Skip to main content

House odiseja escape sessionsa 18.09. uz Robosonica u Zagrebu


Nakon uspješno odrađenog ljetnog party-a na riječkoj zvjezdarnici, escape session Croatia vraća se u Zagreb. Prekrasni urbani vanjski plato City Plaza kompleksa 18. rujna (subota) pretvorit će se još jednom u najveću plesnu pozornicu u gradu na kojom će ovoga puta gosti imati čast plesati na najbolju house muziku koju će birati DJ Robosonic.



Robosonic je producent/DJ baziran trenutno u Berlinu. Od malih nogu bavio se glazbom i produciranjem. Dan danas poznat je kao jedan od najboljih producenata/DJ-a „Golden House Ere“. Njegov nedavni hit In My Arms dostigao je No. 1 poziciju na prestižnoj Beatportov-oj ljestvici. Njegove hitove izbacuju popularne diskografske kuće kao što su Defected, Toolroom, Get Physical i mnoge druge.



Uz Robosonic-a nastupit će i jedan od naših najboljih house DJ-a, Yakka. Yakka je dobitnik prestižne nagrade Ambasador za najboljeg house DJ-a u 2019. godini te je već dobro poznat i mogli bi smo reći miljenik zagrebačke publike koji će sigurno „razdrmati“ sve posjetitelje.

Požuri na entrio.hr i osiguraj ulaznice za sebe i svoju ekipu!

Utipkaj promotivni kod KLUBSKASCENA20 na Entrio i upadaš 20% povoljnije na Escape Sessions. Popust vrijedi samo za regular ulaznice na Entriu.



Iako mjere koronavirusa lagano popuštaju, organizatorima je sigurnost posjetitelja na prvom mjestu tako da će se event održati prema svim preporukama HZJZ-a i Stožera te će ulaz biti omogućen samo posjetiteljima sa važećim EU Covid putovnicama i negativnim testovima (PCR ili Antigene).

Više informacija o samom eventu možeš pronaći na službenoj Facebook, Instagram i YouTube stranici.

Nina Kraviz složila soundtrack utrke Formule 1 u Monzi


Playlista od 85 traka uključuje i njen novi single "Skyscraper", kao i pjesme The Chemical Brothersa, Tiesta, Charlotte de Witte, Disclosure, Peggy Gou itd, a sve možete poslušati u nastavku na Spotifyu. Potom je Nina vrtila na službenom prepartyu u Greener Baru u Milanu 10. rujna, a video snimku možete pogledati niže. Također je uoči ovog debia za F1 odgovorila i na kraći set pitanja portala Formula1.com



1. Što je tebi najbolja stvar u Formuli 1?

Za mene je sve u brzini i seksi vozačima.


2. Ima li sličnosti između zujanja F1 i zvuka glazbe uživo?

Idem na F1 prvi put u životu i to uzbuđenje želim posvetiti isključivo ovom jedinstvenom iskustvu.


3. Najdraži vozač?

Sebastian Vettel. On je vrhunski vozač i gospodin.


4. Najdraži team?

Ferrari. Svi vole crvena auta.


5. Najdraža staza?

Monza!



6. Ako možeš odabrati jednu svoju traku koja bi bila nova tema u Formuli 1, koja bi to bila?

Odabrala bih pjesmu "Fire". Bez premca je i vrlo trancy, ali je čudnovato ritmički kompatibilna s brzim tempom automobila … kao totalna suprotnost!


7. Što misliš koji bi vozač F1 bio najbolji glazbenik i zašto?

Lewis Hamilton. Mislim da se u slobodno vrijeme zapravo bavi glazbom, zar ne?



8. Kad bi mogla otići na nastup s dvoje mrtvih ili živih ljudi, tko bi to bio i koji bend/umjetnike htjela vidjeti?

Uzela bih sa sobom legendu iz Detroita K-Hand i iskoristila bih tu priliku da joj kažem sve ono što tada nisam uspjela reći … Također bih htjela pozvati Michaela Schumachera. Nijemci povijesno stvaraju dobru glazbu i izvrsnu techno glazbu. Zabavno je da postoji stvarni techno umjetnik s istim imenom: Thomas Schumacher.


9. Reci nam nešto o svom posljednjem singlu?

Moj posljednji singl "Skyscrapers" ljubavna je pjesma na koju možete potpuno zaplesati.

Rave protest Unmute Us okupio 150 tisuća ljudi u 10 gradova Nizozemske


Novi protesti organizirani su jer nakon prvog prosvjeda nije bilo nikakvog odgovora Vlade. Drugo izdanje protesta Unmute Us dobiva sve veći broj poklonika, pa je tako na jučer (11. rujna) održanom prosvjedu u 10 gradova Nizozemske bilo više od 150 tisuća ljudi. Cilj je poslati poruku lokalnim i državnim institucijama da prilagode koronavirus mjere i dopuste održavanje velikih događaja, kao i dozvole otvaranje noćnih klubova.



U Amsterdamu se očekivalo 15 tisuća ljudi, a prema procjeni vlasti bilo ih je 35 tisuća, dok organizator tvrdi da je bilo 80 tisuća. Demonstracije su se održale maršom kroz Amsterdam. Početna i ciljna točka bio je Westerpark.



Unmute Us! je udružio nizozemsku event industriju – DJe, producente, promotore, labele i sve kulturne i kreativne radnike pošto im prijeti da drugu godinu u kontinuitetu ne mogu raditi, stvarati i ostvarivati prihode.



Po 15 tisuća ljudi bilo je i na prosvjedima u Utrechtu, Groningenu, Maastrichtu i Eindhovenu. Bilo je dosta ekipe i u Hagu gdje se očekivalo 5 tisuća prosvjednika, a došlo ih duplo više. Još se prosvjedovalo i u Enschedeu, Leidenu, Nijmegenu i Tilburgu.



Prosvjed je poprimio karakter parade pa su u svim gradovima viđeni ozvučeni kamioni s pozornicama, home made sound systemi na različitim vozilima, a oko kojih su marširali i plesali partijaneri. Čini se da je najveći broj od 25 party kamiona zabilježen u Groningenu, ali i u drugim gradovima nije bilo puno lošije.



Jedan od sudionika protesta iz Groningena zastupa Agora Events te ističe: "Ovdje smo jer se sektor događanja mora ponovno otvoriti. Sada se čujemo po cijelom gradu jer je proteklo razdoblje naš sektor bio utišan. Raspoloženje je bilo veselo. Ljudi su pili pivo i plesali uz glazbu."



Prema organizatorima prosvjeda, sektor se može otvoriti "bez pritiska na zdravstveni sustav, budući da broj zaraženih koji raste eksponencijalno". Dokaz tome vide u događajima poput nogometnih utakmica i nedavne utrke Formule 1 u Zandvoortu. Njihov apel vladi stoga glasi: "Prestanite biti proizvoljni i otvorite sve velike događaje."



"Industrija događaja je pokazala da može sigurno organizirati događaje. Stoga ne može biti druge odluke Vlade osim potpunog otvaranja 14. rujna", rekao je direktor Ruben Brouwer iz organizatora koncerata MOJO.

Ako ne budu ispunjeni uvjeti s ove parade, Unmute Us planira nove prosvjede koji bi vrlo brzo mogli preći u miljunske demonstracije.


Foto: Marko Edge

Hrvatska je jedna od rijetkih zemalja koja je uspjela održati kakvu takvu sezonu festivala, open air partya, pa se možda ne bi trebali žaliti. Veliki svjetski brendovi upravo su kod nas održali festivale, zabilježili smo i da je slovenski ECO festival preselio na Zrće, zatim Amnesia s Ibize je na Zrću održala closing party. Čini se da bi nam ovakav jedan prosvjed ipak dobro došao radi samopouzdanja, stvaranja boljeg zajedništva i pozicioniranja prema institucijama. Čini se da našu festivalsku industriju koja sudjeluje sa 2% u BDP-u, vladajući još uvijek doživljavaju kao slučajnost, a nas kreativce kao skupinu marsovaca. S obzirom kakve face vode državu to nije ni čudno, a još manje je čudnije kad oni znaju da smo neujedinjeni pa to debelo iskorištavaju.



Budući da unatoč zelenom svjetlu eventima ovoga ljeta, jedan dio promotora završio je u minusu zbog dvosmislenih mjera koje su često bile donošene preko noći, a prečesto i smiješne; (jedni su tako u istoj županiji mogli raditi do ponoći s tisuću ljudi, a drugi iza ponoći sa pet tisuća ljudi ) drugi dio promotora nije uopće radio jer se bojao ovih scenarija, a treći su riskirali, pa neki i profitirali.

Pobjednik je svakako država koja je nametnula mjere uključujući i brze antigenske testove od kojih su uprihodili miljune, a i ubuduće će uprihoditi miljarde. Taj novac se mogao uložiti npr u centre kulture za razvoj mladih u elektroničkoj glazbi, što je zasigurno još uvijek samo san ili SF film.

Prošle godine sezona je odrađena bez brzih antigenskih testova, sa evidencijama posjetitelja i nije bilo zaraženih, a ove godine država je nametnula testove kao trošak koji je definitivno smanjio potrošnju na festivalima, kao i broj posjetitelja na istima. Ubuduće bi bilo dobro da se za početak barem izborimo da država subvencionira troškove testiranja za svih i da se scena vrati normalnim tokovima. (ako ne bude novih zatvaranja koja su se pokazala totalnim promašajem za ekonomiju i mentalno zdravlje građana).

Treći Hangar 303 uz The Adventa ove subote!


The Adventa možemo se opisati na mnogo načina: glazbenik, pionir, dizajner zvuka, postojana snaga, jedan ustrajni m*ther f *cker, pobunjenik, ikona, autsajder, sjajan live umjetnik…"



Sama ideja projekta Hangar 303 je da se tu prezentiraju vrhunska Techno imena, a Advent je sigurno jedno od njih. Ulaznice po 80 kn dostupne su na Adriaticket.

Partijaneri, znate li što je Retrodelika?


Jeste li se zapitali što u imenu partya znači pojam "Retrodelika"?

Retrodelika je party posvećen vremenu u kojem je glazba bila pojam za novo, neistraženo i zabranjeno. Retrodelika je party koji traži specifičnu atmosferu; zahtjeva ruke u zraku, šarenilo reflektora, purpurne snopove džepnih lasera i nekontroliranu buku zviždaljki, a euforija nastaje pri svakom udarcu basa i svakom treptaju stroboskopa!



Retrodelika je party koji vas pokušava vratiti u doba kada se posezalo za onim iskonskim i iskrenim u nama i kada očekujemo zoru u krugu tisuće prijatelja koji su svijet jos jednom doživjeli ljepšim i boljim mjestom za sve nas. Mjesto u kojem zemlja postaje Shambhala, mistično kraljevstvo skriveno iza snježnih vrtova Himalaja, svijet mira i sreće…

Uz stalnu postavu Astralisa, koju su tog 8. rujna 2006. činili Ludvig, Go Cut i Hrvoje Golubic, vrtio je i londonski DJ Darren Shambhala!

NiTEVISION NV: Techno veteran sjevera

Dolazi iz Varaždina i hobi mu je DJ-ing i produkcija od fakultetskih dana. Organizator je event platforma „Abundance“ i „Collision“, poznatih svakom varaždinskom partijaneru. Popričali smo s Veljacem i doznali par detalja oko techno scene.

Bok Sven! Bok Klubska scena!

1. Što je točno bila prekretnica u tvom životu za proučavanje i bavljenje techno glazbom?

Sjećam se tog trenutka na kojem se za mene sve poklopilo. Bilo je to u svibnju 1999. na partiju pod nazivom. "Spin" koji se održao na Jarunu. Otprilike godinu dana prije tog sudbonosnog dogadaja povremeno sam posjećivo stilski različite evente ali nakon "Spina" techno je postao epicentar mojeg života i nakon te noći pronašao sam svoj poziv.



2. Od koje godine si aktivan u elektroničkoj sceni i kad si počeo s prvim organizacijama partija?

Aktivan sam od spomenutog iskustva koje mi je dalo uvid, viziju koja je od tog trenutka neprestano u u pozadini moje svijesti kao ideal koji je postao orijentir prema onome što hoću reflektirati technom koji ću prezentirati kao DJ. (od tuda i naziv NiTEVISION NV – Vizija Vitez). Gotovo dvije godine prije nego sam nabavio prvu opremu u meni su se taložile i ključalje ideje koje sam napokon, krajem 2001., kada sam kupio prvi mixer i gramofone, mogao početi pretakati iz sfere ideja u nešto opipljivije. Naravno, one su se s godinama proširivale, rafinirale i to je beskrajan process, ali tu je bio začetak i iz svega onoga što se kasnije materijaliziralo kroz moje setove isijava svojevrstan afterglow tog izvornog impulsa.

Ovime sam si visoko podigao letvicu i trebalo mi je dosta godina da izbrusim tehnički  aspekt DJ-inga do razine koju sam mogao prihvatiti kao zadovoljavajuću u smislu da mi omogućuje izražaj koji donekle počinje graničiti sa sferom kojoj sam težio. Prvih pet, šest godina povremeno sam nastupao, čak i organizirao nekoliko partija ali tek 2007. sam počeo osjećati da stvari počinju sjedati na svoje mjesto kada je i kao svojevrsna potvrda uslijedio nastup u organizaciji kolektiva Exhibition, open-air na dravskoj špici, koji smatram mojim najupečatljivijim nastupom iz tog doba i početkom novog poglavlja. Uslijedilo je više nastupa u Hrvatskoj, 2009. sam se konkretnije počeo baviti i organizacijom partija, da bi 2010. prvi put gostovao u Sloveniji u režiji ljubljanske Tehnorije. Slovenija je općenito bila poznata po tvrđem zvuku, a u Hrvatskoj je u to vrijeme  scena bila umrtvljena, a ono što  je disalo, disalo je u mekšim ritmovima pa sam sljedeće 3-4 godine više svirao po Sloveniji nego kod nas. Tijekom 2012. pokrenuo sam AbunDance preko kojeg sam na sjeverozapad uglavnom dovodio kolege iz Slovenije ali i Hrvatske DJe koji su ostali vjerni tvrđem technu. Otprilike krajem 2014., početkom 2015. stvari su se počele mijenjati na bolje. Doslovno preko noći scena je živnula. Pojavio se novi val partijanera i tu je, u suradnji sa Limexom, DJ-em nove generacije koji je pokazao veliki entuzijazam, nastao Collision na kojem smo dobili koktel starije i novije ekipe čime su nakon dugo vremena stvoreni preduvjeti da u Varaždin dovedemo neka globalno eksponiranija imena.



3. Kako je izgledala techno scena u Varaždinu 2000.-ih?   

Krajem 90-i, na prijelazu u novi milenij počelo je zlatno doba za cijelu Hrvatsku. U većim gradovima ali i manjim sredinama klubovi su bili prepuni. U Zagrebu su gotovo svaki vikend gostovali najveći majstori, a zbog blizine Varaždina često su dan prije ili kasnije, ovisno o nastupu u Zagrebu, bili bookirani i kod nas, uglavnom u klubu Ex, programu Extravaganza. Bio je tu i open-air na dravskoj Špici, pa projekt Globe koji se prvo održavao u dva kluba da bi prerastao u ambiciozan open-air s tri-četiri floora i pedesetak DJa ali je zbog nesretnih okolnosti na kraju ugašen. Otprilike 2006. krenula je silazna putanja i kroz nekoliko godina scena je potpuno zamrla. Na to je utjecao relativni pad interesa ali i činjenica da se kafićima odobrilo duže radno vrijeme. Skoro u svakom je svirao DJ što je na desetak strana raštrkalo ekipu koja se do tada uglavnom okupljala u jednom ili dva kluba, a to je otežalo realizaciju većih projekata jer su postali financijski  prerizični što su preostali entuzijasti sve češće osjećali na vlastitoj koži do točke nakon koje više nije imalo smisla pokušavati.



4. Kako subjektivno gledaš na elektroničku scenu sjevera Hrvatske i što misliš da nedostaje u Varaždinu i okolici za provedbu kvalitetnih partija pošto scena nije baš najaktivnija?

Kad sa odmakom sagledam te događaje čini mi se da se uvijek radi o sličnim obrascima koji se ponavljaju. Rast, stagnacija, pad, pa u krug. Do sada sam svjedočio dvama. Nakon velikog pada 2008. stvari su u nekoj mjeri opstale u Zagrebu ali se sjećam perioda kada su i tamo relativno jača gostovanja privukla tek stotinjak ljudi. U manjim sredinama, konkretno u Varaždinu scena je do 2014. bila gotovo nepostojeća, pogotovo ako se povuče paralela s onim što se događalo do 2007. Stvari su krenule na bolje 2014., a uzlazna putanja je, uz manje potrese, trajala do 2018. Uslijedila je stagnacije uz povremene bljeskove, a onda je korona napravila naprasni rez i zaustavila planetu. Ima izuzetaka ali problem svih, a pogotovo manjih   sredina je neorganizranost lokalnog mikrokozmosa koji dovodi do fatalnih posljedica.

Općenito, scenu prati i podržava određeni postotatak ljudi koji je uz zanemariva  odstupanja manje-više svugdje isti. U milijunskom gradu to je dovoljno da se napuni nekoliko klubova, ali na 50 000 stanovnika to je naravno puno manje pa kad nema discipline i želje za koordinacijom uključenih u scenu, često smo svjedočili situaciji da isti vikend imamo tri, četiri eventa u okruženju koje može probaviti maksimalno jedan svaka dva, možda i tri tjedna. I opet se ponovila verzija razvodnjavanja koja je označila i početak kraja zlatnog doba. Time sam i odgovorio na pitanje što nedostaje manjim scenama da se održe. Potrebna je promjena perspektive, svijesti koja bi donijela sagledavanje šire slike scene izvan uskih kratkoročni interesa. Da li je to moguće ili preoptimistično? Ne znam. Povijest se ponovila ali to ne znači da će se ponavljati unedogled.Vjerujem da je sve onako kako treba biti.



5. Jedan od poznatijih i nezaboravnih open-air partija  u Varaždinu je bio s Duartom u produkciji Collisiona. Koliko zahtjevno je bilo pozvati dragocjenog DJ-a u manju sredinu?

Kako je scena te 2017. bila u usponu, neprestano smo tražili način da opet i opet zakoračimo preko ruba i proširimo granice, rastegnemo ih izvan područja koje je do tad za nas bilo moguće. To je bio jedan od projekata koji je uključio i povezao jako puno aktera scene koji su tri mjeseca radili na zajedničkom cilju i na svu sreću prošli smo ga neokrznuti. Svakako jedan od bitnijih eventata novog doba naše scene i dobar primjer kako se kroz zajedništvo mogu napraviti velike stvari.



6. Nedugo si puštao na ECO festivalu na boat partiju, kakvi su ti dojmovi?

Dojmovi su odlični, a posebnu dramatiku cijeloj priči pridodalo je vrijeme, odnosno pljuskovi koji su prošarali prvi dio dana zbog čega je isplovljavanje bilo upitno do zadnjeg trenutka kada se prilično razvedrilo i pokazalo sunce. Tri sata smo plovili oko Paga, a za puni brod ekipe svirali smo Brazilka Candy Cox, Nijemac Manuel Orf aka Viper XXL i ja. Manuela sam slušao 2019. i bila mi je želja svirati s njim što mi je ECO fest ovom prilikom ostvario. Stvarno nezaboravno iskustvo. ECO fest mi je zapeo za uho još 2011. kada sam dublje zaronio u slovensku scenu i odmah su dobili moju naklonost. Kada sam 2016. zasvirao pod njihovom zastavom to je za mene bila velika stvar i neizmjerno sam zahvalan što sam od tada svake godine prisutan na njihovim eventima. Ove godine su zbog ekstremnih korona mjera u Sloveniji bili prisiljeni preseliti festival u Hrvatsku. Upustili su se u ogroman rizik, nastavili priču na nepoznatom terenu u suradnji s novim klubovima, a sve to u neizvjesnoj klimi korona mjera koje su se gotovo svakodnevno mijenjale komplicirajući ionako složenu situaciju i jako mi je drago što je sve ispalo odlično – eventima u Kalypsu, Noi, spomenutom boat partiju i završnim after partijem potvrdili su svoj renome.



7. Koji je najbolji party za vrijeme karantene u kojem si sudjelovao?

Korona je većinu nas ograničila na lokalno djelovanje tako da mi je jedna od upečatljivijih svirki bila na Ravenjašu 2021., u šumi kraj Nove Kapele gdje sam se susreo s mnogin kolegama i ekipom iz Slavonije koju sam prije puno češće viđao. Slično je bilo i s ECO festom koji je isto ujedinio "familiju" nakon dužeg vremena. Ali donijela je korona i nešto dobrog. S jedne strane nas je razdvojila na širem području, ali nas je povezala lokalno i filtrirala istinske zaljubljenike u scenu s kojima sam sudjelovao na više odličnih partija ispod radara koji su opet oživjeli i podsjetili na onu romantičnu dimenziju undergrounda koja je komercijalizacijom techna u jednom trenutku sve više postojala samo kao sjećanje u glavama onih koji su to doživjeli davnih dana.


8. Planiraš li i dalje ostati aktivan u sceni, gurati svoj hobi i stvarati nove techno avanture?  
Da, to je plan. :)


9. Vidiš li u mladim techno naraštajima nastavak scene ili je to već druga dimenzija postojanja?

Vidim da ima volje među mladima, ali teško je predvidjeti kuda to vodi. Mnoge taj svijet privremeno ponese, ali oni koji u njemu ne nađu motivaciju koja će ih gurati kad nije sve samo "livada i cvijeće" brzo posustanu. Bitna je konstanta, a koliko je netko konstantan tek će vrijeme pokazati. Za scenu je bitno da u svakom trenutku postoji stabilna jezgra koja će gurati priču bez obzira na sve. Kako govori ona narodna – "Tko hoće nađe izgovor, ko neće nađe načina." Ne, čekaj, krivo…

Nitevision NV na Facebooku