Umjesto klasične glazbe za orgulje svirala je elektronička glazba, a za “Open Air Techno Youth Service” techno pastor je čak pozvao svog DJ-a i postavio ozvučenje. Oko 30 ljudi došlo je unatoč korona pravilima i kiši. Propovijed se potom bavila rasizmom, temom koja se također iznova obrađuje na elektroničkoj sceni.
Foto: credits to Vera Panina
Viktor Weber pokazao je istančan smisao za kombiniranje elektroničke glazbe s religijom. Sada bi želio proširiti svoj koncept i isprobati nove stvari, posebice za ciljanu skupinu od 18 do 30 godina. Prošlog petka tako je njegova protestantska župa Staaken u Spandauu (Berlin) ponovno pozvala mlade vjernike na bogoslužje. Održala se tako "Noć glazbe i duha" s fokusom na jazz glazbu.
Tresor nedavno organizirao Elektroničku crkvu! Klub Tresor koji slovi kao kultna techno institucija Berlina u listopadu je također služio mise u protestantskoj crkvi sv. Tome u Berlinu-Kreuzberg pozvavši ravere na trodnevni događaj „Elektronička crkva“.
U ovom traileru su otkriveni detalji o iščekivanom filmu, temeljenom na priči protagoniste iz filma Nomad’s Revenge. Billainsa Fugitiveom nastavlja pažljivo konstruirati svoj narativni svemir, povezivanjem elemenata svojih djela i u ovom materijalu. Uz trailer je lansirana i web stranica neosarajevo.com na kojoj se mogu otkriti fragmenti futurističke vizije nasljednika glavnog grada Bosne i Hercegovine, kojeg kao takvog možemo poimati i kao zasebnog lika Fugitivea.
Tim je naporno radio na ideji Sarajeva 300 godina kasnije
“Jedna od najvećih mozgolomki bila nam je očuvanje sarajevske prepoznatljivosti i implementacija tih elemenata u viziju neprepoznatljivog, kaotičnijeg grada”, govori Billain i dodaje da ideja nije mlada, već rođena kao koncept “Save The Future” još krajem 90-tih godina, kreativnim naporom njega i njegovih kolega.
Tim iza Fugitivea cijeli film smješta u žanr cyberneuro koji je započeo postojanje kao Billainov pristup drum’n’bass žanru.
“Ovo je prvi film cyberneuro žanra, a koji podrazumijeva kreiranje audiovizualnog narativa budućnosti kroz muziku, zvuk, ilustracije, animacije i priče. Smatram da je to interesantan kontekst, tik do cyberpunka, ali lišen žanrovskih ograničenja”, objašnjava Billain. Fugitive će pokušati dati odgovore na različita pitanja poput individualizma, teorije o novom životu ljudskosti kroz tehnologiju, te ideji megagradova u svijetu orvelijanskog kapitalizma.
Tim Fugitivea je porastao od objavljivanja prvog teasera
Za animaciju je zadužen tajvanski animator Cheng WeiZhi, 3D modeling potpisuju Geordie Third (Machine Cult) iz Škotske i Tom Crotty iz Australije. Marku Gačniku zaduženom za storyboard i ilustraciju pridružili su se Denis Haračić i Boris Stapić. Pored scenarija, Adis Kutkut Billain je zadužen za zvučni dizajn i muziku, dok je za koprodukciju odgovorna kuća Kontraplan iz Sarajeva.
Značaj Fugitivea je prepoznala i Fondacija za kinematografiju Sarajevo, IT kompanija Symphony, te međunarodne muzičke kompanije FL Studio i Kilohearts. Film se očekuje sredinom 2022. godine, a sve dodatne informacije bit će dostupne na službenoj stranici, Facebooku i Instagramu.
Iskreno istraživanje sramežljivog mladića koji je postao DJ superzvijezda osvjetljava njegov uspon do slave i mnogostruke čimbenike koji su utjecali na njegovu smrt u dobi od 28 godina. Tim Bergling – švedski DJ i producent poznatiji kao Avicii počinio je samoubojstvo u Muscatu (Oman), travanj 2018. u dobi od samo 28 godina.
Najgore se dogodilo kada su stvari izgledale dobro
Uspješna, ali problematična zvijezda elektroničke plesne glazbe (EDM) povukla se s neumornih turneja 2016. kako bi se usredotočila na svoju dobrobit. Odviknuo se od opioida koje su mu liječnici prepisivali kada su napadi pankreatitisa (upala ili infekcija gušterače) izazvani alkoholom doveli do iscrpljujuće boli, a kasnije i operacije. Redovito je komunicirao s terapeutom; često je bio okružen prijateljima iz djetinjstva; donirao u dobrotvorne svrhe; i meditirao.
Nakon što je prešao put od stvaranja glazbe iz zabave do stvaranja pjesama uz etablirane zvijezde kao što su Coldplay i Nile Rodgers, Bergling je radio na novom materijalu zbog kojeg je bio uzbuđen. Dokumentarac o njegovom meteorskom usponu i njegovoj razini stresa – Avicii: True Stories – emitiran je 2017., naizgled sa sretnim završetkom. Kada se pojavio na Netflixu, „True Stories“ je odjeknuo daleko izvan klupske kulture, nadjačavajući postojeću javnu raspravu o mentalnom zdravlju izvođača.
Biti zvijezda – uvijek je imalo visoku cijenu. Osim uobičajenog hedonizma, sati koje je ambiciozni, traženi EDM DJ morao ispunjavati bili su naporni: više svirki u jednoj noći, ponekad u različitim zemljama ili vremenskim zonama uz stalna putovanja (posebno je to bilo teško za Berglinga koji je imao fobije od leta) i oskudnu osnovnu brigu o sebi. Godine 2019., anonimna knjiga insajdera iz industrije, The Secret DJ-a, zašla je još dublje u ludost ovog životnog stila.
Tim: The Official Biography of Avicii prepričava Berglingovu priču, dodajući značajan kontekst i napade boli: roditelji Klas i Anki Bergling glavni su izvori. Knjiga koju je napisao švedski novinar Måns Mosesson i preveo američki akademik Brad Harmon, pomalo razrogačenih očiju otkriva kako se odrasli bore s ekstremima mladosti, od World of Warcrafta – opsesije mlađeg Berglinga – do divljeg zapada klupske kulture, kroz opsjednuti perfekcionizam digitalnog stvaranja glazbe.
Knjiga uspijeva dočarati Berglinga, vilenjačkog dječaka s plakata za hiperkomercijalni EDM koji je želio biti shvaćen ozbiljno kao umjetnik. Sramežljivi, znatiželjni, tvrdoglavi mladić koji se bojao da će dobiti rak, patio je od ozbiljnih akni i socijalne anksioznosti, što je utjecalo na njegovo samopouzdanje.
Zanimanje za ezoteriku navelo je Berglinga da se nazove po posebno kaznenoj zoni budističkog pakla. Završio je u nečem takvom.
Mosesson je imao pristup Berglingovom dnevniku rehabilitacije i gotovo svima u njegovom životu – bivšim djevojkama, prijateljima iz djetinjstva, kolegama superzvijezdama DJ-ima, psihoterapeutima. Autor je također bio upućen u Berglingov digitalni život – tekstove, e-poruke i postove; razinu intimnog pristupa biografi su do sada sigurno samo sanjali. Berglingov bivši menadžer, Arash Pournouri, odbio je sudjelovati. Nakon Berglingove smrti, internetsko mišljenje vrtjelo se oko nemilosrdnog rasporeda kojim je rukovodio Aviciijev menadžment. No, u nedavnom intervjuu, Bergling stariji bio je specifičan u oslobađanju od krivice Pournourija, s kojim se njegov sin pomirio, i želio je ispitati širu sliku glazbene industrije, nastojeći ukazati na brže intervencije oko mentalnog zdravlja.
Ovdje nema instinktivnih zaključaka, samo iskrenost i kontekst: pritisak, i vanjski i unutarnji, apsolutno je igrao ulogu u Aviciijevom raspletu, kao i američki skandal s opioidima na recept. Kako se knjiga približava svom mučnom kraju, Mosesson nudi niz čimbenika koji su utjecali na samoubojstvo 2018. Iako je izbacio gotovo sve ostalo, Bergling je i dalje pušio mnogo trave. Knjiga govori o tome kako podmuklo – ili iznenada – psihoza može utjecati na korisnike THC-a. Bergling se uključio u transcendentalnu meditaciju, kojoj je pripisao smanjenje tjeskobe. Ali on bi satima intenzivno meditirao, nestrpljiv da brzo postigne prosvjetljenje. U porukama svom terapeutu povjerio je da je postao zbunjen nečim što se činilo poput bujice opažanja. U isto vrijeme, Bergling je svojoj majci poslao poruku, pun ljubavi i uzbuđenja zbog selidbe iz LA-a natrag u Stockholm.
Nakon Berglingove smrti, mnogi od njegovih najbližih suradnika tražili su pomoć za svoje probleme i ovisnosti. DJ-ev otac posebno želi da se riječ "samoubojstvo" koristi u odnosu na njegovog sina; da otvoreno progovorimo o onome što dobrotvorna organizacija za mentalno zdravlje (Tim Bergling Foundation) koju su osnovali u sjećanje na Aviciia pozivajući se na „globalnu zdrastvenu krizu“.
Tim: The Official Biography of Avicii autora Månsa Mosessona (preveo Brad Harmon) izdaje Sphere (20£). Možete je kupiti ovdje.
Po čemu je 2021. za njih bila zvjezdana godina, te kakvi su im planovi za budućnost otkrio nam je Ivo Montina, a sve možete pogledati i u video isječku na dnu članka.
2021. su glasovima struke osvojili nagradu za Najbolji album suvremene elektroničke glazbe na Ambasadoru sredinom ožujka u Opatiji, a evo što su rekli u intervjuu za CMC TV.
"Izuzetno smo zahvalni struci što su nam uljepšali 2021. godinu nagradom Ambasador u kategoriji za najbolji album plesne-suvremene elektroničke glazbe. Ta nagrada nam je dala poticaj i motivaciju da u 2022. godini idemo dalje sa izdanjima."
Čitatelji KS imali su potom prilike premijerno vidjeti kako izgleda rezanje vinila u tvornici za nagrađivani album.
Planovi za budućnost "Ove godine nam izlaze tri singla. To je trilogija koju smo poslali prije pola godine u Bonzai "Cosmic Voyage" sa tri remixera, a Yakka je na Episode III."
"Imamo poziv za Legacy festival 11.06. na 30. godišnjicu Bonzaia. Ako sve bude u redu trebali bi ići Live ili DJ-ati (još ne znamo). Festival je na tri floora i očekuju 12 tisuća ljudi", ističe Montina.
Pod motom "Summer Awakening" Sea Star se u laguni održava 27. i 28. svibnja ove godine, s tim da su u pripremi i Welcome party 26. i Closing party 29. svibnja.
Prvi val izvođača koji je objavljen u prosincu prošle godine čine: Amelie Lens, Meduza, Topic, Umek, Insolate, Farrago, Andrea Ljekaj, Bronski, Gumja, Marcel, Damir Hoffman. U prodaji su festivalske ulaznice od 259 kn, a više info ovdje.
Baš kao što planeti kruže oko Sunca i mjeseci oko planeta, novi ispis elektroničkog solarnog sustava prikazuje ogromnu privlačnost i utjecaj koji su bendovi kao što su Kraftwerk, CAN, Brian Eno, Depeche Mode, Aphex Twin i Daft Punk imali jedni na druge kao i bendovi oko njih.
Kraftwerk kao Sunce, CAN je Merkur, Tangerine Dream – Venera, a Jean-Michel Jarre je postavljen na mjesto Zemlje. Ovo je samo jedan od nekoliko desetaka predmeta koji se nalaze na zadivljujućoj interpretaciji povijesti elektroničke glazbe u obliku infografike koja prikazuje Sunčev sustav.
Elektronički sustav nisu samo planeti, već i mjeseci, pa čak i komet. Uz prethodno spomenuti Kraftwerk ili JMJ, vidimo i druge utjecajne kreatore poput Daft Punka ili Briana Ena. S druge strane, planeti pod nazivom Belleville Three , Aphex Twin i The Chemical Brothers ističu se od ostalih po tome što imaju vlastite "mjesece" koji ih okružuju sa svih strana.
Electronic Solar System se može kupiti u obliku plakata na webu kreativnog studija Dorothy koji je osmislio cijelu priču.
Upravljajte svojom privatnošću
Kako bismo pružili najbolje iskustvo, mi i naši partneri koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i/ili pristup informacijama o uređaju. Pristanak na ove tehnologije omogućit će nama i našim partnerima obradu osobnih podataka kao što su ponašanje pri pregledavanju ili jedinstveni ID-ovi na ovoj stranici i prikazujemo (ne)personalizirane oglase. Nepristanak ili povlačenje privole može negativno utjecati na određene značajke i funkcije.
Kliknite ispod da pristanete na gore navedeno ili napravite detaljne izbore. Vaši će se izbori primijeniti samo na ovu stranicu. Možete promijeniti svoje postavke u bilo kojem trenutku, uključujući povlačenje privole, korištenjem prekidača na Politici kolačića ili klikom na gumb za upravljanje privolom na dnu ekrana.
Functional Uvijek aktivni
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.