Prva dama Defecteda Sam Divine te globalna institucija Dennis Ferrer po prvi će putra zajedno svirati u Zagrebu na Defected Zagreb glazbenom spektaklu.
U subotu, 26. travnja na prostoru vanjske instalacije ispred The Garden Taprooma na Slavonskoj aveniji 26 /1, Zagreb će postati glavno središte kad su house glazba i zarazni plesni ritmovi u pitanju. Program počinje u 18 sati pre partyjem, dok će zvijezde nastupiti u terminu od 20 do 02 sata. Ovo je ujedno i službeni pre-party za Defected Croatia 2025. te služi kao savršeni uvod u festivalsku sezonu u The Garden Resortu Tisno.
Sam Divine, koja je prošle godine proglašena najboljom DJ-icom svijeta na DJ Awards 2024, održanim na Ibizi, te Dennis Ferrer, legendarni producent i autor bezvremenskog hita “Hey Hey”, predvode lineup koji će u subotu zagrijati plesni podij do usijanja. Uz njih, podršku pružaju i poznata regionalna DJ imena kao što su Elena Mikac i Tom Bug. Bit će ovo cjelonoćna house eksplozija u znaku ljubavi prema glazbi, zajedništvu i plesu.
Zagreb tako ponovno ulazi na kartu svjetskih gradova koji su ugostili Defected – od Londona i New Yorka do Ibize i Amsterdama
Očekujte vrhunsku house glazbu, euforične trenutke i onaj prepoznatljiv osjećaj kad glazba spaja sve generacije.
Sam Divine je sinonim za energične setove, karizmu i beskompromisnu ljubav prema glazbi. Još 2009. postala je rezident ovog globalnog brenda house glazbe kao stalna postava Defectedovih partyja diljem svijeta – od Ibize do Miamija, od Londona do Dubaija. Osnovala je izdavačku kuću DVINE Sounds, a poznata je po mixevima koji spajaju classic house, soulful vibe i moderan groove.
Nastupala na festivalima poput Tomorrowlanda, We Are FSTVL, Defected Croatia te brojnim drugima. Vodi i vlastitu radio emisiju koja okuplja milijune slušatelja. Njezin pristup DJ-ingu je emotivan, snažan i besprijekorno tehnički. Kad Sam Divine stane za pult, publika zna da ih čeka glazbeno putovanje s dušom.
House vizionar, producent innovator i legenda elektroničke glazbe Dennis Ferrer je pak institucija u svijetu house glazbe. DJ je to čija je karijera oblikovala čitav žanr. Njegov stil je mješavina deep housea, tech utjecaja i soulful groovea, a njegove trake ostavljaju trajan pečat na sceni.
Autor je i jednog od najprepoznatljivih house hitova, “Hey Hey” – klasika modernog housea
Surađivao je s glazbenicima kao što su Masters at Work, Little Louie Vega, Anané i mnogim drugima. Nastupao na gotovo svim velikim festivalima i klubovima u svijetu. Poznat je po tehnički savršenim, a emocijama nabijenim setovima. Ferrer ne slijedi trendove – on ih postavlja. Njegova prisutnost na bilo kojem eventu garantira vrhunsku atmosferu i ples do zadnje sekunde njegovog seta.
Događaj organiziraju The Garden Productions i Dobar House. Ovo je ujedno i službeni pre-party za Defected Croatia 2025.
Posljednje ulaznice za Defected Zagreb mogu se kupiti putem ovog linka.
Marko Mihalinec, umjetničkog imena Plazmatick dugogodišnji je producent elektroničke glazbe sa sjedištem u Zaprešiću.
Njegova glazba se može opisati kao šarmantna bezvremenska kombinacija jazza, basa i bubnja, breakbeata, trip-hopa, dubstepa, organske i elektroničke glazbe, ambijentalne te filmske glazbe.
Albumom “Fionna”, Plazmatick nastavlja istraživati suvremene elektroničke žanrove, donoseći svježe zvukove na domaću glazbenu scenu, zato prvi dan proljeća nije mogao bolje početi.
Uz ovaj razgovor odlučio Vam je pokloniti ekskluzivni neobjavljeni portret koji je prijateljski radio Lunar. Također dok čitate možete poslušati i miks koji je opisao kao “tvrdo-mekano putovanje od 70 do 133 BPM-a sa selekcijom produkcije koju volim od mainstreama do dubokog egipatskog undergrounda”.
Novi album Fionna donosi širok spektar elektroničkih stilova. Koja je bila glavna inspiracija i kako bi ga opisao u nekoliko rečenica?
Veliki pozdrav Klubska sceno! Najprije duboki naklon i hvala na podršci. “Fionna” je moj četvrti službeni album, treći pod etiketom PDV. Prije sam albumima pristupao filozofski, a trake su imale više soundtrackast pristup s dužim uvodima i izlazima, a i trajale su barem 5 minuta pa na više. Trenutno sam u fazi komprimiranja na tri/tri i pol minute i u pristupu manje je više – manje priče i manje mraka.
Tvoj zvuk uvijek pomiče granice žanrova. Jesi li pri stvaranju ovog albuma imao neku jasnu viziju ili se proces razvijao spontano?
Imam široko polje interesa, a moram biti fleksibilan jer živim od svog rada pa se i brzo prilagođavam i svladavam nove medije i tehnologije. Rejver sam prve generacije ranih devedesetih, obožavam elektronsku glazbu i nemam stilske preferencije što se vjerovatno preslikava i u moj autorski glazbeni rad. Otud i žanrovska raznolikost, a mogućnosti stilskog preklapanja su neograničene. Kako ne volim ladice ni granice, nemoguće mi se stilski definirati i pronaći u jednom zvuku ili brzini.
Kad sklapam album, postupku pristupam koncizno i kirurški, a zamišljen je da se tako i konzumira – od početka do kraja u jednom šusu. Raspored i razmještaj traka testiram prvo na kauču, a beta verziju u autu, najviše kroz noćne i ranojutarnje sate kad je jako malo prometa na cestama zaprešićke okolice, a volim nagaziti gas pa su zaobilaznice i prikrajci dobar testni poligon. Na “Fionni” po prvi put istražujem sreću, pozitivne emocije i optimizam, napravio sam odmak od tunela, betona i mraka i ovih 14 traka je izdržalo sve intimne i rigorozne testove.
Album je objavljen digitalno i na vinilu. Kako vidiš ulogu vinila danas? Postoji li neka posebna čar u tom formatu koja digitalnim izdanjima nedostaje?
Bez obzira na razvoj digitalije, fizički primjerak je direktna komunikacija – ploča, knjiga, strip, bluray, nebitno. U direktnom dodiru si s autorom i to je jako bitna komponenta jer primjerak možeš gledati, slušati, dirati i mirisati. Format ploče je odličan i zbog vizualnog identiteta koji je nerazdvojivi dio formata glazbenog albuma. Fizička kopija je i najbolji način podrške autoru, ali i etiketi koja ga objavljuje.
Čak i ako nemaš gramofon, uz ploču dolazi kȏd za digitalni download pa uz davanje podrške i fini ukras za policu dobiješ i digitalni primjerak albuma. PDV je nezavisna etiketa i na ovakav način podržavaš i njihov trud i rad, omogućuješ i buduća izdanja, a i ostavljaš prostor mladima koji će imati stabilnu platformu za izdavanje.
Imam pozamašnu kolekciju službenih fizičkih izdanja, nekoliko tisuća naslova (glazba, knjige, film, strip) koje prvenstveno kupujem zbog podrške autorima i izdavačima, a i dobar dio tih naslova je nedobavljiv u digitalnoj domeni i na popularnim platformama.
Elektronička glazba se konstantno mijenja. Kako gledaš na aktualne trendove i koliko oni utječu na tvoj rad?
Većina DJ setova su mi deja-vu, i već mi je i teško razlikovati ime od selekcije koliko je tog istozvučno i ravno. DJ-i su u medijima na žalost pretvoreni u karikature i ljudske jukeboxove što je bilo i neminovno koliko je elektronika eksplodirala. Zaprešićki digger i selektor Ivan Mrle Mršić mi je nedavno rekao da mu je zbog toga i neugodno predstaviti se kao DJ.
Početak tog trenda sam primijetio još krajem devedesetih kad su na rejvove počeli dolaziti likovi u kožnjacima i zblajhani ekstroverti koji su na party došli čuti Scootera ili 2 Unlimited. U novom mileniju su elektroniku prepoznale i korporacije i otad je ta glazba postala popularna i sveprisutna, pogotovo nakon što je Daft Punk eksplodirao u Americi.
Mikro žanrova ima na tisuće i elektronska glazba je za mene jazz 21. stoljeća
Iako smo manjina, mi koji smo u ovome zbog nekog dubljeg smisla, Laurent Garnier me svojom knjigom “Electrochoc” uvjerio kako nas ima dovoljno i da je to što radimo potrebno, korisno i da je bitno. Mene zanima sve ono što se događa ispod cirkusa i društva spektakla, u getu, faveli i sowetu. Potpuni je promašaj tvrdnja da je IDM jednako elektronska glazba.
Mikro žanrova ima na tisuće i elektronska glazba je za mene jazz 21. stoljeća. I dalje je istražujem, obožavam i podržavam. Nisam nostalgičan i siguran sam da je danas odlično doba za ljubitelje elektronske glazbe, a najbolje tek dolazi. Zato duboki naklon svima koji idu težim putem, guraju svoju priču i polako, ali iskreno grade unikatnost i identitet.
Plazmatick – Autor portreta: Lunar
Hrvatska elektronička scena ima puno talenata, ali rijetki uspijevaju stvoriti prepoznatljiv zvuk poput tebe. Kako si gradio svoj stil i identitet kroz godine?
Dvadeset godina sam samozaposlen u Dizajn studiju Mihalinec, a živim od proizvodnje multimedije te pomažem mikro i malim tvrtkama da budu vidljive na tržištu rada i usluga. Napisao sam četiri nagrađivane knjige (filmsku trilogiju “Žuti titl” koja ima kultni status i u Hrvatskoj ima status bestsellera, za roman “Krizu” sam dobio nagradu SFerA za najbolji roman godine) i član sam Hrvatskog društva pisaca.
Pišem i razvijam scenarije za filmove i serije. Uz to radim glazbu za film i marketing industriju te sam član Hrvatske udruge interdisciplinarnih umjetnika. Vjerovatno me izgradila široka lepeza interesa, a davno sam zažalio što neke ideje nisam realizirao jer ideja bez realizacije je kao pišanje u vjetar. Gotovo uvijek sam blizu vlastitog maksimuma u realizaciji i svaki put nanjušim koliko je granica potencijala i mogućnosti blizu.
Najsretniji sam kad je prebacim i barem malo pomaknem. Previše talentiranih ljudi sam pratio kako, bez obzira na izuzetnu nadarenost, ne uspijevaju realizirati ideje ili prebrzo izgore. Razloge za to mogu samo pretpostaviti, ali bih gađao u smjeru ili zbog bolesnog perfekcionizma ili prehlađenog ega.
Plazmatick – Foto: Inia Herenčić
Tvoje live izvedbe uvijek donose nešto novo. Možemo li očekivati posebne vizualne ili tehničke elemente na koncertima kojima ćeš promovirati album?
Komponenta izvedbe uživo je segment s kojim sam najmanje miran i zadovoljan. S jedne strane mi je to uvijek subjektivno izazovno zbog samokritike na izbor i selekciju koju složim. S druge strane s tehničkim aspektom jer zapravo vrtim svoje trake u setu. Krajem devedesetih sam imao “orkestar” – glazbenike koji su uživo improvizirali/reinterpretirali moje trake.
Tada nisam bio dovoljno elektronika za puritance, a pre-avantgardan za ljubitelje svirke uživo. Trenutno sam solidno ok sa setom od 120 minuta vlastite produkcije, a vrtim drugačije edite i bootlege ili raritete. Takav set sam složio za londonski Bloop radio i reakcije su solidno pozitivne.
Što je sljedeće za Plazmaticka? Planiraš li nove projekte, suradnje ili možda povratak nekim starim glazbenim idejama?
Kolekcija ideja tj. traka koje su kratki sklopovi do 1 minute imam preko tisuću. Prve datiraju od 1996. te će iduće godine biti 30 godina da glazbeno produciram i eksperimentiram! Ono što sam primijetio, imam dosta toga u nekom jazz smjeru pa će se sigurno nekad desiti kolekcija/album tog zvuka. Ima tamo hrabrih i suludih ideja i vjerujem da je zaslužilo doradu, mastering i prezentaciju.
Počeo sam se više družiti i komunicirati s domaćim producentima (Ivan Komlinović, Andrea Ljekaj, Jan Kinčl, Yesh, Egoless) i razgovori su nam pozitivno konstruktivni i čisto po osjećaju bih rekao da će se dogoditi jedan album na kojem ću koncizno probrati svoje skice i ideje i u suradnji s domaćim snagama složiti kolaboracijski projekt. Uz to stvaram i zajebantski AI projekt EjAjkule, uskoro ću puknuti novi volumen probranih umjetnointeligencijskih eksperimenata.
I na kraju, ono puritanski samostalno, već imam dvadesetak novih ideja/sekvenci, ovaj put me škakljaju vokali pa vjerujem da će se dogoditi i nešto vokalniji Plazmatick. No, trenutno je ipak najbitnija podrška za “Fionnu” i PDV-u i vjerujem da ima dovoljno normalnih i strastvenih ljubitelja elektronike među vašom publikom koji će podržati cijelu priču jer ploča je i odličan poklon!
U novoj sezoni proširuje se ponuda radionica koje će se održati u sklopu programa kluba DVA OSAM. Radionice kreću od prvog ponedjeljka u svibnju, 5. svibnja 2025., nakon što završe prijave i odabir polaznika.
Radionice su besplatne, a prijave su otvorene do ponedjeljka, 28. travnja na mail: [email protected]
Radionica sezone 2025. Audio inženjering
Radionica u trajanju od tri mjeseca u prostorima kluba DVA OSAM, a praksa je podijeljena na dva dijela i održava se na lokaciji Martinska kod Šibenika.
Praksa I – Od 8. 7. do 10. 7. – Priprema razglasa i bine za festivalsku sezonu Praksa II – Od 16. 7. do 20. 7. – Sea Sound festival
Radionice se baziraju na predavanjima i praktičnom radu u klubu i festivalu, a održavat će se svaki ponedjeljak od 18:00 do 21:00 tijekom svibnja, lipnja i listopada u klubu DVA OSAM.
Plan i program predavanja
mjesec
– Upoznavanje sa strukom – Uvod u Osnove elektrotehnike – Teorija zvuka i osnove akustike prostora – Zvučnici i zvučne kutije – Mikrofoni – Tipovi audio signala – Miksete – Vrste audio procesora
mjesec
– Upoznavanje s tehničkom opremom i infrastrukturom u klubu DVA OSAM – Upoznavanje s DJ opremom i njeno spajanje – Upoznavanje s opremom potrebnom za nastupe bendova – Upoznavanje i osnove uređaja za rasvjetu u klubu – Kontrola rasvjete i programiranje – Priprema kluba za DJ event – Priprema kluba za nastup benda
mjesec
– Montaža i demontaža bine u klubu – Provjera ispravnosti opreme – Održavanje DJ opreme – Lemljenje audio kablova i konektora – Montiranje strujnih kablova
Praksa I, od 8. 7. do 10. 7., Martinska
– Obilazak lokacije – Montaža razglasa – Montaža svjetla na glavnoj bini i postavljanje dekoracijskog svjetla na lokaciji festivala – Priprema glavne bine za nadolazeće evente
Praksa II, od 16. 7. – 20. 7., Sea Sound festival, Martinska
– Obilazak lokacije i mikro lokacija festivala – Objašnjenje izgradnje festivala i tehničke potrebe lokacije – Priprema za festival i raspodjela obaveza tijekom festivala
Kroz teoriju i praksu učimo pronalaziti rješenja za probleme koji se pojavljuju u radu na bini, studiju ili sličnim lokacijama. Ove radionice su odlična priprema za one koji se želi baviti poslom tehničara, ton majstora, audio system inženjera, mix inženjera, producenta, svirača i DJ-a.
Radionica Live Dub Mixa
5. – 8. 5. (18:00-21:00)
Uvodno predavanje povijest i razvoj reggae/dub produkcije i sound system kulture
– Priprema audio kanala za live dub mix – Spajanje efekata na analogni mixer – Tips and tricks za efekte i kako ih koristiti (delay, reverb, phaser) – Demonstracija dub mixa
Nazvan po japanskoj riječi za krijesnicu, Hotaru nudi analogno iskustvo koje angažira sva osjetila. Inovativni dizajn omogućuje da gornji dio gramofona, uključujući tonarm i DC motor, lebdi iznad baze zahvaljujući magnetskoj repulziji.
Ovaj sustav smanjuje vibracije, čime se poboljšava preciznost reprodukcije vinila. Gornji dio gramofona izrađen je od prozirnog akrila i uključuje unutarnje osvjetljenje s tri načina rada: statička boja, prijelaz između 20 nijansi i Link način koji reagira na ritam glazbe. Osvjetljenje stvara ambijentalni vizualni doživljaj koji nadopunjuje glazbu.
Kvaliteta zvuka
Hotaru je opremljen VM iglom na ravnom tonarmu koja precizno prenosi zvučne nijanse. Signal se šalje na integrirano pojačalo i izlazi kroz ugrađene zvučnike, pružajući bogat zvuk. Za proširene audio postavke, dostupni su linijski izlaz i izlaz za subwoofer.
Ograničena serija
Hotaru će biti dostupan u ograničenoj seriji od 1000 jedinica po cijeni od 9.999 USD. Prednarudžbe su otvorene do 30. svibnja 2025., a isporuke se očekuju u listopadu 2025.
Za više informacija i prednarudžbe, posjetite službenu stranicu Audio-Technica Hotaru
Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2Edited with Lens Distortions v6.9.2
U predivno uređenom studiju Jadran Filma za pult su se popeli vrhunski majstori i legende rumunjske elektroničke scene Arapu i Raresh.
Večer probranih elektroničkih ritmova su još upotpunili Dikka i Mayell. Atmosferu iz studija Jadran filma provjerite u video-karuselu.
Idući događaj We Love Sounda je na ljeto uz već tradicionalni Sonus festival koji je predstavio niz noviteta, a održava se od 17. do 21. kolovoza na Zrću.
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.