Skip to main content

LoM: Novi koprivnički bend žanrovskom fuzijom predstavlja debitantski album

LoM je tročlani sastav iz Koprivnice osnovan 2020. godine, kojeg čine basist i motor benda Aleksandar Rapaić, Leo Benkek na gitari i pjevačica Dragana Pandža. Kombinacijom raznih žanrova koji idu od rocka, elektronike, drum and bassa i etna – stvaraju svoj specifični glazbeni izričaj.

Sa svega nekoliko nastupa iza sebe fokus stavljaju na stvaranje svog prvog albuma pod nazivom "Prilike" koji sadrži 11 pjesama, a od kojih su pjesme "Svemir" i "Kosa" predstavljene publici u obliku spota.

"Prilike" je album na kojem LoM radi već duže vrijeme i od početka do kraja, u svih 11 pjesama stopio se odraz raznih ljudskih stanja i emocija u kojima se mnogi itekako mogu pronaći.

Mix i master gotovo cijelog albuma "Prilike" djelo je Filipa Motovunskog (FM Mastering), osim za pjesme "Svemir" i "Kosa" gdje je u potpisu Leonard Klaić.

Kako zvuči fuzija rocka, elektronike, d’n’b-a i etna poslušajte kroz album “Prilike” na streaming servisima.

Popis pjesama:

Utopljen

Kosa

Svemir

Prilike

Lom

Djevojka

Vrtim se

Srećo

Lakše dišem

Oduzmi sve

Vatra boja

Drugo izdanje Zion Boška festivala. Objavljena prva imena koja stižu u Istru

Nakon premijernog izdanja Zion Boška festivala koji je zavrijedio i nominaciju za nagradu Ambasador u kategoriji Najbolji novi festival, najavljeno je njegovo drugo izdanje koje se održava od 29. lipnja do 2. srpnja u istoimenoj šumi nedaleko od sela Sutivanac, odakle će i ovog ljeta odzvanjati zvukovi reggaea i duba.

Prvi val izvođača predvode Kebra Ethiopia iz Južne Afrike čiji dolazak je zasigurno senzacija za festival; Ishiban iz Francuske kojeg je publika odabrala kao nekoga koga žele vidjeti na festivalu (što je jedna dobra gesta organizatora); te austrijski Dubbing Sun kolektiv kojeg čine producent, selektor i MC.



Uz headlinere najavljeno je i nekoliko domaćih te regionalnih izvođača poput Harisa Piltona, Sandokan HIFI-ja, Freedom Fightersa, High Grade Comanda, Boombar Duba te prvi najavljeni sound system je domaćin Vibration Addict Sound system.

Organizator festivala nam još otkriva kako za drugi val u planu ima još nekoliko svjetskih imena kao i noviteta u odnosu na prošlo izdanje.

FB EVENT: Zion Boška FESTIVAL // 2023

Marko Jovanović: -Kada su ljudi zadovoljni, plešu i uživaju, to je znak da smo uspjeli-

Razgovarali smo s Markom Jovanovićem koji je dio TTB tima od samih početaka, a ispričao nam je s kakvim se sve izazovima susreće u organizaciji, te kako izgleda ovaj zanimljiv ali i odgovoran, ponekad i stresan posao.  


Foto Impala Studio

Sve je započelo 2014.g. kada je troje entuzijasta odlučilo organizirati privatni party na plaži Kutak za Mutak, a kako se dobra vijest daleko čuje, privatna zabava pretvorila se u party koji je okupio preko 200 posjetitelja. Od tada Thru the Bushes svake godine programski raste, te za izdanje održano 2020.g u Harteri dobiva nagradu Ambasador za najbolji event elektroničke glazbe u Hrvatskoj.

1.Prije osam godina si zajedno s Nelom Simić i Filipom Motovunskim pokrenuo Thru The Bushes. Je li u Hrvatskoj teško započeti vlastiti projekt? Kakva je financijska podrška?

Tako je, Filip, Nela i ja pokrenuli smo Thru The Bushes 2014. godine. U početku je ideja bila da to bude više privatna zabava, tj. nismo očekivali više od 50-ak ljudi. Došlo je otprilike 5 puta više od naših prognoza. I neka je!

Pokrenuti vlastiti projekt sigurno nije lako, ovisi o puno faktora… mogli bi o tome do sutra. Prošlo ljeto, 2022. godine u sklopu festivala organizirali smo jedan ugodan razgovor, tribinu na temu glazbe prije i sada. Govorilo se između ostalog i o pokretanju festivala i sličnih projekata. Koga interesira, može pogledati snimku tribine "Prije je bilo bolje?" na našoj facebook stranici.

Svaki početak je težak. Treba ići korak po korak, učiti na svojim i tuđim greškama, okupiti kvalitetan team u kojem je svatko zadužen za određeni segment. Sustavnost je jako bitna. Mi je u početku nismo imali, ali kako je vrijeme prolazilo, bili smo sve bolji. Mi smo tada bili skoro 9 godina mlađi i jako entuzijastični. Puno je pridonijela činjenica da je Filip bio s nama. On je veliko ime regionalne scene elektroničke glazbe i sigurno je i to utjecalo na posjećenost prvih godina. Nakon par godina dobili smo i pojačanje, pridružila nam se Ana Antonova i tad smo, rekao bih, dosta podigli razinu kvalitete organizacije u svim aspektima. Financijsku podršku nismo imali sve do 2020. Sve se do tad financiralo iz naših entuzijastičnih džepova. Nakon toga smo se malo ozbiljnije uhvatili natječaja i traženja donatora i sponzora. Zadnje tri godine, sredstva od donatora i natječaja pokrivaju otprilike 30% troška organizacije eventa.

2. Spomenuo si da je plaža Kutak za Mutak, na kojoj je priča započela, bila izrazito logistički zahtjevna. Što je predstavljalo najveći izazov i kako to da si se tada ipak odlučio za tu lokaciju? Je li to razlog zbog kojeg ste se preselili u Harteru?

Da, to je plaža do koje se sva produkcijska oprema mora dovesti morskim putem, tj. gumenjacima koji bi se doslovno nasukali na plažu kako bi mogli, dok smo do koljena u moru, iskrcati sve na plažu i tako desetak puta na 30+°C. Pa kad event završi sve to ponoviti u suprotnom smjeru…

Plaža nema funkcionalan toalet. Prilaz plaži kopnenim putem zahtjeva prolaz kroz nudistički kamp koji se inače naplaćuje. Čišćenje lokacije nakon eventa je neusporedivo teže nego na Harteri. Pa dolazimo do struje, tj. agregata… mi smo skoro svake godine ostajali bez struje barem jednom za vrijeme eventa… To je skoro postala i tradicija. Šalili smo se da ćemo ove godine sami sebi isključit struju, hehe.

Razlog promjene lokacije, uz sve gore navedeno, zapravo je bio Covid-19 i u tim pandemijskim uvjetima, bilo je puno lakše i rekao bih odgovornije event organizirati u Harteri. Ja u početku nisam htio seliti event, ali u to vrijeme Rijeka je bila Europska prijestolnica kulture, uložen je novac u program i infrastrukturu Hartere, uveden je električni priključak i logistički je izgledalo neusporedivo lakše organizirati TTB na Harteri.

Činjenica je da je Kutak neusporedivo ljepša lokacija, ali logistički puno zahtjevnija. Tek na Harteri OBLIK 3 je pokazao što sve može napraviti što se tiče video mappinga, taj vizualni moment je možda iz gledišta publike najveća razlika, osim, naravno, činjenice da je ljepše jutro dočekati plešući na plaži nego u centru grada. Sve ima svoje dobre i loše strane…

3. TTB je dosad promijenio tri lokacije. Planiraš li u budućnosti ponovnu izmjenu lokacije? Koja je od lokacija po tvojem mišljenju najbolja i zašto?

Osim Kutka i Hartere, jednom smo event organizirali na Vozu i bilo je odlično,  međutim lokalna vlast sljedećih godina zabranila je organizaciju javnih skupova zbog sigurnosnih razloga…

A koji su planovi za budućnost saznat ćete uskoro. Pripremamo se za ovu, ali i za sljedeću 2024. koja će biti jubilarna 10. godina održavanja eventa. Uskoro ćemo, vjerujem, objaviti detalje.

4. Od 2018. g. zaživio je i projekt Thru The Waves. Koliko se razlikuje organizacijski proces kada su u pitanju boat partiji? Postoje li neki posebni zahtjevi ili izazovi?

Tako je, Thru The Waves prvi put smo organizirali u rujnu 2018. U to vrijeme radio sam na Outlook festivalu i pripremao TTW, samog sebe sam prekrcao poslom. Dosta je to bila, zapravo, nelogična i rizična odluka. Postojala je velika vjerojatnost kiše jer ipak je to kraj ljeta i početak jeseni, ali imali smo sreće, nebo nas je poštedilo.

Brod na kojem smo zadnje dvije godine radili je odlično opremljen što nam je uvelike olakšalo posao. Organizacijski proces je ipak jednostavniji, ali rizičniji, upravo zato jer jako ovisi o vremenskim uvjetima. Ne prizivajte kišu!

5. Prošle godine prvi put je održan edukativni projekt „Ajmo pričati o…“ koji se bavio temama mladih, nenasilja i glazbe. Ovakva praksa nije uobičajena za glazbene projekte. Odakle ova ideja? Hoće li se projekt nastaviti?

Da! 2022. godine imali smo nekoliko suradnji s drugim udrugama pa tako i s Distune promotionom i SOS centrom za nenasilje i ljudska prava. Želja nam je bila u suradnji s SOS-om utjecati na mlade, educirati ih i pokrenuti otvoreni razgovor o temama nasilja među mladima s naglaskom na manje poznate vrste nasilja, ali nažalost sve više zastupljene među populacijom mladih, kao što su primjerice sextortion, gaslighting, revenge porn itd. Odaziv je bio iznad očekivanja, super je prošlo! Nije ovo prvi put da smo organizirali edukativne programe i radionice. Prošlih godina u sklopu TTB bilo je akrobatske yoge, body paintinga, tematskih tribina… Bit će toga još.
 

6. TTB je dobio nagradu Ambasador za organizaciju najboljeg eventa elektroničke glazbe 2020.g. Što je prema tvojem mišljenju ključno za uspješan event i kako uopće definiraš uspjeh eventa?

Velika nam je čast bila preuzeti nagradu! Priznanje je to za trud i entuzijazam koji ulažemo.

Mnogo faktora utječe na uspjeh eventa, teško je izdvojiti što je ključno. Izbor izvođača, kvaliteta razglasa i rasvjete, lokacija, publika, vizualni aspekt, staff i volonteri, dobar marketing i PR itd. Mora se poklopiti puno toga, svaki propust smanjuje kvalitetu eventa. Ukratko, uspjeh eventa za mene je da su svi akteri zadovoljni i nasmijani. Počevši od publike, izvođača i na kraju samog organizatora. Ispunjava me kada vidim da su ljudi zadovoljni, da plešu i uživaju – to je znak da smo uspjeli.

8. Imaš dosta iskustva s radom u kulturi. Osim TTB-a, tu je i EPK, a organizirao si i evente u riječkom ex.Životu, Klubu mladih, radio na brojnim festivalima kao što su Outlook, Dimensions i Hideout.  Je li veće zadovoljstvo raditi manje ili veće projekte i zbog čega?

Pa recimo da imam, da 10-ak godina sam u tome, vrijeme leti… 

Meni osobno je veće zadovoljstvo raditi “velike” projekte kao što je bilo otvorenje Rijeke – Europske prijestolnice kulture 1. veljače 2020., kao i nabrojani britanski festivali na našoj obali, ali i dječji festival Tobogan, pogotovo njegovo otvorenje 2019. godine. Veći projekti su, naravno, zahtjevniji u svakom pogledu, ali taj osjećaj i zadovoljstvo nakon uspješno provedenog projekta je ono zašto se time bavim.
 

9. Voliš li više sudjelovati u eventu kao posjetitelj ili ti je ipak draže biti s organizacijske i produkcijske strane? Doživljavaš li event drukčije kada se nalaziš u različitim ulogama i na koji način?

Haha, dobro pitanje. Volim i jedno i drugo naravno. Kad sam u ulozi organizatora više je tu stresa, adrenalina, mozak radi, problem solving mode na najjače. Volim taj feeling, taj stres me nekako pokreće. Možda čak i više volim tu ulogu nego onu posjetitelja. Uhvatim sam sebe često na nekom eventu da mi mozak automatski počinje raditi kao da sam dio produkcije, promatram sve iz neke druge perspektive, profesionalna deformacija valjda.

Outlook Origins predstavio prvu fazu izvođača koji stižu u Tisno

Outlook Origins od 27. srpnja pa sve do 1. kolovoza preuzima The Garden Resort u Tisnom.

Festival koji slavi dubstep, dub, reggae, drum'n'bass, jungle, grime kulturu i sve što je između, predstavio je prvu fazu izvođača koju predvodeShy FX, Nia Archives, Goldie, LTJ Bukem, Fabio & Grooverider te Children of Zeus s posebnim gostima.

Među više od 70 imena prve faze nije bilo domaćih snaga, no sudeći prema prethodnim izdanjima, festivalska ekipa Outlook Originsa će uvrstiti i pokoje domaće ime.

 

Uz prva imena, potvrđeni su i festivalski partneri koji u velikom broju slave jubilarne obljetnice poput – 5 godina HVYWGHT-a, 15 godina CROYDUB-a, 20 godina Exit Recordsa, 25 godina Subduba i 30 godina V Recordings.



Ususret početku samog Outlook Originsa biti će poznato kome pripadaju zaduženja za trosatne boat partyje i cijelonoćne afterpartyje u Barbarelli.

“Podrijetlo” bass glazbe iz prve ruke je iskusio naš suradnik Vojko Mecena prošle godine.

Ultra Europe i Sea Star prodali najviše ulaznica u 2022.

HDS ZAMP objavio je koji su to glazbenici, koncerti i festivali imali najviše prodanih ulaznica u Hrvatskoj prošle godine.



Iz HDS ZAMP-a prve službene podatke komentiraju “Godina iza nas koncertno je bila najjača do sad. U njoj je premašen rekordni iznos prihoda od autorskih prava iz pred-pandemijske 2019. godine, kao i broj samih koncerata i glazbenih nastupa.”

Kako hrvatski tako i regionalni estradni glazbenici su prodali najviše karata, dok su koncerti inozemnih glazbenika poput Iron Maidena, Stinga, Andrea Rieua, The Curea i Arctic Monkeysa među pet najprodavanijih.

Najzanimljivija je situacija s festivalima, gdje je najviše karata prodala Ultra Europe te Sea Star Festival koji su iza sebe ostavili INmusic Festival, Adria Summer Festival i Fusion Festival.

 

Paul Van Dyk u Boogaloou još jednom opravdao titulu najveće trance ikone

Fenomenalan warm up set, za jednog od najpoznatijih trance DJ-a, odradio je domaćoj publici dobro poznati DJ Damien.

Nakon izvrsnog Damiena, koji je već nastupao kao support trance ikoni, oko 1 je za Dj pult stigao Paul Van Dyk i izazvao apsolutnu euforiju.









Da se Van Dyk i domaća publika vole nije tajna – on je sam izjavio kako je zagrebačka publika jedna od najiskrenijih, i ta se posebna energija osjećala od prve sekunde njegovog nastupa. Trance velikan je svoj set počeo laganim zagrijavanjem, a kad je „ubacio u višu“, već uzavrela atmosfera je eskalirala.









Puštao je nove trake, remikseve i obrade legendarnih starih, a raspoložena publika je svaku etapu ove lude trance vožnje dočekala s apsolutnim oduševljenjem. Odveo nas je u neku drugu dimenziju u kojoj vladaju harmonija, euforija, sreća i ljubav – prema sebi, drugima i u svim oblicima. Svi prisutni su bili u stanju transa, plesali smo svi zajedno na velikom PLUR oblaku.







Nakon dvosatne dominacije, Van Dyk je uz ovacije svoje mjesto za Dj pultom prepustio našem veteranu – fenomenalnom Go Cut-u. Legendarni rezident neprežaljenog Astralisa bio je najbolji mogući izbor za preuzeti „kormilo“ nakon Van Dyka.











Vozio nas je puna dva sata i zatvorio spektakl na glavnom flooru svojim odličnim setom. Osim velikana na main flooru, na malom su cijelu noć peglale jake snage domaće scene – Looka, Katarina G & Leclerc, i Zhajo.











Očekivali smo čarobnu noć, dobili smo puno više od toga. Tko nije bio, nema pojma što je propustio, Van Dykovu magiju je teško opisati riječima. Baterije napunjene, glave resetirane.

PVD <3 thank you, it was hell of a ride.

#PLUR

*Pogledajte niže na Instagramu nekoliko video klipova sa ove večeri koje je snimila naša suradnica