Skip to main content

Veliki požar teško oštetio glavnu pozornicu Tomorrowlanda. Sudbina festivala je neizvjesna

Veliki požar izbio je u srijedu poslijepodne na glavnoj pozornici Tomorrowlanda, samo dva dana prije nego što belgijski festival otvori vrata za gotovo 200 tisuća posjetitelja. Prema dostupnim informacijama, konstrukcija glavne pozornice gotovo je potpuno izgorjela, a uzrok požara još uvijek nije poznat.

Dramatične snimke požara ubrzo su preplavile društvene mreže, dok su lokalni mediji izvijestili da su vatrogasne i hitne službe odmah reagirale i u velikom broju stigle na teren u Boom, gdje se festival održava. U trenutku izbijanja požara na lokaciji se nalazilo oko 1000 radnika, no srećom, nitko nije ozlijeđen.

Nakon što je požar ugašen, organizatori su izdali službeno priopćenje na društvenim mrežama u kojem su potvrdili veliku štetu, ali i barem na kratko otklonuli lažne vijesti koje su kružile o otkazivanju ovogodišnjeg izdanja.

Zbog ozbiljnog incidenta i požara na glavnoj pozornici Tomorrowlanda, naša voljena glavna pozornica teško je oštećena. Možemo potvrditi da tijekom incidenta nitko nije ozlijeđen. Možemo najaviti da će se DreamVille kamp otvoriti sutra (četvrtak, 17. srpnja) kako je i planirano te će biti spreman za sve posjetitelje DreamVillea. Sve aktivnosti u sklopu Global Journey programa u Bruxellesu i Antwerpenu održat će se prema planu.

Trenutno smo usmjereni na pronalaženje rješenja za festivalski vikend (petak – subota – nedjelja). Više informacija i dodatna ažuriranja bit će iskomunicirana čim budu dostupna.

Tommorowland, kao jedan od najvećih svjetskih festivala elektroničke glazbe kroz svoja dva vikenda je trebao okupiti preko 600 izvođača te oko 400 tisuća posjetitelja iz više od 200 zemalja. Među najavljenim izvođačima ove su godine i trojica hrvatskih DJ-eva. Upravo je Matroda u nedjelju trebao nastupiti na glavnoj pozornici, dok Mike & Me ima zakazan nastup za House of Fortune by JBL, a JUHA se vraća DreamVille kamp u sklopu programa “Sound on Yoga”.

Vladari domaćeg techna: Zašto je b2b DJ Jocka i Shipe postao fenomen?

DJ Jock i Shipe su dva vrlo istaknuta imena na hrvatskoj i regionalnoj techno sceni, a njihovi zajednički b2b nastupi su postali svojevrsni brend i garancija za vrhunski techno doživljaj. Ali što ih točno čini fenomenom na sceni preplavljenoj talentiranim DJ-ima?

Shipe i Jock tijekom b2b nastupa u Boogaloo klubu

Njihovi b2b nastupi su ono što ih je učinilo posebno popularnima i traženima. Smatraju se jednim od najboljih b2b parova u regiji iz nekoliko razloga:

Sinergija i energija

Njihovi stilovi se savršeno nadopunjuju. DJ Jock donosi sirovu, driving snagu, dok Shipe dodaje tehničku preciznost, dubinu i nepredvidivost. Rezultat je eksplozivna kombinacija koja publiku drži prikovanom za plesni podij.

Glazbeno putovanje

Njihovi zajednički setovi su pravo glazbeno putovanje. Zbog odličnog međusobnog poznavanja, sposobni su graditi atmosferu satima, vodeći publiku kroz različite nijanse techna.

Tehnička usklađenost i neopipljiva kemija

Obojica su tehnički vrhunski DJ-i, a poznati su i kao dobri prijatelji, što se osjeti u njihovoj kemiji za pultom. Prijelazi su im besprijekorni i često improviziraju, reagirajući jedan na drugoga i na energiju publike. Njihovo prijateljstvo i međusobno razumijevanje za pultom omogućuju im da improviziraju i grade set na način koji je organski, fluidan i uvijek uzbudljiv.

Brend za sebe

Njihov b2b je postao toliko poznat da ih organizatori često bukiraju upravo kao duo. Njihovo ime na plakatu postalo je garancija vrhunskog techno putovanja i ispunjenog plesnog podija. Nastupali su zajedno na svim većim regionalnim festivalima (poput Sonusa, Ultre, Sea Stara) i u ključnim klubovima, gdje su njihovi nastupi redovito najiščekivaniji dio večeri.

Ukratko, DJ Jock i Shipe su individualno jaki artisti, ali njihov b2b nastup predstavlja vrhunac hrvatske techno scene koji publika uvijek s nestrpljenjem iščekuje. To je spoj sirove snage i rafinirane tehnike koji rijetko koga ostavlja ravnodušnim.

A da ovo nisu samo prazne riječi, najbolje dokazuju njihovi legendarni setovi dostupni online, koji broje na desetine tisuća pregleda i svjedoče o atmosferi koju stvaraju…

Nakon Ultra Europe festivala, njihov idući b2b bit će 25. srpnja u Cave Romane pod okriljem Future Scope & Balance organizacije koji dovode Richie Hawtina u čarobni istarski kamenolom.

Pogledajte satnicu nastupa, a posljednje ulaznice dostupne su u sustavu Entrio.

Klubska 3ca: Ljeto u gradovima pleše, svijetli i šapuće kroz umjetnost

Ljeto se ne mjeri samo temperaturama, ono se mjeri i trenucima kad nas umjetnost zatekne na neočekivanim mjestima. Možda na šetnici ispred muzeja, između kadrova pod zvijezdama, u pokretu koji preplavi trg ili u šarenilu zida kojeg do jučer nismo ni primijetili. I ovog tjedna kultura u gradovima traži vašu pažnju, a možda vas upravo ona nađe prva.

Šibenik Dance festival / foto: Valerio Baranović

Šibenik Dance festival

Do subote, Šibenik se pretvara u picentar suvremenog plesa zahvaljujući 14. izdanju Šibenik Dance Festivala, koji donosi više dana vrhunskih izvedbi, inspirativnih susreta, edukativnih radionica i nezaboravnih prizora s najljepših gradskih lokacija. Ples će se sjediniti s arhitekturom, poviješću i ljetnom atmosferom Šibenika, koji će ugostiti umjetnike i plesne trupe iz osam europskih zemalja, uz domaće plesne snage. Program, čija je poveznica tema “Ples kao vrata u druge dimenzije”, donosi sve – od solo performansa do grupnih koreografija, preko klasičnih plesnih jezika do eksperimentalnih formi, od domaćih umjetnika suvremenog plesa do etabliranih međunarodnih imena. Kompletan program nalazi se na poveznici.

Izložba “Still life” @ izlagački prostor Muzeja likovnih umjetnosti, Osijek

Izložba “Still life” otvara se u četvrtak u 19 sati u privremenom izlagačkom prostoru Muzeja likovnih umjetnosti na adresi Kapucinska 36. Autor izložbe je umjetnik Ivan Gundić, a kustos izložbe je Dario Vuger, docent na Filozofskom fakultetu u Osijeku. Rad umjetnika fokusiran je na razmeđi osobnog i profesionalnog, kreativnog i poslovnog, eksperimentalnog i estetiziranog izraza, rad istražuje narav, odnosno “naizglednost” takozvane dobre situacije u kojoj se umjetnik – u ovom slučaju fotograf – profesionalno i “umjetnički”, kreativno bavi “istim poslom” – fotografijom u službi umjetničkog projekta, te fotografijom kao visoko standardiziranim sredstvom komunikacije činjenica usmjerenih na prodaju, onkraj estetskog užitka.

Ljetno kino ponovno stiže u Đakovo

Đakovačke ljetne večeri i ove će godine obasjati sjaj filmskoga platna pod otvorenim nebom. Centar za kulturu Đakovo najavljuje još jedno izdanje omiljene filmske manifestacije – Ljetnog kina, koje će se od petka pa do 27. srpnja održati u predivnom ambijentu Strossmayerova parka. Tijekom šest srpanjskih večeri, đakovačka publika imat će priliku uživati u odabranim filmskim klasicima i suvremenim ostvarenjima koja će prostor parka pretvoriti u pravo ljetno kino. Ulaz je besplatan za sve posjetitelje, a filmski program i satnice možete pronaći ovdje.

Kulturni dodatak: Art-kvart Benčić – besplatne šetnje uz stručno vodstvo @ Rijeka

Muzej moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci u četvrtak organizira tematsku šetnju art-kvartom Benčić njegovom širom okolicom. Riječ je o street art avanturi riječkim ulicama pod palicom voditeljice Ivane Lučić s kojom će biti prilike da se bolje upozna grad kroz njegovu uličnu umjetnost. Sudjelovanje je besplatno, ali je broj mjesta ograničen. Prijavit se možete ovdje.

*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske

Umek, Radio Slave, Christian Craken i La-Di-Da stižu na Stardust festival u makarsku Zvjezdarnicu

Umek je ime koje odjekuje svjetskom elektroničkom scenom već više od tri desetljeća. Umek se smatra pionirom i “ocem” techna u Sloveniji, a njegovi su hitovi osvojili plesne podije diljem svijeta.

Rođen je u Ljubljani, gdje je sa samo 17 godina započeo svoju glazbenu karijeru koja ga je od lokalnih klubova dovela do najvećih svjetskih festivala. Karijeru mu obilježava stalno eksperimentiranje s elektroničkim žanrovima: od prvih rave i trance koraka, preko detroitskog i britanskog techna, do povratka melodičnijem technu.

Umek je poznat po uspješnicama “Once Again” i “Cryptic Speech”, koje odjekuju na najvećim svjetskim festivalima. Njegov prepoznatljiv zvuk čuje se i u globalnim projektima poput video igre Need for Speed i Netflixove serije Elite. Sa 13 singlova na prvom mjestu Beatport ljestvice, Umek je jedan od najuspješnijih techno producenata na svijetu koji neprestano oduševljava publiku.

S gotovo 30 godina rada iza sebe, Umek i dalje vrvi nevjerojatnom strašću te publici s entuzijazmom servira nezaboravne setove. Osim što je prepoznatljiv po svojoj visini, poznat je po svom energičnom technu te etiketi 1605. Kad ne objavljuje glazbu pod svojim umjetničkim imenom Umek, njegova produkcijska umijeća možemo uhvatiti na jednom od njegovih brojnih pseudonima, ovisno o zvuku kojeg želi izbaciti.

Radio Slave, cijenjeni producent house i techno glazbe te osnivač moćne Rekids etikete, već poznat hrvatskoj publici. Iza sebe ima dugogodišnji staž na sceni, brojna ključna glazbena djela koja su oblikovala modernu klupsku kulturu, kao i brend Rekids kojeg vodi gotovo dva desetljeća.

Matt, ili kako ga početak karijere poznaje Matthew E, pod kojim je i stvorio svoju zasebnu mješavinu housea na koji je nakalemio funk, poremećene beatove i mehaničku dušu uravo je onaj kojega poznaješ kao ovog roba.

Od kaotičnih ugodnih glazbenosti za noći kada groznica subotnje večeri krene kositi žrtve pa preko smirenijeg ritmičkog funka naviše kod kuće negdje sredinom tjedna kada trebaš odlutati, do Quiet Village outputa u kojemu je uparen s dugogodišnjim prijateljem i vinilomanom Joelom Martinom s kojim stvara na sampleovima bazirane razvučene disko natruhe glazbenog, i stvaranja elektroničkog popa kao Sea Devils, Mattov najpoznatiji alias ipak je onaj koji reže u samo srce elektronike i koje ga svijetu predstavlja kao vrsnog DJ-a i remixera – Radio Slave.

Ovaj šizofreni glazbeni rascjep unutar našeg protagonista započeo je prvim valom acid housea i nadolaskom na scenu kada je dance glazba jednostavno bila ona na koju plešeš, prije svih žanrovskih rascjepa i utaborenja.

Pultevi su ga prvo zapazili u londonskom legendarnom Milk Baru davne 1992, zatim su zaječali i oni Ministry of Sound-a, a Brighton i Wales uskoro također saznaju za novog momka na sceni.

Pa tako rascijepljen kao Matthew E, Quiet Village, Sea Devils, Rekids and Radio Slave, Matt stvara i dalje i proljeće 2018. u audiosferu baca remix trake “Trans” čiju hipnozu i prosvjetljenje kroz svoje estetike provlače Underground Resistance i Dixon.

Uz plejadu headlinera tu su i probrana domaća imena koja čine DJ Jock, Shipe, Megahertz, Eleven, Toni Juranović, a ulaznice za ples na unikatnoj lokaciji u Makarskoj dostupne su u sustavu Entrio.

Zvjezdarnica u Makarskoj ponovno u ritmu elektroničke glazbe uz Stardust festival 2025.

Slovenija na korak do legalizacije kanabisa

Slovenija je korak bliže zakonskoj regulaciji kanabisa za osobne potrebe. Prijedlog zakona koji omogućuje punoljetnim građanima uzgoj, posjedovanje i konzumaciju marihuane u privatnom prostoru uskoro stiže u parlament na prijedlog zastupnika Slobode i Ljevice, stranaka koje čine vladajuću koaliciju u Sloveniji.

Prijedlog zakona dolazi godinu dana nakon savjetodavnog referenduma u kojem su Slovenci premoćno, s dvotrećinskom većinom podržali legalizaciju kanabisa u medicinske svrhe te se većinskom voljom izjasnili i za samu legalizaciju kanabisa za ograničenu osobnu upotrebu.

Ilustracija / foto: Luka E and Rick Proctor on Unsplash

Do četiri biljke kod kuće, sedam grama u džepu

Prijedlog zakona predviđa da punoljetne osobe mogu uzgajati do četiri biljke konoplje po kućanstvu, odnosno do šest biljaka ako u istom domaćinstvu živi više osoba. Dopušteno bi bilo nositi do sedam grama konoplje u javnosti, dok bi se kod kuće smjelo imati do 150 grama, ili 300 grama po kućanstvu, prenosi Radiotelevizija Slovenije.

Dodatno, zakon dozvoljava i posjedovanje do pet grama smole i ekstrakata konoplje u javnosti te do 50 grama kod kuće, uz ukupno ograničenje od 100 grama ekstrakata po adresi. Preprodaja bi i dalje ostala zabranjena, ali bi dijeljenje dopuštenih količina bilo dozvoljeno pod uvjetom da se ne ostvaruje financijska korist.

foto: Elsa Olofsson on Unsplash

Tolerancija u prometu i zaštita radnika

Jedna od zanimljivijih novosti jest uvođenje tzv. THC tolerancijske ljestvice u prometu, po uzoru na Nizozemsku i Portugal. Vozači s manjom koncentracijom THC-a u krvi (do tri nanograma po mililitru) i bez znakova omamljenosti ne bi bili kažnjeni. Kazne će se i dalje primjenjivati za vozače s višim vrijednostima THC-a, a posebno stroga pravila vrijede za profesionalne vozače, početnike i one koji prevoze djecu.

Također, zakon zabranjuje testiranje radnika na prisutnost THC-a tijekom redovnih sistematskih pregleda, osim ako postoji sumnja da su pod utjecajem psihoaktivnih tvari na radnome mjestu.

foto: Dad Grass on Unsplash

Zaštita maloljetnika i ograničenja u javnom prostoru

Prijedlog zakona uključuje i mjere za zaštitu maloljetnika jer konzumacija konoplje bi bila zabranjena u njihovoj prisutnosti te u blizini obrazovnih ustanova. Konzumacija u javnosti generalno neće biti dopuštena, osim u jasno definiranom privatnom prostoru.

Iako prijedlog još nema podršku cijele vladajuće koalicije, predlagatelji vjeruju da će se do rasprave u parlamentu postići politički konsenzus. Usvajanjem zakona, Slovenija bi zakoračila prema modernijem i tolerantnijem pristupu regulaciji konoplje, koji istovremeno naglašava osobne slobode i javnu odgovornost.

S druge strane, kod nas u Hrvatskoj ova tema trenutačno nije ni na horizontu. Posljednji put se u javnosti nešto više govorilo o legalizaciji lani, nakon što je njemački parlament podržao sličan zakon. Tada je Mirela Holy, bivša ministrica zaštite okoliša i autorica prijedloga zakona poznatog kao „lex cannabis“, izjavila: “Očekujem da ćemo mi legalizirati marihuanu, ali među posljednjim državama u Europi.

Brina Knauss: “Hrvatska publika je uvijek topla i puna energije”

Posljednjih godina Brina je redovna gošća važnih festivala i klubova diljem svijeta, a njezin prepoznatljiv melodično/emotivni zvuk sve više dolazi do izražaja i kroz autorska izdanja. U razgovoru nam je otkrila kako izgleda njezin kreativni proces, što ju je potaknulo na pokretanje vlastite etikete Empath i kako balansira emociju, introspekciju s plesnim podijem.

foto: Resistance Facebook

Prošle su tri godine otkako smo zadnji put razgovarali na jednom festivalu, kada si nam rekla da polako ulaziš u svijet produkcije. Nevjerojatno je gledati tvoj razvoj otad. Kakav je osjećaj sada kada svoju glazbu izdaješ redovito i dolaziš do šire publike?

Iskreno, osjećaj je vrlo prirodan, ali i uzbudljiv. Oduvijek sam željela redovito izdavati glazbu i dijeliti svoj zvuk. Sada su moj zvuk i samopouzdanje u studiju porasli, i napokon mogu podijeliti više svojih ideja. Poseban je osjećaj vidjeti kako se ljudi povezuju s mojim pjesmama svaki put kad ih pustim na nekom novom mjestu.

Tvoja nova izdanja zvuče zrelije i osobnije. Možeš li nam reći nešto više o kreativnom smjeru svojih najnovijih pjesamama, kakve si trenutke ili emocije pokušala uhvatiti?

Stvaranje osobnog zvuka upravo je ono čemu težim. U posljednje vrijeme još dublje istražujem emocionalnu stranu svoje glazbe. Ponekad je to sjećanje, a ponekad samo jednostavan trenutak u avionu ili u klubu kada osjetim nešto snažno i pokušam to pretočiti u glazbu. Mislim da su moji najnoviji uratci više introspektivni, ali i dalje funkcioniraju na plesnom podiju.

U razgovoru 2022. rekla si nam rekla koliko si zahtjevna prema vlastitim produkcijama. Je li se tvoj proces od tada promijenio? Držiš li još puno neizdanog materijala na disku ili si postala otvorenija prema dijeljenju i puštanju stvari van?

Oh da i dalje sam takva. Taj dio mene se nije puno promijenio, ali sam postala malo blaža prema sebi. Još uvijek imam mnogo neizdanih pjesama na disku, ali sada sam spremnija pustiti ih i vjerovati da će se ljudi povezati s njima, čak i ako ja mislim da nisu savršene. Shvatila sam da ništa zapravo nikad nije savršeno i da ponekad upravo nesavršenosti čine nešto posebnim.

Prošle godine pokrenula si vlastitu etiketu Empath, što je velik korak. Što te potaknulo na to i kako bi opisala njezinu glazbenu i emocionalnu viziju? Kakvi su ti planovi s etiketom?

Pokretanje Empatha za mene je bio jako osoban i emotivan trenutak. Želim kroz etiketu izdavati ne samo svoju glazbu, već i predstaviti umjetnike koji dijele istu filozofiju. Plan je da raste polako i autentično. Svako izdanje bit će posebno i pažljivo odabrano.

Uskoro ćeš prvi put nastupiti na Ultra Europeu, jednom od najvećih festivala u regiji i Europi. Kakav je osjećaj uoči tog seta i kakvo iskustvo želiš pružiti hrvatskoj publici?

Presretna sam! Posebno mi je drago jer je blizu mog doma, a Resistance je zaista kultna pozornica. Hrvatska publika je uvijek topla i puna energije, pa želim napraviti set koji će biti emotivan, ali snažan – nešto što će ljudima ostati u srcu i nakon festivala.

foto: Toni Jurić

Već si nastupila na nekim od najvećih svjetskih pozornica. Kako uspoređuješ takve nastupe pred desecima tisuća ljudi s intimnijim klupskim setovima? Pristupaš li im drugačije?

Oboje ima svoju posebnu čar. Kad si pred desecima tisuća ljudi, osjećaš val kolektivne energije, kao da svi dišemo kao jedno. Ali jednako volim i intimnost malog kluba, gdje vidiš svako lice, osjetiš svaki dah i povežeš se na osobnoj razini. Moj pristup je uvijek isti u duhu jer uvijek želim ispričati priču.

Tvoji setovi uvijek imaju snažnu emocionalnu i melodičnu nit. Kako bi opisala razvoj svog zvuka u posljednjih nekoliko godina, kao DJ-ica i producentica? Je li te što iznenadilo u vlastitom razvoju?

Mislim da je moj zvuk dosta sazrio. Postao je profinjeniji i promišljeniji. Najviše me iznenadilo koliko sam naučila vjerovati svom instinktu i puštati ono što stvarno osjećam.

foto: Toni Jurić

U više si intervjua spomenula kako su empatija i emocionalna povezanost u središtu tvog rada. Kako uspijevaš održavati tu povezanost sa sobom i publikom usprkos intenzivnom tempu turneja i stalnim putovanjima?

Nije uvijek lako, iskreno. Turneje znaju biti vrlo iscrpljujuće i lako se možeš izgubiti ako nisi oprezan. Za mene je jako važno uzeti vremena za odmor kad god mogu. Vrijeme za sebe jedini je način na koji se mogu istinski povezati s drugima.

Za kraj, imaš li neke neostvarene glazbene ili osobne snove koje još želiš ostvariti? Što je sljedeće za Brinu Knauss?

Ima još toliko toga što želim istražiti, puno ideja je već u pripremi, ali za sada ću to još zadržati za sebe. Pratite me!