Skip to main content

Nakon spektakularnog izdanja Sonus Croatia festivala počela je prodaja najpovoljnijih ulaznica za 2026. godinu

Tako je bilo i ove godine, na partyju otvorenja 16. kolovoza te tijekom samog festivala od 17. do 21. kolovoza, kada je više od 70 svjetskih, regionalnih i domaćih izvođača oduševilo publiku svojim nastupima.

Sonus Croatia @ Kalypso Club – Foto: Brada Media

Od popodnevnih evenata, koji su se nastavljali u noćne sate i trajali do ranih jutarnjih sati, ljubitelji kvalitetne elektronike mogli su uživati u nastupima Adriatiquea, Borisa Brejche, Indire Paganotto, Adama Beyera, Franky Rizarda, Sven Vätha, Dennisa Cruza, Patricka Masona, Andree Olive, Reiniera Zonnevelda, WhoMadeWho i brojnih drugih. Posebna poslastica bio je spontani b2b2b set Josepha Capriatija, Setha Troxlera i Traumera, koji se neplanirano produžio sve do 7 sati ujutro.

Unatoč kratkoj odgodi closing partyja zbog lošeg vremena i sigurnosti posjetitelja, atmosfera i nastupi Josepha Capriatija, Setha Troxlera, Ricarda Villalobosa, Traumera, Cassy i Ohma Houranija bili su vrhunski. Odlična zabava bila je i na sva četiri boat partyja, na kojima su nastupali Fjaak, Lilly Palmer, Glia, Fatima Hajji, Dejan Milićević, Enzo Siragusa i Ani.

Joseph Capriati b2b Seth Troxler b2b Traumer – Foto: Tom Dieleman

I ove godine, Sonusu su se pridružili svjetski poznati festivali i klubovi kao brand partneri festivala: talijanski Decibel Open Air, kultni madridski klub The Bassement, düsseldorfska ekipa Kiesgrube, poznati kolektiv sa Ibize Keep On Dancing, američki mag Space Miami, Factory 93 iz LA-a, londonski FUSE i švicarski Nordstern čiji noćni i afterpartyiji su bili nezaboravno iskustvo.

Organizatori su već najavili termin sljedećeg izdanja, koje će se održati od 16. do 20. kolovoza 2026., uz opening party 15. kolovoza. Tim su povodom u prodaju pustili Super Early Bird festivalske ulaznice te opening party ulaznice. Ograničen broj najpovoljnijih ulaznica za Sonus 2026 trenutačno je dostupan putem službene web stranice: we-love-sound.com/sonus-croatia .

Dugogodišnji partner Sonus Croatia festivala, Hrvatska turistička zajednica, i ove je godine podržao ovaj važan događaj za Hrvatsku, koji već 12 godina spaja vrhunsku glazbu, odmor i zadivljujuću prirodu te okuplja posjetitelje iz cijelog svijeta.

Koje poruke je poslao Burning Man 2025. kroz umjetničke instalacije i skulpture?

Ova je godina testirala odlučnost mnogih graditelja. Unatoč preprekama, njihova predanost dijeljenju smjelih ideja i maštovitih vizija nikada nije posustala. Pogledajte 6 kreativnih ekipa i predanost koju donose obogaćivanju svijeta na Burning Man-u.

foto: Mattias Löw

1: „Rose Wonders“ autora Thomasa Damba
Visoki trol izrađen od recikliranog drva s čuđenjem promatra sudionike koji sjede u njezinoj ruci. Dambova je misija pretvoriti odbačene materijale u blago, inspirirajući druge da stvaraju s predmetima iz svakodnevnog života.

2: „Un Nuevo Camino“ autora Marka Rivere (Kidnetick)
Roditelj i dijete u svemirskim odijelima nose svoje rodne gradove na leđima dok putuju prema svjetlijoj budućnosti. Dijete predvodi put, simbolizirajući nadu i viziju sljedeće generacije.

3: „Spider Redux“ autora Scotta Parenteaua
Mutirano vozilo oživljeno od otpadnog materijala i recikliranih materijala. Dio prijevoza, dio skloništa, njegove zamršene noge daju mu realističan korak preko plaže – utjelovljenje inventivnog i zajedničkog duha Burning Mana.

4: „Reborn“ Clinton Lesh
Snažan mamut korača preko plaže, iskovanog od nehrđajućeg čelika koji svjetluca ljubičastom, smeđom, plavom i zlatnom bojom. Hodajući plažom kao da je živ, simbol je snage i zamaha naprijed.

5: „Kauyumari Ceremonial Center“ Leyla Brashka
Veliki jelen inspiriran kulturom Wixárika – jednom od najotpornijih meksičkih korijenskih tradicija. Izrađena od metala, vitraja, boca, gline, ogledala i tisuća ukrašenih čakira perli, skulptura je oživjela kroz ruke više od 50 članova zajednice, utkavši kulturnu baštinu u Black Rock City.

6: „Crni oblak“ Ukrajinske ART grupe
Masivna instalacija koja je, iako evocira nestabilnost, postala mjesto okupljanja, druženja i otpornosti. Dubok podsjetnik da se čovječanstvo zajedno može prilagoditi, oduprijeti i oblikovati bolju budućnost.

Regionalne snage Baggi, Mene i Laris zasjali u Hï Ibizi gdje su osvojili Metamorfosi večer

Regionalna elektronička scena ovog je ljeta snažno odjeknula na Ibizi, a važan kotačić u tome su bili Baggi, Mene i Laris koji su nastupili u najboljem klubu svijeta – Hï Ibiza. Ovaj trojac DJ-eva bio je dio prestižnog serijala događaja Metamorfosi pod okriljem talijanskog maestra Josepha Capriatija, koji je svakog petka tijekom sezone okuplja vodeća svjetska imena.

foto: – Hi Ibiza Facebook

Prvi za pult stao je Baggi, bosanskohercegovački DJ s nizozemskom adresom, koji je u srpnju zasvirao na The Lab pozornici. Publiku je očarao intimnim i energičnim setom, a nakon nastupa je poručio: „Bio je to čisti spoj od početka do kraja. Hvala svima što ste se izgubili u trenutku, kakva vožnja!

Krajem kolovoza Baggi je otišao i korak dalje te je zasvirao na velikoj Theatre pozornici uz samog domaćina Capriatija.

Zadnji put svirao sam ovdje još 2012., dok je klub bio Space. Nakon toliko godina, život me vratio na isto mjesto. Ovaj put na Theatre pozornicu Hï Ibize. Energija je bila nestvarna,” napisao je Baggi na društvenim mrežama.

Početkom kolovoza u The Lab je stigao i Mene, srpski DJ i producent čiji tech-house zvuk sve češće osvaja europske plesne podije. Nakon još jednog nastupa na bijelom otoku i u najboljem svjetkom klubu na društvenim mrežama je kratko poručio: „Ibiza je posebna priča! Bilo je nevjerojatno vratiti se u Hï Ibiza.“

Svoje mjesto na lineupu imala je i crnogorska DJ-ica Laris, koja je krajem kolovoza nastupila u Club Roomu, prostoru koji unutar Metamorfosi večeri kurira Indira Paganotto. Time je postala prva izvođačica iz Crne Gore koja je dobila priliku stati za DJ pult Hï Ibize u sklopu ovog prestižnog serijala.

Uoči nastupa na društvenim mrežama podijelila je svoje uzbuđenje: „Ovo je poseban trenutak u mom glazbenom putovanju i pripremam jedinstven zvuk za ovu priču. Ovo će se pamtiti!“ te je na sami dan nastupa dodala: “Nakon što sam bila prva crnogorska umjetnica na Dance Areni, sada sam i prva na Metamorfosi večeri u Hï Ibizi. Putovanje se nastavlja, a glazba govori glasnije od riječi.

Ovo ljeto je još jednom pokazalo kako regionalna scena više nije u sjeni, već sve prisutnija na svjetskoj mapi. Uz spomenute nastupe regionalnih snaga, u isto vrijeme na “bijelom otoku” je briljirao i Matroda na elrow večeri u UNVRS Ibiza, dok glazba DJ Jocka iz tjedna u tjedan odzvanja na rezidenciji Carla Coxa.

Gen Z bira iskustva: glazba i festivali važniji od imovine i materijalnih stvari

Novo istraživanje “Love Song 2025” koje je proveo Connect by Live Nation pokazuje da generacija Z sve više cijeni iskustva u stvarnom životu naspram digitalnih ili materijalnih dobara. Čak 90% ispitanih istaknulo je „realnost“ i „autentičnost“ kao ključne vrijednosti, dok 92% aktivno traži stvarne doživljaje umjesto online sadržaja usprkos drugačijoj predrasudi.

foto: Sea Star Photo Team

Glazba zauzima posebno mjesto u njihovim životima. Više od polovice mladih glazbenike smatra najpouzdanijim autoritetima nakon obitelji i prijatelja, dok 87,9% tvrdi da glazba oblikuje njihov identitet i pomaže u nošenju s nesigurnostima. Više od dvije trećine sebe opisuje kao „superfanove“, a trećina posjećuje koncerte ili festivale barem jednom mjesečno.

Istraživanje također otkriva da gen Z sve manje vjeruje personaliziranim algoritmima i radije otkriva glazbu, modu i kulturu putem preporuka prijatelja i zajednice. Nostalgija igra veliku ulogu jer gotovo 94% ispitanih traži utjehu i povezanost u epohama koje sami nisu proživjeli, što dodatno oblikuje njihov odnos prema umjetnicima i kulturnim sadržajima.

Kako ističu kolege s portala muzika.hr, slični obrasci vidljivi su i u Europi te na našim prostorima. Mladi sve češće štede upravo za putovanja i događaje poput koncerata i festivala, a ne za kupnju kuće ili automobila. Festivalna scena to potvrđuje: ovogodišnji Sziget u Budimpešti okupio je više od 400 tisuća posjetitelja, mahom gen Z, dok INmusic u Zagrebu, Exit u Novom Sadu i Sea Star u Umagu iz godine u godinu privlače desetke tisuća mladih.

foto: Marko Edge

Generacija koja bira iskustva“, kako piše muzika.hr, jasno pokazuje da koncerti i festivali nisu samo zabava nego i način oblikovanja identiteta, stvaranja uspomena i dijeljenja priča koje nadilaze samu kupnju ulaznice. U digitalnom dobu, upravo zajednički trenuci u stvarnosti postaju ono što se najviše cijeni i pamti.

Upravo zato, kako ističe Live Nation u zaključku istraživanja, brendovi i organizatori koji nude autentičnost, transparentnost i dodanu vrijednost u stvarnom životu imaju najveće šanse da zadobiju dugoročnu lojalnost generacije Z.

Hram “Temple of the Deep” u plamenu označio kraj Burning Mana

Posljednji sati ovogodišnjeg Burning Mana prošli su u plamenu i refleksiji. Ritual paljenja hrama “Temple of the Deep održan je noći s 31. kolovoza na 1. rujna po američkom vremenu, simbolično označivši kraj ovogodišnjeg izdanja festivala.

hram “Temple of the Deep” u plamenu – foto: YouTube screenshot / @BreezeOffroad

Temple of the Deep” isok je 13,4 metra i promjera oko 32 metra, a dizajniran je u kombinaciji prirodnih i futurističkih elemenata, inspiriran drevnim vulkanskim stijenama. Hram je pružao prostor za zajedničku kontemplaciju, iscjeljenje i povezivanje, istražujući teme svjetla i tame, snage i krhkosti, osobnog i zajedničkog puta.

Završetkom rituala paljenja, započeo je masovni egzodus iz Black Rock Cityja. Očekivano, višesatne gužve nastavile su se na jedinoj cesti prema civilizaciji, s vremenima čekanja izlaska koja su dosezala i do šest sati. Organizatori savjetuju sudionicima da ponesu vodu i hranu te poštuju pravila “leave no trace” kako bi putovanje kući proteklo što sigurnije.

Nažalost, ovogodišnje izdanje nije prošlo bez tragedije. Tijelo jednog posjetitelja u lokvi krvi pronađeno je u jednom od kampova, u trenutku rituala paljenja skulpture čovjeka. Ured šerifa okruga Pershing potvrdio je da je u tijeku istraga ubojstva, a organizatori festivala poručili su da u potpunosti surađuju s policijom i pozvali posjetitelje da se ne miješaju u istragu.

Uz tragediju, posljednji sati Burning Mana su donijeli i jedan radostan trenutak. Jedna posjetiteljica, koja nije znala da je trudna i nije pokazivala nikakve znakove trudnoće, rodila je dijete u Black Rock Cityju, dodajući neočekivani, sretan završetak pustinjskom tjednu.

Dubravko Jagatić predstavlja novu sezonu emisije “Reality Check” posvećenoj otkrivaju glazbene scene

Dugogodišnji novinar, glazbeni kritičar i radijski voditelj Dubravko Jagatić prije nekoliko godina pokrenuo je emisiju Reality Check kako bi publici predstavio pravo stanje domaće i regionalne glazbene scene. Nakon dvije uspješne sezone, emisija ulazi u svoje treće poglavlje, a slušateljima obećava još više zanimljivih priča i novih imena.

Radio je bio i ostao neko moje uporište jer sam karijeru započeo na Radio 101 dok je još bio Omladinski radio 1984. godine. Volim raditi na radiju i uvijek mu se rado vraćam,“ ističe Dubravko Jagatić te dodaje da je odlučio pokrenuti emisiju jer nije bilo gotovo nikakve emisije u eteru hrvatskih radio stanica i to istovremeno dok scena buja, bendovi pune klubove, bendovi odlaze na europske turneje, a ljudi ih nikada nisu čuli.

“Svi volimo čuti odlične nove bendove, ali se mnogi istovremeno pitaju gdje i kako da ih čuju. Zato sam pokrenuo emisiju Reality Check.”

Glavni cilj emisije je približiti ljudima stvarno stanje na sceni, drugim riječima predstaviti im čitav niz izvođača koji pune klubove, ali oni nikad nisu čuli za njih otkriva nam Dubravko Jagatić koji se ne ravna prema trendingu, top ljestvicama ili medijima, već sam prepoznaje nekog izvođača ili bend čije vrijeme tek dolazi.

Pjesme i izvođače bira isključivo po kvaliteti, a niti jedan žanr nije odbojan. “Niti jednom žanru ne dajem prednost. Pojavi se ponekad i odlična trap stvar ili neki žestoki metal, kao i vrhunski funk, jazz, reggae, dub itd. Glazbeni žanr nije važan, važna je isključivo kvaliteta. S obzirom na iskustvo, nije mi teško prepoznati nečiji potencijal.

foto: Miguel Alcântara on Unsplash

Reality Check je svojevrstan i edukativan vodič kroz glazbe scenu, a to potvrđuje i Dubravko koji nam ističe da nije ideja samo redati pjesmu za pjesmom, već i slušateljima dati neki okvir te pjesme, grupe i u krajnjem slučaju ih educirati o bogatstvu, sadržajnosti naše i regionalne scene.

Ispričat ću kako je neki bend krenuo na veliku veliku europsku turneju, a oni nikada nisu čuli za taj bend. Pustiti pjesmu hrvatskog glazbenika koja se pojavila u nekom novom američkom film, a za to malo tko zna. Ponekad pustiti i nečiji novi singl koji po mom mišljenju nije dobar za karijeru te grupe što ću i naglasiti. Ili pak predstaviti neki bend iz susjedstva za kojim su svi ludi ali još nije stigao do Hrvatske. Jednostavno predstaviti scenu onakvom kakva je,” objašnjava Dubravko Jagatić.

Posebno mjesto u novoj sezoni zauzima elektronička glazba. “Žao mi je što se više pažnje ne posvećuje autorima elektroničke glazbe jer u Hrvatskoj imamo doista čitav niz sjajnih autora, ali su gotovo nevidljivi u mainstream medijima. Zato sam od treće sezone uveo rubriku ‘Electronic music – all around us’ u kojoj želim predstaviti brojna nova imena i singlove s elektroničke scene,“ naglašava Jagatić.

Uz postojeću rubriku “Ispod pulta” u kojoj predstavlja nove singlove u suradnji s portalom Muzika.hr, Reality Check će biti bogatiji i za rubriku “Fun facts” s detaljima iz povijesti domaće i regionalne pop-rock scene, a u planu je i uključivanje glazbenika da sami predstave svoje nove singlove ili albume.

Reality Check se premijerno emitira ponedjeljkom u 13 sati na Radiju 808, a potom i na YouTube i Mixcloud kanalima, te na čak 25 radio postaja u Hrvatskoj i regiji, među kojima su Radio 101, Radio Roža, Rovinj FM, Radio Student, Radio Apart i drugi.

Nitko sretniji od mene da dogovorim još radio stanica i to ne samo u Hrvatskoj kako bi što više slušatelja moglo čuti što više odlične glazbe koja nastaje, raste i razvija se na ovim prostorima,” zaključuje za kraj Dubravko Jagatić.

Iskusnog glazbenog kritičara Dubravka Jagatića od ove godine možete čitati i na Klubskoj Sceni gdje je već obradio nekoliko zanimljivih tema poput “Kreativni umjetnici u sjeni velikih zvijezda“, “Rave kultura – subkultura slobode” i “Ekonomija noćnog života – zabava u vrijeme nepoznatih okolnosti“.