Sudionici će učiti o povijesti grafita i street arta, uz savjete voditelja radionice će razrađivati ideje i prebacivati ih na papir, izrađivati šablone i osmišljavati konkretne umjetničke intervencije u prostoru.
Voditelj radionice je Ivan Svaguša, akademski slikar sa bogatim znanjem i iskustvom o graffitima i street artu. Prijave!
U rujnu 2011. godine u riječkom klubu Discordia (sada Manual) pokrenut je Mile voli Disko kao nastavak dvogodišnjih Mishu Mitsubishu disko-funk žurki i odlične suradnje sa gdin. Smeđim Šećerom. Ideja s majice prebačena je u klupsko okruženje.
U proteklih 10 godina MVD se održavao u 4 grada (Rijeka, Beograd, Zagreb, Split), 7 klubova (Klub Discordia, Klub Palach, Kulturni centar GRAD, Život, Pločnik, Klub Kocka, Manual), a majice šire ovaj pokret diljem svijeta.
Posljednja veća žurka održana je u beogradskom KC GRAD i riječkom Manualu krajem siječnja 2020. uz gostovanje Nicky Siano-a, pionira muzičke scene ranih 70ih, osnivača jednog od (kažu) prvih disko klubova The Gallery i rezidenta kultnog kluba Studio 54.
U vrijeme pandemije korona virusa i zatvaranja klubova pokrenut je Youtube podcast kanal kluba Manual i održano je par manjih eventova. 10 godina Mile Voli Disko obilježeno je proteklog vikenda partijem na terasi Cukarikafe bara u Rijeci i specijal MVD podcastom na YouTube kanalu kluba Manual.
Za jesen ove godine Mile voli Disko najavljuje otvaranje renoviranog prostora kluba Manual (nekadašnja Discordia) i rezidenciju MVD žurki na novoj beogradskoj lokaciji.
Festival PLATFORMAT je rezultat zajedničke suradnje korisnika prostora Doma mladih. Kao takav, primjer je dobre suradnje i prakse između različitih aktera koji kontinuirano rade na profiliranju Doma mladih – njegovoj afirmaciji kao društveno-kulturnog centra, te razvoju lokalne kulturne scene.
PLATFORMATOM se želi dati podrška programima lokalne kulturne i društvene scene koja razvija kritičke, interdisciplinarne, inkluzivne i edukativne programe koji stvaraju novu publiku i usmjereni su na aktualne društvene procese. Stoga je program PLATFORMATA do sada uključivao čitav spektar različitih multidisciplinarnih i edukativnih programa, umjetničke produkcije i rezidencijalne programe, projekcije i javne akcije te društveno-zabavni program koji se realizira kroz participativnu formu slobodnog djelovanja i samoorganizacije.
Ovogodišnji festivalski program jednako je bogat kao i dosadašnjih godina. Participativne, edukativne, umjetničke i aktivističke aktivnosti te javne rasprave ističu se u trodnevnom programu. Nezaobilazan je naravno i zabavni program na koji možete računati svakodnevno s početkom već u kasnim popodnevnim satima.
Festival će se otvoriti u petak (01. listopada) moderiranim razgovorom u novouređenom prostoru zvanom Razred. Govorit će se o namjeni, načinu korištenja i upravljanja Domom mladih, prilikama i mogućnostima Doma mladih te o njegovim korisnicima, kao i o načinima na koji se možete uključiti i sami postati dio splitske (nezavisne) kulturne scene ili pokretači društvenih promjena.
PROGRAM:
/petak, 01.10. /17:00-23:00/
– 17h Platformat live @ KLFM.org
– 17h Dom mladih i sudioničko upravljanje, razgovor (Razred)
– 17:30h Radionica analogne fotografije (Kino klub Split)
Osvrnut ćemo se na blok čiji je dojam najsvježiji, ovaj zadnji – Continuum Nr. 4 – Celebration! (Proslava!)
Mouse on Mars – Foto: Matej Grgić
Četvrti blok započeo je 17. rujna online programom kojem je u fokusu bila Kanada, odnosno kanadski umjetnici, s kojima MBZ redovito surađuje od 1981. godine. Održani su online razgovori i online koncert, a emitirana je i serija solo-filmova nastalih tijekom pandemije prošle i ove godine.
Margareta Ferek-Petrić i Višeslav Laboš Foto: Vedran Metelko
Osim za praizvedbu opere, 18. rujna bio je rezerviran i za slušaonicu hrvatske elektroničke glazbe koju nam je održao Višeslav Laboš, upravo u foajeu HNK.
U nedjelju, 19. rujna, u Tvornicu Kulture u suradnji MBZ-a i Multimedijalnog instituta MaMa stigao je berlinski elektronički duo Mouse on Mars! Predstavili su svoj najnoviji album, AAI, objavljen u veljači 2021., album koji pokazuje kako fascinacija Tome i Wernera tehnologijom i nekonvencionalnim istraživanjima audiovizualnog materijala ide korak dalje.
S tekstom i glasom pisca i teoretičara Louisa Chude-Sokeija kao polazištem, u suradnji s grupom računalnih programera i s udaraljkašem Dodom NKishijem, svojim dugogodišnjim suradnikom, Mouse on Mars istražuju umjetnu inteligenciju kao narativni okvir i skladateljsko oruđe, stvarajući pritom svojevrsno djelo znanstvene fantastike.
Mouse on Mars Foto: Matej Grgić
Četvrti festivalski blok zaključili su I.N.K Experiment Duo (Ivana Kuljerić Bilić i Nikola Krbanyevitch) i Miodrag Gladović, u Atelieru Meštrović, 20. rujna. Praizveli su skladbe mladih domaćih skladatelja, ali i predstavili široku lepezu starijih djela, preispitujući pritom, kako kažu, ulogu prostora u kreiranju i donošenju glazbe.
Drugim riječima, boutique festival kojem je osnovni cilj promocija urbane kulture, posebno njenog glazbenog segmenta. Manifestacije koje će se odvijati tijekom trajanja festivala kroz različite medije i događaje (koncerti, filmovi, sajam, tribine, radionice) bave se glazbom koja je okosnica i poveznica festivala.
Njeno promišljanje kroz različite umjetničke forme i medije otvara nove, drugačije poglede na samu glazbu, te općenito na glazbenu i klupsku kulturu.
U duhu toga je i slogan: "Music is everywhere", koji na jednostavan način komunicira i zaokružuje programsku shemu festivala. Kao i do sad program će i povezati nekolicinu klupskih prostora na različitim gradskim lokacijama.
Tako će riječka, ali i šira publika moći uživati u aktualnim albumima gostiju različitog glazbenog usmjerenja, od popa do hardcore/punka, nastaviti će se s uhodanom shemom koja uključuje sajam ploča ili pak glazbeni osvrt, porazgovarati ćemo o problemima u glazbenoj industriji s renomiranim gostima na još jednoj tribini, a tu je i nezaobilazna filmska poslastica u Art-kinu. Publika će se još aktivnije moći uključiti kroz radionicu, a u Godini Čitanja po prvi puta imamo i književni segment na festivalu, čitamo glazbu.
Na ukupno sedam lokacija u sedam dana glazba dolazi u svim smjerovima i oblicima.
Naravno, svi programi će se održati po aktualnim preporukama i mjerama od strane HZJJZ-a.
Zajedničku organizaciju festivala potpisuju Distune Promotion i Studentski kulturni centar Sveučilišta u Rijeci, a za vizualni identitet festivala zaslužan je dizajnerski studio Radnja iz Zagreba. Festival sufinanciraju Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Grad Rijeka – Odjel za kulturu, Sveučilište u Rijeci i Zaklada Kultura nova.
Za vas koji ste možda propustili dupli vikender u Hali Šibenik od strane organizatora Igora Bergama uz posebni začin Dražena Frue, dobre vile šibenske nezavisne scene i kuratora „Čudne Muzike“, rock koncerti Urbana i Bareta (predgrupe Diskodelija i Reah) su bili dobri.
Malo hladno znam, ali tu sam da vam ukratko prepričam tu Čudnu Muziku, iako moramo napomenuti kako ovako impresivna suradnja i integracija nekoliko glazbenih pravaca stvarno funkcionira i daje neki novi dašak zraka u nekako unaprijed određene forme postavke sličnih događanja.
No, krenimo redom sa dojmovima, ipak smo imali priliku slušati četiri glazbenika u dva dana. Redom pojavljivanja to su sljedeći umjetnici. Sandro Slamar aka Uabua (Zadar), Zoran Radin aka Zorro, Josip Čubrić aka Cubre, te Marino Mandić aka Chudak.
Uabua od nervoze do sjaja zvijezde u usponu
Uabua manje od 10 nastupa, konzistentno vjeran stilu vlastite osobnosti, lagan i energičan, uz sekvence kompletnih iznenađenja koja nam predstavlja kao ustaljene klišeje dok ih sustavno razbija i samim time stvara svoje osobni zvuk (ono što bi bass glave nazivaju "cheeky switch"). Zorroa sam jedan od prvih puta slušao, naravno uvijek otvoren za elegantnu four to the floor priču. Nastavak u revijalnome tonu, no ipak nešto više u formatu "standardnog" formula seta, koji me svejedno ostavio do samoga kraja na flooru.
Selekcijski u zoni potpune kontrole prostora u kojem nas drži uz skoro nesvjesnu i elegantnu primjenu tipičnih "pop-ish" traka koje se isprepliću kroz mix, a da ni u jednome trenutku nemamo osjećaj gubitka ikakvog, čak i malenoga, dijela komplete glazbene slike koju nam precizno i skoro kirurški prenosi u naše slušne organe. Definitivno napomenuti "respect the producer" kroz cijeli set, što ne samo da pokazuje ljubav prema cijelom izričaju umjetnika kojeg slušamo, nego i upornost i volju da nam predstavi svaki detalj koji se odvija tijekom slušanja.
Josip Cubrić aka Cubre koji je osobno iznenadio sa jednim od boljih ako ne i najboljih Techno setova koje sam čuo zadnje vrijeme, kažu mi da je to „Sporky Disco“, također istina je isto ta da nisam preveliki ljubitelj Techna stoga uzmite ovo sa zrnom soli. No svejedno prvi dio posade nas vozi kroz tamne i čvrste ritmove pune obujma i topline koju često ne susrećem kod nekog tvrđeg izričaja u ovome pravcu (da mislim na lonce, lončiće i slične elemente koji me najčešće natječaju da "odem na zrak") ali ipak Cubre uspijeva upravo to.
Stabilno, sa selekcijom koja je već sama po sebi međusobno komplementarna i stoga zahtijeva minimalno manipulacije mixa koja se manifestira u obliku elegantnog i potpuno smirenog Cubreta dok čeka da se njegova ideja polako razvije u našim slušnim kanalima. Naravno nezaobilazni breaks kroz početak nastupa, te pred kraj kao okolne barijere priče koju smo slušali.
Najsvježije lice selekcije "Čudne Muzike", Chudak je live act koji pomoću par perifernih uređaja uglavnom radi kroz takozvani "Session View" Abletona (definitivno jedna od najpopularnijih metoda izvođenja live elektronike bez potrebe za puno manjih analognih uređaja), te tako razvija zvuk koji će nas voditi na ples.
Nažalost iz meni nepoznatih razloga desila se kraća pauza, otprilike 30ak minuta nakon početka Chudaka, uzrokovana tehničkim problemima. Ne bez potrebe za panikom, jer problem je bio po hitnom postupku riješen. "Drugi čin" nam donosi malo nervoznijeg Chudaka, no prelaskom na još lakšu chill/disco energiju, stvari se počinju polako razvijati u sve kompleksnije teme i pravce. Nekoliko oblika ritma od four to the floor do two step muzike, uz neprekidne melodije i live manipuliranje "sampleovima" dionica poznatijih traka ne bi li integrirao i neke nove i zanimljive modulacije i svašta uhu ugodnog.
Nažalost otprilike sat vremena prije kraja nastupa i partya opet se događa manji tehnički problem, no uz toliko različite opreme i elektronike na pozornici, te ukopčavanje svih uređaja je dovelo do te dvije kratke stanke koje su uz to perfektna sjele kao trenutci moguće promjene ideje nastavka programa. Chudaka nažalost ne ostajem poslušati do samoga kraja radi prijevoza iz Hale Šibenik, no nimalo ne sumnjam da je svoj treći javni nastup okrunio sa pobjedom nad vašim mišićima i općenito ekstremitetima.
Jedan predivan vikend, pun topline, muzike, smijeha i plesa.
Piše: Dragan Franc Srdoč aka FrenkyBoy za Bass Couture
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.