Skip to main content

U Zagrebu demonstriran hi-fi sustav vrijedan više od milijun kuna


Zagrebačka tvrtka Sigma Audio Koncept u svojem je showroomu demonstrirala hi-fi sustav temeljen na KEF-ovim nedavno predstavljenim zvučnicima Blade One Meta te elektronici s potpisom čuvene kanadske tvrtke Moon.



Budući da Moon proizvodi isključivo elektroniku najviše kvalitativne (i cjenovne) kategorije, a Blade One Meta spadaju u sam vrh KEF-ove aktualne ponude zvučnika, cijena cjelokupnog prezentiranog sustava dobrano prelazi milijun kuna.



Zvučnici KEF Blade One Meta, poput većine novih tvrtkinih zvučnika, temeljeni su na Uni-Q jedinicama 12. generacije i tehnologiji Metamaterial Absorption Technology (MAT). MAT je realiziran u vidu pločice, promjera od oko 7,5 centimetara, načinjene od “metamaterijala” – kombinacije sintetičkih materijala, pomoću kojih se postiže kombinacija svojstava kakve prirodni materijali ne mogu ponuditi. Fiksirana je na stražnju stranu pokretnog dijela zvučnika, na mjesto gdje na nju dolazi sva energija koju membrana visokotonca oslobađa u unutrašnjost zvučničke kutije. Ta pločica ju tada upija.



Promatrana sprijeda, pločica izgleda poput okruglog labirinta, no zapravo se sastoji od dva sloja od po 15 cijevi, koje su savijene u okrugli oblik. Svaka od tih cijevi formom i izvedbom prilagođena je apsorbiranju drugačijih, točno određenih frekvencija, a frekvencije su odabrane tako da sve zajedno rezultira uniformnom apsorpcijom u širokom frekvencijskom pojasu. Tako se sprečava širenje nepoželjne sonične energije po unutrašnjosti zvučnika i negativno utjecanje na dijafragmu, odnosno koloriranje zvuka. KEF-ovi inženjeri tvrde da MAT ima gotovo stopostotno upijanje nepoželjne sonične energije koja nastaje pri frekvencijama od 600 Hz do preko 40 kHz.



Osim spomenutog Uni-Q drivera s MAT-om, zvučnici Blade One Meta na svojim bokovima također imaju četiri masivne, 9-inčne dubokotonske jedinice, postavljene u force-cancelling konfiguraciju, što znači da si svojim djelovanjem međusobno poništavaju distorzije. Nije baš sasvim isto, ali to je otprilike kao da se u svakom zvučniku nalaze dva KEF-ova čudovišno snažna subwoofera KF92.



Što se Moonovog dijela sustava tiče, zvijezda dana bili su monoblokovi Moon 888. Tako se nazivaju jer upravo toliko snage isporučuju pri impedanciji od 8 Ω. Masa im iznosi preko 110 kilograma, a cijena za par kreće se oko milijun kuna. KEF-ove Blade One Mete su, osim spomenutih monoblokova, pokretali pretpojačalo Moon 850P i DAC s integriranim streamerom Moon 680D.



Događaju je prisustvovao predsjednik Moona, Costa Koulisakis, s kojim smo popričali oko tvrtkinog pristupa razvoju hi-fi komponenti. Istaknuo je kako ključne odluke u Moonu donose inženjeri, a ne "dizajneri zvuka", stoga u jednakoj mjeri drže do mjerljivih performansi vlastite elektronike, kao i do njenih konačnih akustičkih svojstava, uključujući i subjektivni dojam. Stava je da jedno ne može postojati bez drugoga te komponentu ne smatra dovoljno dobrom dok se ne postigne balans tih dvaju aspekata.



Na događaju nam se ukazala prilika da sami provedemo nekakvih pola sata u prostoriji sa sustavom i iPadom s instaliranim Qobuzom. Ne možemo vam kazati ništa što već ne pretpostavljate sami. KEF-ovi zvučnici Blade One Meta apsolutno zadivljuju čistoćom i detaljnošću zvuka, organizacijom pozornice, lakoćom kojom popunjavaju čitavu prostoriju, dinamikom svoje prezentacije, ali i monstruoznim basom, koji ispunjava dušu i pomiče unutarnje organe. Moonova elektronika njima upravlja s neviđenim autoritetom i izvlači najbolje što KEF-ove zvjerke imaju za ponuditi.

Uživajte u fotografijama, kad već ne možete u zvuku.

Izvor: Bug.hr

Prve video snimke s The Best Reunion festivala

Festivalom se obilježvava 32 godine The Besta i kultnih programa koji su tada komercijalni klub od 1998. pretvorili u underground utočište, a o tome nam je više rekao i sam organizator Damir Cuculić u nedavnom intervjuu.



Dio atmosfere sa sinoćnjeg partya donosimo u nastavku

Sinoć i jutros su vrtili velikani i domaće pioniri scene Kiki, Cet, Mr. DJ Dario, Petar Dundov, Damir Ludvig, Go Cut, Frx, Grade, Active Line Six, Alen i Toxic (Maminho nažalost nije mogao zbog bolesti), tj. tvorci i rezidenti kultnih večeri Kraljevstvo, Perfection, Astralis i Body & Soul.


Ako ne možete vidjeti preostala videa u članku, linkovi su na profil Damira Cuculića: Video 2 i Video 3

Šaljite nam linkove i svoje materijale koje ste objavili na društvenim mrežama [email protected]

Stižu dvije nove knjige o Daft Punku

Renomirani izdavač Disco Pogo objavit će potpuno novu knjigu posvećenu Daft Punku nazvanu “We Were The Robots”, 1. ožujka 2023.

Daft Punk je bio važan za formativne godine tadašnjeg magazina Jockey Slut. Ovo je posveta elektroničkom duu kroz koju smo sakupili sve intervjue u jednu knjigu. Od samih početaka, preko objave Discoveryja pa sve do trenutka kada su bili na vrhu glazbene scene će čitati u knjizi” napominju autori knjige.

Predhodnik Disco Poga, britanski magazin Jockey Slut je objavio prvi ikad intervju Daft Punka prije gotovo trideset godina, davne 1994. Na naslovnici britanskog magazina, francuski elektronički duo se prvi put našao 1996. Od tog trenutka u povijesti, Daft Punk se proslavio u jedno od najvećih imena u svijetu glazbe, a njihov utjecaj na elektroničku scenu, ali i kompletnu popularnu glazbenu scenu je nemjerljiv. Iako su se neočekivano razišli 2021., njihov zvuk je i danas podjednako utjecajan kao nekoć.
 

 

We Were The Robots” će sadržavati dosad neviđene fotografije i intervjue francuskih glazbenika. “Ova knjiga je proizvod ljubavi na kojem smo radili otkako se duo razišao i napokon smo ga spremni podijeliti sa svijetom” istaknuli su iz Disco Poga.

Osim knjige “We Are The Robots”, Daft Punk dobiva još jednu knjigu. Novinar s britanskom adresom, Gabriel Szatan priprema knjigu “After Daft” koja će izaći tijekom 2023. “After Daft” će istraživati kulturološki utjecaj i značaj francuskog dua te njihovu glazbenu ostavštinu.



Škotski klub će koristiti toplinu partijanera za napajanje prostora

S postavljenim novim sustavom – BODYHEAT, toplina koji partijaneri generiraju unutar kluba odvodi se putem cijevi koja je ispunjena tekućinom do 200 metara dugih bušotina koje se mogu puniti kao termalne baterije. Energija se zatim prenosi nazad do toplinskih pumpi gdje se reciklira na odgovarajućoj temperaturi i emitira natrag u SWG3.

Ekipa iz kluba je izjavila kako će im novi sistem omogućiti da u potpunosti prekinu koristiti postojeće plinske bojlere, što uvelike pozdravljaju s obzirom na inflaciju i povećanje cijena energenata u Velikoj Britaniji. Iz ekološke perspektive, korištenje obnovljive energije također će pomoći SWG3 da smanji svoju proizvodnju emisije ugljika za oko 70 tona godišnje.

 

U razgovoru za BBC News, David Townsend, koji je dio produkcijskog tima BODYHEAT sistema je rekao “Kada umjereno plešete, primjerice na Rolling Stones ili slične bendove, možete generirat 250W. Dok, kada plešete uz DJ-a koji udara s jakim beatovima i ljude tjera da plešu iz sve snage, skaču gore dole, onda možete generirati i do 600W termalne energije.”

Instalacija BODYHEAT sistema je dio plana glasgowskog kluba kako bi postigao nultu neto emisiju CO2 do 2025. Direktor SWG3 Andrew Fleming-Brown je otkrio u jednom intervjuu, kako instalacija novog energetskog sistema košta 600 tisuća funti te je dodao “Ovo smo napravili u dobroj vjeri. Netko mora biti prvi koji će napraviti ovakvu investiciju i uložiti u projekt budućnosti.”

Neke predikcije unutar škotskog kluba su kako će se investicija isplatiti u roku pet godina s obzirom na trenutne cijene energenata i njihov najavljen rast u budućnosti.

“Ako ovaj sistem uspije kod nas, ne vidim zašto se ne bi koristio i u drugim lokacijama, ne samo u Škotskoj ili Velikoj Britaniji, već i u cijeloj Europi.” zaključio je Fleming-Brown.

Beatport pokreće revolucionarni interaktivni alat Party Mode


Ovaj prvi takve vrste, interaktivni alat za izvedbu ima razne aplikacije koje će u potpunosti promijeniti način na koji DJ-i izvode, uče, povezuju se i uživaju u umjetnosti DJ-inga. Za DJ-e koji žele naučiti osnove DJ-inga ili ih čak podučiti nekom drugom, sučelje Party Modea jednostavno za korištenje čini ga idealnom učionicom za one koji žele započeti svoje DJ putovanje.



Party Mode omogućuje DJ-ima da razmjenjuju pjesme, kopaju po Beatport i Beatsource katalozima kako bi pronašli novu glazbu, i zajedno sastavljaju popise za reprodukciju izravno u web-baziranom DJ softveru. Dodatno, DJ-i mogu pozvati do 100 obožavatelja da gledaju, slušaju i pridruže se akciji u stvarnom vremenu sa zahtjevom za pjesmu i chat funkcijom Party Modea, a sve to istovremeno stvarajući zajedničke playliste koje svi sudionici mogu spremiti. Gledatelji mogu kopati po Beatportovom katalogu putem funkcije otkrivanja aplikacije i uključiti se sa "zahtjevima za praćenje" u bilo kojem trenutku, a sve to istovremeno stvarajući popis za reprodukciju zajedničke sesije koji svaki sudionik može spremiti.



“Značajka Party Mode za Beatport i Beatsource DJ web aplikacije donosi novu eru kolaborativnog DJ-inga,” rekao je Romain Pouillon , SVP & GM Beatport Group. “Bilo da DJ-i žele komunicirati sa svojim obožavateljima na nove i inovativne načine, pripremati se za nastup, podučavati ili naučiti osnove DJ-inga, ili jednostavno svirati, družiti se i povezati se s prijateljima zbog zajedničke strasti za otkrivanjem glazbe i DJ-ingom, Party Mode omogućit će pristup svemu tome.”

Policija prekinula besplatni rave Fatboy Slima i Eats Everythinga

Popularni britanski DJ-evi su trebali odraditi rave ispod Avon Bridgea u Ashton Meadowsu kako bi promovirali svoju novu traku “Brighton to Bristol”.



Lokacija ravea je uvelike poznata među britanskim partijanerima jer se tamo nalazi zid s muralima nekolicine prominentnih umjetnika kao što je beatboxer i looper Inkie. Zbog sigurnosnih razloga i najave velikog broja ljudi na dolazak, policija je zabranila korištenje lokacije i preporučila odlazak u klub gdje se uvjeti mogu kontrolirat.

https://twitter.com/beardedjourno/status/1580234492308230147

Umjesto ravea ispod mosta, pop-up party se prebacio na parking legendarnog bristolskog kluba Lakota. Tisuće ljudi su okupirali parking, a još na stotine ih je čekalo u redu za ući. Strpljenja nisu svi imali te su tražili alternativne načine za ulazak što je izazvalo kaos i vandalizam. Svega sat vremena nakon početka B2B seta Fatboy Slima i Eats Everythinga zbog prevelike navale ljudi, policija je morala prekinuti party.

https://twitter.com/beardedjourno/status/1580277987634577408

Kako nebi došlo do daljnje vandalizacije, potencijalnih ozljeda među partijanerima ili nešto još gore party se morao zaustavit istaknuo je suvlasnik kluba Lakota Marti Burgess na svom Twitter profilu.

https://twitter.com/beardedjourno/status/1580280307043139584



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by HOMEBASS (@homebassuk)