Povodom 25. godišnjice, Exit festivalpredstavio je dokumentarni film „Dance Arena: Hram elektroničke glazbe“ u režiji Ivana Đurovića, koji donosi priču o jednoj od najlegendarnijih festivalskih pozornica svijeta, Dance Areni na Petrovaradinskoj tvrđavi.
Exit Festival – Foto: Facebook
Kroz arhivske snimke, izjave izvođača i spektakularne kadrove nastupa, film prikazuje čaroliju ovog jedinstvenog prostora gdje su nastupali Carl Cox, Nina Kraviz, Maceo Plex, Stephan Bodzin, Solomun, Keinemusik i mnogi drugi.
„Ljudi su srce Dance Arene“, „Mjesto potpune slobode“, „Ovdje puštam ono što ne bih nigdje drugdje“, poruke su koje kroz film prenose izvođači. Emocije koje donosi nisu slučajne, rezultat su strasti, predanosti i atmosfere koju kolektiv Exit godinama njeguje.
Na jubilarnom izdanju Exita 2025. na Dance Areni nastupaju: Amelie Lens, Nina Kraviz, Boris Brejcha, Solomun, Indira Paganotto b2b Sara Landry, DYEN b2b Nico Moreno, Eric Prydz, DJ Gigola b2b Tijana T, te domaće snage Reblok, Muhi i Runy.
Festival se ove godine održava od 10. do 13. srpnja.
Nakon tri godine tišine, 24. svibnja 2025. ova srednjovjekovna utvrda ponovno će oživjeti, ovoga puta u ritmu housea, techna i zaraznih melodija pod otvorenim nebom i uz pogled koji oduzima dah.
Echonomist – Foto: Alexandros Iconomidis
Glavni gost večeri je Echonomist, renomirani grčki DJ i producent čiji su nastupi obilježili pozornice Cerclea, Burning Mana i brojnih svjetskih klubova. Njegova glazba, bogata emocijama i snažnim grooveom, savršeno se uklapa u čarobnu atmosferu Medvedgrada. Očekuje nas set pun tenzije, euforije i hipnotičkog storytellinga.
Echonomist, jedan je od najuzbudljivijih producenata i DJ-a današnje elektroničke scene. Njegovi setovi su emocionalna putovanja; kombinacija deep groovea, sofisticiranih melodija i nepredvidivih prijelaza koji konstantno drže publiku na vrhuncu. Kao član Innervisions i Afterlife kruga, surađivao je s imenima poput Âme, Dixon i Tale Of Us, a njegove trake redovito pronalaze put do najvećih svjetskih pozornica.
Na Medvedgradu nas očekuje rijedak i ekskluzivan doživljaj, u kojem će spoj prirode, povijesti i glazbe dosegnuti novu dimenziju
Njegov zvuk je istovremeno introspektivan i ekstatičan, sposoban istovremeno pokrenuti tijelo i dotaknuti emocije. Na Medvedgradu nas očekuje rijedak i ekskluzivan doživljaj, u kojem će spoj prirode, povijesti i glazbe dosegnuti novu dimenziju.
Uz njega nastupa Dobe, berlinski umjetnik poznat po mračnim i melodičnim techno setovima koji duboko uranjaju publiku u transcedentalno plesno iskustvo. Njegov stil, koji spaja Techno, Deep Tech i Melodic Techno, čini ga savršenim izborom za lokaciju koja odiše poviješću i mistikom.
Iz regije dolazi Machado, energični DJ iz Banja Luke čiji setovi spajaju Indie Dance, Disco i Afro-House utjecaje. Njegov nastup donosi val pozitivne energije i šarenog glazbenog izraza koji će unijeti kontrast i toplinu u noćnu šumu iznad Zagreba.
Večer otvara i zatvara Luka Kosty, rezident i jedan od ključnih ljudi iza Panic Room priče. Njegovo prisustvo na lineup-u jamči kontinuitet, lokalni duh i onu posebnu povezanost koja publiku veže uz ovaj kolektiv od samih početaka.
Ulaznice su u prodaji, a kapacitet je ograničen. Zato osigurajte svoje mjesto na ovom ekskluzivnom glazbenom putovanju kroz povijest i elektroničku sadašnjost već sada klikom ovdje. Prema informacijama koje smo dobili u pretprodaji je rasprodano 85% ulaznica. Požurite po svoju!
Moćni industrial i hard techno ritmovi Azyra, Lee Ann Roberts, Raxellera, Alex Farella, Kryptona i Gumje, premijerna gostovanja i uzavrela tjelesa u elementu samo su dašak onoga što se zbilo u petak u slovenskoj prijestolnici.
HardBeats sada uzima zasluženi predah do jeseni kada se vraća s festivalom 19. rujna o kojem ćemo uskoro otkriti nešto više, a do tada Gumja pod okriljem Techsturbation Recordsa sprema Schranz-Tanz Night, 14. lipnja u ljubljanskoj Cvetličarni.
Atmosferu s plesnog podija provjerite u video-karuselu.
Ovaj dokumentarac prati uspon britanske DJ kulture kroz objektiv Fatboy Slima, od korijena Housemartina do Big Beach Boutiquea 2 i dalje.
Foto: Shooting Like Pablo
S rijetkim trenucima, ogromnim gužvama i glazbom koja je oblikovala generaciju, ovo je prava priča o eksploziji ravea u Brightonu i zvuku koji je postao globalan.
“Right Here Right Now” je upečatljiv dokumentarac koji ponovno posjećuje legendarni rave Big Beach Boutique 2 iz 2002. godine. Sa Fatboy Slimom za pultom i više od 250 000 rejvera koji su preplavili Brighton Beach, to je postala kulturna prekretnica.
Uz brojne intervjue i rijetkim snimkama, film istražuje euforiju, kaos i nasljeđe trenutka koji je zauvijek promijenio glazbenu povijest.
Doživite kaos i euforiju ravea koji je ušao u povijest u filmu “Right Here Right Now”. Cjelokupni dokumentarac u trajanju od 88-minuta možete pogledati na youtubeu ovdje.
Misija tog kolektiva počiva na tri stupa: organizaciji događanja, podršci i razvoju izvođača te umjetničkim programima u suradnji s klubovima i glazbenim prostorima.
Kroz društveno i ekološki održiv pristup, Secret Society teži stvaranju pozitivnog utjecaja na zajednicu, balansirajući između umjetničke inovacije i odgovornosti prema okolišu i dionicima.
Prilikom našeg nedavnog posjeta prvom glazbenom sajmu u Muse X u Tiranisusreli smo mnogo odličnih predstavnika industrije elektroničke glazbe s Balkana.
Među njima je i Mousa Ceesay s kojim sam popričao o samoj ideji i viziji oko UNUM-a, jednog od najpoznatijih festivala elektroničke glazbe u Albaniji.
Kako je ideja za UNUM Festival prvi put zaživjela? Što vas je inspiriralo da ga stvorite?
Imao sam priliku biti dio ekipe koja bookira izvođače Zone Cluba u Prištini, gdje sam sedam godina radio na elektroničkim večerima. Ovo nevjerojatno putovanje započelo je kada sam upoznao Butrinta Bahollija, osnivača i vlasnika Zone Cluba. Nakon nekoliko godina bliske suradnje, oboje smo osjetili snažnu želju za stvaranjem festivala u Albaniji. Tada smo se udružili s Kushtrimom Sahitijem kako bismo ojačali naš utjecaj – bio je to pravi trenutak za pokretanje projekta.
Naša zajednička ljubav prema elektroničkoj glazbi natjerala nas je da shvatimo da možemo stvoriti nešto više – nešto zaista jedinstveno. Tako je rođen projekt UNUM. Podsjećamo, UNUM na latinskom znači “jedan napravljen od svih”.
Sjećam se da sam bio na obiteljskom putovanju u Tursku s Butrintom, pokušavajući skicirati logo festivala. Na kraju smo odlučili da je najbolje taj zadatak prepustiti pravom grafičkom dizajneru. Veliko poštovanje Mazerschiju Sergiuu Georgianu, briljantnom rumunjskom umjetniku.
Koji su bili najveći izazovi s kojima ste se suočili prilikom pokretanja festivala u Albaniji?
U Albaniji je sve bio izazov za naš tim. Kada organizirate festival, morate razmišljati o široj slici, ali i obratiti veliku pozornost na svaki mali detalj.
Priča o našem prvom izdanju je priča o skupini ljudi koji su odlučili vjerovati u san za koji su mnogi govorili da je nemoguć. Ali nismo mogli prihvatiti riječ “nemoguće” – pa smo odlučili gurati naprijed, SVI mi, zajedno.
Ostatak je sada povijest, ali iskreno, mogli bismo snimiti Netflixovu seriju o ovoj avanturi… sve dok ljudi ne misle da je to produkcija Stevena Spielberga!
Što biste rekli nekome iz Hrvatske ili regije tko nikada prije nije posjetio UNUM, zašto bi trebao doći ove godine?
Toliko toga se može reći o Albaniji – i to ide daleko izvan festivala. Balkan je dio Europe o kojem se često govori, ali malo tko zaista razumije što se ovdje zapravo događa ili san koji dijeli cijela generacija: san o dočeku ljudi izvana u svoj dom je stvaran.
Gostoprimstvo ove zemlje, njezini ljudi i njezina hrana već su jaki razlozi da nas svijet prepozna. To je taj dodatni dodir – ljudska toplina – koju možemo ponuditi onima koji nas posjete.
A kada je riječ o glazbi, UNUM-ova kuracija govori sama za sebe. Umjetnici, energija i namjera iza svakog bookinga pravi su razlozi da dođete i svjedočite onome što se ovdje događa. Ovo nije samo još jedan program – to je glazbena priča rođena iz duboke veze sa zemljom, ljudima i kulturom.
Velika pohvala mom partneru u zločinu, Gregu, koji je unio dodatnu iskru svjetla u ovogodišnji program.
Koliko je važan prirodni ambijent, plaža i borove šume za UNUM iskustvo?
To je poput četiri elementa prirode – zemlje, vode, zraka i vatre. Energija mjesta omogućuje vam kretanje kroz različite atmosfere, od kojih svaka rezonira vlastitom frekvencijom. Njegov položaj na rubu Jadranskog mora, osjećaj slobode koji dijele svi prisutni – sve je to temeljno za stvaranje uistinu jedinstvene vibre.
To je ono što UNUM Festival predstavlja.
UNUM Festival – Foto: Alex Negulescu
Kako pristupate izgradnji programa festivala svake godine? Što je najvažnije pri odabiru umjetnika?
Obnašao sam dužnost umjetničkog direktora tijekom svih godina UNUM-a, a Gregova podrška bila mi je od ogromne pomoći. Uostalom, dovesti gotovo 100 umjetnika na festival svake godine nije mali zadatak. Vodili smo strastvene rasprave o ovome i onome – ali vjerujem da je naša snaga uvijek bila naša sposobnost da slušamo jedni druge i donosimo najbolje odluke za dobrobit festivala.
Za mene su većina umjetnika koji su svirali na UNUM-u prijatelji. Trebam tu osobnu povezanost, taj osjećaj međusobnog poštovanja, u načinu na koji kuriram. Odatle gradim ono što se čini ispravnim podijeliti s publikom – line up koji se ne vrti samo oko imena, već i oko energije, namjere i povjerenja.
Također je bitno podržati lokalnu scenu – a kada kažem lokalna, mislim na cijelu balkansku regiju. To je kao u sportu za vrijeme bivše Jugoslavije (i iskreno se nadam da ovo nikoga ne uvrijedi), ali sam rezervoar talenata koje sam ovdje susreo uvijek me je zadivljavao.
Institucije poput DJ Akademije u Tirani, koju vode moji dragi prijatelji Jonid Koritari i njegova supruga Dorina Koritari, živi su dokaz ovog kreativnog potencijala. Oni predstavljaju novu generaciju umjetnika kojima je potrebno samo vodstvo i podrška da bi se u potpunosti izrazili. S ljudima poput njih, budućnost je već u pokretu!
Kad biste mogli opisati UNUM Festival u samo tri riječi, koje biste odabrali?
Glazba – obitelj – sloboda.
Sjećate li se određenog izlaska ili zalaska sunca na UNUM-u koji vam se činio uistinu čarobnim?
Bilo je toliko nezaboravnih trenutaka, ali za ovu priliku spomenut ću uzastopni susret Johna Dimasa i Ricarda Villalobosa – pravi susret između malog princa Albanije i kralja undergrounda. Ali ovakvih trenutaka nema na UNUM-u, i upravo to ga čini tako jedinstvenim u krajoliku umjetničke ponude unutar naše industrije.
Velika hvala svim umjetnicima koji su nam pomogli da zaboravimo na brige i učinili da se osjećamo istinski ujedinjeni, zajedno.
Koji vas je umjetnik ili trenutak najviše iznenadio tijekom prošlih izdanja?
Možda zvuči pretjerano, ali iskreno – još nisam čuo nikoga da kaže: “Pa, to stvarno nije bilo sjajno.” Kada uspijete uskladiti sve elemente baš kako treba, događa se čarolija istinske povezanosti među ljudima. I o tome se radi.
Dakle, najbolje što možete učiniti je doći, doživjeti to sami i reći nam kako se osjećate. A ako vam se ne svidi – častim vas sljedećim pićem! 😉
Tko zna, možda će vam sljedeći DJ biti više po ukusu!
Kako pristupate izgradnji tako pažljivo odabranog programa svake godine?
Sve se svodi na osjećaje kada je u pitanju rad s umjetnicima – i davanje svega od sebe da im pružimo slobodu da se u potpunosti izraze. Kada ste istinski pažljivi na to, postajete dio pravih trenutaka umjetničke magije.
I iskreno, to je jedna od stvari koje me najviše uzbuđuju.
Kada ne organizirate festivale, koju glazbu osobno volite slušati?
Glazba je toliko beskonačna da svaki dan otkrijem nešto novo što me duboko dirne. Ne držim se baš samo jednog stila – kao što moja sestra Aminata Kaba uvijek kaže: Sva glazba je dobra. Sve ovisi o ukusu svake osobe.
A ako me pitate što trenutno slušam, dok odgovaram na vaš intervju – to je pjesma “2 STEP” od Shimze, Kabze De Smalla i DJ-a Vitota.
ZULUUUUUUUUU! 🔥
Gdje vidite razvoj UNUM festivala u sljedećih pet do deset godina?
UNUM je – i ostat će – pionir velikih elektroničkih festivala u Albaniji. Moja je želja da festival nastavi štititi svoj glazbeni integritet, a da nikada ne ugrozi duh koji ga je rodio.
Nebo je granica… i iskreno, osjećam se kao da smo već ušli u stratosferu!
Želio bih reći još nešto ako mi dopustite:
UNUM je projekt koji je zaživio zahvaljujući svima koji su u njemu sudjelovali – to je prava bit festivala. Želim zahvaliti svima koji su bili tamo, bilo izbliza ili izdaleka, pomažući da se ova vizija oživi. Od Zaka do Butija, do Granita i svima koji su vjerovali u nas – onima koji su ostali, onima koji su krenuli dalje – obitelj je velika i svaki je doprinos bio važan.
—
Kako smo već i pisali, Unum festival održava se od 5. do 10. lipnja 2025. na plaži Rana e Hedhun u Shëngjinu, Albanija. Ovaj festival poznat je po 24-satnoj elektroničkoj glazbi u prekrasnom prirodnom okruženju između mora, pijeska i borove šume. Line up čine imena kao što su Black Coffee, Ricardo Villalobos, Seth Troxler, Damian Lazarus, Dixon, Bedouin, Priku, Raresh, Rhadoo, Praslea…
Upečatljivo istraživanje predstavljeno na ovogodišnjem International Music Summitu na Ibizi pokazalo je da 61% DJ-eva u usponu vjeruje da brojke na društvenim mrežama imaju veću težinu od stvarnih glazbenih vještina kada je u pitanju uspjeh u karijeri.
Podaci dolaze iz ankete koju je provela Pete Tong DJ akademija na 15 000 osoba, prema Mixmagu. To osvjetljava rastuću zabrinutost zbog glazbene industrije koja je toliko zasićena i izolirana da proboj često manje ovisi o umjetničkom umijeću, a više o tome koliko je netko sposoban viralno privući nove pratitelje.
62% ispitanika smatra da glazbena industrija funkcionira kao “zatvoreni klub”, prema izvješću, ostavljajući malo prostora za one bez uspostavljenih veza ili marketinške snage. Mnogi su istaknuli sve veće oslanjanje na metrike poput broja pratitelja i stope angažmana kao alate za praćenje bookinga, potpisivanja za izdavačke kuće i plasmana na playliste.
35% ispitanika i dalje nada da će se upornost isplatiti
Iako se 35% ispitanika i dalje nada da će se upornost isplatiti, brojke pokazuju ekosustav koji sve manje oblikuje originalnost, što mnoge umjetnike navodi na pomisao da dugoročna održivost više ovisi o algoritmima nego o njihovim vještinama u studiju i iza gramofona.
Drugdje u anketi, više od polovice ispitanika izjavilo je da doživljavaju iscrpljenost ili tjeskobu. “Svaka objava se čini kao test“, požalio se jedan 24-godišnji francuski DJ. “Ako ne uspije, osjećam to kao neuspjeh.” – piše Harrison Goldstein za portal EDM.com.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.