Skip to main content

East Side Connection Podcast + intervju: Vegim


Vegimov put u underground započeo je sredinom 90-ih. 1998. je bila godina kada je Vegim postao stalni rob undergrounda. Brzo je razvio svoje vještine kao DJ i u svojoj produkciji. Zavladala je želja da svoju priču ispriča kroz glazbu i Vegim se nikada nije osvrnuo. Najraniji eksperimenti u studiju idu natrag do otprilike 2002.

Danas je Vegim prepoznat kao jedan od najutjecajnijih Techno umjetnika. Ne samo vješt DJ/producent, već i grafički dizajner i konecionalist koji ima stil za razliku od bilo kojeg drugog. Izdao je vlastite uratke i napravio bezbroj remiksa za mnoge od najpoznatijih izdavača u Techno carstvu. Njegove pjesme i remikse dobro podržavaju dj-evi kao što su: Dave Clarke, Laurent Garnier, Chris Liebing, Ben Klock, MARCEL DETTMANN, Dax J, Slam i mnogi drugi. Vlasnik je etikete TMM Records.



Hvala Vegime što si odvojio vrijeme za naš podcast, ovo je prvi put da smo ugostili nekoga s Kosova, što nas posebno veseli. Budući da smo već spomenuli da si s Kosova, možeš li nam reći nešto više o trenutnom stanju scene na Kosovu, festivalima, klubovima i nekim artistima  koje bi izdvojio?

[ Scena je trenutno pomalo pospana. S nestankom virusa i bez izolacije čini se da su svi bili nespremni, klubovi zatvoreni i njihov opstanak je bio nemoguć.
Ali stvari se kreću u dobrom smjeru. Puno zabava i festivala neke su od riječi organizatora u bliskoj budućnosti. ]



Moj prvi susret s tvojim imenom i glazbom dogodio se na Exit festivalu, kada si s Flekitzom nastupio u b2b izdanju na No Sleep pozornici. Kakva te sjećanja vežu s te večeri i koja je po tebi prednost, a što mana b2b setova ?

[ Jako se dobro sjećam Exit festivala. Jedan od meni omiljenih. Bilo je to nevjerojatno iskustvo s tako velikim brojem ljudi i sjećam se da smo imali nekih dvojbi što ćemo svirati, ali sam provjerio sljedećeg izvođača nakon nas i bio je Lag. Dakle, misija je bila sigurna. Što se tiče b2b-a, ja i Flekitza smo to radili mnogo puta i mogu reći da je iskustvo uvijek drugačije. Nikad ne znam što ima na umu, ponekad nismo isto raspoloženi i tako dalje i to uvijek iznenađuje,  jako dobro iskustvo s jakom misijom. ]



Vlasnik si izdavačke kuće TMM, gdje imaš sjajna izdanja i izvrsne izvođače. Koliko je zapravo teško voditi izdavačku kuću i pronaći izvođače za izdanja?

[ Vođenje label-a  je vrlo  teško. Morate  ulagati u presing, promociju, planiranje rasporeda za nadolazeću godinu sa svim potpisanim umjetnicima (ovo samo da bi bili prihvaćeni u dućanima kao postojanje) i puno teže raditi za nepoznate etikete s nepoznatim izvođačima. Ali kada vaša etiketa negdje dobije svoje mjesto na sceni uz sav naporan rad, stvari postaju puno lakše i primate glazbu od umjetnika iz cijelog svijeta. Ponekad, neki od njih nepoznati i nikad čuli, ali dobra glazba govori sama za sebe, svoj jezik i nađe put do obožavatelja. ]



Scena na Balkanu je ponovno doživjela "renesansu". Kako na nju gledaš i što je po tebi ključno da scena ostane živa?

[ Scena na Balkanu je sada na vrhuncu. Uz toliko festivala i mnogo velikih zabava. Mislim da ide u odličnom smjeru. Želio bih misliti da ključ za održavanje scene na životu visi na organizatorima. Naš posao je platiti ulaz, podržati domaći party kako bi organizatori imali puno više motiva za sljedeći veliki :) ]


Da moraš izdvojiti 3 trenutna mlada talenta po svom izboru tko bi to bio?

{youtube}KOjx-U668SU{/youtube}

{youtube}h-Py2s860Rw{/youtube}

{youtube}M6lCJ_wZ1h8{/youtube}

Hvala još jednom na izdvojenom vremenu, želimo ti puno uspjeha u daljnjoj karijeri i nadamo se da ćemo se uskoro čuti i vidjeti u Hrvatskoj.

[ Hvala vam na sjajnom intervjuu, sretan sam što sam dio East Side Connection podcasta]

Meksički Tulum traži od Spring Break partijanera da potpišu kako neće kupovati drogu


Novi napori dio su mjera državne vlade u pokušaju suzbijanja nedavnog porasta ubojstava povezanih s drogom u tim popularnim plažama.

“Nemoj se izlagati riziku. Dileri droge na plažama i noćnim klubovima dovest će vas u nevolje. Oni nisu tvoji prijatelji. Oni su kriminalci”, stoji u upozorenju koje se dijeli u svim hotelima u državi Quintana Roo, gdje se nalaze Tulum i Cancun. Svi posjetitelji moraju potpisati dokument prije prijave prebivališta.



Kampanja ima za cilj izvršiti pritisak na turiste da prestanu kupovati drogu na plažama, ali sam dokument nema pravne posljedice. "Vlasti vjeruju da ulično dilanje droge stoji iza naglog broja ubojstava", rekao je predsjednik Udruge hotela Quintana Roo, David Ortiz Mena.

Zašto Elon Musk kaže da su psihodelici i ketamin bolji od farmaceutskih lijekova?

Tesla Inc CEO Elon Musk, tehnološki tajkun koji će uskoro postati medijski tajkun koji je popušio joint na live stream videu s Joeom Roganom, objavio je na Twitteru mišljenje o djelotvornosti psihodelika i drugih biljnih supstanci kao tretmana za probleme mentalnog zdravlja. Foto YOUTUBE/POWERFULJRE Tvitanje je očito bio dio razgovora između dva korisnika Twittera, od kojih se jedan, suosnivač Netscapea  Marc Andreessen , referirao na  prilog New York Timesa iz 2016. o Adderallu i pitao se je li “naše današnje društvo uzrokovano društvenim medijima. Pitam se da li Adderall plus sveprisutna Google pretraživanja imaju veće učinke.” Drugi korisnik Twittera odgovorio je Andreessenu: “Prepisani psihodelici će zamijeniti amfetamine i SSRI tijekom sljedećeg desetljeća (iako se nadam da će to biti prije).” Zatim se Musk uključio : “Razgovarao sam s mnogo više ljudi kojima su pomogli psihodelici i ketamin nego SSRI i amfetamini.” I u pravu je. U tijeku su mnoga istraživanja o upotrebi psihodelika kao ozbiljne opcije liječenja za niz stanja dok se u SAD-u društvo bori s krizom mentalnog zdravlja bez presedana. Pravna psihodelička medicina spremna je poremetiti područje mentalnog zdravlja vrijedno više milijardi dolara jer se u kliničkim okruženjima testiraju tretmani pomoću tvari poput psilocibinskih gljiva, ketamina i terapije potpomognute MDMA za teški posttraumatski stresni poremećaj (PTSP) i brojna druga stanja. Tretmani ketaminom  jedina su psihodelička terapija koja je federalno legalna u SAD-u. Kao takve, klinike za ketamin  otvaraju se diljem zemlje , pružajući određeni stupanj olakšanja za onih otprilike 50 posto Amerikanaca s velikim depresivnim poremećajem (MDD) koji ne reagiraju na SSRI. Psihoterapija potpomognuta MDMA za liječenje pacijenata s poremećajem konzumiranja alkohola je u  fazi 2a ispitivanja  na Imperial Collegeu u Londonu, da spomenemo jednu od nekoliko, piše portal Benzinga. Psihodelici su prošli dug put Prije samo nekoliko godina, sektor psihodelika sastojao se od male skupine akademika i naprednih, iako odvažnih, ulagača. Hoće li Musk zaroniti u sektor psihodelika? Postoji nada! Pitamo se može li Muskov tvit biti uvod u dublje zanimanje koje bi ga moglo potaknuti da se uključi u ovaj inovativni sektor. Kao jedan od najutjecajnijih ljudi na svijetu danas, samo spominjanje psihodelika u pozitivnom svjetlu više će nego vjerojatno probuditi zanimanje i ozbiljno razmišljanje o toj temi. Prošlog mjeseca Elon Musk je otvorio Tesla Factory u Njemačkoj, potom se svijet našalio s njim nakon što nije uspio ući u Berghain. Poslije je kupio Twitter, a prije par dana izjavio da želi kupiti Coca Colu i vratiti kokain u nju.

-Hoću pivo- izjavio paralizirani muškarac koji mjesecima nije mogao komunicirati

Sastavljajući rečenice brzinom od samo jednog znaka u minuti, muškarac je također tražio da sluša bend Tool “glasno”, tražio je od svoje majke masažu glave i naručio curry – sve to snagom misli. Čovjeku, koji sada ima 36 godina, u ožujku 2019. godine kirurški su implantirane dvije kvadratne elektrode u mozak kako bi se olakšala komunikacija nakon što je paraliziran kao rezultat amiotrofične lateralne skleroze ( ALS ). Photo by: Matthew Henry from Burst Radeći s istraživačima u Wyss Centru za bio i neuroinženjering u Ženevi, Švicarska, pacijent s ALS-om pristao je na ugradnju moždanog implantata kada je još imao mogućnost korištenja pokreta očiju za komunikaciju 2018. godine. Jedna od njegovih najranijih komunikacija odnosila se na njegovu njegu, tražeći da mu se glava drži u povišenom i ravnom položaju kada u prostoriji ima posjetitelja. Također je tražio da se kroz njegove cijevi unose različite vrste hrane, uključujući juhu od gulaša i juhu od slatkog graška. “Za hranu želim curry s krumpirom pa bolonjez i juhu od krumpira”, navodi se u jednom zahtjevu. Također je mogao komunicirati sa svojim 4-godišnjim sinom i suprugom, generirajući poruku: “Volim svog cool sina.” Istraživanje je detaljno opisano u studiji objavljenoj ovog tjedna u časopisu Nature Communications . Znanstvenici koji stoje iza sučelje mozak-računalo-tehnologije sada traže sredstva za pružanje sličnih implantata za druge osobe s ALS-om, što će koštati blizu 500.000 dolara tijekom prve dvije godine korištenja.

Hard Summer uz Calvin Harrisa na poznatoj splitskoj plaži


Glavni gost festivala koji se održava na splitskoj plaži Žnjan je svjetska zvijezda, DJ, producent i remikser Calvin Harris. Idilična kombinacija sunca, mora i plesne glazbe, ovaj novi događaj HARD Summer EU trebao bi se pokazati kao jedan od najnezaobilaznijih partyja na plaži u kalendaru plesne glazbe ove godine.



HARD Summer je glavna tema na kalifornijskoj festivalskoj sceni od svog inauguracijskog izdanja 2007. Događaj sada ima reputaciju jednog od najzahtjevnijih događanja sredinom godine na Zapadnoj obali. Svakog ljeta, raznoliki obožavatelji HARD-a okupljaju se kako bi proslavili elektroničku glazbu.



Calvin Harris zauzeo je vrh svjetskih ljestvica sa svojim brojnim hitovima, skupivši 27 najboljih 10 singlova samo u Velikoj Britaniji. Obožavatelji mogu očekivati ​​da će čuti ove hitove među arsenalom uzbudljive plesne glazbe od poznatog DJ-a/producenta na ovom posebnom događaju koji traje samo jednu noć. Škot će uskoro stići s potpuno novom glazbom, jer je upravo najavio da je 'Funk Wav Bounces Vol.2' uskoro na putu.



Ulaznice u pretprodaju kreću u prodaju u srijedu, 4. svibnja (12 h po srednjeevropskom vremenu), a više info i predregistracija je ovdje. Alda i Insomniac nedavno su najavili u Puli sedmodnevni festival Secret Project pres. Pula Music Week od 30. lipnja do 6. srpnja na kojem puštaju Solomun, Boris Brejcha, Disclosure i drugi.


 

Paul Van Dyk: -Mislim da se elektronska glazba i dalje razvija i dostiže nove razine postojanja-


Od otkrivanja elektronske glazbe na radiju u kuhinji svoje majke do nastupa u prestižnim klubovima i festivalima diljem svijeta, Paul van Dyk stekao je reputaciju ne samo jednog od najproduktivnijih umjetnika, već i ikone plesne kulture.

Odrastao u komunističkoj istočnoj Njemačkoj prije pada Berlinskog zida, jedan od njegovih prvih gigova bio je u tada tek otvorenom klubu Tresor, što danas svakako zovemo jako dobrim početkom sjajne karijere. Apsolutna trance legenda i čovjek koji je dva puta proglašen najboljim DJ-em svijeta, ponovno se vraća u Zagreb, a uoči Future Scope festivala popričao je s nama.



Dugi niz godina ste na elektronskoj sceni. Što vas i dalje pokreće?

Jednostavno, volim tu glazbu. To je moja stvar. Kad sam bio dijete, nakon škole dok sam pisao domaću zadaću uvijek sam slušao radio. Postojale su specijalizirane radijske emisije koje su puštale drugačiju muziku, što je bio zvuk ranog techna, ranog housea. To me je inspiriralo da postanem ono što sam danas. Glazbenik, umjetnik i DJ.



To vas je definitivno inspiriralo da kreirate zvuk trancea i postanete trance glazbenik. Kroz godine rada u vašoj karijeri, uvijek ste ostajali uz svoj žanr, iako DJ-evi i producenti znaju mijenjati žanrove.

Hmm, nisam baš ostao skroz uz neki žanr. To je jednostavno, muzika koju volim. Znate, ona energija, ono što te pokreće, što ima melodične elemente. Ako slušate male isječke moje muzike kroz karijeru, uvijek ćete pronaći drugačije zvukove. Na primjer, neke mračnije stvari koje danas ljudi zovu techno. Nekako, etiketa trancea se zalijepila za mene i ja mislim da većina moje muzike ima trance element. Ali ne znam, to je umjetnost, imaš svoj prepoznatljivi zvuk. Isto tako, ako si slikar, imaš svoj način slikanja. Uvijek možeš vidjet Pabla Picassa u slici, ako je njegova. Tako na neki način, kada čujete moju pjesmu, znate da je to Paul Van Dykova. Ali u isto vrijeme bitno je sebe unaprijeđivati, kao i napredovati u svom zanatu.



Zadnje dvije godine, imali smo limitiran broj festivala i partyja. No sada se svijet vraća na “staro normalno”, tako su se klubovi ponovno otvorili i festivali vratili. Festivalska sezona je otvorena u Miamiju na Ultri, gdje smo imali priliku čuti kako bi mogla zvučati elektronska muzika u neko skorije vrijeme. Ove godine je dobila malo više techno zvuka, kao i housea. Što mislite, kako će se zvuk razvijati u budućnosti?

Jednu stvar koju znam, pogotovo za festival koji si spomenuo, Ultra na Mainstageu nema puno poveznica s onim što se zove elektronska glazba. To je čisti pop. Nema energije, nema onoga što te pokreće. To je samo jedna pop pjesma za drugom. Logično, to ima svoju publike. Nije moje mjesto da sudim, ali to nema veze s elektronskom glazbom kakvu mi poznajemo. Došli smo do razvoja u onome što nazivamo elektronskom glazbom. Primjerice, što zovemo techno danas, u 90’ ili 00’ bi nazivali progressive house. Što danas zovemo house, tada je to bio disco. Naravno tu je veliki broj ljudi koji prati i sluša trance zvuk, tu je velik broj novih i nadolazećih mladih glazbenika koji rade trance zvuk također. Ja mislim da se elektronska glazba i dalje razvija i dostiže nove razine postojanja.



Zvuk se uvijek razvija i ide naprijed, pogotovo s novim mladim i nadolazećim glazbenicima koji kreiraju nove zvukove. Imate li neko ime na koje bi trebali obratiti pozornost u budućnosti?

Ako pogledate neke stvari koje smo objavili na Vandit Recordsu, imate Koloniea kao primjer ili netko kao Fuenka. Tu je i The Wheels, koji ima stvarno predivnu muziku. To je nešto što me inspirira svakodnevno da nastavim raditi ono što volim.


To vas je vjerojatno i inspiriralo da napravite novi album, koji izlazi ove godine i zove se “Off the Record”. Što možemo očekivati od njega?

Kao što si sam rekao, stvari se razvijaju. Tako sam se i ja razvio na razne načine. Generalno, moja inspiracija je dolazila iz života. Svega što ja vidim, svega što ja čujem. Zadnje dvije godine su bile drugačije svima pa je tako i moja inspiracija drugačije, možda malo više introvertna. Dvije godine nisam vidio nikoga u klubovima, na festivalima, bili smo samo ja i stablo ispred prozora mog studija. Tako da je drugačije i tako su nastale trake iz maštarenja. Nešto o čemu sanjamo, osjećaju kojeg se prisjećamo od prije, kojeg želimo ponovno proživjeti. To je perspektiva u kojoj album ide. Naravno tu će biti i pjesme na 138BPM-a, koje se mogu svirati na festivalima, ali tu će biti i nešto dublje, što je možda bolje slušati kod kuće.



Definitivno ćemo imati priliku slušati nove trake uživo ove godine. Kada smo već kod vaše glazbe, ove godine jedan vaših najvećih hitova je dobio moderno ruho. Njemački DJ i producent Topic je semplirao For an Angel. Jeste li mu dali blagoslov za to?

Cijela ideja je inicirana od Topica. Ja sam sudjelovao kao originalni autor, jer sam napravio original. U smislu produkcije, vokala i svega ostalog, to je Topicov rad. On je došao meni, na način koji respektiram i cijenim, za razliku od drugih izvođača koji samo sempliraju i koriste tvoj rad bez pitanja. To sam vidio puno puta kroz svoj karijeru. Ali Topic je došao, rekao je da je inspiriran i da mu se jako sviđa melodija i pitao za suradnju ,kako bi mogao uključiti melodiju u svoj rad. Remake je također pop glazba na neki način, ali je ukusno odrađeno. Da koristim tvoje riječi, dao sam mu blagoslov.



Razgovarali smo o produciranju glazbe, razgovarali smo o nadolazećim DJ-evima. Koji je vaš savjet ljudima koji produciraju glazbu u svojim sobama ili mixaju sami za sebe?

Naprimjer, za mene kao DJ-a i nekoga tko je vlasnik izdavačke kuće, ja tražim nešto što dopire do mene. Bilo to da je interesantan zvuk, da melodija ima to nešto ili je jednostavno cijeli paket koji ima nešto. Osobno ne volim slušati nešto što sam već čuo nekoliko stotina tisuća puta i ja mislim da isto razmišlja većina ljudi koji radi u izdavačkim kućama. S druge strane, kad pogledate Spotify i slične platforme, sve zvuči isto. Na kraju dana bit ćete ispred ljudi, bilo to ispred vašeg najboljeg prijatelja, majke ili sestre, veće publike ako imate sreće. Morat ćete im objasniti zašto je vaša glazba takva i to jedino možete ako ju radite sa srcem.



Idemo malo do ljeta. Nekoliko puta ste već nastupali u Hrvatskoj, praktički ste postali redovan gost naše Jadranske obale. Sjećate li se nastupa u nas, kakva je publika?

Hrvatska ima jednu od najiskrenijih i najdirektnijih publika u Europi. Uvijek je odlično nastupati tamo. Sjećam se nekolicine nastupa, kada bih počeo sa setom, odmah bi me val energije pogodio na pozornici i ja bih publici vratio energiju isto. To je jednostavno, stvaranje zajedničkih uspomena. Glazba nas povezuje, spaja zajedno i tako stvaramo uspomene koje nosimo u svakodnevnim životima. Ja sam uvijek to imao i dobivao u Hrvatskoj i radujem se ponovno dolasku.



Otvarate našu festivalsku sezonu u Zagrebu na Future Scope Festivalu. Možemo li očekivati novu muziku, kao i stare hitove?

Naravno! Ali jedna stvar, ljudi na društvenim mrežama su stalno “Paul, možeš li svirati Home, Time of Life, For an angel, Music Rescues me”, a stvar je što ih ja uvijek sviram, samo drugačije nego što ih možda znate. To je zbog setupa kojeg koristim. Uvijek je drugačiji zvuk. Koristim drugačije bubnjeve, drugačije bas linije i to kreira pjesmu na drugačiji način. Hitovi će biti tu, kao i dosta nove glazbe.


Da zaključimo, kakav je plan za ljeto. Je l' imate isplanirano neko vrijeme za odmor ili ćete sve provest turajući?

Ljeto će biti radno. Kako se dvije godine nismo mogli zabavljati zajedno, treba nadoknaditi vrijeme i maksimalno ga iskoristiti. Trebamo uživati zajedno u glazbi. Imamo sreću da se vraćamo na Ibizu, imat ćemo ponovno cijele sezone, svakog četvrtka Shine nastupe u Edenu. To je uzbudljivo, kao i naravno dolazak u Hrvatsku, festivali tijekom cijelog ljeta i Creamfields. Veselim se ljetu ispunjenom novim uzbudljivim i nezaboravnim uspomenama.



FUTURE SCOPE FESTIVAL

Prema rasporedu nastupa po danima i na pozornicama, Paul Van Dyk nastupa u petak 13. svibnja na Live Stageu uz Maura Picotta, Corti Organ i druge. Ulaznice za ovaj spektakl potražite na Entrio!

O afterima koji će se održati u Boogaloo saznajte ovdje. Više informacija o festivalu potražite na društvenim mrežama Facebook | Instagram

FB Event: Future Scope festival [Zagreb, 13.-15.05.2022.]