Nema boljeg lijeka od prve kave uz poznata lica i rekapitulaciju svega što se (ne) sjećate od sinoć.
Dodaj avokado na tost, nekoliko jaja po želji, domaći kruh, možda i malo humusa sa strane i naravno, smijeh koji dolazi spontano.
Ovakvi mali rituali čine veliku razliku. Podsjećaju nas da su i najluđi vikendi – ljepši kada se zaokruže ljudskom toplinom i dobrim zalogajem. To nije samo oporavak, to je mini slavlje života.
Dođi sebi uz tanjur. I ekipu.
*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske
Prema nedavnom istraživanju koje prenosi Vice, više od 60% zaposlenih iz generacije Z i milenijalaca priznaje da redovito konzumira alkohol ili droge i to na poslu.
Istraživanje je provedeno među više od 1000 radnika iz SAD-a, a rezultati otvaraju ozbiljna pitanja o stresu, radnim uvjetima i (ne)vidljivoj kulturi korištenja psihoaktivnih supstanci unutar novih oblika rada.
Posebno je zanimljivo da čak trećina ispitanika smatra da im droga ili alkohol pomažu u boljem obavljanju posla, osobito u kreativnim ili stresnim profesijama. Najčešće konzumirane supstance su kanabis, mikrodoze psihoaktivnih tvari i alkohol, a mnogi ispitanici priznaju da rade iz kuće, što dodatno briše granice između privatnog i poslovnog prostora.
Ova vijest baca novo svjetlo na to kako mlade generacije gledaju na rad, produktivnost i samopomoć. U kontekstu elektroničke glazbe i kreativnih industrija, gdje su radno vrijeme, inspiracija i sloboda izražavanja često neformalne kategorije, rezultati istraživanja možda i ne iznenađuju, piše Ashley Fike za VICE.
Jedan od najpoznatijih švicarskih DJ-eva i producenata DJ Antoine obradio je legendarnu pjesmu Olivera Dragojevića “Ča će mi Copacabana” iz 1973. godine. Novo izdanje ovog 51 godinu starog klasika najavljeno je kao moderna klupska interpretacija s ciljem osvajanja top ljestvica, plesnih podija i predstavljanje Hrvatske u svijetu.
Tvorac komercijalnih hitova s početka 2010-ih “Welcome To St. Tropez” i “Ma Cherie” s originalnom verzijom Oliverove pjesme susreo se krajem prošle godine dok je pripremao set za doček Nove godine na splitskoj Rivi.
“Osjetio sam dubinu i boje pjesme, koja me je jako dirnula. Nakon što sam remixirao originalnu verziju ”Copacabane” na dočeku Nove godine na splitskoj Rivi, ljudi su bili u deliriju i to je taknulo moje srce. To je bio trenutak kad sam se istinski zaljubio u ovu pjesmu. Oliver Dragojević je utkao toliko čarolije u ovu pjesmu. Pogledao sam i snimke njegovog posljednjeg ispraćaja i shvatio koliko ova pjesma daje ljubavi, koju ja sada želim vratiti Hrvatskoj, posebice Splitu“, ispričao je DJ Antoine u razgovoru za InMagazin.
“Copacabana” u verziji DJ Antoinea zadržava originalnu melodiju refrena i iste poruke koje se šalju, ali ih je preveo na engleski jezik. Upravo te poruke koje “Copacabana” šalje su jedan od glavnih razloga zbog kojih švicarski DJ i producent smatra da ova pjesma mora obići svijet.
“Kada sam čuo pjesmu, rekao sam: Wow, koliko čarolije ima. Ovo mora doći do Copacabane, Miamija, Moskve, Dubaija, ma svugdje. Moramo reći ljudima koliko je Hrvatska predivna“, poručuje DJ Antoine koji se početkom ljeta vraća u Split kako bi snimio i videospot za svoju verziju Oliverovog evergreena.
Iako DJ Antoine ima velika očekivanja od svoje verzije “Copacabane”, prve reakcije publike ne dijele oduševljenje. Mnogi slušatelji na društvenim mrežama izrazili su razočaranje ovom interpretacijom, no konačan sud prepuštamo vama – poslušajte i procijenite sami.
Trend obrade domaćih pjesama u elektroničkoj glazbi sve je izraženiji
“Copacabana” dolazi u trenutku kada je sve veći interes producenata za reinterpretacijama pjesama iz hrvatske i regionalne glazbene baštine unutar raznih elektroničkih žanrova. Tako je recimo Oliver već nekoliko puta obrađen, a prošlogodišnji remix Brune Cottija “Bez Tebe” je već neko vrijeme viralan zahvaljujući društvenim mrežama.
Da obrade domaćih pjesama imaju svoje mjesto u elektroničkoj glazbi najbolje dokazuje projekt “Domaće House Obrade” kojeg potpisuje Yakka. Naš nagrađivani DJ je u proteklih godinu i pol objavio deset setova koji su prikupili preko 120 tisuća na streaming platformama te je odradio 15-ak partyja i jedan festivalski nastup kroz koje je promovirao brojne remixe hrvatskih i regionalnih umjetnika.
Irvine Welsh, autor kultnog romana Trainspotting, najavio je svoj prvi glazbeni album pod nazivom “Men In Love”, koji će biti objavljen 24. srpnja 2025., istovremeno s istoimenim romanom tj. izravnim nastavkom Trainspottinga.
Screenshot iz filma Trainspotting
Ovaj projekt predstavlja spoj književnosti i glazbe, gdje album služi kao “zvučni suputnik” romanu, istražujući teme ljubavi, identiteta i društvenih promjena kroz prizmu disco glazbe.
Album je nastao u suradnji s kolektivom The Sci-Fi Soul Orchestra, a prvi singl “A Man In Love With Love”, već je dostupan. Glazbeni stil kombinira klasične Motown i disco utjecaje s modernom elektroničkom produkcijom, stvarajući nostalgičnu, ali svježu zvučnu kulisu.
Welsh opisuje disco kao oblik glazbene ekstaze i otpora, naglašavajući njegovu sposobnost da prenese ljubav i zajedništvo u vremenima društvene nesigurnosti.
Roman “Men In Love” nastavlja priču likova iz Trainspottinga – Rentona, Spuda, Sick Boya i Begbieja smještajući ih u kasne 80-e, razdoblje prije eksplozije acid house scene.
U objavi na društvenim mrežama progovorio je o zakulisnoj realnosti koju većina slušatelja nikada ne vidi, o nepravdi, eksploataciji i idolima koji nikada nisu sami stvarali glazbu kojom su se proslavili.
Airwave – izvor: Facebook
Brutalno iskrena objava odjeknula je među glazbenicima i fanovima diljem svijeta posebno zato jer se dotakaotema koje rijetko tko ima hrabrosti otvoriti u medijskom prostoru, kao što su lažna slava, manipulacija i eksploatacija u pozadini scene koju smo idealizirali.
Airwave je s 18 godina potpisao svoj prvi ugovor, a glazbi se posvetio umjesto sigurne karijere u multinacionalnoj kompaniji ili akademskom svijetu. Prisjetio se vremena kad je glazbena oprema bila luksuz, a kreativnost nužno proizašla iz ograničenja.
No, kako kaže, najteže je bilo gledati kako slavu i novac ubiru oni koji nisu ni dotaknuli produkciju vlastitih ploča, dok su stvarni autori ostajali u sjeni, potpisani sitnim slovima ako uopće.
“Mnogi od mojih idola nisu producirali vlastitu glazbu, ali su postali zvijezde. Pravi autori ostajali su nevidljivi, dok su DJ-evi ubirali sve plodove.”
Taj obrazac i danas postoji, upozorava, i razara samu srž kreativnosti.
Ako scena želi opstati, mora prvo pogledati istini u oči
“DJ superzvijezde stvorile su 30 godina narcisoidnosti i neofeudalizma”, piše Airwave, napominjući kako su mnogi od njih samo lice proizvoda iza kojeg stoje anonimni producenti. Taj nevidljivi sloj rada i dalje je prisutan u sceni, a rezultat je industrija koja sve manje nagrađuje autentičnost, a sve više imidž i PR.
Na festivalima često gledamo istu pojavu kao npr. izvođače iza čijih se setova ne krije autentičnost, nego dobar menadžment i PR. Unatoč razočaranjima, Airwave priznaje da mu je glazba donijela ono najvažnije, a to su prijateljstva, samopouzdanje i osjećaj pripadnosti.
“Za mene je biti glazbenik i dalje najplemenitiji poziv, čak i u svijetu koji je sve manje pravedan”, zaključuje.
Njegova poruka mlađim generacijama? “Imajte hrabrosti prepoznati manipulaciju i ne gubite vlastiti glas u industriji koja vas može progutati, ako joj to dopustite.”
Za kraj zaključuje: “Ako scena želi opstati, mora prvo pogledati istini u oči.”
Elektronikson je glazbeni projekt čiju kreativnu jezgru čine Josip Gruić i Ante Balov, oboje članovi trogirskog death metal benda Mesmera. Inspirirani zvukom 80-ih, a naročito dark/synth wave scenom, stvaraju glazbu s elektroničkim retro zvukom koju prati doza humora i ironije.
Upravo humor i ironija trogirskog dua su nezaobilazni elementi njihovih otkačenih nastupa. Elektronikson su tako svoju glazbu predstavili publici prošlog ljeta publici na Trag festivalu u Trogiru, a zatim su na jesen i zimu nastupili u splitskoj Kocki te Ghetto klubu.
Elektronikson imaju dva objavljena singla. Prvijenac se zove “Kraj Pekare” i objavljen je u lipnju 2024. godine. Pjesma koju koju prati synth/dark wave ritam trogirski duo opjevava ljubav koja se dogodila simbolično pokraj pekare.
Svoje glazbeno putovanje synth/dark wave i italo disco notama trogirski duo je nastavio s novim singlom objavljenim ovog tjedna. Pjesma “Slam Dunk” je novi uradak Elektroniksona s kojom na humorističan način i na engleskom jeziku pričaju o košarci.
*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.