Skip to main content

Njemačka studija: Koncertne dvorane i kazališta nisu mjesta zaraze


To je drugo istraživanje ove vrste u Njemačkoj. Slične nalaze otkrilo je Sveučilište Halle prošle godine, pobuđujući nadu da bi se glazba uživo mogla značajno vratiti 2021. godine.



Ovaj najnoviji rad izradio je Institut Fraunhofer Heinrich Hertz uz potporu njemačke Savezne agencije za okoliš, a pomoću visokotehnološke lutke simulirao je ljudsko disanje unutar Konzerthausa u Dortmundu s 1500 sjedećih mjesta. Analizirano je kretanje rezultirajućih čestica u zraku, uz mjerenja poduzeta u tri odvojena datuma.

"Koncertne dvorane i kazališta nisu mjesta zaraze", rekao je dr. Raphael von Hoensbroech, direktor Konzerthaus Dortmund, za časopis IQ nakon objavljivanja rezultata. “Posljednjih nekoliko mjeseci pokazalo je da politici treba znanstveno čvrsta osnova za donošenje odluka. Svojom studijom želimo osigurati da koncertne dvorane i kazališta mogu ponovno prihvatiti dovoljno publike kad se ponovno otvore. "



Znanstvenici vjeruju da se rezultati mogu primijeniti i na druga mjesta slične veličine i dizajna. Vijest dolazi istog tjedna kada je vodeći američki autoritet za zarazne bolesti kazao da bi se koncertni konferencijski prostori mogli otvoriti na jesen, a vlada Velike Britanije pokrenula je novu istragu o utjecaju COVID-19 na noćni život.

Mario de Bellis: Posebno mjesto u mom srcu ima otvaranje Venerande na Hvaru 1996.

Bio je čest i rado viđen gost na partijima diljem Hrvatske i regije u 90-ima i početkom 2000-tih, a slušali smo ga na mjestima poput Future Shocka 1994., Millenium NYE Rave 1999. (ZG velesajam), Aquariusa i Kulušića, Venerande na Hvaru 1996., Metropolisa, Up & Downa, Ambasade Gavioli itd, pa smo odlučili popričati s njim da vidimo kakvi su mu memoari iz tih vremena, a s Vama dragi čitatelji odlučio je podijeliti nekoliko fotografija i flyera iz tog doba. After na plaži (Hvar), nakon otvaranja Venerande 1996. Gotovo da nema lokacije, klubova, parada, Mega Ravea ili Open Air na kojima još nije svirao. Bilo da su to sada veliki događaji poput Maydaya, Nature One i Love Parade ili klubovi poput Doriana Graya, Tribehousea, Spacea i Amnsie. Svirao je na svim važnim događajima i stalno je imao rezidencijalne klubove, poput Miamija, Los Angelesa, Vancouvera, Londona i Zagreba. 1. Bio si mnogo puta u Hrvatskoj, pa koji ti je party ostao u najboljem sjećanju? Bilo je jako mnogo dobrih partija jer sam svirao u većim gradovima i bio rezident na moja dva omiljena mjesta Zagrebu i Splitu. Ali bio je jedan party na ljeto 1996. na Hvaru kada se otvarala Veneranda. Svirao sam cijelu noć petosatni set sve do izlaska sunca. Policija je htjela prekinuti party oko 6 ujutro, ali klub je bio pun-puncat i nitko nije želio otići. Tako smo se dogovorili sa dva odlična policajca da možemo partijati još dva sata. Cijenim to! After je bio nedaleko na plaži, a nasred plaže je bio odličan razglas. To nije bilo za javnost. Plesali su samo najluđi raveri na plaži i na brodovima ispred uvale. Nezaboravni momenti! 2. Čega se još sjećaš iz toga vremena? Bili su to dani sreće i bez stresa gdje su ljudi uživali u raveu na magičnom mjestu, slušajući groove do rane zore. Foto: Kiki i Mario de Bellis 1996. 3. Koji je točno tvoj prvi party u Zagrebu? 1994. u zagrebačkom Aquariusu. Foto: F-Club, Zagreb 4. Kakvu vrstu glazbe si tada puštao? Svašta od housea do techna, preko acid trancea. U to vrijeme sve je bilo novo i uzbudvljivo i nije bilo ograničenja u žanrovima. Kompletan repertoar bi znao zavrtiti od 120 do 160 BPM-a. U setovima do 2 ili 6 sati imao sam potpunu slobodu. 5. Ima li neka pjesma iz toga doba koju si često vrtio? Bilo ih je mnogo, ali jednu sam često znao puštati na početku setova, a kasnije sam je ostavljao za zadnju traku na kraju partya. Stvorila se oko nje posebna neka vibra i publika me zavoljela, te su znali da će na mom partyu to biti vrhunac. To je traka O.T. Quartet – Hold that sucker down ! 6. Što misliš što su danas ostaci ili nasljedstvo stare škole? Sve ono što nije novo. Osmijeh. Prvo uopće, kao i kod svih: Sjećanja !!! Svaka stara pjesma označava neku priču. I volim vidjeti sretna lica na plesnom podiju, kad mnoštvo shvati vlastita sjećanja. To je normalno u glazbi. Nekad će se nakon nekoliko godina sve dobre pjesme vratiti kao novi remixi ili u potpuno novoj stiliziranoj verziji. Nekad dobro, nekad loše. To uvijek ovisi o slušatelju. Foto: Flyer iz Ambasade Gavioli 1998. 7. Što je najbolje kod razvijanja i istraživanja novog zvuka? Kreativnost pretraživanja i izgradnje nečeg novog. Foto: Mario i Big Mamma – F-Club 8. Kakvu glazbu danas vrtiš? Tech House ili Old School na vinylu. Foto: Mario i Fabian Jakopetz 10. Kako možeš opisati glazbenu umjetnost ukratko? Očekujte neočekivano !!! Hahahaha :))))

Više od 800 tisuća ecstasyja spada među najveće zapljene u Španjolskoj


Jedanaest osoba iz Španjolske, Nizozemske, Rumunjske, Kolumbije i Italije – uhićeno je tijekom zajedničke istrage civilne i nacionalne policijske snage Guardia, navodi se u priopćenju. Rečeno je da su službenici specijalci bili suočeni s pucnjavom od člana bande tijekom racije na jednom od njihovih posjeda.



Banda – opisana kao "najvažnija kriminalna organizacija posvećena proizvodnji i trgovini sintetičkim drogama u povijesti španjolske trgovine drogom" – financirala je svoje operacije krijumčarenjem ogromnih količina hašiša i marihuane u Veliku Britaniju i Nizozemsku.

Krijumčari su hašiš i marihuanu sakrili u trofazne električne transformatore koji su klasičnim automobilima otpremljeni u inozemstvo. Kad su transformatori stigli u Nizozemsku, hašiš i marihuana uklonjeni su i zamijenjeni sintetičkim drogama za povratak nazad.

"Sljedeća faza, nakon što su sintetičke droge stigle u Španjolsku, bile su u preradi", kaže se u priopćenju. "Banda je koristila" kuhare "- stručnjake za proizvodnju speeda, metamfetamina ili MDMA – radeći u dva laboratorija koja su kriminalci postavili u Barceloni."



Droga je zatim distribuirana diljem Španjolske pomoću najamnih automobila i vozila sa skrivenim pretincima.

Policijska operacija, koja je trajala gotovo godinu dana, rezultirala je drugom po veličini zapljenom ecstasyja u Europi u posljednjih 20 godina.

"Vrijedno je napomenuti da bi od svih zaplijenjenih tvari, 217 litara tekućeg amfetamina – da je prerađen u laboratorijima te organizacije u Barceloni – proizveo 738 kg speeda, što je najveća zaplijenna amfetamina u Španjolskoj ikad", navodi se u izjavi .



Policajci, koji su pretraživali adrese u Barceloni, Sevilli, Ibizi i Málagi, također su zaplijenili 2.000 doza LSD-a, 310 kg hašiša, 89 kg prepakirane marihuane, dva pištolja, par minobacačkih granata, mačetu, devet vozila i 267.000 eura.

11 uhićenih osoba sučeljava se s optužbama za trgovinu drogom, pripadnost zločinačkoj organizaciji i ilegalno posjedovanje oružja. Osam ih je u pritvoru.

Izvor: The Guardian

Chicago dobiva nogometni klub u čast House glazbe i Frankie Knucklesa


Nacionalno neovisno nogometno udruženje (NISA) osnovano je 2017. godine s misijom dovođenja profesionalnog nogometa u svaki grad Sjedinjenih Država, a njegov najnoviji projekt je novi profesionalni nogometni tim u Chicagu. Chicago NISA najavio je 5. studenoga 2020. godine da je njegova prijava za nacionalnu neovisnu nogometnu asocijaciju od 10. rujna odobrena za Chicago, koja bi trebala početi igrati u jesenskoj sezoni 2021. godine.



Kako bi odabrao ime za ovaj novi tim, NISA je lansirao "Moniker Madness" turnir sa ždrijebom i nadimcima 60 predloženih timova koji se bore kroz glasove publike. "Chicago House" sada je stigao do finala ljestvice, natječući se s "Chicago Pointom" kao nazivom novog čikaškog nogometnog profesionalnog tima koji će početi igrati krajem ove godine.



Manifest imena Chicago House – Ovo je počast Chicago House glazbi, organizacijama socijalnih službi sa sjedištem u Chicagu i američkoj Nogometnoj kući sa sjedištem u povijesnoj četvrti Prairie South Loop. Glazba Chicago Housea gradski je glazbeni doprinos svijetu s kraja 20. stoljeća, pod vodstvom DJ-a Frankieja Knucklesa i noćnog kluba Warehouse. Organizacija za socijalne usluge Chicago House nastavlja pružati potporu osobama pogođenim HIV-om / AIDS-om i široj LGBTQ zajednici uz pomoć stanovanja, zdravstva i zapošljavanja. Bivša Hull House Jane Addams 122 godine je služila siromašnima u Chicagu. Ako se odabere, nogometni klub Chicago House bio bi dom koji želi dobrodošlicu svima.



Poruka iza predloženog imena poruka je jedinstva i odaje poštovanje bogatoj povijesti house glazbe u Chicagu i nasljeđu koje su ostavili pokojni Frankie Knuckles i njegovi revolucionarni DJ setovi u slavnom noćnom klubu Warehouse u Chicagu. Kampanja je upravo u tijeku uoči rođendana FK, a svog glas za Chicago House možete dati ovdje.

Solomun i Petar Dundov na kompilaciji za 20 godina Cocoona


Solomun sudjeluje sa pjesmom We Will Never Have Today Again, dok je s druge strane Overtone našeg Petra Dundova. Tu su još i trekovi Tige, Josh Winka, Gregor Treshera, Extrawelta, Planetary Assault System itd.



Cocoon je puno više od izdavačke kuće Sven Vätha. Bio je jednom i klub u Frankfurtu, a nastavilo se kroz klupske večeri na Ibizi i label. Kompilacija dolazi digitalno ili kao 6 komada 12" vinyla koji su posebno dizajnirani u florescentne bojee. Serija je ograničena na 700 komada.



Prednarudžbe su u tijeku, a digitalno izdanje dolazi 19. veljače na Bandcampu.

    Rampa – 2000
    Emanuel Satie – Departure
    Solomun – We Will Never Have Today Again
    Gregor Tresher – Nostalgia (Is The Enemy)
    Joseph Ashworth – Eavesdrop
    Pig and Dan – Trauma
    Josh Wink – Nuclei
    Ricardo Tobar – Eterna
    Tiga & Roman Flügel – Look To The Sky
    Planetary Assault Systems – Raww
    Jacek Sienkiewicz – Digitavi
    André Galluzzi & Daniel Stefanik – The Regulator
    Extrawelt – Murder Ballet
    Petar Dundov – Overtone
    15. Sebastian Mullaert – Kikaqu

Pereti – Jezgra 6.2 Mix


Glazba koju pušta varira od mjesta do mjesta, a kreće se kroz zvukove housea, deep house-a, nu-disca i techna.



Trenutnu nepovoljnu situaciju je odlučio iskoristiti za eksperimentiranje u studiju i radu na prvom EP-u kojeg producira uz mentorstvo jednog poznatog zagrebačkog DJ-a i producenta.