Skip to main content

Studija je otkrila da je elektronika najzarazniji glazbeni žanr


Ova nova studija objavljena je u “Zborniku radova Kraljevskog društva A: Matematičke i fizičke znanosti” i otkrila je da obrazac preuzimanja glazbe ima snažnu sličnost s epidemijskim krivuljama zaraznih bolesti. Prema istraživanju, čini se da je elektronika najzarazniji glazbeni žanr.

Dora P. Rosati je diplomirana stručnjakinja za matematiku i statistiku koja je završila Sveučilište McMaster, vodila je tim koji je proveo studiju koristeći bazu podataka od gotovo 1,4 milijarde preuzimanja pojedinačnih pjesama, koja je nabavljena od sada već nepostojećeg servisa za streaming glazbe MixRadio.

Usporedili su širenje preuzimanja pjesama sa modelom SIR koji se koristi za praćenje širenja epidemijske bolesti, te su tražili trendove koji bi ukazivali na sličnosti u načinu prenošenja među ljudima. Posebno su se usredotočili na prvih 1000 pjesama preuzetih u Velikoj Britaniji između 2007. i 2014. godine.

Otkriveno je da je model SIR iznenađujuće dobro radio za praćenje trendova preuzimanja, kao i za predviđanje širenja zarazne bolesti.

Tijekom istraživanja, tim je također izračunao osnovni reprodukcijski broj (R0) različitih glazbenih žanrova. R0 je epidemiološka metrika koja se koristi za opisivanje zaraznosti ili prenosivosti zarazne bolesti pod pretpostavkom da populacija nema nulti imunitet na virus. Oni su te iste principe primijenili na glazbu kako bi otkrili koji su žanrovi zarazniji u smislu brzine širenja kroz zajednicu ljubitelja glazbe.

Dance i metal imali su najniže prosječne ocjene R0, na 2,8 odnosno 3,7. Pop glazba bila je zaraznija, ali žanrovi poput rocka i hip hopa nadmašili su je.

Iznenađujuće, elektronika je imala najveći R0 na 3.430

Ovaj visoki R0 ne znači nužno da se elektronika najviše preuzima u smislu ukupnog broja preuzimanja, ali svako pojedinačno preuzimanje može potaknuti više preuzimanja putem ljudske veze bilo online ili osobno. Dakle, u osnovi jedna osoba govori ili utječe na drugu, a druga preuzima ono o čemu je pričala ili pokazala.

Za usporedbu, vodene kozice imaju R0 10-12, a ospice R0 12-18, što čini elektroničku glazbu zaraznijom od mnogih uobičajenih zaraznih bolesti.

Dora Rosati objašnjava da bi brojke mogle pokazati da su ljubitelji elektronike možda strastveniji prema svojim omiljenim pjesmama, ali to bi također moglo značiti da je elektronika žanr s čvršće povezanom mrežom obožavatelja.

Doktor Thomas Rawson je modelar bolesti na Imperial Collegeu u Londonu, a komentirao je rezultate navodeći kako su bolesti ograničene u načinu na koji se mogu širiti zbog fizičke interakcije među ljudima. Objasnio je kako se R0 može dramatično povećati za glazbu, jer nakon što objavite jedan Tweet ili objavu na društvenim mrežama o novoj pjesmi ili albumu, možete “zaraziti” stotine drugih obožavatelja u roku od nekoliko minuta, rekavši: “Možete daleko širiti bolest pjesme brže nego što bi se mogla širiti zarazna bolest ”. Doktor Thomas Rawson nastavio je: “Vjerojatno postoji mnogo ljudi u populaciji koja je možda već imuna na žanr poput elektronike, zbog svog postojećeg ukusa.

“S bolešću, ako dođete u kontakt s nekim tko je bolestan, tada imate određene šanse da je zarazite. S pjesmama izgleda vrlo slično. Velika je razlika u tome što za pjesme ne mora nužno biti fizički kontakt – moglo bi se dogoditi da je moj prijatelj upotrijebio ovu super novu pjesmu u svojoj Instagram priči, pa ću je sada otići pronaći. “


Foto: Shopify Partners from Burst

Istraživanje je također otkrilo da neki žanrovi poput popa i rocka imaju značajne zamahe u tome koliko pjesma može biti zarazna, a možda i ne, a smatra se da je to zato što više mainstream žanrova ima širi utjecaj na stvari poput radija i TV-a. Postoji mnogo pop pjesama vani, a one koje se puštaju na nacionalnom radiju prirodno dobivaju više preuzimanja zbog veće izloženosti, ali puno više pop pjesama izmiče ispod radara, a da ne dopre do široke publike.

Sveukupno, nalazi ove studije predstavljaju model podataka koji bi mogao biti koristan u predviđanju trendova za nova izdanja i koliko brzo ljudi mogu uloviti novu glazbu.

Top 5 Dance / Electro Pop hitova za rujan

Stalni je suradnik na našem portalu gdje svaki mjesec donosi Top 5 Dance / Electro Pop izdanja koja su obilježila prethodni mjesec, pa tako i ovaj put je sastavio svoju selekciju za kolovoz 2021.

 









TIME:CODE x BSH events: Marco Faraone u dvorcu Trakošćan


Prvi službeni Timecode događaj sa publikom u Hrvatskoj održat će se na prelijepoj terasi legendarnog dvorca Trakošćan. Trakošćan spada u jedan od simbola ove regije, a čija izgradnja datira još iz 13. stoljeća.



U cilju da ovaj događaj bude poseban za sve prisutne, ekipa se ujedinila sa našom poznatom organizacijom BSH events koja iza sebe ima niz sold out događaja na neobičnim lokacijama.

Događaj je skoro rasprodan, a info o kartama možete naći na: thetimecode.com/trakoscan

Marina Karamarko – Jezgra 9.6 Mix

Od tada, pa do danas, Marina je prošla sve, od regije i okolnih zemalja, preko Ibize, pa sve do Kolumbije i Amerike, pa možemo reći da se njezin dubok i mračan zvuk već pronio svijetom. Osim što je uspješna u DJ-ingu i u produkciji, Marina već 5 godina vodi vlastitu etiketu THANQ sa kolegicom Anom Antonovom, na kojoj je izašlo puno njenih hitova.



Zapravo je diplomirani zvučni inženjer SAE instituta, a kad se njen poletni duh i duša spoje nastaje prava sinergija pri kojoj dolazi do "boom" efekta ma gdje god i pred kojom god publikom svirala. Ona ostavlja svoj trag svugdje; bilo da se radi o Sankeysu na Ibizi gdje je nakon bootcampa dobila i cjeloljetnu DJ rezidenciju, Njemačkoj, Engleskoj, Švicarskoj, Italiji, BiH, Sloveniji, Srbiji, Makedoniji ili pak nekoj od destinacija koje su upravo aktualne i koje ima zapisane u svojem kalendaru budućih nastupa.



Marinin rad tri godine za redom okrunjen je nagradom "Ambasador" te je proglašena "Najboljim Deep/ Tech House DJ-em" za 2016, 2017 te 2020. godinu. 2021.e godine odnjela je Ambasador nagradu za remix godine. Pored nagrade "Ambasador" tu su i priznanja Beatporta koji ju je uvrstio u listu "Vizionarke elektroničke glazbe", a njen label THANQ proglasen je kao “Breakthrough Label of the Year” 2015. godine.

Unatoč odobrenju partijanja na Ibizi otvorit će se samo tri kluba


Od ovog vikenda na bijelom otoku ponovno će se slaviti kultura clubbinga. Ili možda neće? U svakom slučaju otvorit će se Amnesia, DC-10 i eventualno Pacha. Ostali klubovi, poput Hï Ibiza ili Privilegea, ostaju zatvoreni.



A razlozi su očiti: s jedne strane, ponovno otvaranje kluba povezano je s ogromnim troškovima, kako je prošlog tjedna objasnio José Luis Benitez, predsjednik Udruge za industriju zabave na Ibizi (AOI). Budući da će sezona na Ibizi ionako uskoro biti gotova, ponovno otvaranje zasad mnogim organizatorima ne vrijedi.



S druge strane, među njima postoji akutni nedostatak osoblja. Zbog Brexita i pandemije, Ibiza je ostala bez uobičajenog priljeva radnika iz Velike Britanije, Španjolske i Italije. To potvrđuje i Dawn Hindle, kreativna direktorica Pikes i Ibiza Rocks. Pritom je izjavila: "Nemoguće je pronaći osoblje s kojim bi otvorili bar mjesec dana u listopadu."

Čini se da ćemo Ibizu u svom punom cvatu vidjeti tek 2022. godine. No, ako vam se i dalje sviđa posjet otoku zabave, preporučuju se događaji Circoloco u DC-10 ili Amnesia Closing Party.

Platformat 2021. pokazao Dom mladih kao istinski društveno-kulturni centar


Festival je otvoren moderiranim razgovorom s aktualnom temom “Dom mladih i sudioničko upravljanje”. Ohrabrujuće su bile riječi splitskog gradonačelnika koji je tom prilikom ustvrdio: “Želja mi je da do kraja mandata završimo Dom mladih, da to bude jedna zgrada koja izgleda pristojno, dobro i moderno. Ono što me ohrabrilo da zaista možemo svi zajedno napraviti nešto za Dom mladih je kada sam shvatio da u Domu mladih postoji dijalog i jako dobri odnosi između korisnika i Multimedijalnog kulturnog centra kao gradske ustanove koja upravlja prostorom Doma mladih.”

Glavni zaključak ove rasprave je kako se participativni pristup samoj zgradi Doma mladih, i onome što ona znači za budućnost, zasniva na sudioničkom upravljanju tj. suradnji javne institucije i civilnih organizacija te dobrim odnosima. Upravo na tom putu Dom mladih i jest što će se i formalizirati ovaj tjedan osnivanjem radne skupine koja će nastaviti raditi na svim otvorenim pitanjima kako bi se ojačalo Dom mladih kao žarište kulturne i umjetničke emancipacije.

Ovako dobar i optimističan početak odmah je pokazao kako nas čeka jedan jako uspješan festival. Nakon rasprave nemali broj zainteresiranih krenuo je u vođeni obilazak Doma mladih kako bi upoznali sve prostore, od onih u funkciji do oni koji tek čekaju svoj završetak, te rad udruga i načine na koje se mogu uključiti u njihov rad. Participativnost je ključna u Domu mladih pa tako i na PLATFORMATU te su u tom duhu svi posjetitelji mogli sami izraditi svoj festivalski ceker koji im je potom ostao kao uspomena na festival. Pri tom su se u sklopu radionice upoznali s tehnikom sitotiska kojom su i otiskivali cekere. Participativni program nastavio se i drugog dana festivala kada su svi zainteresirani pomagali u uređenju unutrašnjeg vrta Doma mladih. Riječ je o jednoj od nekoliko zelenih oaza unutar zgrade koja je ovom prilikom obogaćena novim biljkama i uređena stazom, a i višegodišnje monstere su također dobile svoj zasluženi tretman.

Osim participativne forme, druga značajka, kako festivala tako i Doma mladih, je multidisciplinarnost i edukacija pa se na programu našla još jedna rasprava. U subotu je održana rasprava i predavanje Reci ti meni: prostor i street art koja je sudionike potaknula na aktivno i drugačije promišljanje o estetici na zidovima javnih prostora.

Nezaobilazan je bio i glazbeni te društveno-zabavni sadržaj pa se prva večer završila glazbenim programom u režiji “kućnog” radija KLFM koji je ovom prigodom izišao iz studija i napunio Dvorište kluba Kocka. Subota je ponudila čak dva glazbena događanja. Na platou je nastupila koncertna atrakcija Ausländer, na alternativnoj glazbenoj sceni prepoznata kao izvor neobične glazbe koja donosi žestoki punk, electro, noiz, drone i eksperimentalni zvuk s apstraktnim vokalima te mračnim i opskurnim performansom, što je prepoznala i splitska publika. Po završetku koncerta večer se još jednom završila u dvorištu Kluba Kocka, ali ovog puta uz poznati glazbeno-društveni programo Zvjerinjak na kojem se ni najtvrdokornija noga nije mogla oduprijeti ritmovima s DJ pulta.

Za nedjelju, kao zadnji dan festivala organizatori su, pametno procjenivši splitsku publiku, složili nešto “mirniji” dan. Program je zadnjeg dana počeo radionicom scenske akrobatike koju su polaznici željni edukacije ovakvog tipa napunili do zadnjeg mjesta. U predvečerje je na platou Doma mladih održan Impro jam kao prostor za igru, istraživanje i eksperimentiranje na kojem su uz glazbenu pratnju benda RØLØ plesači i zaljubljenici u pokret improvizirali pokretom prativši improvizacije benda. Festival je završen cirkuskom predstavom Violin hoop – Dialogues te razgovorom s poljskim umjetnicama, cirkuskom umjetnicom Matyldom i violinisticom Kasiom, koje su prezentirale svoj rad u nastajanju kao dijalog između glazbe i cirkuske discipline hula hoop.

Platf

Tijekom sva tri dana festivala polaznici radionice analogne fotografije po svom su nahođenju bilježili događanja u i oko Doma mladih te su posljednjeg dana i izložili fotografije nastale za vrijeme radionice.

Nakon ovakvog devetog izdanja s nestrpljenjem će se čekati okruglo deseto izdanje PLATFORMATA.

Fotografije: Damira Kalajžić i Platforma Doma mladih

Izvor: Platforma Doma mladih