Skip to main content

Ekstrakt Luke Baumanna na techno flooru

Projekt Jolka nastao je kad je Luka Baumann doživio svoju zrelost i bitan aspekt svoje psihe, snažije od svega ostalog osjetio se slobodnim. Iz tog osjećaja izrastao je novi zvuk; čvrst, snažan, topao, dub i melodičan techno sa jasnim utjecajima Detroita, Berlina. Njegova posljednja ploča prodana je u nekoliko tisuća primjeraka, a nama na ponos dolazi uveličati našu rođendansku proslavu kada imamo želju doživjeti istinski „The Jolka Experience“, Luka nas je uputio i kako…

Jesi u glazbenu školu krenuo na nagovor roditelja ili si to želio?
Mama me uhvatila kako sviram 'London bridge is falling down' na nekom jadnom sintesajzeru pa me odvela u glazbenu školu. Ispisao sam se jer sam najružnije risao glazbene ključeve, a i profesorica me mrzila iz dna duše. Sjećam se da su joj se kutevi usana krivili u smješak kad me mama ispisivala. E pa tko se smije sad gospođo profesorice?

Jesu li veliki utjecaj imali Coil, Autechre, Surgeon na stil koji danas produciraš i puštaš? Jesi li volio slušati Apex Twin?
Imali su velik utjecaj na mene; Aphex Twin – baš i ne, valjda me odbijao hype.

Imao si mnogo izdanja kao Luka Baumann, koje ti je najdraže?
Non Serviam na Emergence recordsu koji sam vodio godinama.

Naši čitatelji nisu upoznati da si ima dosta nastupa u EU? Koja je razlika između publike tamo i ovdje? Trenutak/zgoda koja ti je ostala u pamćenju sa tih nastupa?
Nema razlike.

Danas djeluješ kao gosp. Jolka:) Odakle to ime, gdje si ga iskopao, ima li neko značenje?
To je moj nadimak koji još iz srednje.

Posljednja ploča koju si izdao za Sect Rec. je postigla veliki uspjeh.  Koje osjećaje to budi u tebi i daje li ti to energiju da nastaviš dalje?
Godi egu. Iako da nije Surgeon bio na ploči ne bi ni upola toliko bila zapažena. It's a shit business.

{youtube}oksOvJtpD_Y{/youtube}

Kako je došlo do suradnje sa Surgeonom?
Svidio mu se smjer u kojem sam otišao sa svojim zvukom, meni je on isto OK, pa je nekako i spontano došlo do te suradnje.

Na čemu si trenutno okupiran, koliko smo upoznati radiš zadnjih dana neke remikseve?
Upravo završavam remiks za jedan novi label iz Irske, pripremam materijal za CD izdanje na Sect recordsu, kao i novi EP koji ce izaći poslije ljeta na istom labelu.

Puštaš li ikada produkciju hrvatskih autora, ako jesi čiju?
Naravno. Sviđa mi se što rade Examine, Davor O, Homeboy, Pytzek, Dundov, Microslav (!) Ima tu još dobrih producenata čiju glazbu vrtim s vremena na vrijeme.

Što je to Ekstrakt?
Kvintent zagrebačkih vragolana. Večer plesne elektronske glazbe koju radim s još 4 budaletine.

Tko je sljedeći gost Ekstrakta, ako se može znati? Ako ne bar neki hint?
Luke Hess i Marko F?rstenberg, 29.4. u Sirupu.

Jeste zadovoljni sa razvojem Ekstrakt večeri?
Da, baš smo zadovoljni, atmosfera je uvijek opuštena, svi gosti koje smo do sad imali puštali su samo OK ziku i još više od toga.

Gdje ste našli Labuda, na nekom jezeru kako sluša techno ili?
U Amruševoj u dvorištu.

Pytzek: Plešite i radujte se!

Otkriva nam može li se živjeti isključivo od dj-inga i produciranja. Saznali smo koja su nova izdanja na Bureku, a opisao nam je i kako izgleda jedan radni dan u uredu kluba Sirup. „Plešite i radujte se“ s nama u Boogaloo 02. travnja, jer kakav bi to rođendan bio bez Pytzeka!

Kada si više obožavateljica imao, onda kada si vozio agressive inline ili sada kao Dj?
Najviše sam ih imao kad sam bio beba. Sve žene su me obožavale. Kaže mama da sam bio presladak kao novorođenče!

Još uvijek si ukljucen u organizaciju MAMA, iako puno manje nego prije, reci nam koje ti je najljepše iskustvo iz doba Mamatronika i Explicit Musica, najdraže gostovanje?
Svaki dan proveden u Mami mi je drag i poseban. Najdraži koncert koji smo napravili je zasigurno Jamie Lidell. Supertalentirani glazbenik i iznimna osoba.

Kako i kada si upoznao Sergeja?
Sergeja sam upoznao jedno popodne u Mami. Puštao sam glazbu tamo s vremena na vrijeme, a i Mama je u to vrijeme bila mjesto gdje se skupljala masa ljudi. Jednom se pojavio i Sergej, upali smo u neku priču oko ploče i tako smo se upoznali.

Predstavi stil koji puštaš u tri riječi.
Disco, house, techno

Pokrenuo si label Burek sa Sergejom, što vas je potaknulo na to?
Dugo vremena se lomila priča oko labela. Nakon otvaranja Sirupa, label je nekako bio logičan slijed događaja.

Kako si se osjećao kada je Ben Watt zatražio promociju prvog izdanja Bureka?
Ponosno.

Osim Quariona i Vakule, možeš li nam otkriti tko ce još izdavati na Bureku?
Za sad su dogovorena četiri izdanja. Prvo je vani, ono Kinkovo. Drugo izdanje će biti Surrealisam, talentirani 17godišnji dečko iz Sofie. Osim njega na ploči će biti remixevi od Sergeja i Efdemina. Treće izdanje je Quarion. Remixeve će raditi Aera, Homeboy i ja. Četvrto izdanje je Vakula. To će biti kompletno njegov EP. Bez remixeva.

Stižu li Vam demo snimke svakodnevno, kako odlučujete tko bi bio interesantan da izda na Bureku?
Pa recimo da stižu svakodnevno. Ali većinom tražimo artiste preko Soundclouda ili ih znamo od prije.  Imamo tu sreću da nas ljudi na toj sceni znaju pa nam nije teško doprijeti do onih koje želimo.

Da li se živjeti od glazbe koju puštaš i produciraš u HR?
Ne. Ne da se živjeti od toga. Ja imam sreću da radim sa stvarima vezanima uz glazbu, ali zasigurno ne živim samo od puštanja glazbe i produkcije. Iskreno se nadam da ću jednom moći živjeti samo od toga.

Dio si tima kluba Sirup. Kakva je radna atmosfera, kako odlučijete koga dovesti, tj. koga bukirati? Opiši nam jedan radni dan u uredu?
Rad u Sirupu je rad kao i u svakoj drugoj firmi. Netko bi pomislio da je glamurozno raditi u klubu. Ali nije. Raditi u klubu zahtijeva ogromnu količinu odricanja, kompromisa i upornosti. Atmosfera u uredu je stvarno dobra. Ipak se svi znamo dugi niz godina i dobri smo prijatelji. Što se tiče bookinga, nije to neka filozofija. Svatko ima neku svoju želju. Predložimo, zapišemo i dogovorimo se. Bookirati nekoga danas nije neka filozofija. Puno teže je dovući ljude u klub i isproducirati marketinški cijelu priču oko odrđeneog dja.

Najdraži gig? Najdraži gost tvojih partija?
Hm…Stvarno ne bih znao koji mi je najdraži. Svaki nastup mi je drag na neku foru.  A najdraži gost? Tu je odogovor jednostavan. Chris Duckenfield. I vjerovatno će tako i ostati. Teško da će me netko više osvojiti tako kao on. Izvrstan dj i još izvrsnija osoba. Rijetkost je danas upoznati takve ljude.

Poruka za naše čitatelje?
Plešite i radujte se.

{soundcloud}https://soundcloud.com/pytzek/pytzek-pratersauna-hart-aber-herzlich-exclusive-mix{/soundcloud}

Svjetska DJ elita dolazi na Balaton Sound


Na Main stageu nastup je potvrdio David Guetta iz Francuske kojemu je ovo četvrto gostovanje na Balatonu. Njemu će se pridružiti dvije trećine Swedish House Mafie – Axwell i Sebastian Ingrosso, zatim najpoznatiji nizozemski glazbenik Fedde Le Grand, tvorac Toolroom etikete i novog vala tech-housea Mark Knight iz Velike Britanije, Josh Wink iz Ovum Recordingsa te Seth Troxler.
{youtube}7zW9R9sj894{/youtube}

Ovaj spektakl neće proći bez nastupa kontroverzne grupe Hercules & Love Affair koji drmaju scenom zadnjih godina. Ljubitelji dubstepa slušat će Ruska, dok će spoj electra i hip hopa puštati DJ Krush. Novi electro projekt je Fake Blood a svoj live će izvesti Simian Mobile Disco.

Još prije na Balaton su svoj dolazak potvrdili grupa Underworld, Ricardo Villalobos iz Cocoona, majstor latino housea Luciano iz Cadenze, Thievery Corporation, te Armin Van Buuren.
 

Novi program u zagrebačkom Mastersu – Bass Mates


Rezidenti programa su Highgrade i DMT, a iz mjeseca u mjesec će im se pridružiti razni gosti iz "Lijepe naše" i inozemstva. Na prvom izdanju kojeg su prigodno nazvali "April Fool`s Prank$tep Party", ugostit će dubstep DJicu Djashttown Queen iz Beograda kojoj će ovo biti premijerni nastup u Hrvatskoj. Uz nju svira Yesh iz zagrebačkog Jabba Crew-a, te RG iz electro-dubstep dueta Inurface. Ovaj event je službeni promo party za nadolazeći Exit Festival koji će se održavati od 7. do 10. srpnja u Novom Sadu.

Marmat donosi Sicko Disko na našu proslavu

Počeo si sa Broken BPM večerima. Najdraže sjećanje iz tog doba?
Broken BPM večeri su startale 2002. godine na jednom brodiću na Savi koji se zvao Papillon. Te večeri su bile logičan nastavak radio emisije (Respekt radio show) koju smo vodili i uređivali ja i moj tadašnji kompanjon u DJ-ingu oh_boy! Broken BPM je bio naš odgovor na tadašnje stanje na sceni koja je, po nama, bila prejednolična i ne baš progresivna. Zapravo da nije bilo Broken BPM-a (i Kontrapunkta te Groodanja) mi ne bismo uopće izlazili :) No, da skratim priču, poanta je bila dati tadašnjim manje poznatim DJ-ima i ekipama mogućnost da se predstave i prezentiraju svoj rad bilo putem DJ-inga ili VJ-inga. Tako da smo ugostili od Confusiona, preko Crobota do Bass Invadersa zapravo skoro sve zagrebačke crewove koji su tada bili aktivni ili će to tek postati. Što se tiče najdraže uspomene to mi je stvarno teško jer bilo ih je mnogo, bili smo mladi i ludi :) Možda bih izdvojio jedno od nekoliko stranih gostovanja koje smo napravili a to je Inverse Cinematics (koji sada žari i pali pod imenom Motor City Drum Ensemble i uskoro nastupa u Sirupu) i Simbada (kojeg je doslovno slušalo 10 ljudi, dok je dan poslije u Beogradu čovjek rasprodao klub). Ono što je meni najdraže je bila ta energija koja je bila prisutna na našim večerima i to jedno jedinstvo i druženje među ekipama koje danas, barem po meni, nije baš na toj razini. No, ne treba se vraćati u prošlost nego gledati prema naprijed, a nadam se da svjetlost u tunelu ipak nije vlak, već bolje sutra :)

Što znači Sicko Disko? Kako si došao do tog imena za svoje večeri?
Sicko Disko bi značilo… zapravo, ne znam niti sam. Asocijacija bi bila odlazak u disko ali u disko koji je pomalo pomaknut i neobičan, zbog toga je Sicko što znači ''pomaknut, lud''. Na početku kada je startao Sicko Disko 2007. godine puštala se glazba koja se nazivala electroclash i disko punk, a to znači malo žešći zvuci pa je i zbog toga Sicko prikladno, no danas je više naglasak na Disko, jer prevladavaju house i nu disco, s određenim izletima u druge žanrove (ovisno tko je gost). Samo ime je dobiveno glasanjem na još tada vrlo aktivnom Myspaceu gdje sam ja predložio nekoliko imena i dao ljudima mogućnost njihovih prijedloga, a što je u konačnici dovelo do ovog imena koje je sada.

Navodno si u Londonu upoznao frontmena Hot Chipa. Jeli to istina ili si halucinirao?
Halucinirao sam. Ne. šalim se, zapravo je svemu zaslužan Facebook. Naime tog dana 27.7.2008. (znam točan datum zbog fotke u mobu) dok sam bio u Londonu turistički, a i zbog nekoliko svirki, gledam ja Facebook za kuda izaći večeras i ugledam jednu zgodnu zabavu na kojoj će glazbu puštati dj Riton kojeg sam htio već odavno čuti. I tako se ja uputim na dotičnu adresu za koju se ispostavilo da je jedan mali zgodni japanski restoran gdje je u podrumu posebno za ovu priliku napravljen klub. Riton počinje sa svirkom, pije se sake i svi plešu i dobro se zabavljaju. Radilo se o otprilike 80-ak ljudi uglavnom starijih od mene (35+). U jednom trenutku glazba prestaje i dolazi frontman Hot Chipa uzima mikrofon i uz glazbenu podlogu počinje pjevati. Ja ostajem paf  i širom otvorenih usta. Nakon 3 pjesme on se spušta u publiku i party se nastavlja. Što se tiče mog upoznavanja tu nema neke posebne priče, prišao sam čovjeku, pohvalio nastup, ugnjavio ga za zajedničku fotku i ispio još jedan sake :) Toliko o mistifikaciji.

Postoji li nadraža stvar koju više manje redovito puštaš?
Teško pitanje, jer dosta stvari mi spada među draže, a i to se mijenja kako dolaze nove. Trenutačno mi je u setu redovna Shit robot – I found love (wild Geese remix), a neko vrijeme mi je to bila i Annie – Greatest hit. Toliko o tome.

{soundcloud}https://soundcloud.com/marmat001/marmat-mix{/soundcloud}

Što možemo očekivati od Sicko Diska u budućnosti? Tko je sljedeći gost, mali hint bar?
Možete očekivati i dalje razne goste, domaće i strane, ali i stalno prisutan pomak u zvuku. Trenutačno se bavim idejom da, pošto rezidentura u Sirupu otvara mogućnost 2 floora, da jedan floor bude ''klasični'' Sicko Disko, znači elektronika, a drugi možda indie. Živi bili pa vidjeli. Hint za gosta? Pa ovaj put ostajemo na domaćim snagama uz jedan live. O svemu uskoro.

Najdraži i najluđi trenutak sa nekog od nastupa?
Uf, ludih je bilo podosta, obično su povezani sa punim klubom i odličnom atmosferom, a mogao bih izdvojiti nastup na Exitu 2008. kada sam svirao od 5 ujutro, znate kako je to, sunce izlazi i noć se pretvara u dan, a ispred tebe nekoliko stotina neumornih rejvera :) Neprocjenjivo.

Tko se brine o tvom stylingu?
Nisam ni znao da imam styling :) Tko se brine? Nitko.

Poruka našim čitateljima.
Uživajte u glazbi, jer glazba spaja. :) Malo otrcano, ali istinito.

Mary Anne Hobbs ponovo na radiju

Ikona pionirske emisije eksperimentalne glazbe, nekoć poznate kao Breezblock i jedna od najuspješnijih radijskih voditeljica Mary Anne Hobbs najavila je povratak u eter. Nakon što je 14 godina radeći za BBC Radio 1 bila domaćinom najznačajnijih glazbenih ceremonija, radila dokumentarce o svjetski poznatim glazbenicima, pokrenula i vodila nagrađenu Radio 1 Rock emisiju, pokrivala Glastonbury Festival i još štošta toga, prošlo ljeto je objavila da njena uloga tu završava, ostavljajući nerazjašnjeno hoće li se vratiti na radio ili ne.

Dvadeset godina nakon što je pokrenula glazbenu revoluciju na tada piratskoj mreži XFM, prvoj radikalnoj i alternativnoj radio postaji, Hobbs je sretna da joj je baš ta postaja u 2011.-oj dala priliku da glazbu oko koje je toliko strastvena prezentira u primetime terminu. „Ovo je pobjeda ne samo za mene, nego za sve glazbenike u koje vjerujem i za sve slušatelje kojima je toliko stalo. Program ću emitirati iz Manchestera po cijelom svijetu prezentirajući budućnost zvuka i mikseve najistaknutijih glazbenika na planeti. Dubstep, UK funky, minimal techno, deep house, hip hop, electronica, grime, neo-folk and art house rock…bez ograničenja“ – oduševljena je Mary Anne.

Osim što je putem radio valova pridonijela svjetskoj glazbenoj sceni spomenimo i da je izdala dvije kompilacije underground elektronske glazbe za Planet-Mu ("Warrior Dubz", te "Evangeline"), a bit će zapamćena i po tome što je po prvi put odvela dubstep iz malih vlažnih klubova na međunarodni festival, bivajući domaćinom stagea na Sonar festivalu. Zagrijavanje za emisiju počinje 13.travnja Audio Postcards izvještajima s festivala na kojima Mary Anne Hobbs nastupa kao DJ diljem američke obale ovog ljeta (US Road Warrior Tour ). Od 09.srpnja njenje subotnje inspirativne emisije možete slušati na www.xfm.co.uk