Skip to main content

Uskoro osmo izdanje Impulse festivala


Drugim riječima, boutique festival kojem je osnovni cilj promocija urbane kulture, posebno njenog glazbenog segmenta. Manifestacije koje će se odvijati tijekom trajanja festivala kroz različite medije i događaje (koncerti, filmovi, sajam, tribine, radionice) bave se glazbom koja je okosnica i poveznica festivala.

Njeno promišljanje kroz različite umjetničke forme i medije otvara nove, drugačije poglede na samu glazbu, te općenito na glazbenu i klupsku kulturu.



U duhu toga je i slogan: "Music is everywhere", koji na jednostavan način komunicira i zaokružuje programsku shemu festivala. Kao i do sad program će i povezati nekolicinu klupskih prostora na različitim gradskim lokacijama.

Tako će riječka, ali i šira publika moći uživati u aktualnim albumima gostiju različitog glazbenog usmjerenja, od popa do hardcore/punka, nastaviti će se s uhodanom shemom koja uključuje sajam ploča ili pak glazbeni osvrt, porazgovarati ćemo o problemima u glazbenoj industriji s renomiranim gostima na još jednoj tribini, a tu je i nezaobilazna filmska poslastica u Art-kinu. Publika će se još aktivnije moći uključiti kroz radionicu, a u Godini Čitanja po prvi puta imamo i književni segment na festivalu, čitamo glazbu.



Na ukupno sedam lokacija u sedam dana glazba dolazi u svim smjerovima i oblicima.

Naravno, svi programi će se održati po aktualnim preporukama i mjerama od strane HZJJZ-a.

Zajedničku organizaciju festivala potpisuju Distune Promotion i Studentski kulturni centar Sveučilišta u Rijeci, a za vizualni identitet festivala zaslužan je dizajnerski studio Radnja iz Zagreba. Festival sufinanciraju Ministarstvo kulture i medija Republike Hrvatske, Grad Rijeka – Odjel za kulturu, Sveučilište u Rijeci i Zaklada Kultura nova.

Novi dašak zraka na sceni: Čudna Muzika na Regius Weekenderu

Za vas koji ste možda propustili dupli vikender u Hali Šibenik od  strane organizatora Igora Bergama uz posebni začin Dražena Frue, dobre vile šibenske nezavisne scene i kuratora „Čudne Muzike“, rock koncerti Urbana i Bareta (predgrupe Diskodelija i Reah) su bili dobri.



Malo hladno znam, ali tu sam da vam ukratko prepričam tu Čudnu Muziku, iako moramo napomenuti kako ovako impresivna suradnja i integracija nekoliko glazbenih pravaca stvarno funkcionira i daje neki novi dašak zraka u nekako unaprijed određene forme postavke sličnih događanja.





No, krenimo redom sa dojmovima, ipak smo imali priliku slušati četiri glazbenika u dva dana. Redom pojavljivanja to su sljedeći umjetnici. Sandro Slamar aka Uabua (Zadar), Zoran Radin aka Zorro, Josip Čubrić aka Cubre, te Marino Mandić aka Chudak.





Uabua od nervoze do sjaja zvijezde u usponu

Uabua manje od 10 nastupa, konzistentno vjeran stilu vlastite osobnosti, lagan i energičan, uz sekvence kompletnih iznenađenja koja nam predstavlja kao ustaljene klišeje dok ih sustavno razbija i samim time stvara svoje osobni zvuk (ono što bi bass glave nazivaju "cheeky switch"). Zorroa sam jedan od prvih puta slušao, naravno uvijek otvoren za elegantnu four to the floor priču. Nastavak u revijalnome tonu, no ipak nešto više u formatu "standardnog" formula seta, koji me svejedno ostavio do samoga kraja na flooru.





Selekcijski u zoni potpune kontrole prostora u kojem nas drži uz skoro nesvjesnu i elegantnu primjenu tipičnih "pop-ish" traka koje se isprepliću kroz mix, a da ni u jednome trenutku nemamo osjećaj gubitka ikakvog, čak i malenoga, dijela komplete glazbene slike koju nam precizno i skoro kirurški prenosi u naše slušne organe. Definitivno napomenuti "respect the producer" kroz cijeli set, što ne samo da pokazuje ljubav prema cijelom izričaju umjetnika kojeg slušamo, nego i  upornost i volju da nam predstavi svaki detalj koji se odvija tijekom slušanja.




Josip Cubrić aka Cubre koji je osobno iznenadio sa jednim od boljih ako ne i najboljih Techno setova koje sam čuo zadnje vrijeme, kažu mi da je to „Sporky Disco“, također istina je isto ta da nisam preveliki ljubitelj Techna stoga uzmite ovo sa zrnom soli. No svejedno prvi dio posade nas vozi kroz tamne i čvrste ritmove pune obujma i topline koju često ne susrećem kod nekog tvrđeg izričaja u ovome pravcu (da mislim na lonce, lončiće i slične elemente koji me najčešće natječaju da "odem na zrak") ali ipak Cubre uspijeva upravo to.

Stabilno, sa selekcijom koja je već sama po sebi međusobno komplementarna i stoga zahtijeva minimalno manipulacije mixa koja se manifestira u obliku elegantnog i potpuno smirenog Cubreta dok čeka da se njegova ideja polako razvije u našim slušnim kanalima. Naravno nezaobilazni breaks kroz početak nastupa, te pred kraj kao okolne barijere priče koju smo slušali.





Najsvježije lice selekcije "Čudne Muzike", Chudak je live act koji pomoću par perifernih uređaja uglavnom radi kroz takozvani "Session View" Abletona (definitivno jedna od najpopularnijih metoda izvođenja live elektronike bez potrebe za puno manjih analognih uređaja), te tako razvija zvuk koji će nas voditi na ples.





Nažalost iz meni nepoznatih razloga desila se kraća pauza, otprilike 30ak minuta nakon početka Chudaka, uzrokovana tehničkim problemima. Ne bez potrebe za panikom, jer problem je bio po hitnom postupku riješen. "Drugi čin" nam donosi malo nervoznijeg Chudaka, no prelaskom na još lakšu chill/disco energiju, stvari se počinju polako razvijati u sve kompleksnije teme i pravce. Nekoliko oblika ritma od four to the floor do two step muzike, uz neprekidne melodije i live manipuliranje "sampleovima" dionica poznatijih traka ne bi li integrirao i neke nove i zanimljive modulacije i svašta uhu ugodnog.





Nažalost otprilike sat vremena prije kraja nastupa i partya opet se događa manji tehnički problem, no uz toliko različite opreme i elektronike na pozornici, te ukopčavanje svih uređaja je dovelo do te dvije kratke stanke koje su uz to perfektna sjele kao trenutci moguće promjene ideje nastavka programa. Chudaka nažalost ne ostajem poslušati do samoga kraja radi prijevoza iz Hale Šibenik, no nimalo ne sumnjam da je svoj treći javni nastup okrunio sa pobjedom nad vašim mišićima i općenito ekstremitetima.

Jedan predivan vikend, pun topline, muzike, smijeha i plesa.

Piše: Dragan Franc Srdoč aka FrenkyBoy za Bass Couture








 

Eric Prydz izazvao žestoku raspravu o najboljoj eri techna

U Hrvatskoj je KSET bio jedan od klubova u kojem se kasnih 80-ih i ranih 90-ih razvijala elektronička scena, te se upravo prvi techno party u Hrvatskoj održao 1991. u KSET-u. Ali, techno glazba i scena se značajno promijenila od ranih 90-ih, ne samo u Hrvatskoj, već i u svijetu.



Eric Prydz je podijelio svoje mišljenje na Twitter profilu i izrazio da je techno glazba u 90-ima bila glazba budućnosti, a danas da je glazba prošlosti. Među prvim komentarima se moglo naći drugačijih mišljenja.


 
Odmah je prvi komentar na mjestu; istina je da se techno industrija proširila i da je jedna od posljedica širenja industrije, hrpa stvari koje su zapravo – smeće. Međutim, neki su sa svojim komentarima bili značajno „glasniji“ od ostalih. Naravno, tu je bio, ni više ni manje, nego sam Ben Sims. Njegov komentar nije bio samo glasnij, već brutalniji.


 
Ja osobno nikada ne raspravljam o glazbi koju slušam ili puštam, jer glazbu shvaćam preosobno. Ljepota je u očima promatrača i tu svaka diskusija prestaje. Naravno, uvijek ima mjesta za komentiranje nečega što je i nečega što nije kvalitetno napravljeno. Mogu razumjeti komentar Ben Simsa sa njegovog stajališta; techno za njega nije samo glazba, već životno djelo i sam stil života. Ne možemo usporediti Prydza i Simsa – Prydz ima vizualni pristup nastupima i dostupan je široj publici (Call on Me, Pjanoo, Opus, The Reason). To je ujedno i jedan od razloga zašto je 2014. uspio napuniti Madison Square Garden sa svojim EPIC 3.0 nastupom. Sve u svemu, njegov “show“ je  iskustvo koje će privući prosječnog slušatelja EDM glazbe.



S druge strane, Ben Sims je vrsta zvijeri koja će bez problem vrtiti 3 vinyla sa besprijekornim prijelazima. Njemu ne treba vizualni show, jer glazba koju pušta je sirova energija i ako će se išta gledati, onda je to njegovo umijeće za DJ pultom. Bez ikakve dileme, vještine koje je Ben Sims razvijao su rijetkost i jako malen broj ljudi može „potegnuti“ kao on. I prije nego krenemo pljucati po Eric Prydzu, možda bi trebalo zastati na trenutak i upitati se:

„Da li je Eric Prydz u krivu?“  



Možda je vlak sa negativnim komentarima krenuo prerano. Twitter mržnja je krenula na lik osobe koja se ne smatra techno artistom, već EDM izvođačem. Realno, on je osoba koja ima pravo na svoje mišljenje, kao i svaka druga osoba upletena u društvene mreže, jedino što je on javna ličnost i njegove objave imaju svoju težinu, te su pokrenule lavinu komentara.

Ali kad bi Eric Prydz bio u krivu, vjerovatno ne bismo imali taj „elitizam“ u techno kulturi, kao ni izraz „business techno“ u današnjim vremenima. Zaista je mučno populariziranje techno žanra. Kako se izjašnjavaju iz Anti-techno techno club pokreta:

„Iako VOLIMO I PODRŽAVAMO TECHNO 100%, ne volimo sve o stigmatičnoj kulturi techna koja je ponekad negativno povezana s našom scenom.“

Postoji taj trend prema mainstreamu koji teži privući širu publiku, ali s dosadnim načinom razmišljanja. Glazbena preferencija je subjektivna stvar i svatko ima svoje osobne favorite. Svakako ne biste na nekoga trebali gledati svisoka, jer mu se sviđa određeni DJ ili izvođač. Dio kulture i bontona koji se odnosi na sudjelovanje u sceni svakako treba poštivati. Međutim, „elitizam“ na internetu koji okružuje techno, je užasan. Sad smo došli do točke gdje je jasno da nije problem Eric Prydz, već nešto puno veće od toga, a to je generalno mišljenje ljudi što je zapravo techno sada. Dokle god se „business techno“  promovira kao pravi nasljednik techno kulture, nastajat će problem. Međutim već je previše novaca u igri da bi se nešto značajno promijenilo. Dave Clarke je to najbolje objasnio:
 


Često se spominje, ali što je business techno? Pa, najlakše rečeno – to je klišej ideološki sukob. Ono što neki nazivaju i  vide kao „rasprodaju“, drugi vide kao "širenje kulture". S druge strane, ako kritički saslušamo Juana Atkinsa i usporedimo ga s najnovijim izdanjima Drumcodea, razlika je itekako opipljiva. Scena se monopolizira.
Već neko vrijeme ogromni festivali rezerviraju 10-15 headlinera, te polako isključuju manje prostore. Nadalje, što više labela uspješno gura homogenizirane zvukove od strane producenata, to više „pridošlica“ osjećaju da se moraju prilagoditi. To jednostavno stvara loš presedan kulturi.

Mr. C je svojevremeno imao odličan komentar na sličnu temu:

„Ovaj moderni shit slušaju djeca koja ga koriste kao pristupnu točku plesnoj glazbi. Milijun djece sluša EDM. To može biti dobro samo za house i techno, jer dugoročno gledajući, ta djeca neće uvijek imati 18, 19 ili 20. Za 6 ili 7 godina razvit će vlastiti glazbeni ukus, a kada im dosadi mainstream, zagrebat će ispod površinu i otkriti underground scenu. A techno i house su oduvijek underground.“



Twitter situacija sa Ben Sims vs. Eric Prydz nije profesionalna i navodi ljude na krivi zaključak. Ali, svakako je zabavno.

U današnjim vremenima, ljudi se boje pokušati nešto drugačije, jer ih je strah napadanja i uvreda samo zato jer su novi u techno glazbi. Možda ne znaju ništa bolje, jer jedini techno koji znaju je „business techno“.

U svemu ovome treba zastati, osvrnuti se oko sebe i pokušati produktivnije pristupiti budućnosti, jer očito smo u stanju komunicirati i diskutirati o ovakvim temama. Jedini nedostatak jest to što Twitter i ostatak društvenih mreža jednostavno nisu mjesto za razglabanje takvih tema.

OR-IG – Jezgra 9.4 Mix


Iste godine radom u diskotekama, gdje stječe početna znanja radeći na CD playerima počinje sa svojim prvim mixevima i remixevima. Od tada se svojim trudom i upornošću fokusirao na mixeve disco glazbe, ali su mu poznati razni žanrovi.



U angažmanima po raznim diskotekama nastupao je kao resident DJ, a u proteklih nekoliko godina njegovi mixevi se često nađu na početnim listama MixCloud Croatia.

Oprez! Netko s lažnih profila pokušava prevariti followere našeg Instagrama

Netko je kreirao dva lažna profila pod našim imenom preko kojega šalje poruke o osvajanju nagrade.

Poruke su uglavnom dobivali korisnici koji su komentirali aktualne nagradne igre za ovaj vikend.




Lažni profili s kojih se šalju poruke u inbox su:

@klubskascena_
@klubskascena_.
@klubskascena._

Niže možete vidjeti kako izgledaju ti privatni profili koji koriste naš logotip


Ako slučajno primite poruku s ovih profila znajte da su "fake" i prijavite ih Instagramu kao lažne.

Sa spomenutih profila korisnici su primali poruke o osvajanju nagradne ulaznice, a za potvrdu su trebali kliknuti na link koji ih odvodi na stranicu na kojoj se od njih traži da unesu privatne podatke poput broja kreditne kartice.


Poruke koje primate s ovih profila nisu službeni profili KLUBSKE SCENE i ne odgovaramo za štetu koja je nastala, ali ćemo se potruditi prijaviti ovaj slučaj i nadležnim službama.

Budući da se radi o prevari molimo još jednom sve da pripaze i da prate objave isključivo sa naših službenih profila, kao i poruke primljene sa našeg profila, a svi zajedno koriste jedinstveni user name @klubskascena

KLUBSKA SCENA nikada od vas neće zatražiti da kliknete na neprovjerene linkove, ostavljate svoje privatne podatke na neprovjerenim web poveznicama ili na bilo koji način ugroziti Vašu sigurnost!

Maceo Plex: Trenutno najviše karata prodaje -hard rave techno- s preko 140 BPM-a

Toni Jurić, novinar Ultra FM Split donosi ekskluzivne razgovore s velikanima iz svijeta elektroničke glazbe. Zvijezda druge večeri je bio američki DJ i producent Maceo Plex koji ne voli davati intervjue, pogotovo za televizije, ali kad je radio u pitanju – za njega je uvijek spreman izdvojiti svoje vrijeme!



Dobra večer, Maceo. Kako si?

Dobra večer, super sam, lijepo je ovdje u Crnoj Gori.


Na samom smo kraju ljeta, kako si ga proveo?

Uf, ljeto je bilo čudno, ispunjeno otkazanim eventovima i gažama. Ljudi su se stvarno trudili organizirati partyje, ali to je dosta komplicirano zbog situacije u svijetu. Na sreću bilo je gaža, prvenstveno zahvaljujući državama u istočnoj Europi. Crna Gora, Hrvatska, Srbija i ostatak Europe koji se koliko toliko otvorio održava scenu živom.


Vratimo se malo u povijest, prije nego što si postao DJ, bio si plesač salse?

Uf, hahah, dobro si me istražio. Da, u 80-ima sam počeo s plesom jer je moj stariji brat plesač, kao i moj rođak koji je danas poznati salsa plesač na području New Yorka i Miamija. Tako da sam bio stvarno zainteresiran za ples jer je moja cijela obitelj bila u tome. No ja nisam plesao samo salsu, već i hip-hop pa čak i balet. Ali kad sam otkrio elektroničku glazbu, odlučio sam se ostavit plesa i početi s DJingom u 90-ima.



Rano si počeo kao DJ, postoji li neki drugi DJ koji je bio važan i utjecajan za tvoju karijeru?

Kada sam otkrio Depeche Mode, to je bila velika stvar. Isto tako otkrivanje New Ordera i Joy Divisiona. Ali ako moram odabrati DJa, to mora bit ekipa iz Detroita kao Juan Atkins i Drexcija. Iako nisam poznat po detroitskom stilu glazbe, obožavam Detroit Electro i ljude!


Klubovi ili festivali? Što preferiraš?

Volim i jedno i drugo. Lijepo je sići s festivalskih pozornica u klubove. Došao sam do razine kad sam toliko angažiran za festivale i velike klubove, da jedva čekam svirat u malim klubovima. Tamo jednostavno bolje sviram, ne znam zašto. Možda je do vibea ili prilike za eksperimentiranje s drugačijim zvukom, muzikom i stilom. Kad si na velikoj pozornici, mislim da će se s ovim složit većina DJejeva, više je ljudi koji te gledaju, plešu na moju muziku i očekivanja su veća pa budem nervozniji. Za razliku od malih lokacija gdje sam totalno opušten.



Imaš li “asa u rukavu”, pjesmu koja uvijek pokrene publiku na jednu višu razinu?

Uf..to je stvarno dobro pitanje. Iskreno imam ih nekoliko. Age of Love i Age of Chance koja je ovako malo opskurnija. Ali najiskrenije, svaki put kad imam osjećaj da gubim publiku, prebacim se na neku od svojih traka i kad dobijem publiku nazad, onda mogu nastavit sa setom. Tako da, da moje stvari dosta dobro prolaze kao joker, jer ljudi ih prepoznavaju i vole.


Dotaknimo se nove glazbe, objavio si tri remixa Insomnije. Kakav je osjećaj remixat tako kultnu pjesmu?

Sad kad sam je objavio, osjećaj je vrhunski. Ali ja sam nju prije dvije, tri godine napravio bez dozvole Faithlessa za svoje setove. Na početku oni nisu htjeli objavit remix jer su radili na svom albumu, što ima smisla. No zahvaljujući mojim fanovima, koji su im pisali, slali mailove menadžmentu, izdavačkoj kući koja drži prava, odlučili su mi dat priliku da ju obradim i remixam kako spada. Kad je izašla finalna verzija remixa nisam uopće očekivao da će ovako dobro proći, ali svidila se publici i kolegama zbog čega sam jako sretan.



Zvuk elektroničke glazbe konstantno evoluira, što misliš kako će on zvučati u budućnosti?

Uf, uf to je dosta dobro pitanje, jer uvijek razmišljam o tome. Trenutno najviše karata prodaje “hard rave techno” s preko 140 BPMa. Ali iskreno što ja mislim, dosta ljudi se neće složiti i reći će da nije istina, zvuk će ići prema trapu, trap tempu s elementima elektronike. Trenutno radim na takvim stvarima i mislim da će to bit smjer, barem kao trend. Ali na kraju dana techno i house su tu i uvijek će bit.

Autor: Toni Jurić
Izvor: Ultra FM Split