Skip to main content

Dođite sebi uz tanjur nečeg comfort

Nije vrijeme za komplikacije, vrijeme je za comfort food. Pozovi svoju ekipu. Dogovorite brunch kod frenda ili se zaputite u omiljeni food bar.

(ilustracija) – Photo by Ruyan Ayten on Unsplash

Nema boljeg lijeka od prve kave uz poznata lica i rekapitulaciju svega što se (ne) sjećate od sinoć.

Dodaj avokado na tost, nekoliko jaja po želji, domaći kruh, možda i malo humusa sa strane i naravno, smijeh koji dolazi spontano.

Ovakvi mali rituali čine veliku razliku. Podsjećaju nas da su i najluđi vikendi – ljepši kada se zaokruže ljudskom toplinom i dobrim zalogajem. To nije samo oporavak, to je mini slavlje života.

Dođi sebi uz tanjur. I ekipu.

*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske

Više od 60% pripadnika generacije Z i milenijalaca konzumira alkohol ili droge tijekom radnog vremena

Prema nedavnom istraživanju koje prenosi Vice, više od 60% zaposlenih iz generacije Z i milenijalaca priznaje da redovito konzumira alkohol ili droge i to na poslu.

(ilustracija) – Photo by Brooke Cagle on Unsplash

Istraživanje je provedeno među više od 1000 radnika iz SAD-a, a rezultati otvaraju ozbiljna pitanja o stresu, radnim uvjetima i (ne)vidljivoj kulturi korištenja psihoaktivnih supstanci unutar novih oblika rada.

Posebno je zanimljivo da čak trećina ispitanika smatra da im droga ili alkohol pomažu u boljem obavljanju posla, osobito u kreativnim ili stresnim profesijama. Najčešće konzumirane supstance su kanabis, mikrodoze psihoaktivnih tvari i alkohol, a mnogi ispitanici priznaju da rade iz kuće, što dodatno briše granice između privatnog i poslovnog prostora.

Ova vijest baca novo svjetlo na to kako mlade generacije gledaju na rad, produktivnost i samopomoć. U kontekstu elektroničke glazbe i kreativnih industrija, gdje su radno vrijeme, inspiracija i sloboda izražavanja često neformalne kategorije, rezultati istraživanja možda i ne iznenađuju, piše Ashley Fike za VICE.

Generacija Z koristi emotikone kao simbole za skrivanje poruka

DJ Antoine obradio Oliverov hit “Ča će mi Copacabana” i poručio: “Ova pjesma mora obići svijet”

Jedan od najpoznatijih švicarskih DJ-eva i producenata DJ Antoine obradio je legendarnu pjesmu Olivera DragojevićaČa će mi Copacabana” iz 1973. godine. Novo izdanje ovog 51 godinu starog klasika najavljeno je kao moderna klupska interpretacija s ciljem osvajanja top ljestvica, plesnih podija i predstavljanje Hrvatske u svijetu.

Tvorac komercijalnih hitova s početka 2010-ih “Welcome To St. Tropez” i “Ma Cherie” s originalnom verzijom Oliverove pjesme susreo se krajem prošle godine dok je pripremao set za doček Nove godine na splitskoj Rivi.

Osjetio sam dubinu i boje pjesme, koja me je jako dirnula. Nakon što sam remixirao originalnu verziju ”Copacabane” na dočeku Nove godine na splitskoj Rivi, ljudi su bili u deliriju i to je taknulo moje srce. To je bio trenutak kad sam se istinski zaljubio u ovu pjesmu. Oliver Dragojević je utkao toliko čarolije u ovu pjesmu. Pogledao sam i snimke njegovog posljednjeg ispraćaja i shvatio koliko ova pjesma daje ljubavi, koju ja sada želim vratiti Hrvatskoj, posebice Splitu“, ispričao je DJ Antoine u razgovoru za InMagazin.

Copacabana” u verziji DJ Antoinea zadržava originalnu melodiju refrena i iste poruke koje se šalju, ali ih je preveo na engleski jezik. Upravo te poruke koje “Copacabana” šalje su jedan od glavnih razloga zbog kojih švicarski DJ i producent smatra da ova pjesma mora obići svijet.

Kada sam čuo pjesmu, rekao sam: Wow, koliko čarolije ima. Ovo mora doći do Copacabane, Miamija, Moskve, Dubaija, ma svugdje. Moramo reći ljudima koliko je Hrvatska predivna“, poručuje DJ Antoine koji se početkom ljeta vraća u Split kako bi snimio i videospot za svoju verziju Oliverovog evergreena.

Iako DJ Antoine ima velika očekivanja od svoje verzije “Copacabane”, prve reakcije publike ne dijele oduševljenje. Mnogi slušatelji na društvenim mrežama izrazili su razočaranje ovom interpretacijom, no konačan sud prepuštamo vama – poslušajte i procijenite sami.

Trend obrade domaćih pjesama u elektroničkoj glazbi sve je izraženiji

Copacabana” dolazi u trenutku kada je sve veći interes producenata za reinterpretacijama pjesama iz hrvatske i regionalne glazbene baštine unutar raznih elektroničkih žanrova. Tako je recimo Oliver već nekoliko puta obrađen, a prošlogodišnji remix Brune Cottija “Bez Tebe” je već neko vrijeme viralan zahvaljujući društvenim mrežama.

Da obrade domaćih pjesama imaju svoje mjesto u elektroničkoj glazbi najbolje dokazuje projekt “Domaće House Obrade” kojeg potpisuje Yakka. Naš nagrađivani DJ je u proteklih godinu i pol objavio deset setova koji su prikupili preko 120 tisuća na streaming platformama te je odradio 15-ak partyja i jedan festivalski nastup kroz koje je promovirao brojne remixe hrvatskih i regionalnih umjetnika.

Trainspotting dobiva nastavak: Irvine Welsh objavljuje disco album i roman

Irvine Welsh, autor kultnog romana Trainspotting, najavio je svoj prvi glazbeni album pod nazivom “Men In Love”, koji će biti objavljen 24. srpnja 2025., istovremeno s istoimenim romanom tj. izravnim nastavkom Trainspottinga.

Screenshot iz filma Trainspotting

Ovaj projekt predstavlja spoj književnosti i glazbe, gdje album služi kao “zvučni suputnik” romanu, istražujući teme ljubavi, identiteta i društvenih promjena kroz prizmu disco glazbe.

Album je nastao u suradnji s kolektivom The Sci-Fi Soul Orchestra, a prvi singl “A Man In Love With Love”, već je dostupan. Glazbeni stil kombinira klasične Motown i disco utjecaje s modernom elektroničkom produkcijom, stvarajući nostalgičnu, ali svježu zvučnu kulisu.

Welsh opisuje disco kao oblik glazbene ekstaze i otpora, naglašavajući njegovu sposobnost da prenese ljubav i zajedništvo u vremenima društvene nesigurnosti.

Roman “Men In Love” nastavlja priču likova iz Trainspottinga – Rentona, Spuda, Sick Boya i Begbieja smještajući ih u kasne 80-e, razdoblje prije eksplozije acid house scene.

Airwave raskrinkava glazbenu industriju: “30 godina sam šutio, više neću”

U objavi na društvenim mrežama progovorio je o zakulisnoj realnosti koju većina slušatelja nikada ne vidi, o nepravdi, eksploataciji i idolima koji nikada nisu sami stvarali glazbu kojom su se proslavili.

Airwave – izvor: Facebook

Brutalno iskrena objava odjeknula je među glazbenicima i fanovima diljem svijeta posebno zato jer se dotakao tema koje rijetko tko ima hrabrosti otvoriti u medijskom prostoru, kao što su lažna slava, manipulacija i eksploatacija u pozadini scene koju smo idealizirali.

Airwave je s 18 godina potpisao svoj prvi ugovor, a glazbi se posvetio umjesto sigurne karijere u multinacionalnoj kompaniji ili akademskom svijetu. Prisjetio se vremena kad je glazbena oprema bila luksuz, a kreativnost nužno proizašla iz ograničenja.

No, kako kaže, najteže je bilo gledati kako slavu i novac ubiru oni koji nisu ni dotaknuli produkciju vlastitih ploča, dok su stvarni autori ostajali u sjeni, potpisani sitnim slovima ako uopće.

Mnogi od mojih idola nisu producirali vlastitu glazbu, ali su postali zvijezde. Pravi autori ostajali su nevidljivi, dok su DJ-evi ubirali sve plodove.

Taj obrazac i danas postoji, upozorava, i razara samu srž kreativnosti.

Ako scena želi opstati, mora prvo pogledati istini u oči

“DJ superzvijezde stvorile su 30 godina narcisoidnosti i neofeudalizma”, piše Airwave, napominjući kako su mnogi od njih samo lice proizvoda iza kojeg stoje anonimni producenti. Taj nevidljivi sloj rada i dalje je prisutan u sceni, a rezultat je industrija koja sve manje nagrađuje autentičnost, a sve više imidž i PR.

Na festivalima često gledamo istu pojavu kao npr. izvođače iza čijih se setova ne krije autentičnost, nego dobar menadžment i PR. Unatoč razočaranjima, Airwave priznaje da mu je glazba donijela ono najvažnije, a to su prijateljstva, samopouzdanje i osjećaj pripadnosti.

Za mene je biti glazbenik i dalje najplemenitiji poziv, čak i u svijetu koji je sve manje pravedan”, zaključuje.

Njegova poruka mlađim generacijama? “Imajte hrabrosti prepoznati manipulaciju i ne gubite vlastiti glas u industriji koja vas može progutati, ako joj to dopustite.”

Za kraj zaključuje: “Ako scena želi opstati, mora prvo pogledati istini u oči.”

Cijelu objavu pogledajte u nastavku.

Novi val: Elektronikson – synth/dark wave i italo disco projekt iz Trogira

Elektronikson je glazbeni projekt čiju kreativnu jezgru čine Josip Gruić i Ante Balov, oboje članovi trogirskog death metal benda Mesmera. Inspirirani zvukom 80-ih, a naročito dark/synth wave scenom, stvaraju glazbu s elektroničkim retro zvukom koju prati doza humora i ironije.

Upravo humor i ironija trogirskog dua su nezaobilazni elementi njihovih otkačenih nastupa. Elektronikson su tako svoju glazbu predstavili publici prošlog ljeta publici na Trag festivalu u Trogiru, a zatim su na jesen i zimu nastupili u splitskoj Kocki te Ghetto klubu.

Elektronikson imaju dva objavljena singla. Prvijenac se zove “Kraj Pekare” i objavljen je u lipnju 2024. godine. Pjesma koju koju prati synth/dark wave ritam trogirski duo opjevava ljubav koja se dogodila simbolično pokraj pekare.

Svoje glazbeno putovanje synth/dark wave i italo disco notama trogirski duo je nastavio s novim singlom objavljenim ovog tjedna. Pjesma “Slam Dunk” je novi uradak Elektroniksona s kojom na humorističan način i na engleskom jeziku pričaju o košarci.

*Članak je sufinanciran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske