Skip to main content

Teo Harouda objavio snažni EP -Uncharted-

Teo Harouda objavio je novi EPUncharted” na izdavačkoj kući Out of Place iza koje stoji Insolate. “Uncharted” je snažni EP kojeg čine četiri trake – istoimena “Uncharted”, “Cyclone”, “Perception of Distance” i “Release The Beasts” koje su satkane od hipnotizirajučeg i “raw” techno zvuka.

Uncharted” je 22. izdanje na etiketi Out of Place, a trake s EP-ja su već do sad dobile podršku DJ-eva poput Truncatea, Slama, Marca Baileyja, Vincenta Neumanna, Takaakija Itoha, TWR72-a, Iraklija, Charltona, Insolate, Stevea Parkera, JP Enfanta i mnogih drugih.


Još prošle godine, Insolate je “Perception of Distance” zavrtila u svom HÖR setu kao jedan od ID-jeva.

EP “Uncharted” dostupan je na svim streaming platformama.

Jedan od najkarizmatičnijih DJ-a, Paul Kalkbrenner na 21. Future scopeu

Vodeća zvijezda ovog velikog glazbenog događaja je jedan od najcijenjenijih DJ-a svijeta, Njemac Paul Kalkbrenner. Uz njega će na velikom jezeru Jarun 12. i 13. svibnja nastupiti legendarni, hrvatskoj publici dobro poznati Jeff Mills i Derrick May, a tu su i hrvatski doajeni techno glazbe Petar Dundov i DJ Kiki.



"Za nas je 21. godišnjica Future Scopea važna ne samo zbog toga što je Future Scope svojom kvalitetom rada i programa opstao tako dugo na sceni, već i zbog toga što smo nakon prošlogodišnje nagrade Ambasador za najbolji novi festival koji je također na Jarunu trajao tri dana i okupio više od 30 izvođača napokon dobili priliku pred našu vjernu publiku dovesti kremu svjetske techno scene! Ovogodišnji događaj predstavlja veliki korak naprijed u našem radu i bit će to nezaboravan doživljaj za sve posjetitelje uz zaista spektakularnu postavu.” – izjavili su organizatori.

FB Event

Ulaznice su u prodaji putem sustava Entrio.



Future Scope, višestruko nagrađivani i najdugovječniji hrvatski klupski program proslavit će 21. godišnjicu postojanja ovim spektakularnim dvodnevnim techno eventom. Impresivan line-up u petak 12. svibnja otvaraju Jeff Mills i Derrick May, osnivači i legende detroit techno zvuka, čija je revolucionarna produkcija oblikovala glazbenu industriju i inspirirala generacije umjetnika. Techno nostalgičari bit će sretni jer na line-upu u petak svoje mjesto našli su i doajeni hrvatske techno glazbe Petar Dundov i DJ Kiki.

Nema sumnje da je Jeff Mills jedan od najznačajnijih glazbenih producenata modernog doba. Od suosnivanja Underground Resistancea do uloge jednog od glavnih aktera u definiranju nacrta onoga što danas zovemo “techno”, Mills je oduvijek bio sinonim za pomicanje granica elektronske glazbe i istraživanje novih glazbenih teritorija. Kao jedan od pionira umjetnosti miksanja na tri i više gramofona, Mills je poznat i po nadimku The Wizard koji je dobio koristeći u svojim setovima više od 70 ploča na sat!



Derrick May je u pravom smislu riječi techno institucija. Sa svojim školskim prijateljima Juanom Atkinsom i Kevinom Saundersonom osnovao je The Belleville Three i tako pomogao stvoriti ono što danas zovemo “detroit technom” – novi oblik plesne glazbe i pokret koji nastavlja utjecati elektroničku glazbenu industriju više od tri desetljeća nakon svog početka. Producirao je techno klasike kao što su "Strings of Life", "Nude Photo" i "The Dance".



U subotu 13. svibnja na rođendanskoj pozornici Future Scope prvi put u Zagrebu nastupit će jedan od najvećih imena suvremene elektroničke glazbe – Paul Kalkbrenner. Smatra se pionirom njemačke techno scene, a status techno zvijezde stekao je zahvaljujući bogatom i hvaljenom diskografskom opusu u kojem kultno mjesto zauzima "Sky and Sand", njegova najpopularnija i najuspješnija pjesma iz 2008. koja je postala veliki hit u Njemačkoj i svijetu, a koja se također pojavila u njemačkom filmu "Berlin Calling" u kojem je Kalkbrenner glumio i za koji je napravio soundtrack. Kalkbrennerovi nastupi uvijek su puni energije, emocija i plesa, što će svakako biti vrhunski doživljaj za sve ljubitelje elektroničke glazbe.

Uz Kalkbrennera ovaj vrhunski party doživljaj obogatit će i domaće techno snage Shipe, DJ Jock i Neroa.

dRUMELODY kroz novi video spot govori o problemu šutnje

Sarajevski multimedijalni umjetnik Berin Tuzlić, poznatiji kao dRUMELODY objavio je novi singl “Don’t Speak” i popratni video spot za njega kroz kojeg se dotiče društvenog problema šutnje.

“Spot govori o preblemu “šutnje”. Kroz najbanalnije probleme spot govori da vas šutnja može dovesti i do najvećih problema u vašem bližem i daljem okruženju. Zato recite sve!” detaljnije nam objašnjava pozadinu iza spota sami dRUMELODY.

Zasluge za spot singla “Don’t Speak” idu Eldaru Muhiću koji ga je snimio, montirao i režirao, a možete ga pogledati na YouTubeu.

Ovo nije prvi put da dRUMELODY kroz spotove dočarava neki društveni problem ili situaciju iz svakodnevnog života. Pred kraj prošle godine, u spotu pjesme “Charshia” progovorio je o okruženju u kojem ni danas nije lako pustiti djecu samu zbog svih opasnosti koje vrebaju ulicama Sarajeva.

Kako elektronička glazba i jazz idu zajedno, otkrivamo uz Tapan

TAPAN je produkcijski duo iz Beograda koji je nastao od Nebojše Bogdanovića i Gorana Simonoskog. Još od 90-ih godina, Bogdanović i Simonoski aktivni su na beogradskoj klupskoj sceni.



Nebojšu Bogdanovića poznajemo kao rezidenta kluba 20/44, a Gorana Simonoskog kao čovjeka koji je stajao iza Belegrade yard Sound Systema, Piece of Shh i kreatora brojne muzike za kazališne predstave.

2015. iskusni producenti udružuju snage i kreiraju TAPAN koji nije obični elektronički projekt, već puno veći projekt koji je prešao tradicionalne žanrovske granice. Svojom glazbom spajaju elektroničku glazbu s jazz improvizacijom te zvuke orijenta. “Simu” i “Schwabu” na nastupima prate saksofonist Jamal Al Kiswani te perkusionist Feđa Franklin. No njihova suradnja konstantno se širi i na druge lokalne i međunarodne instrumentaliste

Njihov debitantski album “Europa” osmišljen je kao dvostruki LP, a objavljen je krajem 2017. Kroz njega se održava atmosfera razočaranja te neizvjesnosti o budućnosti Europe, ali i svijeta. Osim LP-a, TAPAN od 2015. niže brojne EP-jeve, a posljednje izdanje je njihov drugi album “Novi Svet” koji je objavljen na jesen prošle godine.

Što se tiče njihovih nastupa uživo, oni se kreću između slobodnih improvizacija i interpretacije autorskih pjesmama. Kroz nastupe pružaju i jedan spoj te fuziju tradicionalnih instrumenata sa suvremenom elektroničkom i glazbenom produkcijom.

Evo kakvim se dirljivim tekstom Exit Festival oprostio od frontmana Faithlessa


"Frontmen legendarnog benda Faithless preminuo je 23. prosinca 2022., pa se sa zahvalnošću osvrćemo na nasljeđe koje nadilazi plesnu glazbu, klupsku kulturu i sada već kultni nastup benda na EXIT-u 2015.



Ispis „God Is a DJ“ vidjeli su na majici svog gitariste na jednoj probi. Sister Bliss je ispravljala melodiju koju je imala, a Maxi Jazz izmislio čitavu filozofiju oko toga za samo nekoliko sati. Bez obzira na to u šta veruješ, i je li se oslanjaš na kršćanski odgoj ili budistički pristup u zreloj dobi, plesni podij je mesto na kojem se molimo, prije svega gdje se liječimo. Recimo da je to tako najjednostavnije objasniti. Maxi Jazz bio je utjelovljenje postulata rejv kulture – PLUR (Peace, Love, Unity, Respect) i njegov odlazak je veliki gubitak za globalnu scenu! Ponekad je bio šaman, često propovjednik, a uvijek ujedinitelj i katalizator znojne katarze u masi.

Njegova se duhovnost isticala u spremnosti na dijalog, iako je glazba Faithlessa izrazito društveno angažirana, pa nikada nije bilo teško dokučiti njihove poglede na opće stanje u svijetu. Političke i društvene teme činile su osnovu hitova koji su dominirali radijskim postajama, odgajajući generacije ljudi koji su odlazili u klubove ili na festivale radi lagane zabave.



Do izbacivanja singla „Salva Mea“ rasprodavali su samo lokalne klubove, ali ubrzo su postali globana sila i neizostavni na top listama, kao i u glazbenim enciklopedijama. To se dogodilo prije svega riječi „I can’t get no sleep!“, ali i drugih singlova sa albuma “Reverence”. Plesna mantra sa slijedećeg bila je „We Come 1“, ali je nova publika došla i suradnjom sa Dido (sestrom trećeg člana grupe), koja je u tom trenutku bila na vrhuncu karijere. Velika inspiracija Maxiju bio je Muhamed Ali, a osim veličanja idola, na kasnijem albumu su se direktno kritizirali svjetski vođe na „Mass Destruction“. Boy George je upao na „Why Go?“, dok je sa „I Want More“ još jednom sasvim direktno rečeno da treba ići iz onoga u šta veruješ, a ne iz straha.

Pored redovnih nastupa, provode mnogo vremena u studiju i izbacuju još dva albuma prije nego se pojavljuju na velikoj proslavi 40 godina Glastonbury festivala kao hedlajneri, što predstavlja možda krunu njihove karijere, pred 85 tisuća ljudi. Nakon turneje koja je trajala skoro dvije godine i mnogo snimljenih pesama, iscrpljeni Maxi Jazz na proljeće 2011. objavljuje da je to bila njihova oproštajna turneja, a dva rasprodana i finalna koncerta u Londonu pratili su fanovi u najvećim kinima širom svijeta, u direktnom prijenosu. Preko miljun posjetitelja su imali u tom razdoblju na svojim koncertima i prodali oko pola miljuna ploča.



Maxi Jazz odstupio je od svog matičnog benda i cijelo vrijeme koristio je riječi kao što je „pauza“, a nikako „razlaz“. Nije bilo zle krvi, već samo potreba za odmorom i za novim, iako novo nekada znači povratak korjenima. Počeo je sam komponirati na gitari i oformio bend The E-Type Boys, oslonjen na analogno.

Faithless izbacuju remiks album 2015. godine i pripremaju poseban show sa kojim kreću na novu turneju. Pažljivo su birali datume i odlučili da se poklope sa još jednim jubilejom, petnaestim rođendanom Exita. Donijeli su dobro poznate hitove u novom ruhu, uz Maxijevo stalno obraćanje publici na Petrovaradinu kao jednoj od najljepših koju je vidio. Vratili su se na dva bisa i podsjetili na ideje oko kojih je festival i oformljen. Faithless je bend poznat po oštrim sintovima i elektronskim deonicama, ali se čini da im nastupi ostaju upamćeni zbog intimnih momenata kada muzika utihne i duboki Maxijev glas poručuje da moramo čuvati jedni druge, da je ljubav razlog i način, da se može vjerovati različito, a da je raznolikost nešto dragocjeno.



Nakon tog epskog nastupa, “We Come 1” postala je neslužbena himna EXIT festivala, uz blagoslov benda. Interno, EXIT tim je koristio tu frazu za svoje akcije i kampanje, te je ujedno postala i svojevrsna mantra. Ta posjeta 2015. godine značila je nama, njima, ali posebno fanovima. Čak i sa vremenskom distancom, djeluje kao silazak bogova. Na snimku cijelog koncerta koji je pogledan 2.6 miljuna puta, komentari su da je to bio jedan od njihovih najboljih nastupa, da je promjenio živote.

I prije samog nastupa, Faithless su osjetili ljubav naše publike i uzvratili je. Meet & greet koji izvođači odrade brzo i bezvoljno, trajao je čak dva sata, tijekom kojih se pričalo sa ljudima i razmjenjivala energija iza bine.

Iako je ta noć bila nezaboravna, Faithless su je željeli ovjekovječiti pa je snimka s nastupa velik dio spota koji su objavili za novu verziju svog najvećeg hita, a koju je radio tada najveći EDM producent Avicii .


Foto cpfc-co.uk

Iako je Maxi Jazz zračio mudrošću Tibeta, radovao se poput dječaka. Sudjelovao je u automobilskim trkama i bio počasni direktor nogometnog kluba Crystal Palace (op.a. na čijem je stadionu nedavno otkriven mural u njegovu počast).

Nakon tužnih vijesti o tome da je preminuo, preostali članovi benda su brzo složili prigodno oproštajno pismo i rekli da je bio čovek koji je poboljšao živote na mnogo načina. Dao je njihovoj glazbi pravi smisao i poruku. Naglasili su da je bio divno ljudsko biće sa vremenom za sve i mudrošću koja je bila i duboka i dostupna.

Još jednom, vezu benda i festivala potvrdila je Sister Bliss osobno, odgovorom na spomen legendi koji je EXIT napravio Maxiju na Twitteru.

Maxi Jazz zaspao je u svojoj 65. godini. Ovdje se više nikada neće probuditi, ali je negdje vani na vječnom tulumu, gdje je DJ ljubav koju je propovijedao za života."

Techno ili house, evo što kaže umjetna inteligencija


Jedno od vječnih diskusija koje partijaneri imaju je što je bolje techno ili house.



Svatko ima svoje osobne preference i stajališta o tom pitanju, a evo što kaže umjetna inteligencija.


*Klikni ovdje za fotografiju u većoj rezoluciji

Čak ni umjetna inteligencija se ne može odlučiti techno ili house, stoga smo ju pitali koji su elektronički žanrovi popularni u Hrvatskoj.

*Klikni ovdje za fotografiju u većoj rezoluciji