Hrvatski glazbenik, producent i multiinstrumentalist Egoless objavio je svoj novi album i projekt “Balkan Dub System”. Novo izdanje nastavlja priču tamo gdje je stao njegov prethodni projekt “Afro Dub System“, ali ovaj put priča dobiva autentičan, regionalni pečat.
„Rođen na raskrižju Istoka i Zapada – gdje se kulture sudaraju i dub pronalazi novi glas“, opisuje Egoless svoj novi album koji spaja balkanske i bliskoistočne glazbene tradicije s roots dubom, oriental dubom, world musicom i akustičnim fusionom. Na albumu se mogu čuti instrumenti poput saza, santura, duduka, neya, kavala, darbuke i bendira, a posebno mjesto zauzima gostovanje Roka Margete, također talentiranog multiinstrumentalista.
U najavi projekta Egoless je objasnio da je inspiracija za “Balkan Dub System” proizašla iz procesa rada na “Afro Dub Systemu”, kada je zvuk spontano počeo odlaziti prema istoku. “Uvijek sam osjećao povezanost s tim zvukom, ali sam je dugo potiskivao. Ovaj put sam odlučio prigrliti svoje korijene. Nisam Afrikanac, ja sam s Balkana. Ovdje sam rođen i ovdje ću vjerojatno i ostaviti svoje kosti”, napisao je ranije ove godine.
Također, Egoless je odlučio da “Balkan Dub System” neće biti dostupan na Spotifyju i drugim streaming servisima, osim YouTubea, uz poruku da je “krajnje vrijeme da prestanemo devalvirati glazbu”.
Podsjetimo, Egoless je prošle godine osvojio nagradu Ambasador u kategoriji album / kompilacija godine za svoje dugosvirajuće izdanje “Dubternal”, objavljeno na britanskoj etiketi Deep Medi Musik.
Vijesti stižu iz The Garden Productionsa, tima koji stoji iza slavnog festivalskog brenda, a sada najavljuju zaista neočekivano zimsko izdanje – A Winter Garden. U atmosferi ekskluzivnosti i ugodnog druženja za samo 350 gostiju, ovaj događaj spaja netaknut snijeg, vrhunsko skijanje i raznolik glazbeni program u jedinstveno iskustvo koje će se dugo pamtiti i prepričavati.
Foto: [PLACES] Obertauern by Valamar
„Koncept za A Winter Garden postoji već neko vrijeme. Tijekom prošlogodišnjeg posjeta Obertauernu sve se savršeno poklopilo — hotel, vrhunska infrastruktura, iznimna gastronomija, široke skijaške staze i netaknuta priroda. Odmah smo znali da smo pronašli idealno mjesto za jednu dugoročnu priču“, otkriva inicijator projekta Nick Colgan.
Prvo izdanje A Winter Garden-a zamišljeno je kao intimni boutique događaj namijenjen isključivo gostima [Places] Obertauern by Valamar hotela. Od 125 raspoloživih soba i apartmana, već ih je mnogo rezervirano, a preostalo je tek 75 paketa.
„Željeli smo stvoriti iskustvo koje se izdvaja – gdje su svi pod jednim krovom, dijele svaki trenutak, danju i noću. Upravo tada nastaje prava čarolija – nešto što se ne može isplanirati, nego samo osjetiti“, dodaje Colgan.
[PLACES] Obertauern by Valamar[PLACES] Obertauern by Valamar[PLACES] Obertauern by Valamar[PLACES] Obertauern by Valamar
Svaki će dan gosti započeti bogatim doručkom, nakon čega slijedi uzbudljivo skijanje na više od 100 kilometara vrhunskih staza, slikovite šetnje kroz snježne krajolike ili opuštanje u hotelskom spa centru i bazenu. Poslijepodne su rezervirane za après-ski druženja, dok će večeri donijeti pomno odabrani glazbeni program.
Južnoafrički virtuoz Guru Logic oduševit će goste intimnim live nastupom uz kamin u hotelskom loungeu prije večere, otvarajući put živopisnim noćima na gornjem katu, gdje će oživjeti pop-up izdanje legendarnog Barbarella’s kluba. Četiri nezaboravne klupske večeri donijet će autentičan duh i kreativnu energiju po kojoj je The Garden prepoznat.
Program okuplja rezidente The Gardena, priznate međunarodne DJ-eve te vrhunske regionalne izvođače koji godinama surađuju s Garden timom. Posebno mjesto zauzimaju hrvatski brendovi – zagrebački kolektivi Planet Srijeda, Dobar House i Late Check Out preuzet će pozornicu tijekom tri večeri, dok će dugogodišnji partneri iz Velike Britanije, Love International, zatvoriti festival.
„Naš je cilj pružiti najbolje iz oba svijeta – poznata međunarodna imena uz izvanredne lokalne talente. Ta dinamika stvara posebnu energiju i ravnotežu“, ističe Colgan.
Obertauern je idealno smješten za goste iz Hrvatske i okolnih zemalja, udaljen samo četiri sata vožnje od Zagreba. Festival ima međunarodni karakter, pa se očekuju gosti iz cijele Europe. A Winter Garden pruža savršeni zimski bijeg za ljubitelje snijega, glazbe i opuštene atmosfere. Sudionici mogu birati između 11 posebno kreiranih paketa koji uključuju smještaj, doručak, večeru, pristup wellnessu i cjelokupni glazbeni program, uz brojna iznenađenja i nezaboravne trenutke.
„Naša je misija povezati ljude kroz zajednička iskustva — od jutarnjeg skijanja, preko razgovora uz kamin, do plesanja do kasno u noć. Spoj glazbe, prirode i povezanosti — tu leži prava čarolija A Winter Garden-a,” zaključuje Nick Colgan.
Sa svojim jedinstvenim konceptom, zadivljujućom lokacijom i povjerenjem koje prati Garden tim, A Winter Garden je predodređen da postane nova zimska tradicija. Oni koji mu se pridruže ove godine postat će utemeljitelji priče koja će se nastaviti i rasti u godinama koje dolaze. Više informacija o događaju dostupno je na web stranici: www.awintergarden.hr
Nakon više od četiri desetljeća emitiranja, MTV će do kraja 2025. godine ugasiti svih pet svojih glazbenih kanala diljem Europe. Odluka koja označava kraj jedne ere u kojoj su generacije odrastale uz spotove, countdown liste i emisije koje su definirale ne samo glazbeni ukus, već i način na koji svijet doživljava glazbu.
foto: YouTube screenshot
Kako prenose BBC i Euronews, pet kanala: MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV i MTV Liveprestat će s emitiranjem posljednjeg dana 2025. godine. Proces će započeti u Velikoj Britaniji i Irskoj, zatim se postupno proširiti na Francusku, Njemačku, Austriju, Poljsku, Mađarsku, a naposljetku i na Hrvatsku i regiju. U eteru će ostati samo MTV HD, ali taj kanal već godinama nema veze s glazbom, već emitira reality sadržaje.
Odluka krovne kompanije Paramount Global dio je šireg restrukturiranja i prelaska na digitalne platforme, što je još jedan dokaz da linearna televizija sve teže opstaje u vremenu streaminga, društvenih mreža i algoritama. Ipak, simbolički značaj gašenja MTV-ovih glazbenih kanala nadilazi poslovne odluke jer je riječ o kraju jednog kolektivnog iskustva.
U doba prije YouTubea, TikToka i glazbenih streaming servisa, MTV je bio zajedničko mjesto glazbenih otkrića. Nije bilo algoritama ni personaliziranih feedova jer sve što smo vidjeli, dijelili smo s tisućama drugih gledatelja koji su istovremeno čekali premijeru novog spota ili top-listu vikendom. MTV je imao ulogu DJ-a i kustosa: birao, uređivao, usmjeravao.
Kada je početkom 2010-ih logotip izgubio dodatak “Music Television”, bilo je jasno da se nešto promijenilo. MTV se polako udaljavao od svoje suštine, prepustivši prostor reality programima i viralnom sadržaju. No, glazbeni kanali koji su ostali: MTV 80s, MTV 90s i MTV Live još su čuvali duh vremena kada su spotovi bili mali filmovi, a televizija prozor u glazbenu scenu. Sad se i taj ostatak povijesti gasi. Brend MTV-a nastavit će živjeti kroz digitalne platforme i događaje poput VMA nagrada, ali ideja o televiziji kao mjestu glazbenog zajedništva nestaje.
Podsjetimo, MTV je 1981. ušao u eter s pjesmom “Video Killed The Radio Star” grupe The Buggles i tako simbolično najavivši novi glazbeni svijet. U godinama koje su slijedile, kanal je stvorio nebrojene ikonične trenutke: od premijere Jacksonovog “Thrillera” i Nirvaninog “Smells Like Teen Spirit”, do elektroničkih hitova koji su definirali generaciju poput “Around the World” od Daft Punka, “Insomnia” od Faithlessa i “Born Slippy” od Underworlda. Upravo su ti spotovi, često prikazivani na MTV-u, bili vrata kroz koja su mnogi ušli u svijet elektroničke glazbe.
Također, Hrvatska je bila dio zemalja iz regije koje su zajednički stvarale franšizu glazbenog kanala MTV Adria, koji je s emitiranjem započeo 1. rujna 2005. godine. Kanal je bio rađen po uzor na tipičnu MTV-jevsku televiziju s mnogo projekata zabavnog i zabavno-informativnog tipa ciljanih na na mlađu publiku, ali naposljetku nije bio dugog vijeka – ugašen je 2017. nakon samo 12 godina emitiranja.
HardBeats u petak, 21. studenog u Media Centru u Ljubljani sprema spektakl na čijem je čelu enigmatični i moćni I Hate Models. Francuskoj zvijezdi za pultom se pridružuje i jedan od najiščekivanijih slovenskih debija te sve snažnije ime scene Onlynumbers. Svoj slovenski debi ima i Yasmin Gardezi, koja donosi svoj prepoznatljiv, visokooktanski stil. Regionalni teškaši Gumja i Avex dodatno zagrijavaju atmosferu i upotpunjuju ovaj eksplozivni lineup.
“Spremi se za noć koju nećeš zaboraviti“, najavljuju iz HardBeatsa i pozivaju da svoju ulaznicu osiguraš već sada kroz sustav Entrio.si.
I HateModels je francuski DJ i producent koji se etablirao kao jedan od najutjecajnijih i najinovativnijih umjetnika današnje globalne elektroničke scene. U svijetu prepunom klišeja i formula, potrebni su nam glasovi koji se usude biti drugačiji – autentični i beskompromisni. I Hate Models upravo to i predstavlja jer odbacuje konvencije i predvidljive obrasce u korist sirovih emocija, umjetničke slobode i zvučnog istraživanja koje nadilazi žanrovske granice.
Njegovi DJ setovi i produkcije prkose kategorizaciji, spajajući elemente techna, industriala, trancea i ambienta u koherentnu, stalno evoluirajuću priču. Svaki beat, svaka promjena tona dizajnirani su ne samo da pokrenu tijelo, već i da pobude emocije od nostalgije i euforije do melankolije i sirove intenzivnosti.
Kroz vlastitu izdavačku kuću Disco Inferno i izdanja poput “Forever Melancholia EP”, istražuje puni spektar emocija – suprotstavljajući svjetlo i tamu, brutalnu snagu i nježnu ljepotu, s umjetničkom integritetom bez straha. Njegov rad nije žanrovski ograničen, to je zvučno pripovijedanje o sjećanjima, samoći, strasti i identitetu. Bilo da pruža snažnu energiju kluba ili trenutke duboke introspekcije, I Hate Models privlači pažnju svojom neponovljivom glazbenom osobnošću koja izravno govori duši plesnog podija.
Onlynumbers je nova snaga na techno sceni, koja sve više dobiva na zamahu. Spajajući elemente euforije, pokretačkog perkusivnog ritma i sirove hard techno energije, Onlynumbers je stvorio prepoznatljiv glazbeni identitet koji snažno odjekuje scenom. Sa svojim prirodnim talentom za unošenje intenzivnih emocija u produkciju i setove, osvaja publiku i ostavlja snažan dojam gdje god nastupa.
Njegov utjecaj seže i izvan pozornice jer njegove trake su se našle u setovima vodećih imena žanra. Izdanja poput “Miss the Rave”, “Euphoric Night” i eksplozivni EP “My Heart is Raging” učvrstili su njegovu poziciju kao jednog od najzanimljivijih glasova suvremenog techna. Dok istražuje nove zvučne teritorije i pomiče granice vlastitog izraza, Onlynumbers ostaje posvećen širenju svog uzbudljivog zvuka širom svijeta. S jasnom vizijom i nezaustavljivom energijom, ovaj umjetnik spreman je ostaviti trajan trag u elektroničkoj glazbi.
Yasmin Gardezi godinama je pažljivo gradila svoj zvuk, koji karakterizira brza i energična, ali i hipnotička techno selekcija. Njezin beskompromisan pristup techu uključuje oštre perkusije, tinjajuće zvučne pejzaže i trance-sintove koji dolaze sa svih strana. Yasmin unosi jedinstvenu energiju u DJ pultu, vodeći svoju publiku na putovanje kroz široki katalog glazbe koji uključuje upečatljive psy utjecaje, dodatno potvrđujući svoju raznolikost kao umjetnice.
Spremi se za još jedno nezaboravno izdanje HardBeatsa s još većom dozom snažnog basa, neumoljivih ritmova i emocionalno nabijenih setova. Očekuj vrhunsku audio-vizualnu produkciju: masivni zvuk, impresivne LED projekcije, cutting-edge laserski show i eksplozivne pirotehničke efekte.
“Ova će noć uzdrmati tlo i dirnuti tvoju dušu – nemoj je propustiti!” poručuju iz HardBeatsa.
Dvojac je izgradio kultnu popularnost svojim hrapavim, improvizacijskim nastupima uživo i nepokolebljivom predanošću hardveru. Talijanski izvođači dijele uvide u svoj kreativni proces, globalni techno preporod i što je u pripremi za njihovu izdavačku kuću NineTimesNine.
999999999 – Foto: Marko Edge
Za mnoge umjetnike postoji presudan trenutak kada shvate da se njihova glazba povezuje s ljudima. Za 999999999, umjesto pojedinačnog događaja, njihov trenutak procvata bio je sporo rastuća svijest da njihov zvuk zaista ostavlja trag. Jedan od prvih trenutaka kada je dvojac primijetio uzlaznu zvijezdu bio je na legendarnom godišnjem techno festivalu Awakenings u Nizozemskoj, gdje se prisjećaju da su „primijetili kako energija u publici raste… posebno kada su ljudi počeli prepoznavati pjesme s prethodnih nastupa“.
Naoružani smrtonosnom mješavinom oštre percepcije publike i snažnim sudjelovanjem u praktičnom procesu spontane produkcije zvuka, njihova iskustva uživo stvaraju auditivno iskustvo koje se mora doživjeti. Duo dijeli mišljenje da je sposobnost kohezivnog usavršavanja ovih vještina u live okruženju „sve u čitanju prostorije… Kaos je ono što naše setove čini uzbudljivima. Drži nas i publiku na oprezu.“
„Počinjemo s nekim labavim idejama, ali uvijek smo spremni promijeniti stvari ako energija publike to zahtjeva.“
Analogna oprema nam daje mogućnost da ostanemo u trenutku i reagiramo na ono što se događa u stvarnom vremenu
Na bolje ili na gore (ovisno o tome koga pitate), moderno doba elektronike je znatno digitalizirano. Budući da se mnogi izvođači oslanjaju na unaprijed programirane setove i zvučne pejzaže uz neviđenu pomoć koju omogućuje suvremena glazbena oprema, 999999999 ističe se izrazito praktičnim pristupom.
„Analogna oprema nam daje mogućnost da ostanemo u trenutku i reagiramo na ono što se događa u stvarnom vremenu. Ne radi se o savršenstvu; radi se o tome da osjetimo glazbu i pustimo je da se prirodno razvija tijekom svakog seta.“
Paralelno s intenzitetom njihovog taktičkog, kinestetičkog pristupa, njihov glazbeni stil snažno se naslanja na industrijski, sirovi osjećaj undergrounda. O underground klupskoj kulturi, 999999999 primjećuje: „Postoji nešto posebno u intimnosti mračnog kluba gdje možete vidjeti svako lice.“ Suprotno tome, nastup na velikom festivalu je drugačija zvijer.
„Festivali nam daju priliku da dopremo do ogromne publike, a energija je na najbolji način neodoljiva… Oba iskustva nas drugačije pokreću i volimo se prilagođavati svakom.“ Svirajući posvuda od Bogote do Berlina, iz prve ruke su svjedočili globalnom usponu hard techna. Na tom usponu, dvojac je uspoređivao stvarni svijet i kako on postoji uz bijeg od glazbe.
„Svijet se čini kao da se kreće brže i postaje sve intenzivniji, a techno to odražava. To je glazba koja odgovara vremenu: snažna i izravna. Ljudi se povezuju s tim intenzitetom jer se čini iskrenim“, kažu.
Kako se techno nastavlja razvijati, 999999999 vidi rast žanra kao priliku za pomicanje granica, a istovremeno ostati vjeran svojim korijenima. Njihova vlastita izdavačka kuća NineTimesNine postala je platforma za njihovu specifičnu vrstu elektroničke glazbe, ali žele proširiti svoj doseg, s ciljem „proširenja na multidisciplinarnije projekte, uključujući suradnju s vizualnim umjetnicima i modnim brendovima“.
„Želimo da izdavačka kuća bude središte kreativnosti, ne samo u glazbi već i u različitim oblicima izražavanja.“ Što se tiče onoga što slijedi, 2025. planiraju se uroniti u „neočekivane zvukove i suradnje, miješajući različite utjecaje“, a sve to uz zadržavanje svoje „sirove, analogne oštrice“ i senzibiliteta. Iako njihova glazba možda nije tradicionalna ili preteška u tekstovima, ona svejedno priča priču – o „slobodi i kaosu, rušenju zidova i gubljenju u glazbi“.
Svojom neumornom energijom, predanošću improvizaciji uživo i strašću za pomicanjem granica techna, 999999999 nastavlja dokazivati zašto su jedni od najznačajnijih pionira i ključnih kreatora ukusa na globalnoj elektroničkoj sceni danas. Autorica ove priče i intervjua je George Tana za portal Beat.com.au
9×9 nastupaju 24. listopada pod okriljem Future Scopea u zagrebačkom hramu sreće – Boogaloo. Ulaznice su još uvijek dostupne na Entrio.
Pop-up showroom “Prokletnice u Kleti” prošlog je listopada izazvao velik interes među publikom, a dizajnerice iza brendova Ira Rumora, y/GIA, Dip N Drip, Helen Kelen i Tina Spahija odmah su počele razmišljati o nastavku suradnje.
Rezultat je novo izdanje, “Prokletnice vol. 2: Pop-up Market @Holographik Space”, koje je zakazano za subotu, 25. listopada, od 14 do 21 sat.
Holographik Space, multifunkcionalni kreativni prostor na adresi Franje Petračića 3, poslužit će kao idealna kulisa za drugo poglavlje “Prokletnica”. Samo na jedan dan, dizajnerice ondje otvaraju vlastiti “supermarket”, privremeni prostor susreta između brenda i publike, nastao kao komentar na dinamiku modnog tržišta i potrošnje.
“Ovoga puta, naglasak je na nosivim, prodajnim komadima. Riječ je o svojevrsnom testiranju tržišta, s fokusom na komercijalni aspekt svakog od brendova i neposredni kontakt s kupcima“, istaknule su dizajnerice.
Što pripremaju “Prokletnice”?
Ira Rumora će predstaviti novu liniju T-shirta, u kojoj se kroz subverzivan pristup i neočekivane natpise poigrala konceptom “mercha” i elementima “trash” estetike. Osim toga, donosi i prošlosezonske komade po sniženim cijenama te najavljuje uvod u novu kolekciju, kao i dodatke nastale u suradnji s brendom y/GIA.
y/GIA ovog puta fokus stavlja na nosive komade i modne dodatke koji, kako se dizajnerica Jelena Geštakovski šali, “mogu završiti na bilo kojem Pinterest boardu”. U ponudi će se naći i modni dodaci ukrašeni rukom tattoo umjetnika, kao i složeniji model s 3D printanim detaljima koji najavljuju smjer nove kolekcije. Bit će dostupni i komadi iz prošlogodišnje kolekcije “Zlatne” te prepoznatljive y/GIA torbe.
Monika Zubović, osnivačica brenda Dip N Drip, donosi dinamičan spoj nakita i ready-to-wear elemenata. U fokusu su ogrlice, torbe i grudnjaci, modularni nakit te špangice i privjesci – ovoga puta izrađeni od nehrđajućeg čelika, staklenih perli, prirodnih kristala, bisera i školjki te češkog kristala.
Helen Kelen, poznata po održivom pristupu i ručnom radu, predstavlja mini kolekciju majica izrađenih od ostataka tekstila iz prošle kolekcije. Kolekcija uključuje unisex modele različitih veličina nadahnutih “clubwear” estetikom i prožetih elementima fetišističkog i sportskog dizajna, u skladu s njezinom povezanošću s underground scenom.
Tina Spahija najavljuje novu seriju svojih karakterističnih bodija od lycre, osmišljenih kao osnova garderobe koja odolijeva trendovima. Riječ je o prilagodljivim komadima koji odgovaraju svim veličinama i tipovima građe, a budući da ih inače izrađuje isključivo po narudžbi, ovo će biti jedinstvena prilika za kupnju na licu mjesta.
Ira RumorayGIA2Dip n DripHelen KelenTina Spahija
Modni event koji se ne propušta
Tako će Holographik Space, poznat po promišljenom uređenju, sjajnoj specialty kavi, koktelima i vlastitom kulturnom programu, ponovno postati mjesto okupljanja kreativne zajednice. Naime, ovaj prostor nastao je s ciljem povezivanja dizajna, arhitekture, umjetnosti, glazbe i mode kroz inovativne formate kulturnih događanja, pružajući platformu mladim i nezavisnim autorima.
Upravo zato “Prokletnice vol. 2: Pop up Market @ Holographik Space” predstavlja više od klasične shopping lokacije. Riječ je o jedinstvenoj prilici da se u atmosferi koja njeguje estetiku i zajednicu, pronađe nosiv i promišljen modni komad s hrvatskim dizajnerskim potpisom. A uz prigodan DJ set i ugodnu atmosferu Holographik Spacea, riječ je o događaju koje se ne propušta.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.