji s nama surađuje već godinama, grafitira, crta i partija” kaže Krešo dok u ruci drži čašu s motivima Međimurja.
„Čaša nije samo za Forestland, tu su i motivi Mađerke, Mure i Drave stilizirani u srce, brojni baloni u zraku i poznate vizure Međimurja. Želimo da Međimurje ima svoju čašu kao regija, jer to je i ekološki iskorak. Smanjujemo količinu jednokratnog otpada, te povećavamo opetovano korištenje resursa – prva smo hrvatska green regija i destinacija. Čaše osim na Forestlandu ćete moći pronaći i na Porcijunkulovome, na Festivalu Balona u Prelogu, ali i na brojnim drugim manifestacijama” nastavlja se razgovor. „Cilj je objediniti ponudu regije, pohvaliti se se brojnim aktivnostima u kojima sudjelujemo, ali i stvoriti koristan memoar, suvenir, s putovanja.”
Festivalske čaše će biti dostupne uz simboličnu kauciju, a dizajnirane su u Hrvatskoj, te izrađene u EU po najvišim standardima proizvodnje. Nogometni dres „Forest13″ moći će se kupiti u ograničenom izdanju na festivalu Forestland koji se odvija ovog vikenda, od 18. do 19. srpnja, u Međimurju. Ulaznice potražite na www.forestland.hr ili na portalu www.ulaz.hr
Treća večerUltra Europea zaključila je još jedno izdanje festivala u Splitu uz brojna svjetska imena koja su tresla Park Mladeži do samog kraja. Iako je glazba ove godine iznenađujuće utihnula već u 4 sata ujutro, Ultranauti su do posljednjeg trenutka izvlačili maksimum iz finalne večeri i oprostili se od 11. izdanja festivala
Na Resistance pozornici večer je otvorila domaća techno heroina Insolate, a ubrzo su joj se pridružili Korolova i Mind Against, koji su zagrijali publiku za svjetsku premijeru b2b seta Adama Beyera i Mau P-a. Ovaj spoj dvaju različitih stilova privukao je ogromnu pažnju i ispunio plesni podij do posljednjeg mjesta. Kao šećer na kraju, atmosferu je do vrhunca dovela Amelie Lens, čiji brzi i tvrdi techno nije ostavio mjesta za predah, nego je publiku držao u euforičnom transu puna dva sata.
Nakon nešto slabijeg interesa u subotu, nedjeljna večer vratila je puni sjaj Resistance stageu, pa je već sada jasno da se ovaj prostor iduće godine treba dodatno proširiti kako bi mogao odgovoriti na rastuću potražnju.
foto: Mateo Mucnjak
Na glavnoj pozornici večer su otvorili Julian Cross, Willy William i Gryffin, no pravo uzbuđenje krenulo je s dolaskom Afrojacka, vjernog gosta Ultra Europea. Martin Garrix je potom preuzeo kontrolu nad stageom, a produkcija mu je posvetila dodatnu pažnju s promjenom same scenografije kako bi set vizualno izgledao još posebnije. Hardwell je, kao i prethodnih godina, zatvorio festival u svom stilu – energično i spektakularno, ostavljajući publiku bez prostora za predah.
foto: Nicolai Semrau
Ipak, ono što je mnoge iznenadilo bio je raniji kraj programa u 4 sata ujutro, što se dosad nije događalo na Ultra Europeu. Iako je promjena bila najavljena u satnici, brojni Ultranauti nisu skrivali iznenađenje i blagu žal što je zadnji ples završio sat ranije. Unatoč tome, tisuće ljudi ostale su još neko vrijeme na lokaciji za posljednje fotografije, piće i oproštaj od ludog festivalskog vikenda.
foto: Damira Kalajžić
Prije nego se Ultra Europe službeno oprosti od ovogodišnjeg izdanja ide na otočnu turneju koja uključuje dvije večeri na Braču i finalni party na Visu. Povratak u Split i na Park mladeži za 12. festivalsko zdanje je najavljeno od 10. do 12. srpnja 2026.
Poznata su sva imena izvođača, kao i njihov raspored nastupa po danima. Sea Sound dovodi velike Channel One Sound System, P.A.I.N iz Ujedinjenog Kraljevstva, Dubblestandart iz Beča, kao i Pabla Rastera iz Italije, DJ Saxe & Viti Nosabefingir iz Španjolske, domaće Banana Zvuk i Kranks.
Sea Sound festival – Foto: Press
Tu su i brojni creowi, kao i DJ-i, MC-ji te producenti koji će rasplesati sve okupljene, neki od njih su: Plazmatick, Lazy Face, Jin-San, Jan Becele, Dubmx, Roadtripper, Little Vex, Sora, Niniva, Agregat Sun, Inka i mnogi drugi. Tri sound systema koji će ove godine ozvučavati festivalske pozornice i opremeniti sliku Sea Sounda su: Seasplash Sound System, Roadtripper Sound System i Prevara Sound System!
Čak četrdesetak izvođača na tri pozornice s tri sound systema, jamči puna četiri dana slavlja glazbe posvećene sound system kulturi, na poluotoku nasuprot Šibenika.
Satnica, te raspored po danima i pozornicama
Četvrtak / Thrusday, 17.07.
Live Sound
21.30 – 23.30 DUBMX 23.30 – 01.30 CHANNEL ONE SOUND SYSTEM 01.30 – 03.00 BANANA ZVUK
Bass Sound
22.30 – 00.00 NINIVA 00.00 – 01.30 SORA 01.30 – 03.00 ELA
Roots Sound
RH Rockers Gwaan Go Do It crew: HVALASVEN MIKI DELAY SYSTAMATIC
Jedan od najupečatljivijih trenutaka ovogodišnjeg izdanja Ultra Europea u Splitu dogodio se na Resistance pozornici, kada je legendarni Carl Cox u svom trosatnom setu zavrtio još neobjavljenu traku DJ Jocka. Taj trenutak splitski DJ i producent je zabilježio te podijelio na društvenim mrežama uz poruku:
“Svirati na Ultra Europe i Resistance pozornici zajedno sa Solomunom i Carl Coxom bio je san, ali vidjeti Carla kako pušta neke moje neobjavljene stvari je potpuno nova razina. Hvala!“
DJ Jock, koji je u petak zajedno sa Shipom otvorio festival i Resistance stage b2b setom, na ovom je istom festivalu prije točno deset godina pokušavao doći do Coxa samo da bi mu dao svoju glazbu. Te anegdote se nedavno prisjetio na društvenim mrežama uoči samog početka ovogodišnjeg izdanja Ultra Europea.
“Toliko sjajnih uspomena tijekom godina – od pokušaja da se 2014. ušuljam u backstage kako bih Carl Coxu dao svoju glazbu, do sljedeće godine kada me potpisao za Intec i u setu odsvirao dvije moje trake.“
DJ Jock i Carl Cox prije gotovo deset godina / privatna arhiva: DJ Jock
Od tada pa sve do danas traje bliska glazbena povezanost višestruko nagrađivanog hrvatskog DJ-a i apsolutne legende elektroničke glazbe. Sami Carl Cox je 2015. u intervjuu za Beatport istaknuo Jocka kao jednog od producenata čije vrijeme tek dolazi, a od tada redovito uključuje njegove trake u svoje nastupe. O njihovoj glazbenoj povezanosti je i više puta pričao DJ Jockkoji je kaže da Coxu redovito šalje novu glazbu, a da povratna reakcija nikad ne izostane.
Berlin se danas budi u tišini nakon jučerašnje grmljavine i to ne one s neba, već one iz zvučnika. Unatoč upornoj kiši koja je padala cijeli dan, deseci tisuća najhrabrijih i najpredanijih rejvera okupili su se jučer na ulicama Berlina kako bi proslavili četvrto izdanje Rave The Planet parade.
Rave The Planet 2025. – Foto: Jana Schmidt (privatna kolekcija)
Ikonična gradska ulica, Straße des 17. Juni, pretvorila se u masivni, pulsirajući plesni podij između Brandenburških vrata i Stupa pobjede. Parada je službeno započela u 14 sati kada je osnivač, legendarni Dr. Motte, proglasio početak uz ovogodišnji moto: “Our Future Is Now“, čije su riječi odjeknule parkom Tiergarten.
Impresivne brojke unatoč kiši
Vremenske neprilike nisu uspjele umanjiti razmjere događaja, što potvrđuju i prve brojke. Iako su kiša i vjetar bili neumoljivi, deseci tisuća ljudi plesali su satima. Organizatori su izrazili nadu da će konačna brojka dosegnuti ili čak premašiti prošlogodišnjih 300.000 sudionika, što bi bio nevjerojatan dokaz otpornosti scene.
Broj kamiona (Floatova):U povorci je sudjelovalo 35 raskošno uređenih kamiona, od kojih je svaki bio zvučna oaza za sebe.
Broj izvođača: Za glazbenu kulisu bilo je zaduženo gotovo 290 DJ-a i live izvođača, koji su isporučili sve, od klasičnog techna do modernih, tvrđih stilova.
Sigurnost i logistika: Događaj je osiguravalo oko 1.000 policajaca. Zbog ogromne gužve, metro stanice Brandenburger Tor i Bundestag privremeno su bile zatvorene, a prometnice oko Tiergartena ostale su zatvorene do danas ujutro.
Ples na kiši: Euforija u kabanicama i šljokicama
Jučerašnji prizori bili su jedinstveni. Rijeke ljudi u šljokičastim kostimima, prekriveni prozirnim kišnim kabanicama, bosonogi plesači koji skaču po mokrom asfaltu i nasmijana lica obasjana svjetlima stroboskopa stvorili su nadrealnu atmosferu. Kiša nije bila prepreka, već dio dekora, element koji je ovogodišnju paradu učinio još posebnijom i pamtljivijom. Bila je to čista, nepatvorena euforija.
Više od partyja: “Naša budućnost je sada”
Kao i svake godine, Rave The Planet je registriran kao politička demonstracija s jasnim ciljevima: zaštita klupske kulture i priznavanje elektroničke glazbe kao kulturnog dobra.
Dr. Motte, obraćajući se masi s vodećeg kamiona, poslao je snažnu poruku koja nadilazi glazbu: pozvao je na globalno razoružanje, inkluzivnost i zaštitu kreativnog izražavanja.
“Ovo nije samo party,” izjavio je. “Ovo je naš poziv da zaštitimo ono što nas spaja: glazbu, slobodu i ljubav.”
Duh Love Paradea živi
Četvrto izdanje Rave The Planeta, duhovnog nasljednika Love Paradea (1989. – 2010.), dokazalo je da je njegova misija potrebnija no ikad. Jučer je Berlin, unatoč sivom nebu, bio najšarenije i najglasnije mjesto na planetu. Deseci tisuća ljudi koji su plesali na kiši poslali su svijetu nepogrešivu poruku: naša strast je neuništiva, naša kultura je živa, a naša budućnost je sada.
Njegov neizbrisiv trag u elektroničkoj glazbi posebno je snažan i na našim prostorima, gdje ga mnogi pamte kao legendarnog rezidenta kluba Ambasada Gavioli.
Osim što je njegov talent prepoznao i MTV proglasivši ga najvećim talentom talijanske house scene, produkciju je objavljivao za gigante poput Warnera i Universala, presudno je utjecao na generacije DJ-a kao vlasnik kultne prodavaonice ploča “Dance All Day”. Vlasnik je renomirane house etikete “Stereophonic”.
Povodom nastupa na Imperium festivalu u Bihaću od 31. srpnja do 3. kolovoza popričali smo sa legendom talijanske house scene.
Paolo Barbato – Foto: Kobe for Delbello
Vaša karijera traje više od 25 godina, a zvuk ostaje svjež i relevantan. Koja je tajna vaše dugovječnosti na sceni?
Ove godine obilježavam točno 41 godinu otkako sam profesionalni DJ, jer sam počeo 1984. ;) Vjerujem da su moja strast prema elektroničkoj glazbi i izravan kontakt s clubberima glavni čimbenici da i dalje volim ovaj posao.
Mnogi ljudi iz ove regije sjećaju vas se kao rezidenta u legendarnoj Ambasadi Gavioli. Kako se osvrćete na to razdoblje i kako je ono oblikovalo vašu glazbenu filozofiju?
Kada sam započeo svoju avanturu kao rezident Ambasade Gavioli 1995. godine, sjećam se da nitko nije svirao house glazbu na području bivše Jugoslavije, jer je techno kultura bila najistaknutija. Dakle, morao sam naučiti malo miješati karte, proširujući svoje glazbeno istraživanje izvan klasične house glazbe koja se u to vrijeme svirala u Italiji, pronalazeći pravi miks između tzv. žanrova elektroničke plesne glazbe općenito, i to je definitivno otvorilo moju glazbenu viziju.
MTV vas je jednom proglasio najvećim talentom talijanske house scene. Kako ste doživjeli to priznanje? Je li vam donijelo pritisak ili slobodu?
Prošlo je više od dvadeset godina od tog intervjua i priznanja od strane MTV UK tijekom MTV Valkana Beach festivala u Rovinju. Svakako, priznanje tako ikoničnog entiteta na međunarodnoj glazbenoj sceni učinilo me jako sretnim, dajući mi poticaj i veću svijest o mojim glazbenim izborima, a to me je također navelo da se osjećam sigurnije u ovoj “čudnoj” industriji.
Vaša izdavačka kuća Stereophonic postala je cijenjeni glas u house glazbi. Što vas je inspiriralo da pokrenete vlastitu izdavačku kuću i kakvu glazbu ili izvođače tražite kada potpisujete nova izdanja?
Kada sam imao svoju trgovinu Dance All Day (1990. – 2004.), uvijek sam bio u kontaktu s najpoznatijim uvoznicima, distributerima, izdavačima i diskografskim kućama talijanske scene, pa sam počeo tiskati neke od svojih primitivnih produkcija u ograničenom izdanju s bijelom etiketom, distribuirajući ih svojim kolegama vlasnicima trgovina diljem Italije. To je zapravo funkcioniralo i 300 primjeraka (minimalna naklada za to vrijeme, dok se danas mogao tiskati i jedan primjerak) uvijek se rasprodalo.
https://www.youtube.com/watch?v=JCRHxa6DXL0
Počeo sam tiskati i slati svoje produkcije izdavačkim kućama poput onih koje su vodili moji kolege DJ-evi/producenti, stvarajući mrežu istomišljenika DJ-eva i producenata. Godine 2013., kada je digitalna distribucija već bila konsolidirana, odlučio sam, zajedno s dva tadašnja producenta, otvoriti Stereophonic Records, koji danas ima više od 360 izdanja!!!
Već neko vrijeme povjeravam zadatak A&R (Artists & Repertoire), koji se, zajedno sa mnom, bavi otkrivanjem novih umjetnika i glazbenim usmjeravanjem, mom mladom kadetu (Simon Emme), kako bi imao svježiju viziju izbora budućih izdanja.
Vaša trgovina pločama Dance All Day bila je vitalno središte za mnoge DJ-eve diljem regije 90-ih. Imate li omiljenu uspomenu ili anegdotu iz tog doba koju još uvijek volite podijeliti?
Sjećam se kako su u utorak ujutro DJ-evi počeli juriti po nove ploče unaprijed jer smo svakog ponedjeljka išli u Milano gdje je stizao sav novi uvoz, posebno iz SAD-a i Velike Britanije. Zatim smo, na povratku, već pripremali kutije s novim pločama za naše razne vjerne DJ-eve, zahtjevan posao, ali pun strasti i zadovoljstva. Trgovina se zatim transformirala u centar za prikupljanje podataka o tome kako su prošli partyji vikendom. Pred vikend je bio red na razne PR agente koji su donosili letke i snižene ulaznice za razne diskoteke i partyje diljem sjeveroistoka (Italija, Slovenija, Hrvatska i Austrija).
Kako vidite trenutno stanje house scene u Italiji i Europi? Osjećate li povratak energije stare škole ili idemo u potpuno novim smjerovima?
House scena u Italiji i Europi prolazi kroz zanimljivu fazu. S jedne strane, postoji jasan povratak zvukova stare škole jer ljudi ponovno žude za tom sirovom, soulful, groove-vođenom energijom. Možete to čuti u setovima, u produkcijama, čak i u načinu na koji ljudi plešu. Kao da se budi kolektivno sjećanje, i to je prekrasno svjedočiti. Snažan znak toga je korištenje starih semplova, kako u produkcijama tako i u DJ setovima. Postoji svjesni povratak korijenima, ali s modernim senzibilitetom koji svemu daje svježinu.
S produkcijskog stajališta, što vas trenutno najviše inspirira? I uživate li više u studiju ili svirati pred publikom uživo?
Trenutno me u studiju najviše inspirira ideja spajanja prošlosti sa sadašnjošću – uzimanje elemenata iz klasičnog housea, funka i disca te njihova prerada s današnjim alatima i senzibilitetom. Ponekad je to samo prašnjavi stari sample, vokalni isječak ili groove sa zaboravljene ploče koji nešto pokrene. Također me jako inspirira toplina i nesavršenosti analogne opreme jer ona donosi određenu dušu koju je teško digitalno replicirati. Uz to, ništa se ne može usporediti sa sviranjem uživo pred publikom.
Energija, povezanost, spontanost – to stvara ovisnost. Volim studio jer se tamo rađaju ideje, gdje mogu ići duboko i izgubiti se u zvuku. Ali prava čarolija događa se kada tu glazbu oživite na plesnom podiju i vidite ljude kako reagiraju u stvarnom vremenu. To je savršena ravnoteža: studio hrani dušu, publika raspiruje vatru.
Ovog ljeta svirate na Imperium Festivalu u Bihaću. Što publika može očekivati od vašeg seta i što vam znači nastup u ovom dijelu Europe, posebno s obzirom na vašu dugogodišnju vezu s publikom ovdje?
Jako sam uzbuđen što ću ovog ljeta svirati na Imperium Festivalu u Bihaću. Publika može očekivati putovanje kroz deep, house s jakim grooveom i puno energije. Volim stvarati setove koji pričaju priču, miksajući klasične vibracije sa svježim zvukovima i uvijek održavajući plesni podij živim i pokretnim.
Nastupati u ovom dijelu Europe mi je vrlo posebno. Tijekom godina izgradio sam duboku vezu s publikom ovdje i taj odnos puno znači. Ljudi su strastveni i otvoreni, a energija koju donose je zaista inspirativna. Osjećam se kao da se vraćam kući svaki put kad sviram ovdje, a ta veza čini glazbu još snažnijom.
Pratite li neke mlađe talente i postoji li neki novi izvođač koji vas je nedavno impresionirao?
Apsolutno, uvijek pratim mlađe talente jer donose svježe ideje i energiju na scenu. Inspirativno je vidjeti kako miješaju utjecaje i pomiču granice. Nedavno me impresionirao Josh Butler, Prunk, čiji pristup produkciji i nastupima uživo se zaista ističe. Njihova sposobnost miksanja klasičnih house elemenata s modernim zvukovima nešto je što stvarno poštujem. Podržavanje novih izvođača važno je kako bi scena ostala živa i razvijala se.
I konačno, nakon svih ovih godina, što vam house glazba danas znači?
Nakon svih ovih godina, house glazba je i dalje vitalni dio mene. To je više od samo žanra; to je jezik, kultura i način života. House glazba povezuje ljude, ruši barijere i stvara trenutke radosti i jedinstva. Za mene predstavlja strast, kreativnost i beskrajnu potragu za tim savršenim ritmom koji pokreće i tijelo i dušu. To je cjeloživotno putovanje koje se neprestano razvija i osjećam se sretnim što sam dio njega u svakom koraku.
Jednostavno rečeno: “house music all life long.
_________ Paolo Barbato je jedan od headlinera Imperium festivala, dok mu se sa DJ scene još pridružuju i David Morales, Marco Bailey, Bonjasky, Hiljson Mandela, Ena Smajić, Eduy, Inis…
Ulaznice za jubilarni 10. Imperium na lokaciji Gradska otoka u Bihaću (BiH) mogu se osigurati u pretprodaji putem Kupikartu.ba
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.