Skip to main content

Koncept clubbinga za starije od 30 sve je popularniji: “Ovdje se pleše na glazbu s dušom”

Tko kaže da noćni život ima rok trajanja? Ako ste ikada poželjeli izaći, zaplesati i doživjeti ekstazu na plesnom podiju, ali bez kaotičnih masa tinejdžera, TikTok kamera i glazbe koja vam nije “legla”, niste sami. Novi val partyja za stariju publiku polako, ali sigurno postaje globalni pokret. Od Londona i New Yorka do Cape Towna i Melbournea, klubovi i promotori otvaraju vrata onima 30+ (ponekad i 25+) koji žele nastaviti plesati, ali po svojim pravilima i uz osmosatni san.

Prema tekstovima magazina Vice i Midnight Rebels, posljednjih godina sve više klubova i promotora počinje organizirati dobno ograničene partije. U fokusu su oni iznad 30 godina, iako se često prihvaćaju i posjetitelji 25+. Ideja nije stvarati podjele, već pružiti sigurniji i ugodniji prostor za one koji su odrasli uz klupsku kulturu, ali se više ne pronalaze u masi tinejdžera koji snimaju svaki drop za story.

Koncept tkz. “clubbinga za odrasle” uključuje: raniji početak partyja, što ujedno znači i raniji završetak, naglasak na glazbu koja budi nostalgične trenutke, atmosferu nalik kućnim zabavama slične životne dobi i interesa, nultu toleranciju na snimanja mobitelima i fokus na glazbu i zajedništvo.

Jedan od najpoznatijih koncepata je “Bed By 10“, koji se održava u gradovima diljem Australije, Kanade, Ujedinjenog Kraljevstva i Sjedinjenih Američkih Država. Njihova poruka je jasna: “Ples, zabava, nostalgija, ali do 22h jer i mi volimo spavati osam sati.” Slično rade i organizatori evenata poput “Before Midnight” Annie Mac, koji su posebno privukli pažnju NY Timesa zbog jasnog fokusa na starije plesače, roditelje i zaposlene ljude koji više ne žele “visiti” do jutra.

Osim vremena održavanja i publike, ovi događaji se ističu i u glazbenom pristupu. Kako ističe Vice, glazba na 30+ partijima ima znatno više “duše“. DJ-evi biraju setove pažljivo, često i sami u 30-ima ili 40-ima, puštaju klasike koji su “odgojili” publiku.“Odrasli znaju uživati drugačije,” objašnjavaju organizatori. “Ne žele mlade koji se još uče držati alkohol. Ne žele hitove s TikToka. Žele dobru selekciju, dobre ljude i zdravu dozu nostalgije.

Jedan posjetitelj takvih partyja za Vice je rekao: “Osjećaj je kao velika kućna zabava. Nema agresivne energije, ljudi su opušteni, ples je iskren i spontan.

Iako na prvu zvuči kao isključivanje mlađe generacije, poruka ovih evenata je zapravo pozitivna i inkluzivna jer plesni podij je za sve, ali svatko zaslužuje prostor u kojem se osjeća ugodno. Mnogi organizatori čak i ne provjeravaju dob rigorozno, već se sve temelji na samoselekciji i kulturi zajedništva.

Kako kaže Jyoty, DJ-ica koja organizira “Homegrown” večeri za one koji se polako povlače iz klupskog života: “Želim vidjeti više ‘starih cura’ u klubu iako ih bole leđa, još uvijek žele plesati.

I kod nas u Hrvatskoj možemo čuti slične komentare gdje se zna spomenuti da se preskoče izlasci jer je publika mlada, kao i da “nema više muzike kakvu volim” ili “kakav je pak nekoć bila“, stoga vas pitamo: biste li otišli na jedan ovakav party koji je isključivo za stariju generaciju partijanera?

Jedini zadarski festival elektroničke glazbe Selected najavio drugo izdanje na Jazinama

Jedan od najposjećenijih dalmatinskih gradova ovog ljeta – Zadar itekako ima razloga za slavlje. Ekipa iz Selecteda, drugu godinu zaredom organizira Selected festival na Jazinama.

Nakon prošlogodišnjeg premijernog izdanja, brend Selected Croatia vraća se jači i zvučniji.

Od 31. srpnja do 2. kolovoza, kultna zadarska lokacija Đil na Jazinama, tik uz drevne bedeme koji su pod UNESCO-ovom zaštitom, ponovno postaje srce urbane glazbene scene pod otvorenim nebom.

Njegov urbani identitet pokazuje da je Zadar ljetna destinacija i po mjeri mladih glazbenih zaljubljenika. Na festivalu će nastupiti vrhunska DJ imena koja su već osvajala plesne podije od Ibize do Berlina, od Londona do Melbournea.

Zvijezda festivala je Flashmob, milanski producent čiji je hit Need In Me postao globalni klupski klasik. Nakon nastupa na najvećim festivalima i u elitnim klubovima, napokon stiže i na zadarske pozornice.

Publika s nestrpljenjem iščekuje povratak Armanda, portugalskog DJ-a sa sjedištem u Njemačkoj, čiji je prošlogodišnji nastup na Project A3:UM Odyssey izazvao euforiju. Njegov aktualni singl No Me Tocas vrti se diljem Europe, a podržali su ga velikani poput Jamieja Jonesa i Frankyja Rizarda.

Tu su i francuski duo Chicks Luv Us, poznati po fuziji old school housea, minimal techna i hip-hop groovea – iza njih su nastupi u kultnim klubovima kao što su Pacha Ibiza i Ministry of Sound.

Iz Ukrajine dolazi KIRIK, producent koji donosi sofisticiranu deep groove estetiku, a iz Australije (s bazom u Münchenu) Jesse James, poznat po eklektičnim setovima koji kombiniraju deep tech, house i europski underground zvuk.

Posebnu pažnju privlači i Merissa Mahala, energična DJ-ica i producentica iz Frankfurta čiji emotivni, a moćni groove savršeno odgovara ljetnoj atmosferi pod otvorenim nebom.

Selected Festival ne bi bio ono što jest bez snažne domaće podrške koju čine: Josip Milković i Butters, kao i veterani scene Mony i Mate Kokić, obojica s preko 25 godina iskustva. Ove godine pridružuju im se i: Marcela, pobjednica Next Gen nagrade na Ambasadoru, zadarski favoriti Alvize, Lumix i Marko Ladišić te mlade nade scene Boema i Anja Dominić, a tu je i Riba.

Selected Festival tijekom cijele godine održava kvalitetan glazbeni program u Zadru, kroz klupske večeri, boutique evente i suradnje s regionalnim glazbenim kolektivima, a ovog ljeta ponovo potvrđuje svoju ulogu katalizatora urbanog identiteta Zadra.

Njegov pažljivo kreirani program ne samo da privlači publiku iz cijelog svijeta, već i izravno doprinosi punjenju smještajnih kapaciteta, jačanju lokalne ekonomije i pozicioniranju Zadra kao suvremene destinacije za mlade.

Sve informacije o regular i VIP ulaznicama, satnici i izvođačima dostupne su na službenoj web stranici: www.selected-croatia.com

OK Fest 2025 na Tjentištu: Plesalo se bez granica

Prostor koji povijesno nosi ogroman značaj, posebno u kontekstu antifašističkog naslijeđa i kolektivne memorije bivše države, a danas okuplja ljude iz svih dijelova regije, pod drugačijim okolnostima.

Kad se usred ljeta popneš na Tjentište, prestaješ brojati kilometre. Nema više ekrana, asfalta, ni gradske buke. Ovdje dolaziš jer ti treba osjećaj prostora u kojem su ljudi još uvijek voljni biti zajedno, samo s glazbom na pameti.

Fokus na elektronički program

Glavni floor, Main Stage, i dalje drži pažnju bendovskim programom: Dubioza Kolektiv, Elemental, Brkovi, Zoster, Kultur Shock… Ali pravi puls počinje kasnije, kad se festival seli dublje u kamp. OK Stage, smješten unutar šumskog dijela, kreće oko ponoći i ne staje do jutra. Francuski producent Matt Sassari, poznat po preciznom i čvrstom techno zvuku, doveo je floor do točke ključanja.

Prije njega je nastupio Javi Collina, španjolski groove-majstor s iskustvom s Ibize do Južne Amerike. Njegov set je ušao glatko, a ljudi su plesali kao da su ga čekali cijelu večer. Drugih večeri, Mladen Tomić, jedan od najkonzistentnijih regionalnih izvođača, donosi hipnotičnu kombinaciju techna i housea.

U tri ujutro dolazi Oliver Huntemann, njegov njemački techno je reduciran, linearan i bez viška. Samo puls.

Zadnje noći Anja Schneider je zatvorila festival tehnički besprijekornim dvosatnim setom. Nakon nje došli su Innēr Sense, duo iz Beograda, poznati po melodičnom techno pristupu, čiji set je publiku rasplesao do zore.

Podneva uz rijeku, noći pod krošnjama

Dnevna scena funkcionira kao vlastita stvarnost, Summer Stage, smješten je uz ‘Olimpijski bazen’ i rijeku Sutjesku. Prvi dan je lagano započeo uz domaći Peznt, ritam koji je savršeno legao uz bazen i opuštenu publiku. Collina, Tomić, Innēr Sense i DJ Shipe vrtjeli su setove koji su se savršeno uklopili u dnevni ambijent.

Ples kao jezik bez greške

Tjentište okuplja sve generacije, bez nacionalnih obilježja i pozicioniranja. U vremenu u kojem dominira cinizam, ovakva iskrenost djeluje gotovo subverzivno. U trenutku kad se floor zagrijavao za dolazak Anje Schneider, potpuno je nestalo struje. Dva puta, različitih noći. Ipak je to šuma, zna se dogoditi. Ali ni to nije smetalo, izvukli su se prijenosni zvučnici iz šatora i plesalo se u potpunom mraku.

Zato se vraćamo

OK Festival svoju publiku gradi godinama, a kad sve drugo postane nepodnošljivo, vraćamo se na Tjentište. Bez zastava. Samo zajedno. OK Fest je tri dana podsjetio da je moguće plesati bez podjela, straha i kontrole. Samo s glazbom kao granicom i vezom.

Cijela fotogalerija dostupna je ovdje.

Verknipt stvara povijest i ruši Guinnessov svjetski rekord za najveći laserski show

Sa 1100 lasera koji rade preko pozornice od 360, Verkniptovo nedavno preuzimanje amsterdamske Johan Cruijff Arene službeno je postavilo Guinnessov svjetski rekord.

Nizozemski hard techno brend Verknipt službeno je oborio Guinnessov svjetski rekord za najveći laserski show na svijetu, završivši svoj posljednji događaj “ArenA” spektaklom vođenim laserskim zrakama.

U subotu, 19. srpnja, transformirali su Johan Cruijff Arenu u pravu multisenzornu arenu vida i zvuka. Pred rasprodanom dvoranom sa 40 tisuća ljudi, Verknipt je predstavio posebno programirani, 10-minutni laserski show s 1100 pojedinačnih zraka, najveći ikad proizveden. Prethodni rekord, koji je postavio Dubai Racing Club 2021. godine, koristio je 824 lasera tijekom ceremonije zatvaranja Svjetskog kupa u Dubaiju.

Dizajniran s potpuno kružnom pozornicom, rotirajućom DJ kabinom i impresivnom rasvjetom, trenutak je predstavljao prekretnicu u tehničkom postignuću u povijesti zabave, a sada je potvrđen Guinnessovom svjetskom rekordom.

Line up je uključivao popis hard techno umjetnike poput Basswella, Onlynumbers, Cloudyja, NOVAH-a, Cynthije Spiering, Paula Elstaka, DYEN-a i mnoge druge. Vizualnu režiju showa osigurao je 360 Show Design, a vizualne elemente ANK1, piše Becca Kaplan za portal EDM.com.