Irvine Welsh, autor kultnog romana Trainspotting, najavio je svoj prvi glazbeni album pod nazivom “Men In Love”, koji će biti objavljen 24. srpnja 2025., istovremeno s istoimenim romanom tj. izravnim nastavkom Trainspottinga.
Screenshot iz filma Trainspotting
Ovaj projekt predstavlja spoj književnosti i glazbe, gdje album služi kao “zvučni suputnik” romanu, istražujući teme ljubavi, identiteta i društvenih promjena kroz prizmu disco glazbe.
Album je nastao u suradnji s kolektivom The Sci-Fi Soul Orchestra, a prvi singl “A Man In Love With Love”, već je dostupan. Glazbeni stil kombinira klasične Motown i disco utjecaje s modernom elektroničkom produkcijom, stvarajući nostalgičnu, ali svježu zvučnu kulisu.
Welsh opisuje disco kao oblik glazbene ekstaze i otpora, naglašavajući njegovu sposobnost da prenese ljubav i zajedništvo u vremenima društvene nesigurnosti.
Roman “Men In Love” nastavlja priču likova iz Trainspottinga – Rentona, Spuda, Sick Boya i Begbieja smještajući ih u kasne 80-e, razdoblje prije eksplozije acid house scene.
U objavi na društvenim mrežama progovorio je o zakulisnoj realnosti koju većina slušatelja nikada ne vidi, o nepravdi, eksploataciji i idolima koji nikada nisu sami stvarali glazbu kojom su se proslavili.
Airwave – izvor: Facebook
Brutalno iskrena objava odjeknula je među glazbenicima i fanovima diljem svijeta posebno zato jer se dotakaotema koje rijetko tko ima hrabrosti otvoriti u medijskom prostoru, kao što su lažna slava, manipulacija i eksploatacija u pozadini scene koju smo idealizirali.
Airwave je s 18 godina potpisao svoj prvi ugovor, a glazbi se posvetio umjesto sigurne karijere u multinacionalnoj kompaniji ili akademskom svijetu. Prisjetio se vremena kad je glazbena oprema bila luksuz, a kreativnost nužno proizašla iz ograničenja.
No, kako kaže, najteže je bilo gledati kako slavu i novac ubiru oni koji nisu ni dotaknuli produkciju vlastitih ploča, dok su stvarni autori ostajali u sjeni, potpisani sitnim slovima ako uopće.
“Mnogi od mojih idola nisu producirali vlastitu glazbu, ali su postali zvijezde. Pravi autori ostajali su nevidljivi, dok su DJ-evi ubirali sve plodove.”
Taj obrazac i danas postoji, upozorava, i razara samu srž kreativnosti.
Ako scena želi opstati, mora prvo pogledati istini u oči
“DJ superzvijezde stvorile su 30 godina narcisoidnosti i neofeudalizma”, piše Airwave, napominjući kako su mnogi od njih samo lice proizvoda iza kojeg stoje anonimni producenti. Taj nevidljivi sloj rada i dalje je prisutan u sceni, a rezultat je industrija koja sve manje nagrađuje autentičnost, a sve više imidž i PR.
Na festivalima često gledamo istu pojavu kao npr. izvođače iza čijih se setova ne krije autentičnost, nego dobar menadžment i PR. Unatoč razočaranjima, Airwave priznaje da mu je glazba donijela ono najvažnije, a to su prijateljstva, samopouzdanje i osjećaj pripadnosti.
“Za mene je biti glazbenik i dalje najplemenitiji poziv, čak i u svijetu koji je sve manje pravedan”, zaključuje.
Njegova poruka mlađim generacijama? “Imajte hrabrosti prepoznati manipulaciju i ne gubite vlastiti glas u industriji koja vas može progutati, ako joj to dopustite.”
Za kraj zaključuje: “Ako scena želi opstati, mora prvo pogledati istini u oči.”
Elektronikson je glazbeni projekt čiju kreativnu jezgru čine Josip Gruić i Ante Balov, oboje članovi trogirskog death metal benda Mesmera. Inspirirani zvukom 80-ih, a naročito dark/synth wave scenom, stvaraju glazbu s elektroničkim retro zvukom koju prati doza humora i ironije.
Upravo humor i ironija trogirskog dua su nezaobilazni elementi njihovih otkačenih nastupa. Elektronikson su tako svoju glazbu predstavili publici prošlog ljeta publici na Trag festivalu u Trogiru, a zatim su na jesen i zimu nastupili u splitskoj Kocki te Ghetto klubu.
Elektronikson imaju dva objavljena singla. Prvijenac se zove “Kraj Pekare” i objavljen je u lipnju 2024. godine. Pjesma koju koju prati synth/dark wave ritam trogirski duo opjevava ljubav koja se dogodila simbolično pokraj pekare.
Svoje glazbeno putovanje synth/dark wave i italo disco notama trogirski duo je nastavio s novim singlom objavljenim ovog tjedna. Pjesma “Slam Dunk” je novi uradak Elektroniksona s kojom na humorističan način i na engleskom jeziku pričaju o košarci.
*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske
Za Top 5 Essentials donosi trake koje često pušta u setovima i komentira na koji način oblikuju njene setove. Uživa techno od 2019., a iza DJ-pulta se pojavljuje od 2021. te smatra da će dočekati duboku starost sa slušalicama i 4×4 ritmom u ušima.
Većinom je možete čuti u bržoj techno verziji, ali ni tekno i trance joj nisu strani te voli kombinirati njihove elemente u svojim setovima da dovede ekipu do krajnjeg ludila.
“Top 5 Essentials se nekako razlikuju od gaže i atmosfere, mjesta i vremena jer svašta utječe na ritam i energiju publike tako da svakako uvijek pokušavam izvuči maksimum iz sebe i od večeri s ovim trakama.”
B2 – Avona
Jednostavna i moćna, diže iz pepela i pretvara se u čistu energiju pumpajućeg basa i neprekinutog gruva.
Ornella – C U In Hell
Ima te zločeste elemente koje te, kao i misteriozni zvuk, tjeraju na plesanje do jutra bez prestanka. Volim mračnije trake koje imaju dobar bassline, a da uz to izvuku osmjeh meni i ekipi na lice od bolesnog dropa.
THD+N – Sientelo
Uvijek sjedne u pravi moment kad je ekipa nabrijana na eventu, ali i umorna nakon neprestanog brzog ritma tijekom seta pa mi je ova traka izričito draga jer bih ju mogla slušati na loop-u koliko mi se sviđa jednostavnost u dinamici i priča koju priča.
MXMLVRWRRT – Space Invaders
Uživam u kombinaciji i dobrom spoju techna i trance-a koju pruža ova traka, dobra usklađenost elemenata i nabrijavajuće note.
Vizionn – Hypnotize
Ova mi je traka posebno draga jer vas vodi kroz jednu kiselu techno priču koja je jako nabrijana i nikad ne ostavi dancefloor ravnodušan. Volim kad pogledam na player dok tražim sljedeću traku i vidim ju u playlisti – tada znam da kreće ekstaza bez kraja.
Njegovi setovi brišu granice između electra, techna i svega između (sirovi, ali precizni, i uvijek puni iznenađenja). Mande će se predstaviti u b2b izdanju sa Runyem već ove subote, 17.5. u Petom Kupeu, a uoči te zabave u kraćem razgovoru saznajte više o njegovom putu po sceni.
Pozdrav, možeš li se za početak predstaviti publici u Zagrebu?
Pozdrav svima i prije svega hvala na pozivu. Ja sam Mande, trenutno živim u Beogradu i posljednjih skoro 15 godina istražujem svemir zvukova u potrazi da nađem ono što u trenutku rezonira sa mnom i mojim osjećajima.
Kakav je bio tvoj put? Odakle si se otisnuo u DJ vode?
S obzirom da mi je otac bubnjar i da sluša dobru muziku, zahvaljujući njemu, ona je nekako od malena bila prisutna u kući i nalazila put do mene i mlađeg brata. U nekom trenutku je ta ljubav prema muzici prešla i na elektroniku gdje sam preko rođendana i manjih partya, dobio i neke veće angažmane i nakon svakog od tih partya vrata su se otvarala ka nečem većem.
Prekretnica je bio klub Liv u Nišu gdje sam dobio potpunu slobodu eksperimentiranja i pronašao sam neki svoj trenutni zvuk. Tako da bih Niš naveo kao grad koji mi je pružio dovoljno prostora za razvoj i spoznaju kroz elektroničku muziku u početku.
Koja su ti dosad omiljena mjesta za puštanje?
Volim sva mjesta koja dozvoljavaju artistima slobodu da se muzički izraze i daju rejverima istu slobodu, da budu ono što jesu. Neki od omiljenih klubova su mi: Feedback, Tunnel, Drugstore, Raft25 i Karmakoma.
U posljednje vrijeme ti i Runy ste vruća roba. Kako ste se vas dvojica pronašli i prepoznali?
To pitanje mi uvijek vraća osmjeh na lice. Recimo da je splet nekih okolnosti i pravih prijatelja, u pravom trenutku, uz malo neke životne magije i muzike doveo do toga.
Kako izgledaju tvoji nastupi? Što voliš zavrtjeti?
Rekao bih da su energični i dinamični. Volimo prošetati kroz žanrove; ima tu svega, od elektra i housea do breakbeata i trancea. Najviše volim kad uplovimo u taj neki psihodelični, hipno trancy vibe.
Koji je tvoj omiljeni muzički izbor?
To nekako sve ide u skladu sa raspoloženjem. Na partyjima biram electro house zvuk sa primjesama trancea i techna.
Ovo ti je prvi nastup u Zagrebu. Što očekuješ?
Radujem se prvom nastupu u Zagrebu i prilici da sa ljudima podijelim neke od meni omiljenih traka. Očekujem da Runy i ja prenesemo vajb koji inače kreiramo na našim setovima i ekipu željnu muzike i plesa.
Smješten u planinama izvan bolivijske prijestolnice La Paza, ovaj zloglasni lounge bar obećava visoko čistu koku na gram posluženu na srebrnom pladnju, uz ukusan koktel po izboru gosta.
Usput, Shucklin saznaje o bogatoj povijesti uzgoja koke u Boliviji i susreće lokalnog vračara – ili “yatirija” – kako bi istražio kulturnu upotrebu lista.
Route 36, koja je otvorena samo za turiste, redovito seli prostorije kako bi izbjegao lokalne vlasti. Uz to, čini se da je njezino postojanje javna tajna u La Pazu, što vas navodi na sumnju da, kako bi opstala u poslu, možda postoji element korupcije.
O ovom baru pisali smo još 2011., a VICE je prije nekoliko dana objavio dokumentarac o Route 36.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.