Skip to main content

Prijavi se na Audio podučavanje u Dva Osam

Dio je predavačkog tima EduSplash iz Pule gdje steko iskustvo predavanja i edukacije iz podrućja audio inžinjeringa. Višegodišnji suradnik na realzaciji eventa za Pozitivan ritam.


Foto KR100

Član je više bendova i raznh projekata iz regije

Suosnivač je nezavisne digitalne etikete Amplifyah Music, te posjeduje istoimeni kučni studio specijaliziran za dub reggae produciju i analogni dub mix. Program ove radionice je preslika Robertovog stečenog znaja. Kroz ovu radionicu ima cilj približiti struku zainteresiranim skupinama i budućim nadolazećim naraštajima tehničara, ton majstora, producenata, Dj-a, voditelja tehnike…


Foto KR100

Edukacija je potpuno besplatna, a pravila igre su sljedeća:

Predavanje jednom u tjednu u trajanju 3 sata, ponedjeljkom od 17 do 20. Broj polaznika maksimalno 10! Prijave na [email protected].

Uvjet je, da polaznici koji se prijave moraju imati nešto osobnog alata koji će biti potreban za praktični dio radionice: Obavezno – lemilica i tinol, skalpel, mali kržni i ravni odvijač, sjekača lješta i radne rukavice.

Neobavezno – Strujni mjerni instrumen "multimetar" za mjerenje napona, struje i otpora.

Raspored predavanja:

TRAVANJ

    Uvod u struku, kratko predstavljanje nadolazečih predavanja
    Teorija zvuka
    Fizika zvuka
    Osnove akustike prostora
    Osnove elektrotehnike te njena primjena u struci
    Osnove mjerenja u elektrotehnici
    Osnove jakih struja te njena primjena u struci
    Montaža visokonaponskih strujnih priključaka

– – – – – – – – –

SVIBANJ

    Učenje tehnike lemljenja (svaki polaznik mora donijeti svoju lemilicu i alat)
    Audio kablovi
    Audio prikljućci
    Ozvučenje zvučnici i zvučne kutije
    Mikrofoni
    Put signala "Signal Flow"

– – – – – – – – –

LIPANJ

    Miksete i mikseri Pojačala i procesori
    Binska audio oprema
    Vrste audio zapisa i kratka povijest audio medija Mjerenje i analiza audio signala
    Montaža audio opreme za DJ event u klubu Dva Osam
    Montaža audio opreme za nastup manjeg benda u klubu Dva Osam
    Višekanalno snimanje

– – – – – – – – –

LISTOPAD

    Uvod u analognu obradu audio zapisa
    Oprema za obradu audio zapisa
    Uvod u digitalnu obradu audio zapisa
    Programi za obradu audio zapisa
    Upoznavanje sa programom za obradu i editiranje audio zapisa
    Virtualni instrumenti i procesori
    Pripremanje višekanalnih audio zapisa za finalni mix
    Analogno miksanje audio zapisa
    Digitalno miksanje audio zapisa

– – – – – – – – –

STUDENI

    Vrste tonskih studija i njihova upotreba
    Edukacija o tretmanu prostora za kućni studio
    Mjerenje pozicija studijskih zvučnika po prostoru
    Edukacija o akustičnom tretmanu prostora
    Izrada dva absorbera za zvuk
    Izrada dva difuzora za zvuk

– – – – – – – – –

PROSINAC

    Uvod u izradu audio infrastrukture za glazbene događaje na otvorenom Izrada plana za realizaciju glazbenog događaja na otvorenom
    Vrste pozornica i aluminijumskih konstrukcija Načini postavljanja razglasa za glazbene događaje na otvorenom
    Izrada plana potrošnje snaga i pravilna distribucija potrošnje elektricne energije za tehničku opremu
    Upoznavanje sa potrebnim elektricnim uređajima i elektricnim instalacijama za upotrebu na otvorenom.
    Pripreme za glazbeni događaj na otvorenom

 

Ilko Čulić: U domaćem undergroundu ima jako puno kreativnog potencijala


Kroz hrvatsku i regionalnu glazbenu scenu proživio i doživio je sve. Začetnik najstarijeg HR dub/reggae sounda – Bass Culture; jedan od osnivača Radia 808; organizator nagrađivanog Magic Box online koncerta; organizator glazbenih programa u Studentskom Centru, Zagreb Winter Reggae Festivala (ZWRF) i niza klupskih i dvoranskih koncerata hrvatskih alter i pop rock sastava.

Stoga, Ilko ima široku lepezu glazbenog znanja i žanrovskog dosega raznog zvukovlja koji konstantno plovi među svima nama. Više zanimljivih informacija o glazbenoj sceni i njegovom djelovanju doznajte u nastavku intervjua.



1.)    Koji su početci tvog ulaska u svijet glazbe? Kako se u tvoje vrijeme dolazilo do glazbe koja nije bila toliko mainstream te koju nisi mogao čuti na radiju ili kod prijatelja?

U početku su najviše pomogli stariji frendovi koji su imali puno ploča i daleko širu selekciju od one iz izloga Jugotona. Otkrivanje 70's kraut scene s bendovima kao što su Can, Faust i Neu bilo je možda najdragocjenije iskustvo u formativnim godinama, presudno za spoznaju da najuzbudljivija glazba nije na chartovima.   


2.)    Koji od glazbenih žanrova su najviše utjecali na tvoj rad i buduće kreacije u glazbenom svijetu?

Pripadam generaciji koja je odrasla s izrazito anglocentričnom slikom glazbenog svijeta, što je najprije donijelo utjecaje psihodelije, post punka i indie rocka.  Poslije su se tome pridodali reggae, elektronika i cijeli spektar afričke glazbe.


3.)    Pošto si prvi počeo proučavati i pisati o Reggae glazbi, kakvi su bili prvi utisci Reggaea na tvoje kolege novinare?

Možda sam bio drugi na tom polju, nikako prvi. U Poletu je 1980-ih pisao Mišo Ćurčija, veliki znalac old school reggaea. Rock kritičari su tada znali napraviti osvrt na Marleya ili Tosha, rijetko nešto više od toga. U međuvremenu je reggae doživio puno veću globalnu ekspanziju kroz nu roots, dancehall, digital, UK dub i  ragga jungle , što je sve skupa bilo neuhvatljivo ili teško razumljivo za većinu rock kritike.    



4.)    Što ti trenutno više  preferiraš u dub/reggae sceni i elektronskoj sceni općenito, Old school vibe ili nove digitalne/hibridne kreacije? Ili je zlatna sredina najbolja?

U dub reggaeu uvijek preferiram živi bubanj i bas, makar je elektronika danas dovoljno moćna da može preuzeti ulogu ritam sekcije bez ikakvih gubitaka. Temeljni koncept dub produkcije je istraživanje i eksperiment, pa su futuristi svakako zanimljiviji od nostalgičara.


5.)    Tvoj najdraži inozemni dub/reggae festival i zašto?

Njemački Summer Jam, najveća i najznačajnija smotra reggae glazbe na kontinentu. Od 1995. tamo sam u  desetak godina vidio i čuo gotovo sve koji su ostavili dublji trag na sceni. Imalo je smisla svakog ljeta potegnuti do Kolna sve dok kod nas nije došao Outlook koji je unutar šireg okvira bass glazbe perfektno pokrivao dub reggae.  


6.)    Koji je tvoj stav prema novim kontroverzama i „Cancel culture“  formama oko novog albuma TRAM 11 i Menarta?

Popularna muzika je ogledalo društva. A Tram 11 je popularan bend, pogotovo u Zagrebu. Sve što je kontroverzno na njegovom albumu mogli ste prije čuti u školi, crkvi, politici, medijima, na ulici ili utakmici. Ako nema nikakvih sankcija za ZDS, neizbježna posljedica je Pšk. Odluka o povlačenju albuma naškodila je jedino Menartu, dok je Tram 11 zasad dobio enorman dodatni publicitet. Međutim, vrlo brzo će se suočiti s otkazivanjem koncerata što će mu itekako zakomplicirati nastavak karijere.


Foto Bass Culture
 
7.)    U ovim podosta neizvjesnim pandemijskim vremenima uistinu je teško nastupiti kao DJ, a kamoli kao cijeli band. Imaš li možda koje zamisli kako bi svi skupa mogli ponovno i nesmetano uživati u glazbi uživo ili je corona situacija gamechanger?

Corona kriza jest gamechanger zato što jako dugo traje. Kad napokon izađemo iz ovog nereda proći će još neko vrijeme do potpune normalizacije odlaska na koncert ili party ili festival. U tom trenutku na sceni će se već pojaviti totalno nova mlada ekipa koja će aktivnije tražiti poveznicu  s nekim novim akterima i novim trendovima nego povratak na staro jer ono što je sviralo u klubu ili na festivalu prije pandemije uopće neće imati zapisano u kolektivnoj memoriji.     


8.)    Kakva god globalna situacija bila, Hrvatska već neko vrijeme ima podosta kvalitetnih underground glazbenih autora. Jesi li i ti zadovoljan napretkom?

U domaćem undergroundu ima jako puno kreativnog potencijala uspješno prenesenog na hrpetinu novih izdanja. Međutim, promocija i distribucija kod nas ide znatno slabije pa je realnije očekivati da će najistaknutiji underground autori napraviti solidnu internacionalnu karijeru nego veliki rezultat na domaćem terenu.


9.)    Kao dugovječni član medijskog carstva, koji je tvoj stav s trenutnim medijskim svijetom? Tradicionalni vs. novi mediji, digitalizacija, medijska manipulacija? Kamo sve vodi?

Tradicionalni mediji su naglo potonuli kad je svijet preskočio iz Gutenbergove u Zuckerbergovu galaksiju. Novi interaktivni mediji su neusporedivo brži, samo se u toj brzini događa opasna devalvacija pisane riječi. To ne može dobro završiti! 

Foto: Ovaj britanski rave klub spada u pionire Acid house revolucije 90-tih

Čak i 30 godina kasnije, clubberi i rejveri još uvijek pamte klub iz Middlesbrougha. Nedavno je otvorena strogo čuvana foto arhiva sa prvih rejvova iz ovog britanskog kluba.





Na početku su uglavnom svirali europski i američki bendovi, ali bendovi iz UK-a kao što su 808 State, Seal i Adamski, i T-Coy brzo su postali redoviti.





Često su se na stotine ljudi okupile na plesnom podiju koji je bio namijenjen samo za oko 250 ljudi. Klub je ostao u svom izvornom domu pet godina prije nego što se proširio i preselio u Arenu.



Lado Electro proslavio 20 godina rada koncertom u Tvornici kulture


Donosimo vam najbolje trenutke ovog neodoljivog audiovizualnog spektakla. Punih 20 godina projekt LADO Electro spaja tradicijske glazbene izričaje s elektroničkom glazbom.



Projekt LADO Electro pokrenuli su 2002. godine Ansambl LADO i dvojac HR Electro – Hrvoje Crnić Boxer i Ladov solist Boris Harfman, a već godinu dana kasnije objavljen je prvi album koji se odmah našao u vrhu najboljih hrvatskih albuma objavljenih te godine. Obilježavanje 20. obljetnice započelo je početkom ožujka na svjetskoj izložbi u Dubaiu gdje je Ansambl LADO održao nekoliko nastupa predstavljajući hrvatsku kulturu.




Glazba s albuma 2.0 Memorabilium inspirirala je umjetnike različitih pravaca  koji su je koristili u filmovima, predstavama, reklamama i na modnim revijama. Koreografije koje su postavljene na neke od pjesama s albuma prvijenca izvođene su u raznim prigodama poput dodjele diskografske nagrade Porin i otvorenja Svjetskog prvenstva u rukometu. Polufinalnu večer Dore 2010. otvorila je koreografija u sklopu projekta LADO Electro pod nazivom Kontrada.





Samo u 2020. godini obilježenoj brojnim otkazivanjima koncerata uslijed pandemije koronavirusa, LADO Electro zabilježio je nekoliko zapaženih nastupa, poput onoga u sklopu programa Rijeka 2020, tvrđavi Barone u Šibeniku te otvaranja Ljeta u MSU za koji su organizatori rekli kako je to bio jedan od najsnažnijih i umjetnički najuvjerljivijih nastupa na svih sedam Ljeta u MSU.



Bruns Lay – Jezgra Mix


Njegovo putovanje započelo je u Velikoj Britaniji gdje je završio svoj studij glazbene tehnologije te se i tako specijalizirao za glazbenog inženjera. Nakon studija u Engleskoj, ostvario je suradnju s brojnim izdavačkim kućama (Talk of the town, Baikonur Recordings, Ovrdose, Aquarius) te plasirao svoj prvi remiks “Jesen” Sare Renar.



Nakon što se povezao s Full Ferry-em i napravili uspješni remiks za Ninu Badrić, došli su na ideju o stvaranju zajedničkog albuma “House Vibra”. Njihovo posljednje izdanje “One Night”, u suradnji sa Zembom Latifom oduševilo je brojne fanove te se i tako popelo na top listu hrvatskih glazbenih ljestvica.