Skip to main content

FFFC – izazov je odraditi live act

Florence Foster Fan Club (FFFC) duo je koji nam dolazi iz Siska. Predstavljaju vokalni dark/minimal electro/wave projekt čiji članovi su producenti koji samostalno muziciraju pod aliasiama Le Chocolat Noir i Zarkoff. Osim CD albuma "Everyday Theatre" izdanog za brazilski label Wave Records i pojavljivanja na nekoliko kompilacija, na labelovima Enfant Terrible iz Nizozemske i Diggarama iz Hrvatske sagradili su svoju bazu fanova. Njihov je Fan Club posvećen Florence Foster (Jenkins), američkoj sopranistici, koja je postala poznata po potpunom nedostatku ritma, tona i ukupne sposobnosti pjevanja. Na obostrano zadovoljstvo ugostit ćemo njihova dva vokala i hardwareski no-laptop koncertni nastup na bass flooru našeg rođendanskog partija 02.travnja u Boogaloo-u, a vrijeme do tada skratili smo pričom.

Kako i kada ste se upoznali?
Bili smo susjedi u Sisku, pa smo se poznavali iz viđenja, ali tek nakon festivala Kontakt 2003. godine gdje smo nastupili iste večeri, počeli smo sa zajedničkim projektima, zapravo smo se odmah te večeri dogovorili da radimo nešto zajedno. Prvo su to bili razni eventi, a onda kasnije  i bend.

Je li Sisak kao grad industrije utjecao na vaše kreativno stvaralaštvo?
Defintivno, to je estetika koja je tamo nezaobilazna, živiš pod tim dimnjacima i svjetlima, nebo je po noći crveno od baklji iz rafinerije, ujutro se budiš uz miris svježeg sumpora, prije dok je i željezara bila u punom pogonu znao je padati crvenkasti snijeg, ako se dobro sjećam, ipak je to bilo dosta davno, no sad to sve skupa izgleda kao spomenik socijalističkoj utopiji. Ta je industrija u bivšoj državi aktivno podržavala umjetnost, organizirala umjetničke kolonije i jedan dio grada je pun metalnih umjetnina koje hrđaju desetljećima u parkovima i alejama. 

Koliko nas sjećanje služi prvi nastup ste imali prije Orgua na MUFu. Je li se tada dalo naslutiti da projekt FFFC ima budućnost?
Saša: Pa onda je to više bila improvizacija, iskreno, ja se ne sjećam je li to bio prvi nastup ili smo možda već nastupili prije u Daskalištu.  Nisam imao jasnu viziju kud ta suradnja vodi dok nismo počeli aranžirati stvari u studiju. Dok smo bili u "garažnoj" fazi, moglo je poći u bilo kojem smjeru.
Jasmin: To nam je bio jedan od prvih nastupa, a kako je Saša rekao tada nismo mogli reći u kojem smjeru ćemo krenuti. Trebalo nam je dosta vremena da uopće počnemo snimati demo, na početku smo samo svirali.

Opišite svoju glazbu!
Wave body pop?

{youtube}FevKPxBDKNY{/youtube}

Što možemo zaključiti iz činjenice da ste svoj debi album izdali za brazilski label Wave?
Da nas nitko u Europi nije htio.

Mislite li da je cijela nizozemska scena koja se krije iza Clonea, Creama i Bunker labela u silaznoj fazi zadnjih godina ili će uvijek postojati poklonici tog zvuka?
Saša:
To je pitanje za Jasmina :)
Jasmin: Čitava ta scena danas nema jedan zvuk koji bi bio karakterističan za nju, jer je tjekom zadnjih dosta godina okupila jako puno različitih pojedinaca i grupa i na taj način stvorila zanimljivu i šaroliku scenu. Slično je bilo i prije u vrijeme CBS-a, ali danas sa Intergalactic FM-om je to otišlo još nekoliko koraka dalje. Nedavno sam bio na IFM partyju u Berlinu i mogu samo reći da je onaj vibe još uvijek vrlo živ i jak.

Nastupali ste u Njemačkoj, Nizozemskoj, pa čak i u Brazilu. Najdraži trenutak/nastup/zgoda/ sjećanje s tih nastupa?
Saša: Meni je Amsterdam ostao u sjajnom sjećanju, tada je tamo živio naš prijatelj koji je studirao na plesnoj akademiji pa je doveo sa sobom svoje kolege – poprilično je nevjerojatno kad u prvom redu plešu školovani plesači i koreografi, a u to su se vrijeme manje više slučajno tamo zatekli i naši prijatelji iz Zagreba koji su odselili u London, tako da smo zapravo imali reunion s puno poznatih lica i dobar koncert.
Jasmin: Brazil je imao svoje čari ali složio bih se sa Sašom u vezi Amsterdama. I prvi nastupi u Sisku su bili zanimljivi, drugačiji od današnjih, sa puno improvizacije.

Ostali ste vjerni analogiji. Kompjuter ne može simulirati zvuk koji izlazi iz ritam mašina i syntheva?
Pa moglo bi se to odsvirati i s kompjuterom, no koncepcija hardverskog live acta je dosta drugačija, više si kao pilot ili kapetan broda koji pazi da ništa ne pođe po zlu, zato što je hardver često nepredvidiv, pogotovo starije mašine, i Murphyjevi zakoni su vrlo primjenjivi na tu tehnologiju. Izazov je odraditi live act bez grešaka, dok s kompjuterom sve pripremiš unaprijed i mogu te eventualno zeznuti windowsi ili nešto tako, ali je puno manje parametara na koje moraš paziti jer sve pripremiš unaprijed. Ja (Saša) za solo nastupe koristim kompjuter s eventualno jednom ili dvije mašine sa strane, jer bi mi inače bilo teško i pjevati i kontrolirati sve, a ovako kad smo dvojica, ipak su to četiri ruke i dva mozga, pa onda treba povećati i difficulty level, da se tako izrazim. Ja (Jasmin) pak i za svoj solo nastup koristim hardware jednostavno jer preferiram takvu vrstu muziciranja. I na ovaj hardwareski način je dosta stvari izprogramirano, ali software me za sada još ni kao producenta niti kao DJ-a nije uspio privući, iako znam da bih dobio više mogućnosti sa softwareom. S time da mislim da više mogućnosti ne znači nužno da je produkt bolji.

Poruka našim čitateljima…
Saša: Uvijek rado koristim priliku za propovijed: pazite na informacije kojima se izlažete, jer nas programiraju hranom, tv-om, radijom, internetom, i vjerojatno na razne načine o kojima ništa ne znamo, i sustav nas tjera da se ponašamo kako ne želimo. Nema mjesta ni paranoji ni strahu, samo dozi razumne kritike.
Jasmin: Potpisujem. Ne radi se o paranoji, samo mislim da bi bilo dobro da ljudi malo češće uključe mozak i sami odluče o nekim stvarima na koje mogu utjecati. Imam nekoliko zanimljivih teorija povezano s tom tematikom, ali o tome možda bolje uživo :) 

Monotek preporučuje Acilectro

Pille i Lushi zajedničkim snagama unaprijeđuju underground zvuk na području Dalmacije, još od Sistematskog Pregleda u klubu Irma pa do današnjih dana kroz gostovanja u klubovima diljem Hrvatske. Ideja o osnivanju vlastitog labela za njih je bila pitanje vremena, jer su momci kroz svirke redovito puštali i svoja produkcijska izdanja koja su na kraju rezultirala jedinstvenim zvukom nazvanim acilectro. Takav zvuk kao najbolji pokazatelj fuzije njihovog rada naišao je na dobar feedback publike pa su 2006., pokrenuli vlastiti label Acilectro Recordings sa podlabelom Acilectro Blue. "Zelena" Acilectro izdanja namijenjena su objavljivanju dinamične tech-house muzike s mnogo elemenata acida, uz neka minimalnija izdanja sa čvrščim prizvukom, dok "plava", Acilectro Blue izdanja, uglavnom služe za izdavanje ponešto laganijeg, deep house sounda. Kvalitetu njihove produkcije prepoznali su i brojni underground autori kao npr. Rob Pearson, Replika, Corrie, Tyler Stadius, Roberto Rodriguez, Nic Fanciulli i dr. koji također izdaju za Acilectro, a sve produkcijske radove moguće je nabaviti na Beatportu, Junu, Napsteru, Itunes worldwideu i ostalim online dućanima digitalne glazbe. Pillu i Lushija najčešće možete poslušati u splitskoj Jungli gdje redovito održavaju Acilectro večeri, a ove subote 02. travnja Pille možete poslušati i na našoj godišnjici u klubu Boogaloo!

Naš dragi prijatelj Monotek poslušao je posljednje Acilectro izdanje i istinski se razveselio:

"Old school house sound u rukama dvojice istinskih ljubitelja elektronske glazbe dobitna su formula i ovog puta! Dirty groove prožet sa bass linijama čistog acida uz dozu hipnotičnih elementa dovode atmosferu do vrhunca! Highly recommended!"

I nama su noge počele klecati u ritmu njihovog plesnog zvuka, uživajte:

{soundcloud}https://soundcloud.com/acilectro/pille-lushi-green-tea-acilectro-008-promo{/soundcloud}

{soundcloud}https://soundcloud.com/acilectro/pille-h67-acilectro-008-promo{/soundcloud}

How Convinient – druga prilika!

Članovi elektro, pop, disco glazbene atrakcije How Convinient upoznali su se još 1998. u Beču kad su bili na ekskurziji na Bečkim dječacima:) Posljednju godinu zajedničkim snagama rade na produkciji vlastite, ali i remiksirajući tuđu glazbu, svatko od njih na svoj način sudjeluje, uloge se mjenjaju, inicijative kreću ili izostaju svaki put od druge osobe.

U ulozi izvođača pokazali kao pravo osvježenje za domaću klubsku scenu zbog čega su odabrani za predgrupu Faithlessu prilikom njihovog posljednjeg koncerta u zagrebačkom Domu sportova. Neki od članova su bili cool, dok su drugi kako nam prenosi Luka iz How Convinienta zbog treme iz „kakali“ iz kože. Primjetili smo i da je Luka na tom koncertu imao novi look, međutim u povjerenju saznajemo da nova frizura ipak nije povezana s koncertom, već je splet nespretnih događaja dan ranije s mašinom za šišanje.

Vrlo često na njihovom Soundcloudu možemo slušati novi materijal koji rade za svoj prvi album SeXes kojeg su snimali u studiu Petra Dundova. Respektiraju ga i favoriziraju, dok Dundov čvrsto vjeruje u njihov glazbeni izričaj kojem je dao i nadimak – sinfo techno. Već spominjani singl Crushing Ego's Since 1984 najavni je singl tog albuma, za koji su nedavno u suradnji s kreativnom ekipom i pod okriljem svoje izdavačke kuće Home Made snimili i spot.  Kažu da im je na snimanju spota bila odlična i opuštena atmosfera, ekipa je bila sjajna, nije bilo zabušanata i dezertera, a spot možemo očekivati uskoro baš kao i album od kojeg očekuju da će doprijeti do što više ušiju.

Nazivaju ih još i prljavim elektro projektom, imaju jaku podršku gay communitiya, a iz razloga poznatih samo njima respektiraju pojam dreka ( kakice, izmeta ) kako vizualno na coveru albuma prvijenca tako i po svom svjetonazoru. Pršte od kreativnosti, pa su osim postojeće četri pjesme do live nastupa na našoj proslavi obećali napraviti još koju. Iako za svoju glazbu kažu da je obični „shit“, po kvaliteti onoga što rade oni su samo vrhunski incijatori šale na vlastiti račun! Koliko im to dobro ide možete provjeriti na bass flooru našeg rođendanskog partija u klubu Boogaloo 02.travnja do kad Vam prenosimo poruku How Convinienta: „Your Shit is Good keep it Clean!!!“

Home ‘N’ Tek live premijerno na našoj godišnjici

Homeboy voli house, njemački zvuk i bubnjeve. Ponosi se egzibicijskim pristupom prema glazbi i nominacijom za Porina. Monotek više voli techno i svoje Kornate. Glazba je za njega energija, groove, looping, hipnoza, duboko, vokalno, tripozno, balkansko i domaće. Obojica izdaju za domaću etiketu Home Made, izražavaju se kroz live nastupe, obožavaju syntheve, ritam mašine i efekte. Zajedno pripadaju novoj generaciji zagrebačke underground scene. Uhvatili smo ih u aktivnoj pripremi live nastupa koji će premijerno izvesti na našoj rođendanskoj proslavi 02. travnja u Boogaloo-u na house flooru i evo što nam rekoše:

Kako i kada ste se upoznali?
Upoznali smo se na Hawajima, na jednom Goa trance partiju. Imamo i jednu sliku s aftera koju smo priložili:)  (na vrhu)

Kada ste otkrili da dijelite sličnu strast prema glazbi?
Pričali smo o glazbi i shvatili da nam se obojci neke stvari sviđaju. Iz početka sigurno zajednički interes za experimentalnu techno glazbu. Do konačne suradnje je došlo posve spontano, što je možda i najbolji oblik suradnje. Stvari su se i super poklopile. Spoj obojice donio je zanimljive rezultate. Marko, koji je u zadnje vrijeme potpuno u house-u i Ivan s druge strane, koji se kreće unutar techna. Kad se zbroji moglo bi se reći, da je to Tech-House.

Imali ste jedno zajedničko izdanje. Kako je proces stvaranja izgledao? Kako ste se uspjeli dogovoriti oko pjesme? Tko je koji dio radio ili ste sve zajednički napravili?
Kompromis je prava riječ, kako u procesu stvaranja glazbe, tako i u životu.

Znam da trenutno dosta vremena provodite zajedno pripremajući live. Možete li nam dati mali hint kako će to izgledati, koje instrumente ćete koristiti?
Koristit ćemo akustičnu gitaru i ritam mašinu, povezane u čejn (smijeh). Zezamo se malo. Koristit ćemo dva laptopa, s Abletonom, koji će biti vremenski usklađeni. Isto tako ćemo imati nešto hardware-a sa strane.

Jeste uspjeli ukladiti kompjutere?
Manje više. Prva problematika je da Ivan koristi PC, a Marko Mac platformu. Ta dva svijeta uskladiti je prvi problem, jer se za to djelomično koriste različiti driveri. Nakon podrobnijeg istraživanja, rezultati su zadovoljavajući. Usklađivanje će se dešavati preko LAN mreže, kojom šaljemo MIDI Timecode. To se pokazalo kao najbolja opcija.

Marko je li cura ljuta što dosta vremena provodiš s Ivanom zadnjih dana?
Štetu ćemo zbrajati poslje svirke, trenutno je otišla od kuće (smijeh). Nije ljuta, zašto bi bila.

Poruka za naše čitatelje….
Dovucite se do Boogaloo-a ovu subotu i proslavite s nama.

{soundcloud}https://soundcloud.com/houseisok/home-n-tek-homeboy-monotek-3rd-head{/soundcloud}

Paul Van Dyk po treći put na Zrću


Drugog dana festivala u goste stižu nama anomimni trance DJ-i, Sunnery James i Ryan Marciano. Ulaznice se počinju prodavati od 30. ožujka u pretprodaji putem Eventim mreže po cijeni od 150 kn.

15 novih imena na Share by Night


Iste večeri kada i Tricky, na glavnoj bini Doma omladine zasijat će i Metronomy, bend poznat po spektakularnim scenskim nastupima u svjetlećim odjelima. Ovaj instrumentalno elektronski sastav svoj rad naziva plesnom umjetnošću, a slijedeći skok u njihovoj plesnoj evoluciji obilježit će prepoznatljivim sintetičkim bubnjevima koji potiču na ples. Metronomy usavršava umjetnost živih nastupa, čime dokazuju da i elektronski bendovi mogu prirediti energičan i autentičan živi nastup.

Još jednu osobnu muzičku evoluciju publici Doma omladine predstavit će i King Midas Sound. Vokal Kevin Matina koji pjeva o mraku i životu u velikom gradu, udružen je sa Roger Robinsonovim osvajanjem novih teritorija u muzici. Spoj njihovih vještina i perfekcionistički duh učinili su ih vodećim dubstep duom današnjice.

Ljubitelje housea željne inovacije obradovat će gostovanje Isolee-a na 20/44. Neki ga nazivaju microhouse majstorom, a ima i onih koje najviše interesira njegov ukus za ambijent techno. Istraživanjem odnosa zvuka i prostora, Isolee kreira energične i često apstraktne kompozicije, trenutno vrlo popularne na svjetskim plesnim podijima. Jazzie B, osnivač legendarne grupe Soul II Soul nastupit će u klubu Plastik. Kreator hita “Back to life (However do you want me)” i dan danas nastupa na svjetskim turnejama pod imenom ove legendarne pjesme. Njegov aktualni muzički rad predstavlja svojevrsno putovanje kroz život i vrijeme britanske muzičke scene. Kao magnat stare škole soula, Jazzie B eksperimentira i sa elektronskim žanrovima i hip hopom, a njegov nastup u Plastiku predstavlja jedinstvenu priliku da se osjeti originalan duh Londonske DJ scene.

Potvrđen je i nastup Alex Smokea uživo, koji će zadimljen i ezoteričan ambijent njegove muzike preniieti na podijima Tubea. Jedan od 50 svjetski najtraženijih DJ projekata – Motor City Drum Ensemble, nastupit će na 20/44. Potvrđeni su i nastupi Martineza, Brey, Matthew Hoaga, 8bitch aka Nightwave, Chateau Flight, kao i popularnog beogradskog rok tria Petrol i slovenačkog kolektiva Tetkine radosti.

Ovu su samo neki od 50 do sada potvrđenih izvođača koji će nastupiti na SHARE by night with Tuborg.